Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
12.10.2010 Kanchanaburi
Godmorgen Dagbog.
Jubii…… jeg lever endnu
Efter en god nat indtil klokken 02.48 hvor en Engelsk pige åbenbart mente at det var nødvendigt at meget højt erklære og vække alle os andre, at nu gik hun altså i seng, sov jeg som en sten oven på alle mine anstrengelser.
Og jeg har altså et problem når jeg bliver vækket, jeg tror, eller rettere sagt mit indbyggede chauffør ur tror at nu skal vi videre. Så jeg lå og vendte og drejede mig som en spydstegt kylling inden jeg gav op klokken 5 og gik til Seven for at købe en kop kaffe
For 12 Bht køber jeg en sort kop kaffe og sætter mig udenfor og kigger på det begyndende morgen liv, de små boder der sælger æbleskiver og friturestegte bananer kommer trillende ud af mørket og bliver stillet på den sædvanlige plads af smilende mennesker selv om klokken er et par minutter over 5 !!
For hulen hvor er jeg blevet glad for de oplevelser her som jeg betragter som det ‘rigtige’ Thailand, ikke noget turist fis selv om det selvfølgelig også findes her. Pigerne der sidder bag falangen på biken med begyndende falang syge ser jeg ikke mange af, men en del. Men langt fra det daglige syn hjemme bare jeg kigger ud af vinduet, og det hygger mig at opleve det
Men nu jeg var så tidligt oppe gav det mig så tid til at få billederne op på Photobucket og få Dagbogen færdig, så inden jeg fik set mig om var klokken 7.30 hvor personalet vimsede omkring og gjorde klar til atter en dag. Nu de er vant til at jeg sidder og maser så tidligt, kommer de selv med kaffen når vandet er varmt, så der er fordele ved alt
Og det får mig lynhurtigt videre til min klage over min manglende plads på Photobucket hvor jeg jo fik en mail fra dem i går ( en tigger mail !!!)
Nu er de fleste af jer jo nogle gamle r…….. og kan sikkert huske manden med papkassen som reddede en masse mennesker før i tiden. Når kassen var tom for at få sin ret, dukkede den her hætte lignende fætter op i en port med en pose penge i sidste øjeblik og fik udlignet uretfærdighederne !!
Og det skete såmænd for lille mig om min Dagbog, nu kan jeg jo ikke se manden og er sådan set også ligeglad, det er tanken der tæller. Så min klage over at jeg var ved at løbe tør for plads på Photobucket og IKKE havde planer om at betale fordi jeg syntes det her koster mig rigeligt i forvejen, blødgjorde den her fætter hvis det da er sådan en ??
2 år er betalt for min profil på Photobucket med alle de ekstra muligheder det giver mig, udefineret plads til alt hvad jeg måtte have lyst til at lægge op, film i HD og jeg ska gi dig ska jeg, er de muligheder jeg har nu i de næste 2 år
Det siger jeg selvfølgelig tusind tak for, Dagbogen giver nu mere mening end før et eller andet sted. Der sidder en der kan lide mine Dagbøger enten de er fra en rejse, eller blot er mine tanker og har lyst til at belønne den. Og det er jeg taknemmelig for, men på en lidt spøjs måde !!
For det er for jeres skyld at jeg havde mine bekymringer, jeg bruger selv Internettet utroligt meget og ved hvor irriterende det er at åbne et link for at blive bedt om at åbne et andet. Så når min konto var fuld, var jeg, eller med hjælp nødt til at åbne en anden konto med et andet navn som kun forvirrer.
Så jeg bukker mig i støvet gør jeg ( hvorfor hulen fortalte jeg ikke om det trætte kamera der har taget mere end 8.000 billeder på et år ((2(() Nej spøg til side, tusind tak til den hætteklædte !!!!
Og med Svend og Pers uforbeholdne glæde over Dagbogen som de fortalte mig mange gange, var virkelig også et skulderklap jeg er meget glad for. Det luner at der sidder nogle derude bag en profil og uden ansigt og følger mit liv med både nedture og opture, og så gjorde det heller ikke noget at mine fans som jeg mødte ansigt til ansigt havde travlt med at sponsorere mine drikkevarer
Så det var en glad Pensionist der vraltede på de stive bundgarnspæle ned mod byen for at købe mere medicin, ikke fordi turen i går gjorde det nødvendigt. Slet ikke, tværtimod var jeg forundret over at jeg (kun) havde de normale problemer og ikke led som pisket
Kun læg og benmusklerne var kvæstede i dag, men det var de så til gengæld også. For hulen, nu ved jeg hvad tortur er
Og af en eller anden grund havde jeg kun brug for den ene pille jeg tog for en sikkerheds skyld om morgenen, så tanken om at skifte profession til bjergbestiger for at fjerne smerterne har da været oppe at vende
Men det gik stille og roligt ned mod byen i et overskyet dryppende vejr, og der kom mere varme i musklerne og resten af turen gik godt. Medicinen blev købt hvor Pi Duck havde kørt mig hen sidste gang, jeg havde ikke de store problemer med at finde stedet som jeg fandt i første hug
Og så gik jeg ellers gennem de smalle gader og stræder der emmede af duftene af alverdens krydderier og mad. Jeg tager aldrig billeder sådanne steder, for den ene by ligner sgu den anden !! Men jeg nyder det, grisehaler, ris, plastikbaljer, systuer og grøntsager i en skøn blanding kilder smags og lugtesansen ekstremt. En fantastisk oplevelse hvis man samtidig husker at løfte hovedet og kigger på husene hvor der er så mange smukke motiver af alt det skæve der findes i det her land
Så i må klare jer uden billeder i dag, men hvis i lukker øjnene og forestiller jer alle de forskellige ting der findes sådanne steder, er jeg sikker på at i kan forestille jer hvor tilfreds jeg følte mig ((2((
Nu kunne jeg jo huske turen med Pi Duck, så jeg søgte ned mod floden for at kigge på de lokale der står og fisker der for at slå et par timer ihjel mens jeg skulle fintænke over mine nye tanker ??
