Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15.10.2010 Kanchanaburi
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2010 00:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

15.10.2010 Kanchanaburi

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1229.jpg

Stadig i Kanchanaburi hvor jeg hygger mig gevaldigt music

Men jeg sprang lige et par dage over på grund af de indskrænkninger jeg blev pålagt!!

Du ved Dagbog at jeg fortæller dig meget om hvad der sker i mit liv, både alt det dårlige jeg oplever, men så sandelig også alt det gode som gudskelov er i overtal Thumb

Så i forgårs havde jeg en ud af kroppen oplevelse, og hvis der sidder en der har sneget sig til at læse Dagbogen selv om den er privat, er jeg sikke på at den nu bliver smækket hurtigt i. For umiddelbart lyder det som om jeg havde en privat snak med Buddha, men nej nej !!

Jeg fik såmænd galoperende tyndskid griner

Puha, det er min første gang her i Thailand med raketfart. For på vej hjem fra turen ved vandfronten følte jeg at jeg ugenert nu jeg gik der ‘næsten’ alene, godt kunne tillade mig at slippe en lille vind. Men af en eller anden årsag lod jeg være, der var ligesom et eller andet der sagde mig at det var en dårlig ide !!

Så efter at have limet toilettet sammen igen, luskede jeg ud og købte nogle Imodium på apoteket som ligger næsten uden for døren for at stoppe angrebet ked

Og det gjorde så at jeg ikke kunne bevæge mig så langt i forgårs og i går, det var et angreb af de slemme der ikke sådan lige med det samme overgav sig og minimerede min aktionsradius gevaldigt.

Det ‘eneste’ jeg tillod mig var en tur med Pi Duck rundt i kvarteret for at se på ledige huse og lejligheder, for nu jeg nyder så meget at være her var det noget der skulle prøves !!

Og jeg så en del i forskellige prislejer, men jeg så IKKE på de såkaldte ‘falangbyer’. Jeg vil så langt væk fra falanger som muligt og bo blandt de lokale, han så godt nok lidt skeptisk ud Pi Duck men viste mig ikke de steder. I stedet for tog vi mange af de små Soi hvor der var meget til leje fra 2.500 Bht og opefter og kørte længere og længere væk fra mit elskede toilet griner

Et enkelt sted lå der et pænt lille rødt hus hvor jeg godt kunne forestille mig at bo hvis det altså ikke lige lå i den ‘frække’ ende af vejen her, for der var ikke så langt til massage og barer derfra. Prisen som var rimelig 5.000 Bht er halv pris i forhold til mit hus på Koh Samui, så det var okay, men desværre alt for tæt på det jeg flygter fra !!

Så turen på et par timer gav ikke noget, men gav mig en ide om prislejet og standarden. Alt fra faldefærdig og primitivt, til pæne nyere huse og lejligheder som jeg overhovedet ikke kunne banke ind i hovedet på Pi Duck at jeg ikke var interesseret i. Han der som Thai er rigelig tilfreds med bare at have et rum at sove i, forstår ikke hvorfor det ikke er ok for en falang som mig ved ikke

Drømme scenariet for mig er selvfølgelig et sted med udsigt over floden Kwai, men det kan jeg godt skyde en hvid pil efter. For her ligger alle Guesthousene selvfølgelig og tager gode penge for udsigten, men det kunne da være hyggeligt YY

Så jeg er ‘desværre’ hej'nødt til at vende tilbage for at kigge igen music

Turen var ligesom aftalt med vejrguderne der da vi trillede ind i indkørslen hvor jeg betalte 150 Bht for de to timer turen havde taget, åbnede for sluserne. Og det var et meget langt regnvejr, først ved 3 tiden begyndte det at klare op igen så jeg endnu engang kunne sætte mig ned og fodre fisk griner

Og igen fangede jeg intet, men tosset som jeg er nød jeg bare det at sidde der hvor jeg sad. Selv om floden er grumset nu, og der flyder en masse skidt ud mod havet og jeg ikke fanger nogle fisk, er det en stor oplevelse for mig. For jeg glemmer ikke at jeg sidder tusindvis af kilometer fra det kedelige liv jeg ville have hjemme i DK, og har muligheden for at opleve det jeg gør her og nu. Så jeg sad i tre timer med et fjoget grin og havde det fantastisk.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1227.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1226.jpg

Engang imellem dryppede det lidt rigeligt og personalet kom ned og så til mig og spurgte om jeg ikke ville i tørvejr, men jeg sad netop og tænkte på hvor mærkelig man bliver som voksen og sagde mai pen rai og smilede til dem !!

For da jeg som knægt fiskede i Køge Å allerede fra 7 års alderen, betød regn, slud eller sne sgu ikke noget, man blev jo bare våd !! Så hvorfor ændrer vi mening når vi bliver voksne, begynder det at regne stæser vi rundt for at komme i læ fra regnen, vi kigger ned på det regnvåde tøj vi har på. Vi brokker os over alle de ting vi som børn elskede og ikke tog tungt på nogen måde, det er sgu da lidt underligt !!

