Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 06.10.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2010 03:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

06.10.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0661.jpg

Kom hviledagen i hu !!

Frisk vågnede jeg tidligt og var lidt irriteret over at skulle vente på morgenkaffen i næsten 2 timer inden restauranten her åbnede klokken 7, men sådan er det at rejse, så tålmodighed er en dyd hej

Og så gik jeg ellers mod broen over Riwer Kwai hvor jeg skulle møde Svend og Per som ville komme klokken 9 fra Bangkok. De små 2 kilometer var ingen hindring for en ung mand som mig, så det var en god tur. Ingenting at fotografere ud over skiltet her der viser vejen til broen, så lidt kedeligt !!

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0610.jpg

Og jeg er måske mærkelig !!

Men det var en kæmpe skuffelse for mig at se broen, jeg har stadig billedet af filmen og historien som jo er virkelig, siddende i hukommelsen om den ulidelige kamp for de stakkels mennesker der måtte bygge broen, og har dyb respekt for det de måtte udstå af lidelser. Så jeg blev alvorligt skuffet over at se et kulørt tog i Disney stil der transporterede folk over broen !!

Der er sgu for meget Disneyland i det her for mig, og som Per som jeg mødte der for første sagde, ‘det var ikke det jeg havde forventet’

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0631.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0641.jpg

Et historisk monument over mange tusind mennesker der mistede livet i en meningsløs krig, bliver nu udnyttet som et udflugtsmål, fair nok. Men hvis jeg skal dømme efter ansigterne af de mennesker jeg så der, var de sgu ligeglade med tabet af alle de liv, de ville bare bevise ved at blive fotograferet, at de havde været der !!

Usmageligt uden at være helt idiot, bevares der er penge i skidtet !!!

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0660.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0657.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0656.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0666.jpg

Nå, men jeg kom før Svend og Per og fik taget ‘et’ par billeder inden jeg satte mig ned her og bestilte min favorit ret, green curry with chicken. Den meget smukke unge pige der selv om jeg pegede direkte på et skilt med rettens navn, havde store problemer med at forstå mig, spurgte til sidst efter flere forsøg om jeg ville have retten kold eller varm kat

Varm sagde jeg selvfølgelig og blev mere og mere varm om hjertet når hun kom og spurgte om noget, de mindst 30 års aldersforskel kunne jeg pludselig godt lukke øjnene for music

Og så skete der pludselig noget, en kop varm rød sød te blev sat foran mig (som jeg ikke havde bestilt), og jeg begyndte at blive skeptisk. For jeg var lige ved at rejse mig og gå min vej da den blev serveret, jeg havde siddet og ventet i nok 15 minutter uden at der var sket noget. Pligtlydig som jeg er, nippede jeg til den her søde ting der bestemt ikke ligger på top 10 listen hos mig, men jeg troede at det var en gestus inden maden blev serveret. Men forvirringen blev større da den her meget unge smukke pige kom med en tallerken med en sandwich fyldt med frugtsalat ved ikke

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0642.jpg

Hvad hulen skulle jeg gøre ???

Jeg kunne vælge den lette løsning og gøre hende ked af det ved at fortælle at hun ikke fattede en dyt, men for pokker da. Hun gør hvad hun kan, så hvorfor spolerer hendes dag ???

Så jeg spiste den sandwich og drak det søde stads de kaldte te inden jeg betalte 100 Bht for den her oplevelse og sagde pænt tak. Mai pen rai driller

Og så kom de hundehoveder endelig efter lidt forvirring, de var kørt til Blue Star hvor jeg bor og havde indlogeret sig samme sted, og ventede i receptionen på mig. Men jeg havde jo fulgt den første anvisning, og var gået til broen hvor jeg ventede på dem music

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0629.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0626.jpg

Lidt spændende at møde nogle mennesker man kun kendte via nettet, men det gik godt. Vi faldt hurtigt i hak og fik snakket så det halve kunne være nok. skaal

Vi startede ud med at cementere vores venskab med en kølig på en flydende restaurant på Riwer Kwai.

