Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
13.10.2010 Kanchanaburi City
Godmorgen Dagbog.
Til endnu en herlig afslappende dag, og i dag med billeder på
Der er sgu et eller andet galt med mig !!! Ryggen er stadig okay efter min etape til toppen som jeg syntes er meget underligt, for normalt når jeg gør sådan en åndssvag ting som at tro at jeg er ung, (nu ingen dumme kommentarer Sank ) koster det altid dagen efter
Men først klokken 11.30 var det nødvendigt at sluge en ting, men det tror jeg der er andre årsager til !!
Dagen for mig startede igen klokken 5 med at jeg sjoskede hen og købte en kop kaffe eller to i Seven hvor jeg sad og hyggede mig som ‘sædvanligt’
Det sidste af Dagbogen blev skrevet tilbage her på Blue Star inden morgenmaden, mens fjernsynet viste live billeder fra Chile, godt det ikke er mig der sad så langt nede under jorden, jeg var død for længst !!
Nå, men så fik jeg monteret klunset efter et herligt varmt bad og var klar til igen at gå ned og kigge på de lokale der fisker. Og på grund af dårlig samvittighed over ikke at have taget nogle billeder i går, tog jeg kameraet med og ville lave noget der hed Kanchanaburi City som i kan se her
Men det er altså ikke den store iver der plager mig når det er en by jeg skal fotografere, for som jeg sagde i går og mener i dag, alle byer ligner sgu hinanden !!
Men jeg nyder som sagt at gå og kigge på vejen som jeg nu kender rigtig godt, faktisk så godt at jeg i dag tog en genvej ned til vandet i stedet for at gå gennem hele byen. Og her stammer mange af billederne fra, store kontraster som billedet af den faldefærdige rønne hvor man dog har råd til en parabol !!
Men herligt at opleve og noget jeg nyder, men jeg skulle som sagt ned til vandet og hygge som i går og var der tidligt. De samme 2 gutter fra i går var der og nikkede genkendende til mig og sagde garanteret på Thai til hinanden, at nu kommer den mærkelige falang sgu igen og sidder og kigger i timevis
Og det gjorde jeg osse, selv om de kun fangede 1 fisk hvor de i går fangede 6 mens jeg var der, havde jeg det herligt. Jeg fik taget billeder af det jeg fortalte om i går, de små ‘slæbebåde’ og de lynhurtige turbåde der fik bølgerne til at vælte ind over diskoteks bådene.
I dagens anledning blev jeg tilbudt en plastik skammel at sidde på i skyggen, og selv mad blev jeg tilbudt af de her mennesker jeg ikke kender
Så virkelig en god oplevelse, timerne forsvandt som dug for solen mens jeg sad der og sad. Engang imellem rejste jeg mig op for at tage et billede fordi ryggen her drillede og var grunden til at jeg var nødt til at tage en pille. Men pyt med det, jeg er vant til at tage en når jeg står op uanset hvad tid på døgnet det er, så jeg førte med næsten 6 timer
Og så fik jeg øje på den her ting i vandet, ifølge personalet her er det en kobra der fordi den ser så fed ud, lige har spist et eller andet. Stor og lang var den i hvert tilfald, død og et anderledes syn !!
Jeg prøvede at zoome ind på den i mit billedprogram som lykkedes godt fordi jeg tager billeder i høj opløsning og gemme det, men det dur altså ikke rigtig at gemme resultatet. Så det må i selv gøre, sorry
Trafikken af de flydende diskoteker var ikke så voldsom som i går, så her var mere stille. Men når der så kom en sejlende, fes lotteri sælgerne og de handlende fra den ene ende af ‘kajen’ til den anden for at lave lidt penge fra de tydeligt trætte folk der efter en hel nat med druk og musik lagde til ‘kaj’
Og det er grunden til alle de store næsten en gros forretninger der ligger som perler på en snor her, for folk køber som jeg selv har set, whisky og sprut i litervis inden de tager afsted for at spare lidt penge.
Så på den konto forsvandt der 3 timer fra Pensionistens liv, men herlige timer uden stress og jag inden jeg gik videre for at se om der skulle være andre der havde mere held med fiskeriet. Men jeg så ingen inden jeg fornuftigt nok begyndte hjemturen.
Mine stakkels lægmuskler slår Arnold Swarzengger’s uden problemer det lille skvat, og det endda uden steroider
Men for fanden det gør nas, de er spændte så det nærmer sig det vanvittige. Selv det at stå op efter en velfortjent morfar gør herre nas. Men jeg håber det snart er overstået, ja både og, for det fjerner opmærksomheden fra ryggen !!!
Og så var det tid til at pakke kufferten, fiske det sku jeg
Så jeg gik lige til købmand for en sikkerheds skyld selv om der kun er 50 meter til floden herfra, men man ved jo aldrig vel
Klokken var nu blevet godt 4 og solen bagte som en gal, men det gør ikke noget nu jeg mister farve fordi jeg er nødt til at have tøj på. Så det var med højt humør at jeg gik forbi personalet der snakkede en hel masse da de så at jeg skulle ned og fiske. Toastbrødet og en kølig lå i posen som det eneste udover teleskopstangen.
