Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 28.10.2010 Koh Samui
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2010 03:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

28.10.2010 Koh Samui

Godmorgen Dagbog.

Så startede regntiden på Koh Samui......

I min verden startede den klokken 07.30 d. 27.10.2010 hvor sluserne åbnede sig og overdængede øen med vand, vand, og atter vand som ikke stoppede den dag. Den 26 var en blandet fornøjelse med gråvejr og lidt sol, men ude fra havet byggede en kæmpe front sig op som sidst på dagen fyldte hele synsfeltet, og havet begyndte at vise tænder.

Så det var godt jeg havde fået flyttet båden hen til det sted hvor den blev kastet op på stranden sidst den lå der, for af en eller anden grund er vandet 'lidt' mere roligt der i forhold til de 200 meter hen til mit sted. Og selv om vi her ligger i læ af revet, er bølgerne sindssyge og vælter allerede op i hele strandens bredde kat

Så det kunne ikke passe bedre med tidspunktet, og mine bange anelser om at regntiden var på vej hurtigt holdt stik !! Alle de både der lå i vigen er lynhurtigt blevet flyttet til den anden side af øen eller er taget op, det gælder osse de 2 der lå for svaj. Så dem ser jeg først igen om 4 måneder medmindre jeg tager med bilfærgen fra Lipa Noi hvor de ligger for anker.

Så lige nu er det kun Dyk der ligger halvt oppe på stranden, jeg rendte selvfølgelig derhen med det samme for at udnytte bølgerne så hun kunne komme så langt op som muligt. Men det var en ulige kamp som jeg måtte opgi, og endte med bare fortøjre hende så godt jeg kunne. For helvede hvor er jeg træt af at skulle mase så meget alene med den tonstunge båd, jeg vejer 67.5 kilo i forhold til et lille tons der vælter rundt som en olm tyr, og stilladset sagde allerede stop om morgenen (den 27) og gjorde at jeg enten var nede at kæmpe med bølgerne, eller lå på sofaen i pauserne ked

Ved 3 tiden var jeg derhenne igen for at se om jeg kunne gøre noget, men det var det samme bøvl og den samme kamp med bølgerne. Jeg havde besluttet at jeg var gal som en tysker over alt det maseri og gad faktisk ikke mere, men havde jeg vendt ryggen til var hun blev smadret helt. Så jeg gik hjem og hentede to store træstammer som jeg slæbte ned til båden, og fordi vandet var så uroligt var jeg nødt til at gå ude på vejen i stedet. Hold kaje der blev kigget på den her falang der rent faktisk lavede noget fornuftigt griner

Nå, jeg fik slæbt de her stammer hen til båden og forsøgte så at få den ene under båden til en start, men det var sgu umuligt på grund af bølgerne. Men nu havde jeg lige brugt tid og kræfter på at slæbe en halv regnskov derhen, så jeg kæmpede videre uden at komme nogle vegne selvfølgelig. Pludselig mens jeg stod i vand til brystet og var pisse irriteret, hørte jeg en stemme råbe, har du brug for hjælp !!

Inde på stranden stod en lille splejs af en kineser i pænt tøj med et kamera om halsen. Jeg syntes jo det var vældigt pænt af ham og sagde mange tak for tilbuddet, men afslog hjælpen og forklarede ham at han ville blive møgbeskidt og gennemblødt. Men det var han nu ligeglad med, så vi prøvede i fællesskab at få den ene stamme ind under Dyk, men på grund af sproget var det ikke så nemt.

Så jeg begyndte at vise ham hvad jeg mente i stedet for at spilde krudt på at snakke, og det hjalp. Og ud af den blå luft dukkede pludselig resten af selskabet op der havde siddet og spist på den restaurant, der ligger på stranden for at hjælpe. Hvis det ikke var fordi jeg var gal som en tysker, var synet sgu muntert griner

Tykke og tynde, unge og gamle stod der nu 15 kinesere alle med kamera om halsen hej

Og så begyndte der endelig at ske noget, nogle af kineserne kunne bruge hovedet og begyndte at udstede ordre, selvfølgelig på kinesisk som jeg slet ikke fatter noget af YGrin

Men vi fik et samarbejde i gang og jeg slækkede på de 2 agter ankre og trak hende lidt ud og fik forklaret at jeg ville tage tilløb mens de skulle hive, men det er altså ikke nemt at tage tilløb i et oprørt hav, så 2 forsøg skulle der til før det lykkedes at få hende lidt længere op på stranden under stor jubel og hujen og hejen. Alle smilede bredt og damerne som holdt sig på pæn afstand af denne her barbar med tatoveringer griner tog billeder som jeg dælme var noget misundelige på ikke at eje !!

For at takke de her flinke mennesker som så stort på at de blev møgbeskidte og våde og som stod på stranden og smilede, sagde jeg tusind tak på engelsk og gav dem et wai som de gengældte med et høfligt nik. For hulen hvor var jeg glad for våde kinesere der griner

Mens jeg gik rebene efter i vand til halsen, takkede jeg Buddha for så gavmilde mennesker godag

Så nu ligger hun uden for fare indtil vandet stiger mere, men så skulle gammel smølf gerne være kommet tilbage til Samui så han kan skaffe nogle folk der kan trække hende helt op. Det minder mig om at han bliver krediteret en lille flaske whisky til 88 Bht som var det eneste der kunne holde mig oprejst resten af dagen !!