De små primitive ‘slæbebåde’ der mosler rundt med diskotekerne fiser rundt og skubber og hiver til lyden fra deres formel 1 motorer der larmer som en i helvede. Men det er med stor dygtighed de udfører deres arbejde, præcist uanset hvor stærk strømmen er eller hvor trang pladsen er, får de lagt de flydende drinks oaser ind hvor de skal ligge. Men de kan dog ikke overdøve de longtail både der drøner rundt med turister, for hulen den er gal. Og ærgeligt at man kan købe skiftenøgler så man kan afmontere udstødningen
Men af en eller anden årsag forsvinder den her larm for mig mens jeg kigger på alt det der sker her og ved floden. Jeg er overbevist natur menneske og hader byer og den støj den producerer, men hvorfor nyder jeg så nu at sidde midt i det ??
Jeg ved at jeg før har sagt at jeg havde det fantastisk der hvor jeg nu måtte være da jeg skrev det, og det har jeg også haft. Men nu jeg har været på det samme sted i 8 dage uden at være træt af stedet, tværtimod som jeg ellers ikke er så god til på grund af min ild i røven, er jeg begyndt at tænke !!
Mine timer med at kigge på dem der fiskede nede ved de flydende diskoteker brugte jeg på at tænke over mange ting. Jeg har en så dejlig ro som er så længe siden jeg har følt den at det er en nydelse, så ærligt og skåret lige igennem.
Jeg har ikke lyst til at tage hjem igen !!
Jeg er så fantastisk afslappet som aldrig før, jeg kan sidde i timevis og stirre ud i luften og for første gang føle at jeg ikke behøver lave noget, eller gå glip af noget på samme tid. Om det er midt i byen eller hvor jeg var i dag eller her på Blue Star er underordnet.
Men der er selvfølgelig blandet vand ind i historien, selv om Riwer Kwai nu er grumset og voldsom på grund af regntiden kan jeg sagtens forestille mig at sidde med en stang og forsøge at fange de små fisk som jeg så de lokale fange i dag. Hvis jeg har den ro som jeg har opbygget indtil i dag, er jeg sikker på at jeg ikke engang behøver sætte krog på for at have det hyggeligt
En anden ting som pirrer mig er at jeg føler jeg er tæt på alle de oplevelser jeg er sikker på venter på mig uden at skulle betale en formue som jeg gør nu for at komme fra Koh Samui hvis jeg altså vælger turistklassen for at undgå at sidde på en træbænk. Med min bike eller bussen her er der ikke så langt til alle de ting jeg gerne vil se og opleve, spørg mig ikke om hvad det er for ting, for jeg ved det ikke, men jeg ved der venter en masse oplevelser på mig derude
Og så gør det jo heller ikke noget at ALT er billigere her, jeg har løbende fortalt om hvad jeg sparer i forhold til Samui. Men da jeg hørte prisen på at leje et hus her, skete der noget, for prisen for et hus i to etager koster ikke mere end 2.500 Bht pr måned hvor jeg betaler 10.000 Bht for huset på Samui !!
Jeg er ikke på røven med den førtidspension jeg får, men tanken om de rejser og oplevelser så tæt på samt at sidde og fiske ved floden er da interessant nu jeg er træt af Samui, og at jeg ikke behøver falang pris som jeg endnu ikke er blevet afkrævet her, hjælper osse lidt. Og den fornemmelse af at kunne gå i fred uden tilråb eller opfordringer af nogen som helst art fra det andet køn er fantastisk, kun få gange lykkes det at få øjenkontakt med en pige her. Men i 99.99 % af tilfældende er de skide ligeglade, og hold kaje det hygger mig
Derfor tror jeg at dagen for jer med Dagbogen vil blive kedelig, alt det her roterer i hovedet på mig mens jeg hygger mig og slapper voldsomt af
Jeg er ked af det, men både mine ben og jeg trænger til en pause. Så det er en tynd omgang i dag hvor solen først slog igennem ved 4 tiden hvor det var alt for sent at gøre noget. Men afslappet er jeg
Endnu engang tak til manden med papkassen, det varmer med sådan en gestus
Tak Buddha fordi du sendte den her person i min retning ……
Hav en god dag.