Nå, men jeg sad og hyggede mig, for her er jo ikke ligefrem koldt så man bliver syg af at få lidt vand, og tøjet tørrer jo igen driller Og igen nød jeg i fulde drag min ‘fisketur’ hvor jeg næsten til slut blev belønnet med synet af en meget stor varan der svømmede tværs over floden kun 20 meter væk music

Men alting har en ende og jeg maste de sidste majskorn så de små myrer der i forvejen havde invaderet dåsen nemmere kunne slæbe afsted med byttet, og på grund af min pludselige kærlighed for toiletter, holdt jeg mig hjemme resten af dagen hvor jeg fik set den nye film om John Lennon inden jeg sneg mig til køjs ved 10 tiden efter en for mig kold aften med regn der fik mig til at tage lange bukser på og langærmet hættetrøje kat

15.10.2010 stadig Kanchanaburi

Mit indbyggede ur fortalte mig at vandet kogte henne i 7 Eleven selv om klokken kun var 10 minutter i fem, og det måtte jeg hellere tjekke music

Regnen som var så venlig at holde sig væk på min tur havde i nattens løb lavet mange store pytter alle vegne, og alt var vådt. Selv Internettet havde fået vand og duede ikke, derfor fik i ingen Dagbog selv om den var skrevet. Men så får i i stedet for en meget lang fortælling i dag nørd

Toilettet havde stadig magten i mit liv hvilket fik mig til at tage 2 piller på en gang, det er jo spild af tid det her og kastede mig op på det her tekniske vidunder griner

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1238.jpg

50 Bht pr dag hvor jeg på Koh Samui skal betale 150 Bht for det samme, så jeg syntes jo det var en god handel .

Efter lidt startvanskeligheder fordi jeg er vant til at en motor hjælper med til at holde balancen, trillede jeg ind mod byen. Og på vejen ærgrede jeg mig over at jeg ikke havde taget chancen noget før, men jeg har jo et stillads der bestemmer. For det var et herligt tempo, jeg vil lige sige at jeg ALDRIG havde turde gøre det på Samui, men her er der mange cykler på vejen, og bilisterne respekterer dem Thumb

Endnu en pakke batterier til det meget energislugende kamera blev købt inden jeg kørte ned for at tjekke mine nye venners fiskelykke. Men det så sgu lidt sløjt ud, kun en enkelt fisk selv med 6 stænger ude, men det tog de i stiv arm og hyggede sig mens de pludrede løs.

Imens var et stille silende regnvejr begyndt og jeg var lidt betænkelig nu jeg pludselig sad på en cykel uden den læ som Pi Duck og hans taxi giver, så jeg daffede hjemad. Men igen er det jo kun vand, så da jeg nåede til et tempel der ligger på vejen som ifølge Pi Duck er Vietnamesisk, kom jeg til at dreje på styret Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1197.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1201.jpg

For jeres skyld, og selvfølgelig også min egen tog jeg ikke så mange billeder der. Jeg tog flere billeder af omgivelserne i stedet, for beliggende ved flodkanten gav en masse at se på. De 2 millioner børn der går på den skole der ligger op af templet larmede som 32 Jumbojet i en kælderskakt, og en summen kunne høres meget langt væk fra de her børn der åbenbart lærer at snakke højt og længe i skolen griner

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1200.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1199.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1212.jpg

Den eneste støj nede ved floden kom fra de maskiner der er i gang med at banke pæle i jorden til det super tempel skiltet her fortæller om, så her var rart. Men desværre blev regnen værre hele tiden og pudsekluden havde travlt med at tørre linsen indtil jeg kom i tanke om at kameraet ikke er vandtæt og cyklede hjemad.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1236.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1214.jpg

Selv om jeg stadig havde problemer med maven, var jeg ekstremt sulten og stoppede ved noget der bliver kaldt Jolly Frog Guesthouse med en meget stor og velbesøgt overdækket restaurant. Det var en Englænder der boede her på Blue Star der fortalte mig om den, men mest på grund af prisen på øl !!!

Han drak kun Archer som han så osse gjorde i stor stil hele dagen, hans Thaidame med deres fælles barn sad nede i hytten mens han gik ombord i den ene fyldte plasticpose med øl efter den anden og endda oppe i restauranten, så jeg holdt lidt afstand fra ham fordi jeg en dag prøvede at holde tal på hans forbrug. Og det var over 20 han drak i de timer hvor han sad hvor jeg kunne se ham, så ikke noget interessant emne for mig at snakke med Sad

Nå men jeg krøb i ly for det voldsomme regnvejr der var nu og bestilte min favorit ret, green Curry with Chicken og rice, og i dagens anledning en lille Chang. Alt det her som i øvrigt smagte fantastisk og som der var meget mere af end jeg er vant til kostede mig 91 Bht, øllen kostede 30 Bht, og så kan i selv regne resten ud !!

