Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 09.10.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2010 11:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

09.10.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0795.jpg

I dag kommer Dagbogen helt bevidst sent, for jeg vil prøve at ramme gem indlæg knappen klokken lidt over ti. Nærmere bestemt 10.10 så der kommer til at stå at det er postet 10.10. 2010 klokken 10.10. Den chance får jeg kun en gang, så den skal prøves Thumb

Og så var det lige at Internette røg for første gang mens jeg har været her ked. Så jeg missede det selvfølgelig Angryrasende

Tilbage til i går !!

Det blev en meget bedre dag end i går, stilladset nød godt af en slapper og var klar igen hej

Og nu jeg står tidligt op, er jeg tidligt på færde. Så jeg tog kameraet under armen og ville gå over floden ad en anden bro. Så klokken var kun 8 da jeg startede, 100 meter henne til venstre ved 7 Eleven drejede jeg til venstre igen, og kom hurtigt hen til en beton bro med en del trafik. Men jeg fik taget et par billeder alligevel af floden hvor strømmen er ekstrem stærk på grund af regntiden.

Men der var desværre ikke de motiver som jeg ledte efter, alt for moderne omgivelse for mig. Og med Ali Baba’s slægtninge som sejler rundt med turister her til sindssyge priser (700 Bht for 30 minutter !!) bliver der ingen flodtur for mig Angryrasende

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0797.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0796.jpg

Men på den anden side af broen hvor jeg gik til højre for at komme til den rigtige bro bagfra, begyndte det at blive hyggeligt. For allerede her var jeg på landet, ingen turister overhovedet, kun mig og de lokale. Og jeg kan gudskelov stadig blive benovet over at være så tæt på naturen som jeg var her music

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0842.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0808.jpg

Som billederne viser er det natur og natur, kæmpe områder med banan palmer afløste små stykker jungle der var utroligt flot at se på, og de lejlighedsvis knallerter forstyrrede ikke turen, her var så dejligt stille så jeg kunne nyde de små egerne der som balletdansere strøg fra den ene side af vejen til den anden på de ledninger der hænger der, et herligt syn.

Men efter et par kilometer under den meget brændende sol, skulle jeg dreje igen for at komme til broen. Denne gang også til højre hvor vejen var meget mindre og hyggelig, min yndlings plante som er bambus viste sig fra den smukke side. Kæmpe kæmpe høje bambus ‘buske’ der var så flotte, blandede sig med resten af junglen og de kæmpe store træer som her.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0815.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0813.jpg

Havde jeg haft almindelige sko på som jeg ikke ejer, var jeg gået ned i de mindre vilde områder. Men alle de maste slanger der flød på vejen sagde mig at det vist var en dårlig ide i flip flapper ((2((

Og pyha hvor blev jeg glad for den skygge der var nede ved broen hvor jeg købte mig en vand og satte mig ned og kiggede på alle de turister der stæsede frem og tilbage på broen og ud over floden.

www.thai-dk.dk/penfoto/8//DSCF0828.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0831.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0825.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0824.jpg

Fremragende medicin for stressede hjerner at sidde i et næsten stille miljø, men jeg kunne jo ikke sidde der hele dagen hej så da temperaturen var dalet lidt på grund af det kolde vand, besluttede jeg at gå over broen for at finde et sted at spise morgenmad. Al den energi jeg brugte krævede en påfyldning,

Og her gik jeg og kiggede på konstruktionen af broen og træværket som i kan se her er lidt mangelfuldt, og nok årsagen til den larm der er inde i toget når man kører med det. Det ser sgu lidt farligt ud kat

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0827.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0820.jpg

Og jeg satte mig ned på den anden side og spiste en gang nudelsuppe til 25 Bht, 10 Bht billigere end hjemme, så jeg sætter snart penge i banken griner

Og så startede jeg ellers på en sindssyg tur skulle det vise sig, den fotokopi af et kort jeg havde fået her på Blue Star var ikke helt korrekt !!

Ifølge det kort kunne jeg ved at gå ud af byen mod Erawan og dreje til venstre, komme over floden på en 3 bro og så i en bue gå til venstre og havne hjemme.

Men men, jeg gik og jeg gik. Sveden begyndte at være synlig på den smule tøj jeg havde på og jeg syntes det var masende at jeg ikke kunne finde vejen. Men jeg fortsatte stædig som jeg er længere og længere ud på landet, det eneste negative på turen var de forbandede hunde som jeg der ellers er glad for hunde, var pisse bange for Sad

Med blottede læber i et kæmpe smil (nok ikke i glæde over at se mig Sad) som fik mig til at gå i slalom så jeg kunne undgå de værste af dem blev det lidt anstrengende. Nogle gange måtte jeg gå baglæns for at undgå at de angreb de svin, for hulen de var meget tæt på et par gange ked

Det tænkte jeg selvfølgelig over da jeg gik og var nu kommet dertil at jeg ikke turde gå tilbage samme vej igen. Vejen jeg ledte efter dukkede aldrig op og der var ingen jeg kunne spørge, så da jeg havde gået rigtigt langt, opgav jeg da jeg kom til et stort fint sted der vist var en spa ressort for Thaier.