Men det var selvfølgelig ikke det eneste der skete den dag, for på en af mine tjek ture hen til båden, så jeg Richard min nabo ligge ved siden af kajakken små 150 meter ude. Han havde lagt en line ud med nogle kroge aftenen i forvejen og ville nu hente den igen !!!

Han har tit taget kajakken for at fiske over revet, og det har jeg ikke tænkt mere over. Han er 59 år gammel og ved vel hvad han laver !!

Men da jeg så Stoney, den unge englænder der mangler højre hånd efter en ulykke, sejle ud for at flytte sin båd, fik jeg råbt ham op. Jeg var lidt urolig fordi naboen vejer 120 kilo, og ikke så ud som om han kunne komme op på kajakken igen. Så Stoney vendte om og tog mig ombord, og vi sejlede ud til naboen der nu var begyndt at svømme hjemad med kajakken på slæb, men selvfølgelig skulle han spille stor den klovn, og sagde at det var exercise og at alt var okay !!

Han takkede nej til hjælp og svømmede videre, og jeg blev sat af på stranden igen. Jeg fik tjekket rebene, og sjoskede hjemad mens jeg holdt øje med Richard der meget langsomt nærmede sig stranden. Og først da han nåede stranden, hvor jeg stod og ventede på ham for at give ham en skideballe, indrømmede han at ikke kunne komme op på kajakken igen og ville øve sig i det!!

Der kom jeg sgu til at gi ham en skideballe Angry For jeg ved hvor farligt det her uberegnelige vand kan være og har mange mange gange prøvet at forklare ham det uden held åbenbart !!

6 mennesker er taget af havet på Koh Samui i år fordi folk ikke tænker selvstændigt, og det selv om der bliver sat røde flag op, og der ikke er en sjæl på stranden udover de fjolser som absolut VIL svømme sig en tur. Så man skal bruge den indvendige side af hovedet i regntiden, for med bølgerne følger der en masse skrammel med Sad

Fiskenet fra trawlerne der smide de ubrugelige net overbord, hele træstammer og en masse snavs. Heriblandt også meget store jellyfish som vel er fra omkring 50 - 60 centimeter til 1 meter i diameter, om de er farlige ved jeg ikke, og jeg har ikke lyst til at undersøge det !!

Så der var roligt inde hos naboen resten af dagen ved ikke

Og næste morgen (i går) var der stadig meget stille inde hos ham, han plejer at stå op omkring halv otte, men sov åbenbart længe. Efter morgenkaffen kørte jeg i Tesco for at købe kød inden regnen kom og fik handlet morgenmad på markedet. Og mens jeg fik gravet baren op og slæbt den op til huset, renset stranden, tjekket båden og tømt den for vand, fik slæbt beton møblerne fra loungen op i haven, og så ellers gik i gang med den lille båd igen, så jeg ham ikke....

Så da jeg afbrudt i mit sliberi på den lille båd af en skylle ved 2 tiden og jeg stadig ikke havde set ham, blev jeg lidt urolig. Så jeg ringede til ham for at høre om han var i live, og det var han. Med en svag stemme sagde han at han aftenen i forvejen havde kastet voldsomt op på grund af det vand han havde slugt da han røg i vandet. Det havde været så voldsomt og krævende at han om natten havde ringet efter en taxi og var kørt til hospitalet, her snakkede de om forurenet vand og gav ham nogle sprøjter, så uden at være ond, håber jeg han har lært noget ((2((

Respekt er det eneste rigtige ord at bruge om havet !!!

Men vejret skifter meget nu, fra lidt sol først på dagen til et uvejr der starter om eftermiddagen der så holder resten af dagen, og natten med. Temperaturen ligger i regntiden mellem 27 og 28 grader, og det er jo herligt hej

Så nu hvor jeg er færdig med at flytte de forskellige ting, kan jeg se frem til en tid med dage med regn hvor man kun kan opholde sig indendørs, til dage med lidt sol hvor jeg så kan arbejde på båden. En herlig afveksling hvor man ikke kan arbejde hver dag YY
Så nu har jeg ingen undskyldning for ikke at få ryddet op i mit ekstra soveværelse der i øjeblikket flyder med værktøj og alt muligt andet, en masse film jeg henter bliver set sammen med koncerter der lige skal tjekkes, så jeg keder mig ikke Grin

Skulle jeg kede mig, kan jeg altid lige tjekke om der skulle være kommet en mail fra Tesco Lotus som jeg har skrevet til. For på min tur til Kanchanaburi gik min kun 5 måneder gamle dyre Nokia X3 helt i udu, kun tænd og sluk knappen (som er den samme !!) virkede.

