Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
27.10.2010 Koh Samui
Godmorgen Dagbog.
Det går sgu aldrig som præsten prædiker !!!
Sådan en anelse frisk igen efter et par hviledage gik jeg i gang igen med den lille båd som ligger ude i haven, men her fik jeg en nedtur
Ikke nok med at jeg var nødt til at holde et hasteindkaldt bestyrelsesmøde pr telefon med Jannik, fordi det viste sig at den store både i rederiet Færsk havde fået en hård medfart på bunden af havet, skulle jeg nu pludselig osse finde ud af hvad i hulen jeg skulle gøre ved den lille båd !!
Efter at ha brugt jeg ved ikke hvor meget energi på at få den skide båd ind på stranden (den store båd) hvor jeg kunne tømme den for vand, som også lykkedes ligesom det også lykkedes at få helvedes ondt i stilladset, fik jeg et chok næste morgen da højvandet var kommet tilbage både udenfor båden, og indenfor
Glasfiberen som er lagt udenpå under vandlinjen for at holde vandet ude, var simpelthen blev slidt i stykker da den lå på bunden og er flere steder slidt helt af, så der skulle tages en beslutning omkring bådens videre skæbne lynhurtigt. For jeg regnede ud at den ville gå ned hver tredje dag på grund af alt det vand der kom ind, og det gider jeg simpelthen ikke være ene mand om at klare. Skulle vi sende den til fastlandet og få lavet den der, eller sku vi bare få lagt den så langt op på stranden som muligt inden det går helt galt ???
Vi blev efter lidt tid enige om at jeg skulle få den så langt op på stranden som muligt med de store forskelle der er i høj og lavvande lige nu, og så når regntiden er ovre om små 4 måneder lodse den over på fastlandet. Så det bruger jeg meget tid på i øjeblikket, jeg holder øje med vandet og må så slække og stramme ankerlinerne derefter og arbejder samtidig på den lille båd.
Når så Jannik kommer tilbage til øen igen, skaffer han nogle folk til at få trukket den langt langt væk fra vandet så der ikke sker flere uheld. Og så glemmer jeg alt om den skide båd så den ikke kan ødelægge mit humør som endelig er vendt tilbage igen
Humøret blive jo heller ikke dårligere af at den ene af de to lotus jeg købte i Kanchanaburi i går gav mig en morgengave i form af en flot hvid blomst snak om grønne fingre !!!
For at vende tilbage til den lille båd igen, fik jeg osse her en overraskelse. Men bestemt ikke positiv, for da jeg begyndte at slibe det sidste jeg manglede inden jeg kunne male bunden, fik jeg pludselig øje på et lille hul hvor der gudhjælpemig kom vand ud !!
Og selvfølgelig er der gået et eller andet galt, for efter at ha brugt små 7 timer med uafbrudt slibning, er jeg begyndt at hive glasfiberen af igen i store flager fordi den ikke binder
Og jeg aner simpelthen ikke hvad der er gået galt, for det er ikke over det hele jeg har de her ‘pletter’ hvor jeg let kan hive spartelmassen af i store flager uden brug af værktøj !! Men nu er jeg jo stædig og gik efter et hurtigt møde med mig selv, jeg har før været bagud, og tabt stort, gik jeg i gang med det store arbejde
Så jeg tager alt det af jeg kan ved at bruge en mejsel, og bagefter må jeg så slibe det så godt jeg kan og så ellers bruge samme metode som Thaierne brugte. Lægge et lag fiber på, og så ellers hælde det mærkelige stads udover igen. Slibe det så det ser nogenlunde ud, og male det, færdig arbejde.
Jeg er sgu lidt ærgerlig over alle de penge og alt det arbejde jeg har lagt i det, så nu må det se ud som det vil når jeg er færdig udvendig. Og indvendig når jeg får vendt båden om, venter der mig som sagt et stort arbejde med at finslibe træværket som er meget ujævnt fordi jeg brugte vinkelsliberen med en korn 40 skive, så det er nogle mærker der skal slibes væk
Så hvis der sidder en og keder sig derude, har jeg løsningen ((2((
Det er blevet så almindeligt med donationer, reaktioner, læsioner og frivilligt arbejde for en god sag, så sidder DU/I og mangler et par vabler eller 5 på hænderne, brandsår på ryggen på grund af solen, smertende lunger på grund af slibestøv, værkende lemmer, og i det hele taget en stroppetur uden sidestykke, kan du melde dig frivilligt under fanerne som ulønnet slave
Et telt og et lille gasblus stilles til rådighed for 600 Bht pr nat uden sengetøj som koster ekstra hvor du/i kan lave mad til os for de penge i har taget med herud, og varmt bad tilbydes mod betaling. Inden i melder jer under fanen skal i huske at jeg skal have serveret morgenkaffen klokken 5
Tilmeldinger kan sendes her : Frivillig
Så afhængig af vejret i regntiden som skifter meget, kan jeg se frem til flere måneders arbejde, det arbejder jeg har lavet 1 gang altså !!!