Her sad der en uniformeret vagt ved porten og holdt skarpt øje med hvad der kom og gik, honnør blev givet 2 gange når der kom en bil, og det så meget alvorligt ud med uniformen på. Ham prøvede jeg at gøre forståeligt at jeg gerne ville have en taxi, men den var sgu for svær griner

Så jeg ringede til min nye ven Pi Duck og gav honnør gutten telefonen så han kunne fortælle hvor jeg var, og endelig var der noget der lykkedes.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0694.jpg

Han kom efter et stykke tid hvor jeg fik lov at sidde på en stol i skyggen imens og blive akklimatiseret og vente, ikke et ord Engelsk kunne han som gjorde ventetiden lidt anstrengt, men det var okay, for jeg brugte al tiden på at puste som en hvalros i varmen kat

Og da Duck trillede ned af den lange indkørsel kunne jeg ånde lettet op, men det krævede først at jeg måtte overbevise ham om at jeg var gået derud. Han troede at jeg havde taget en taxi og var måske lidt sur hvis jeg var kørt med en anden Grin

Jeg var 7 kilometer fra byen sagde han og rystede alvorligt på hovedet !! Da han endelig begyndte at tro på at jeg var gået derud ,flækkede ansigtet af grin og han sagde crazy falang griner

Det smørrede grin beholdt han hele vejen hjem og fortalte med det samme, samtlige ansatte her da vi kom hjem hvad jeg havde gjort, så nu kigger de sgu osse lidt skævt til mig, man går da ikke ved ikke

Men inden vi kom hjem var vi nødt til at finde et apotek, for jeg kunne dælme godt mærke at jeg havde rørt mig og havde brug for noget medicin. Igen vidste han lige hvor han skulle hen og gik med ind og forklarede dem hvad jeg ville have. Så med en løftet pegefinger på vej ud af døren med en advarsel om KUN at tage den daglige pille efter et måltid og 300 Bht fattigere (450 Bht hjemme !!) kørte vi hjem.

På vejen kørte vi forbi floden ind mod byen hvor der lå en masse interessante ting, og det fik mig til at tage beslutningen om at leje en bike af ham (i dag !!) og køre derned og kigge. Jeg har aftalt en pris for 2 dage til 250 Bht (400 Bht hjemme !!) inklusive styrthjelm Thumb

Og her begyndte en interessant diskussion, han ville have mit pas som sikkerhed for at jeg ikke stak af ked

Det nægtede jeg selvfølgelig og sagde at jeg ikke måtte køre uden passet, og heldigvis kom der tilfældigvis en betjent forbi som han spurgte om det nu også kunne være rigtig. Og til mit held snakkede han godt Engelsk, og jeg HAR ret ifølge ham. Udlejer må ikke forlange dit pas fordi det ikke tilhører Thailand som han sagde !! Og du må ikke som falang opholde dig i landet uden et gyldigt pas på dig, så nu lusker Duck lidt rundt og ved så ikke hvad han så skal forlange driller

Jeg har prøvet at forklare ham at jeg jo bor her på stedet og har gjort det i en uge nu tror jeg !!

Men vi skal nok nå en løsning, biken er kommet og venter på i morgen, pengene vil han selvfølgelig gerne tjene, så det skal nok gå driller

Og så var det ellers på tide til et bad efter min lange tur, klokken var blevet 12 og vejret var slået om med truende skyer der en times tid senere gav et hulens regnvejr. Så det passede godt sammen med min slapper og den morfar jeg kom til at tage music

Inden regnen nåede jeg lige at lede efter en bog at læse i, jeg havde set en biks længere henne ad gaden som er en blanding af bar og bogsalg. Samme sted som Per og jeg snakkede om da vi passerede der flere gange, fra tidlig formiddag og så ellers resten af dagen er baren belejret af tørstige falanger der bæller øl.

En meget omfangsrig Englænder der åbenbart ejede stedet, skruede nådigst ned for den forbande larm de opfattede som musik og spurgte om han kunne hjælpe. Jeg forklarede at jeg ledte efter Danske bøger som kun kunne anspore ham til at pege bag ud i lokalet og fortælle at der vist var nogle bagerst samtidig med at han skruede op for larmen igen og vendte sig om. Ikke noget med at rejse sig eller på anden måde hjælpe, så jeg sagde tak og skred igen Sad

Med det Engelske jeg forstå kunne jeg høre at jeg ikke blev rost til skyerne da jeg gik derfra, men det mindste man kan gøre hvis man vil lave penge er da at tage hånden op af lommen !!

Men jeg fandt så senere en bog her som jeg har læst, så jeg kæmper med den genkendelse mens jeg læser, fordi jeg kan huske alle bøger jeg læser, men ham støtter jeg sgu ikke.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0833.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0830.jpg

Det er stort set hvad dagen er gået med, aktivitet og afslapning gav mig en god dag. I morgen venter flere oplevelser på mig og jeg glæder mig allerede, for der hvor jeg kører hen ligger der en masse af de her flydende diskoteker og karaoke barer der bliver slæbt op og ned af floden mens en dunkende musik bliver spillet i Thaistil, sindssygt højt hej

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0818.jpg

Tak Buddha fordi du hjalp mig på min vej…. godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2010 18:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
 Status: Offline

Grin Har har du burde vide ? man spørge ikke om vej i Thailand driller Det var muligvis en ide at have Ønsket sig et kompas i Fødselsdags gave ? griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768