Så da jeg kom hjem igen gik jeg ned i den lokale og klagede min nød, jeg købte telefonen den 13 Maj og har kvittering samt æsken og alt det skrammel der ligger i sådan en. Her lå også et garantibevis der fortæller at der er et års garanti på telefonen !!

Men det vil de da skrubskide på, tøsen i skranken hævdede hårdnakket at jeg var langt over den garanti Tesco giver sine kunder. Nemlig 7 dage hvor man får et nyt tilsvarende produkt hvis man har problemer, nu har jeg fortalt dig alt sagde hun, og nu skal du gå rasende

Men nu er jeg jo stædig, og herre irriteret over at have betalt 5.440 Bht for den her ubrugelige telefon og vil ha den repareret, så jeg har nu sendt 2 mail til kundeservice som de kalder det uden dog at få svar. Men jeg gir dem et par dage til inden jeg skriver direkte til Nokia og spørger om det nu osse kan være rigtigt at man ikke skal købe Nokia telefoner i Tesco Lotus !!
Men jeg giver mig ikke, gør jeg Angry

Så det er hverdagen på Koh Samui nu og et par måneder ud i fremtiden, lidt kedeligt for jer der læser Dagbogen desværre. Men vejret kan jeg ikke lave om på, men jeg nyder faktisk her er lidt køligt hvor nætterne bunder med 24 grader og gir en herlig temperatur når man skal sove hej

Så tak for alt Buddha..... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2010 07:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Hørt hørt bare vrid armen om på det gigant firma, Nokia har i alt for lang tid snydt med deres telefoner, hvem har ikke prøvet at aflevere en defekt lille sag, den kommer retur med en kort sætning, fugt skade. For dælen da, det er jo en mobil, mobil betyder vel "at tage med" også udenfor ik' ?

Hrmff jeg har mere end en gang stået, spruttende i tele butikken, og forsvaret min ret til en ombytning, mens den ”flinke” unge sælger forsikre mig om, at det skam er ganske vist, det er en fugtskade desværre.

Jeg vil nødig være blasfemisk, men er det nu vi skal til at råbe ”Dead man walking!”, når vi efter vores pep talk, slukøret trasker ud af butikken, med vores ”fugt skadede” mobil i lommen, Nej og atter nej, Holger Danske det er på tide du vågner.

Lad os stå sammen og kræve vores ret, en telefon der virker tak, inde som ude.

sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2010 16:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

nørd Jeg mener at Nokia med meget små bogstaver skriver ? tåler ikke kraftige rystelser og store sindsbevægelser ? Og med det liv i to føre såeee griner
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2010 17:36
Bruger avatar

Bruger

GrinGrin måske, men fortæl ikke til Nokia, jeg er kommet med en delvis indrømmelse.
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2010 08:20
Bruger avatar

Bruger

godag Ok freja ? du kan jo altid gi en lille en ? hvis vi mødes Grin
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2010 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Jeg gør hvad jeg kan Freja, især når de ikke gider svare mig ved ikke

Men jeg skriver i en lidt munter tone, og kommer med små bemærkninger om de måske har travlt, eller der muligvis er noget galt med deres mail system.

Jeg gemmer selvfølgelig alle mail og slutter af med hvis de ikke svarer inden for en uge med at tilmelde mig alle de forum jeg kan hvor jeg så har tænkt mig at skrive med meget store bogstaver, stadig i en høflig tone !!

Don't bye electronic stuff in Tesco Lotus Thailand !!

Og efter det, sender jeg samtlige link til både Tesco Lotus og Nokia, og så venter jeg ellers Grin

Jeg er den ondenlyneme så stædig at jeg selv er træt af det !!

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
freja
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2010 10:52
Bruger avatar

Bruger

Gør jeg skam gerne Sank, et glas iskoldt perrier med en snert af lime, uhm. ( nå ja, lidt fransk har man vel lov at være).

Jeg rejser i December eller først i Januar, kommer lidt an på, hvor meget ”der alte” ønsker/forventer min deltagelse i julen.( jeg er nemlig lidt af en ”nåsåer”, du ved sådan en slags nisse-vampyr)

Jeg vil være iført en kort sommer kjole, solbriller og håret flettet. Ja så skulle du sagtens kunne få øje på mig ik?

Ha ha Pen jeg tror vi minder meget om hinanden, jeg kan også forfølge en sag, så længe at jeg kan blive helt bange for mig selv.
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2010 16:34
Bruger avatar

Bruger

Grin Helt i orden freja ? jeg er nu ikke til finere Fransk så jeg tager en Singha griner og du kan jo sagtens kende mig fra Billede ? dog med løst hængene Skjorte hej
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
The Longest Distance Ferry Ride in Thailand (Bangkok - Koh Samui) 22 hours. Alt det andet 1 14-05-2024 14:01
Walking Koh Samui | BEST Island in the World | Thailand 2023 Central Thailand 1 26-01-2024 11:16
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Interaktivt kort over Samui Syd Thailand 1 11-12-2022 17:58
Geert bor i forladt paradis (Koh Samui) Nyheder på dansk 5 26-11-2020 19:01

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768