Men der er jo en mening med det alt sammen, så jeg har efter at blodet kom ned i rette temperatur igen, fundet ud af at det er godt at det viser sig nu, og ikke når den ligger i vandet. Så selvom jeg blev sat meget langt tilbage, og ikke modtager startpenge, er jeg rolig og er afklaret med det. Jeg er nået frem til at min tur har givet mig det der skal til for at tage tingene i den rækkefølge de kommer i højt humør, selvom det er surt show
Min faste plads i strand baren hvor jeg sætter mig når stilladset gir mig besked på det efter dagens dont, til lyden af de bitte små bølger der lægger sig blidt i sandet og bruser som når man hælder sodavand i et glas, fra venstre mod højre, er fantastisk. Fiskene som i glæde over at dagen går på hæld så jagten kan begynde, boltrer sig i overfladen og får spejlingen af månen og stjernerne til flyde ud inden vandet atter bliver roligt. Den nu dæmpede lyd fra vejen er så svag at det er en fornøjelse, dog irriterer det mig lidt at den gratis Internet adgang jeg havde før her i baren, nu er forsvundet. Vil i tænke jer, Rocky Resort har ændret kode helt uden grund
Så det perfekte tvungne ophold i baren hver aften, er ‘ikke’ så hyggelig nu jeg ikke kan læse nyheder mere og se musikvideoer på You Tube siddende 5 meter fra vandkanten. Så jeg må ‘nøjes’ med lyden fra naturen og de fjerne lyn i horisonten der varsler om dårligt vejr og de lokale der leder efter krabber overalt
For hulen det er herligt med omgivelser som dem her, og en pragtfuld måde at slutte dagen på. Men det er desværre snart slut med de aftener for denne omgang, for jeg er nødt til at skille baren ad og få lagt den i læ oppe ved huset inden vejret slår helt om. Jeg tror ikke det varer så længe, for vinden er begyndt at vende lidt så den kommer ude fra havet som tegn til det dårlige vejr.
Og det bliver så startsignalet til det urimelige arbejde med at få ført min DVD liste ajour,,,,, og jeg glæder mig allerede ikke til det.
Men jeg glemmer ikke at takke Buddha selv om jeg har alle de her oplevelser der engang imellem giver lidt hjertebanken. Jeg takker ham for at jeg kan stå op om morgenen, for det er bestemt ikke nogen selvfølge !! ….
Hav en god dag.
Antal indlæg: 1828 Tilmeldt: 05.10.09 Status: Offline
Ja ja min ven hvad skal Præsten nu blandes ind i din problemer for ?? prøv du med Neptun :P og nu kan du måske se mine problemer ? med min skude ? Og når nogen finder på at ødelægge et Træskib med epoxy så går det næsten altid galt ? Men prøv at bygge et hus og sæt luftaffugtere og god og stabil Temp. ((2(( så kan det være det lykkedes ??? Men god arbejds lyst min ven ? og så hold du dig til Buda
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Typisk dig Jokke
Du tror straks at jeg har et forhold til præsten, men det har jeg altså ikke. Jeg brød mig ikke om hans skæg
Nu du snakker om din skude, hun er den hidtil eneste der har reageret på mit kanon gode tilbud om arbejdslejr. Men sjovt nok har hun tilmeldt dig din gamle sørøver, og der blev vedlagt referencer fra diverse skadestuer der beviser din store dygtighed udi at banke
Antal indlæg: 3629 Tilmeldt: 20.02.09 Status: Offline
Så det perfekte tvungne ophold i baren hver aften, er ‘ikke’ så hyggelig nu jeg ikke kan læse nyheder mere og se musikvideoer på You Tube siddende 5 meter fra vandkanten. Så jeg må ‘nøjes’ med lyden fra naturen og de fjerne lyn i horisonten der varsler om dårligt vejr og de lokale der leder efter krabber overalt
du kunne købe ja tage penge op af lommen og betale for en ruter :P