Os 3 mandfolk der ikke er helt nye af årgang med forskellige skavanker havde brug for en pause, så det var en hyggelig tid vi brugte der mens vi udvekslede erfaringer om alt mellem himmel og jord mens vores skavanker blev plejet.

Svend som har været her mange gange sagde at vi burde gå hen på museet og kigge på alle de ting der var der, som sagt så gjort. Hans unge kone var selvfølgelig for længe siden forsvundet hen i nogle af de utallige boder der ligger som myretuer her, og spenderede garanteret nogle Satang griner

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0625.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0636.jpg

Og det var et flot museum, historien om tragedien blev fortalt via billeder og fundne genstande af enhver art. Våben, lig, biler, motorcykler, personlige ejendele og alt der blev efterladt af Japanerne var pænt udstillet i montre i en skøn forvirring af og sammenblanding af buddhisme.

For mig med aftrækkerkløe var det fantastisk, og Per som jo var herude for første gang var imponeret, så vi brugte tror jeg et par timer på at blive mindet om hvor brutalt krig kan være !!!

Jeg håber jeg kan overvinde mine problemer med billederne som jeg pludselig fandt ud af at jeg havde et problem med, for konverteringsprogrammet som jeg havde brug for til at minimere billederne med (størrelsen !!) billederne, havde jeg glemt at installere inden jeg tog afsted Angry

Per og jeg som var på tur på gåben på vej hjem til vores Guesthouse ,stoppede et eller andet sted hvor Per sagde at han var klar til at spise Thaimad. Så jeg mente at han skulle lære min yndlingsret at kende. Green/Red curry with chicken at kende music

www.thai-dk.dk/penfoto/8/DSCF0689.jpg

Uha Uha……. Den lærte han at kende på den lede måde driller Tårene piskede ud af øjnene på ham mens han drak den ene liter vand efter den anden, retten var pet pet for ham griner

Det var hans første forsøg med spicy Thaimad, og tak for kaffe han blev overrasket. For hende der serverede sagde at det var ned noi spicy, jeg er ikke selv overbevist wannabe og har respekt for deres mad. Men jeg syntes ikke den var spicy på nogen måde, så undskyld mig Per !!

Selv om jeg sagde at jeg var var ked af det, hyggede jeg mig en anelse. For det smager herre godt når der er lidt chili blandet ind i det, og han indrømmede senere at det faktisk smagte rigtig godt, så der er stadig håb for ham griner

Tilbage på Blue Star aftalte vi at mødes senere, og jeg begyndte processen der hedder Dagbogen !!

Så jeg brugte eftermiddagen på at lede efter programmer på nettet mens Svend og Per tog en velfortjent pause og kunne pleje skavankerne som jeg. Togturen sidder stadig i kroppen og er ikke så venlig ved mig, men der er kun en vej !!!

Et møde over en kølig blev pludselig aktuelt da vi ramlede ind i hinanden udenfor mit værelse her efter vores aftalte pause, og vi aftalte at vi skulle se lidt nærmere på det de kalder Nightmarket her. Per og jeg valgte at gå de par kilometer, mens Svend tog en ‘taxi’ på grund af hans dårlige ryg. En hyggelig tur hvor de lokale smilede venligt, og en enkelt pige hilste os med et wai music

Men inden vi fik det her wai, blev jeg ringet op af min nabo hjemmefra. Båden var sunket på grund af regnvejr sagde han Sad

Desværre kan jeg ikke se webcam fra min strand her på min Pc, så jeg skyndte mig at ringe til Jannik der arrangerede en gut til at kigge på problemet. Ifølge naboen kan man kun se 1 ½ meter af stævnen, og 1 meter agter, og at den stod på bunden, og det vil sige at hun står på en halv meter vand.

Så det har regnet voldsomt på Koh Samui, jeg tømte jo båden for vand 1 dag før jeg tog afsted med bil batteriet og Lænsepumpen, hold op der er kommet vand der !!!