Og så gik tiden sgu i stå igen for mig
Jeg fik fisket, eller rettere sagt, jeg fik fodret fisk
Og nej jeg fangede ikke noget, der var selvfølgelig noget der nappede på de brødstumper der sad på krogen, men intet sad fast. Og gudskelov for det, for så skulle jeg jo lave noget
Men det var en herlig tid, vinden som havde lagt sig, gav et flot billede af skyerne som spejlede sig perfekt i vandet. Fiskene længere ude lavede ringe i vandet og fuglene sang, selv en pæn stor varan der svømmede i vandet så jeg. Idiot med naturen som jeg er, nød jeg hver eneste sekund 3 gange for en sikkerheds skyld
Undskyld hvis det er kedeligt, men det her er livet for mig. At være så tæt på naturen som muligt giver mig så meget at alt andet er ligegyldigt !!
Men jeg var desværre nødt til at tage mig sammen og pakke grejet ved 6 tiden, for det så ud som om der ville komme et voldsomt regnvejr, men jeg havde haft nogle gode timer dernede, og er sikker på at jeg gør det igen
Og ganske rigtigt startede der et regnvejr med lyn og torden der varer indtil nu hvor jeg er ved at gå til køjs klokken 10, men desværre er stedet her udstyret med stålplader som tag. Og du milde kineser det kan larme selv med et par dråber, og jeg måtte opgiv at snakke med Jannik fordi larmen er for voldsom. Men jeg nåede dog at høre at billederne ligger noget rodet i Dagbogen, men det håber jeg i bærer over med ..
Men igen har jeg haft en pragtfuld dag, tankerne om at kunne bo i de her omgivelser kribler i mig konstant og gør mig lidt forvirret !! For ‘min’ strand som jeg ikke kunne være foruden for bare en uge siden, er gledet gevaldigt ned af rangstigen, så jeg bruger meget tid på at tænke lige nu !!
Men det får mig ikke til at glemme at takke Buddha for en god dag….
Hav en god dag.
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hej Pen.
Lyder til du nyder livet der, og du er ved at være dig selv igen (ved så ikke om det er godt eller skidt, ha ha)
Synes da det må være rart for dig, at være total stress af igen, da det jo var nemt at høre på dig, du trangt til lidt " slap af frede "
Livet er jo en del nemmer, når man slappe af og er rolige i bolden, og tanker ikke pisker rundt 24/7.
Noget nyt om din ubåd ??
Håber i alle sammen får en rigtige dejlige dag, og livet er god ved jer, der hvor i nu engang er....
Antal indlæg: 256 Tilmeldt: 26.03.09 Status: Offline
Hvad sker der med billeder i dagbogen.
Første gang jeg var inde på d. 13 .. var billederne flotte som i gamle dag .. og jeg kunne dobbeltklikke på dem og se dem i stor størrelse.
Næste gang var de små, med scroll bar og var meget grimme (lav opløsning - pixelerede)
Hvordan opstår denne forskel på så kort tid. Hvad sker der teknisk.
Måske Web kan give et bud. Jeg bruger Win7 ult og IE9 beta.
Har andre oplevet noget lignende.
Ellers rigtig mange tak for at jeg må læse dagbogen om din færden .... må Budda være med dog overalt..
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Øj det var dog masende med alle de spørgsmål
Men du har ret Per Badedyr, jeg er nu totalt afstresset og nede på jorden igen. Tavlen er visket ren på en eller anden måde og jeg er 'frisk' igen. Og tak fordi du tænker på mig
Og med hensyn til billederne kan jeg kun give Yindee ret, jeg tror det er din beta IE der driller dig. For selv med den skod Pc jeg har med en meget lille opløsning, har jeg ikke de problemer du snakker om. Så hvis du har en anden browser skulle du prøve den !!
For billederne er i den samme skod kvalitet som hele tiden, sølle 65 Kb er det største billederne lægges op i. Og det er jeg faktisk ked af, for billederne er i en meget høj opløsning og fylder omkring 20 Mb stykket fra starten af.
Men Photobucket påberåber sig retten til at misbruge mine billeder så de kan sælge kaffekrus, billeder og covers til telefoner. Og det er bestemt ikke derfor jeg rejser rundt i Thailand og rent faktisk bruger al den tid jeg gør, så det er en ringe kvalitet
Men oprindeligt kan de forstørres til små 2X2 meter uden at man kan se en eneste pixel !!
Og så gav du mig lidt dårlig samvittighed Warlock, jeg er meget bevidst om hvor heldig jeg er at kunne leve som jeg gør og under jer alle at kunne leve som i har lyst til som jeg gør, for det er en fantastisk oplevelse hvis man ellers vil opleve !!
Jeg håber du en dag vil få samme mulighed for at få en så pragtfuld dag hver dag som mig, men ting tar den tid ting tar !!