Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 04.10.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 08:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

04.10.2010

Godmorgen Dagbog.

Så blev det endelig dagen hvor jeg skulle søge om mit helårs visa, og uden at koge for meget suppe på den ged, vil jeg nøjes med at fortælle at de 5000 Bht jeg betalte, fik de mennesker jeg kun kendte som nogle sure gimper, til at smile som en flækket træsko og lave mit visa på 2 ½ time music

Bare en ekstension før, kunne snildt tage 4 timer, og der var bestemt ingen smilende piger som nu Sad

Så jeg var glad da jeg kørte hjem igen for at pakke det sidste, men jeg havde jo lige den plan med Land Ladyen som jeg ville be om discount på grund af støjen.

Forhandlingerne startede med at jeg måtte ringe til hende for at betale husleje, nogle gange har hun ikke så travlt som andre gange hvor hun ligger på lur i rosenbedet den sidste i måneden. Så jeg fortalte at jeg tog afsted en time senere, og det fik hende op på mærkerne, 10 minutter gik der inden hun med en hulens fart lavede hjulspor i haven griner

Og så begyndte der ellers et skuespil uden lige og sjældent set syd for Valby bakke, selv tårer blev presset frem i forsøget på at overbevise mig om at det næsten var synd for den mand som havde opgaven, og hans problemer med at ’finde’ folk. Mange forsøg blev brugt på at forklare hende at han jo lavede kassen når det kun var konen der skulle have en skilling en gang imellem !!

Så bestemte jeg mig til at bruge ufine tricks for at kunne hamle op med hendes tårer, så jeg sagde til hende at lægen havde sagt til mig at jeg skulle se at komme væk fra støjen så jeg ikke behøvede at tage sovepiller hver dag. Og at Peter ikke kunne passe sit lille rejsebureau på grund af støjen, og derfor havde besluttede at tage af sted samme dag som mig ked

Der kom jeg sgu op på score tavlen driller

For nu begyndte hun nu at snakke om at muren helt sikker ville være færdig på en uge, der begyndte jeg at grine, for jeg pegede bagved hende og sagde. En uge for de 60 meter (cirka !!), nu har de siddet på hug i 2 dage for at trække søm ud af de brædder de har brugt, og de er langt fra færdige med det tempo de præsterer. Hun vendte sig om og fik igen tårer i øjnene fordi jeg nu førte på point.

Og så kvajede hun sig !!

Hun sagde at hele muren ville være færdig i Oktober, jeg grinede igen sammen med den nye nabo der var kommet til for at høre hvornår de var færdige. Og så sagde jeg, okay, du vil ikke give discount nu, hvis muren ikke er færdig i Oktober, betaler vi dig kun halv husleje næste måned !!

Og den åd hun sgu hej

Så det bliver spændende at se hvor langt de er nået jeg kommer hjem ??

Puha det havde været en lang hård kamp, så jeg havde brug for et bad inden jeg skulle afsted, biken blev trillet ind i stuen, vinduer og døre blev hermetisk lukket, og jeg gik op på vejen sammen med Peter som var klar.

Jeg havde mødt ham i Tesco dagen før hvor han sagde at han kunne få sin guide til at købe togbilletten for mig nu statsbanernes hjemmeside ikke kan bruges til bestilling, og han fortalte at han selv skulle afsted og sagde vi kunne følges. Men han havde ikke fortalt mig at han skulle op til Erwan Nationalpark som ligger små 60 kilometer nord for Kanchanaburi hvor jeg skulle hen !!

Nå, men på færgen begyndte mine gamle rejseøjne at blive rene sammen med sindet, pludselig kunne jeg igen se det smukke i de små øer man passerer på vejen over til Donsak og blev glad for det godag

Men jeg var desværre nødt til at tage en pille sammen med et par kølige på turen over der var lige ved at få mig agterudsejlet da bussen ikke var gearet til at vente på at jeg skulle vande griner

Jeg smilede for mig selv da døren i bussen var ved at klippe hælene af, nu begyndte det at blive sjovt igen. Men Peter smilede underligt nok ikke griner

Turen ind til Surat tog en times tid hvor folk blev sat af de mest underlige steder, men vi kom da fremad. Der var kun os 2 falanger i hele bussen som ellers er domineret af falanger, så igen lidt om de manglende turister på Koh Samui !!

Inde i selve Surat stoppede vi endelig efter lang tid, og en gut sprang op i bussen og skreg, last stop, last stop. Men han havde en taxi vest på og var kun ude på at lave penge, men den fattede de Thaier der var tilbage i bussen ikke på nær 4 der som Peter og jeg blev siddende. For det er ikke sidste stop !!