Og det billigste værelser her med selvfølgelig delt toilet og bad koster sølle 7o Bht !!!

Jeg har fundet det her link om stedet :

http://www.virtua...-BR-1.html

Her fik jeg så en god nyhed som samtidig er svar på Badedyrets spørgsmål om ubåden ved ikke

Og undskyld jeg ikke har svaret dig Per, men jeg glemte det simpelthen her i mit travle afslappende liv.

Naboen Richard ringede og fortalte at båden nu igen flyder hej De folk som er blevet sat på den næsten umulige opgave det er at tømme båden for vand når den stod på bunden har gjort det godt, og tusind tak for det. Den tar ikke skade af at ligge på bunden fyldt med vand, men hvis regntiden er startet som det godt kunne tyde på den er, bliver den simpelthen begravet hvis den ikke kom op igen.

Så det var en rigtig god nyhed at få, men desværre kom han også med en dårlig !!

For han mente at gutterne ( alle 3 griner ) ville blive færdige med muren inden den første, han havde fået støbt stolperne som står med 3 meters afstand godt og vel, og kunne murer 3 fag op om dagen desværre kat

Og ifølge Richard mangler der 11 fag inden projektet er færdigt, altså inden alt det resterende arbejde såsom at pudse det hele op, og lave Suez Kanalen færdig. Så det er ud som om jeg kan vinke farvel til de 5.000 Bht jeg ellers allerede havde kontaktet børsen om, nu jeg blev rig griner

Og ved i hvad ?? Jeg har ikke skænket den skide mur en eneste tanke mens jeg har været her !!

Det eneste jeg tænker på i forbindelse med Koh Samui er det dårlige vejr der er ifølge vejrudsigten, og Jannik der hver dag har fortalt at det er rigtigt dårligt vejr. Og hvis det er regntiden der er startet nu, kan jeg se frem til 3 måneder med meget små glimt af solen og kraftig vind ude fra havet Sad

Så nu sidder jeg og spekulerer lidt over om jeg skulle trække den i ørene og bliver lidt længere !!

Men jeg er nødt til at være hjemme senest den 5 hvor huslejen skal betales, min meget kreative Land Lady vil kun godtage kolde kontanter. Og uanset hvor meget både jeg og andre har kæmpet for at lave en fast bank overførsel for nemheds skyld siger hun nej den gamle vaneforbryder driller

Det handler vist om at ingen må vide hvad hun får i leje hver måned ‘tror’ jeg Grin

Hun ejer jo 24 huse hvor den billigste leje er 6.000 Bht, den har hun kun en af, så hun skovler penge ind gør hun, for gennemsnits lejen ligger på 12.000 Bht. Derfor gav jeg intet for hendes krokodilletårer og søforklaringer da vi kæmpede, hun mangler ikke en skid ….

Nå, tilbage til den røde tråd i Dagbogen, nemlig alt det negative i livet Angry

Dagen i dag har været præget af en silende endeløs regn der laver lyde i bliktagene, personalet sidder under det store træ og morer sig mens en af de ansatte hjælper sin lille piger der sidder i skoleuniform og kæmper med sine lektier. Så jeg har siddet ude foran mit værelse hele dagen kun afbrudt af en morfar på en halv time, det lyder måske kedeligt, men hold op jeg hygger mig music

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1196.jpg

For at belønne mig selv har jeg besluttet at se en god film i aften på Pc’en med ørebøfferne stukket langt ind i øret i forsøget på at overdøve de høje dunkelyde fra regndråberne der rammer bliktaget, kan livet være mere skønt ???

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF1211.jpg

Tusind tak fordi du har fået mig tilbage på sporet igen Buddha....godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fluen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2010 02:29

Bruger

Antal indlæg: 54

Du er ikke en rigtig "falangthai" før du har prøvet at skide i bukserne langt fra din bopæl , ha ha, hav det rigtig godt også fremover Pen.

Venligst.

Svend
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2010 07:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

godag Ja du har det sandelig hårdt din stakkel ? ondt i mavsen og nød til at Cykle griner og så regner det ? det ser nu også festligt ud når folk fare op af vandet når det begynder at regne Grin Men før du køber hytte så husk der er mange dejlige steder du ikke har set music
Warlock
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2010 09:03

Bruger

Antal indlæg: 84

Kørte i bus fra BKK til Udon Thani med tynd mave om natten rasende så det kender jeg skam alt til.
jager
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2010 00:34

Bruger

Antal indlæg: 78

i stedet for at leje et hus hvad ville dit hotelværelse koste hvis du lejede det for en måned ad gangen?

jager
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
Lejlighed søges i Kanchanaburi Bolig i Thailand 2 21-07-2016 13:57
Video of the light & sound show at the Bridge on the River Kwai in Kanchanaburi Arrangementer 1 27-11-2015 10:43
River Kwai Bridge Week @Kanchanaburi 28 November-7 December Arrangementer 2 14-11-2014 09:11
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768