Nå, tilbage til nu Thumb

Og det passer mig perfekt, selvfølgelig findes der også her den sex industri som jeg flygter lidt fra. Men den er ikke så dominerende. Ingen anmassende tilråb for hver 10 meter med alverdens tilbud. Nej venlige mennesker der smiler hvis du smiler !!!!

Men vores ophold på Nightmarket blev lidt kort, for en regnbyge på en times tid tog pusten fra sælgerne der pakkede deres grej sammen på rekordtid, lidt imponerende at se på når man ved hvor meget de skal pakke sammen. Men vi hyggede os et sted hvor man kunne nyde en kølig i tørvejr samtidig med at stedet blev fyldt op med sælgerne som af hunkønsvæsen var MEGET chaufførvenlige at se på. Så det negative i at blive fanget i et regnvejr, blev vendt til noget positivt hej

Men jeg nåede dog at købe et par Buddha ting til en billig penge i forhold til Samui, så jeg var tilfreds Thumb

Så det har været en god dag med mange indtryk, jeg har mødt nye venner og har set en masse ting som jeg selvfølgelig suger til mig. Jeg er ikke så gearet til turist tingene som mange er, så jeg har også fået nogle skuffelser i løbet af dagen, men mine nye venner har opvejet det negative music

Tak Buddha for en god dag… godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2010 06:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Dejlig beretning og rart at gense nogle af de steder vi selv har været.

Det er heldigvis ikke noget der forandrer sig som resten af det pulserende Thailand.

Så tak, ser frem til din videre rejse.
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2010 08:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

((12(( Ja lige rundt broen er det et Tivoli ? men første gang vi var der var vi oppe ved kløften vor man afbrød forbindelsen ind til Burma og det er jo den kløft der er hugget ud med håndkraft. Der er også en stor Kirkegård og Museum. Og vi kørte over en meget Knirkene bro langs klipperne hvor der også var en hule med Buda statue ? men der er vist 3 Muser i området. Og din Båd kan man ikke se på din Web ? så den er Sad Men fortsat god tur Thumb
Warlock
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2010 11:30

Bruger

Antal indlæg: 84

Hej

Jeg nyder at læse dine dagbøger pensionisten, fortsæt du bare skaal
Badedyr
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2010 16:38

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej alle sammen...

Ja det var et godt og positive møde, og vi gik rigtige godt i sving...

Thai maden, ha ha det var nu sjovt, kunne godt selv se det sjove idet, og den lille kok, var jo så ked af det, at jeg fik et bolsjer til at tage chili, og det hjælp meget....griner

Kan godt være han hedder pensionisten, men nakkemuskelen fejler intet på ham, når de søde pige går forbi ham, på et tidspunkt var jeg 100% sikker på, han havde en kugleleje i nakken, som hans hoved kørte rundt... driller

Vil bare sige 1000 tak for en god tid sammen, og håber du får en forsat god tur, der hvor du skal hen bagefter....

Håber i alle sammen i thailand og danmark har det godt...

Mvh Per
emil
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2010 16:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 166

så fik vi set broen glæder mig til resten af turen music
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2010 17:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Grin Ja Per jeg har længe haft en mistanke om hans ryg smerter have en god forklaring ?? sådan kan det gå når man ikke får smurt kuglelejerne godt nok ølkrus griner
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-10-2010 10:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Hov Hov Per. du har helt misforstået situationen.

Det kaldes strækøvelser min ven, og jeg husker lige så tydeligt at lægen sagde at det var godt at gøre. At der så tilfældigvis går en pige forbi er da kun en tilfældighed griner

Ifølge Jannik er der sat nogle folk til at tømme båden for vand, og han fortalte mig i morges at det havde regnet hele natten igen. Så det er vist det man kalder skod vejr Sad

Og hvorfor webcamet ikke virker mere ved jeg ikke, måske har der også været strømafbrud mens Peter er væk. Nassi hans dame har ikke forstand på at starte det op igen hvis det er tilfældet, så det er måske forklaringen ved ikke

Også en god rejse til dig Per når du skal nordpå Thumb

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768