Et par kilometer efter kom vi virkelig til sidste stop og hvor der kun er 200 meter hen til busstoppestedet hvor bussen til togstationen der ligger 20 kilometer uden for byen, stopper. Her mødte vi lidt senere flere fra bussen der havde været nødt til at tage en taxi for at nå bussen, forbandede svindlere siger jeg bare. De havde måtte betale 150 Bht for de kilometer vi havde kørt i bussen, og som selvfølgelig er med i prisen. Men jeg er sikker på at buschaufføren får noget af gevinsten ved det tricks, han stoppede jo bevidst lige ud for taxierne og gjorde ikke noget for at jage taxi fyren ud !!

Nå, men frem kom vi i den her gamle sjove bus, chaufførens kone var billetkontrollør og stod i den åbne dør og vrikkede med sin lille bagdel og sang med på de sange der drønede ud af højtalerne. Nogle børn sang også en gang imellem med, så det var en herlig stemning music

Og så til noget som jeg opfattede som negativt, Guiden som skulle købe billetten til mig, havde selvfølgelig købt en siddeplads på 2 klasse uden aircon, og ikke en liggeplads uden aircon. Så jeg spænede over i Family Mart og købte et par kølige til den halve sovepille jeg ville gnave. Og det var en god ide syntes jeg selv, jeg var ikke bange for at sove for længe, det skulle mit gamle chauffør ur inde i hovedet nok sørge for Thumb

Men hold kaje de 2 klasses vogne er gamle og slidte, mit sæde var selvfølge okkuperet af en skægget kvinde, så jeg nappede da bare et andet hvor sædet ved siden af bogstaveligt hang i laser. Og det blev den spanske pige der satte sig der ikke glad for, flere gange mens hun lænede sig hårdt op af ryglænet, skvattede der noget mekanik ud af sædet, og hun røg med griner

Men nu var det altså også en pige med en kraftig knoglebygning hvis i forstår griner Som natten skred frem og jeg lige slog øjnene op for at se på himmelen hvad klokken var, mente jeg helt bestemt at nogle af elastikkerne i hendes korset var blevet trætte. Jeg blev presset mere og mere over i modsatte side og lignede på et tidspunkt en mast cola dåse, og måtte sparke til hende ved ikke

Men en god ide for mig med den halve sovepille, for selv om stilladset brokkede sig da jeg vågnede klokken 5 var det ikke værre end at en pille kunne tage det. Og Peter som havde fået sin rigtige billet lignede udskidt æblegrød, vognen han lå i hoppede og dansede så han ikke havde sovet bare et sekund, for han var nødt til at holde fast i sengehesten hele natten og holde fast i sin bagagen som blev kastet ud af køjen 2 gange, så held i uheld for mig godag

Og så kom vi til Nakhon Pathom klokken 06.31 til tiden, og her fik jeg en overraskelse. For da jeg traskede hen mod billetlugen for at købe den sidste billet her til Kanchanaburi kaldte Peter på mig. Jeg kan da sætte dig af i Kanchanaburi sagde han, der holdt en bil udenfor stationen der skulle køre ham derhen hvor han skulle. Det havde han bare ikke sagt noget om, så jeg blev glædeligt overrasket og satte mig til rette og blev kørt hertil på en time Thumb

Chaufføren blev spurgt om han kendte nogle billige Guesthouse i byen, ja sagde han og kørte mig herhen næsten hvor jeg er nu. Kun ét forsøg et andet sted hvor en farvestrålende brochure pralede med en pris på 300 Bht for et nice værelse med udsigt til floden, pludselig kostede 400 Bht fik mig til at gå videre, jeg bor trods alt på Koh Samui og bliver røvrendt hver dag !!

Så nu sidder jeg på Blue Star Guesthouse i et værelse til 350 Bht. Varmt vand, aircon og Wifi og en dejlig stille have er min udsigt, så jeg har betalt for 3 dage og ser så hvad der sker ??

http://www.bluest...house.com/

http://www.bluest...rates.html

Priserne starter fra 150 Bht og opefter, og nu jeg kender en jyde prøver jeg jo at spare griner Men stilladset kan ikke holde til et koldt bad, så desværre måtte jeg kigge langt efter det billigste.

Jeg holder lav profil på grund af nattens strabadser og prøver at sove lidt og få rettet tingene ud, kattene som man åbenbart er glade for her i byen og er alle vegne, springer op og vil nusses, en super dejlig måde at falde ned på music

Turen fra Hua Thanon til færgen kostede 60 Bht.
Færge inklusive bus til Surat 160 Bht.
Bus til togstationen i Surat kostede 13 Bht
Togbilletten kostede 376 Bht
Værelset for 3 dage koster 1050 Bht.

Så ikke de store udgifter endnu, morgenmaden som blev spist her kostede 40 Bht for stegte ris med grøntsager og 10 Bht for vand. Så en del billigere end hjemme !!

Tak for en forholdsvis god tur Buddha og fordi du passer på mig.....godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-10-2010 19:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828
 Status: Offline

((12(( Ja du er nu også altid heldig med dine rejser griner Men et fint sted du bor ? vi har boet et sted der ligner meget men den yderste hytte var 6 eller 8 kantet og der var mange myg Shock men der er meget at se på så god fornøjelse hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768