Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
26.09.2010
Godmorgen Dagbog.
Uheldet følger de tossede siger man, så jeg er åbenbart ikke så tosset endda !!
Det første uheld, eller held vil jeg nok hellere kalde det handler om Pen. Jeg vil ikke fortælle andet end at der skete noget som ikke var så heldigt, så jeg er single igen efter et desværre kort stormfyldt bekendtskab med hende. Jeg sidder ikke med broken heart eller er ulykkelig, tværtimod gjorde begivenhederne der førte til hendes exit at jeg blev lykkelig over ikke at være forelsket i hende !!
Jeg var rigtig rigtig glad for hende, det har jeg heller ikke lagt skjul på og er ked af at hun ikke var den jeg ledte efter. Men min indbyggede mistro gjorde at min glæde for hende hele tiden var under konstant overvågning af min underbevidsthed der tjekkede situationen hele tiden, derfor blev jeg lykkelig selv om det måske lyder åndssvagt da det skete så tidligt i forløbet.
Så det fejrer jeg med en tur selv om det ikke er nødvendigt nu jeg får mit 1 års Visa lige om lidt, men den vigtigste grund til turen er byggeriet af den skide mur. Jeg er simpelthen så stresset over støjen der vælter ind i huset 24 timer i døgnet, at jeg den sidste måned snart har været nødt til at tage en sovepille hver evig eneste aften for at kunne sove bare 5 timer i det mindste
Jeg er nødt til at komme væk inden jeg bliver sindssyg, den konstante hyletone i ørene jeg har fået på grund af støjen håber jeg forsvinder ved at tage et sted hen uden larm, for det er sgu irriterende
Inden jeg tager afsted tar jeg i templet og beder Buddha om at de er færdige med muren når jeg på et tidspunkt vender tilbage, om ikke andet så bare en lille bitte mur
Nå, den anden ulykke skete i aftes da jeg skulle lægge nogle nye koncerter over på en af mine eksterne harddiske på 500 Gb, der ligger omkring 70 DVD koncerter som jeg samler på, og har vanvittigt mange af. Hvor langt over 1000 har jeg ikke styr på, det må jeg hellere se at få så jeg ikke får mere end 1 af samme koncert.
Pludselig siger min PC, harddisken kan ikke genkendes og nægtede at åbne den
Jeg prøvede alt mine mange år med computere har lært mig til klokken sent for at kunne læse drevet, men uden held og måtte gå i seng noget bekymret. Så det første jeg gjorde i morges efter kaffen selvfølgelig, var at gå igang igen med harddisken. Og endelig lykkedes et snigertricks jeg kom i tanke om som sidste udvej inden jeg kørte til købmand og købte en kasse whisky og 24 ruller lokumspapir til tårerne
Så i første omgang er det lykkes at redde koncerterne, nu er jeg så ved at kopiere al min Mp3 musik som fylder 79 Gb. Jeg skæver hele tiden over på den lille rejse laptop der gør arbejdet for mig, og ber i mit stille sind til at den klarer opgaven. For de 79 Gb indeholder blues jeg har været 7 år om at finde og selvfølgelig en hel masse andet musik.
Det sidste der så mangler er alle mine programmer som jeg ikke vil være foruden, blandt andet Windows 7 på Dansk som ligger der som opbakning hvis der sker noget tragisk med den jeg kører med nu. Og min Bluesliste over de DVD jeg havde indtil 8 måned sidste år, får jeg ikke den, springer jeg sgu ud af vinduet
Forsvinder den er der kun en vej og det er fremad, men vejen er temmelig lang. for min kuffert med de små 1000 koncerter på DVD jeg tog med da jeg flyttede herud skal åbnes, og hver enkelt titel, kunstner og info skal skrives ind igen, fy for fanden et stort arbejde.
Så jeg sidder meget ydmyg og lister forsigtigt forbi maskinen der skal redde mig når den næste kop kaffe skal hentes, tænk på mig Buddha...
Og jeg startede min morgentur på stranden igen i morges, den hævede knold under foden er der stadig, men gør kun ondt en gang imellem. Men det var rart at komme afsted igen, jeg havde sgu savnet synet af svineriet fra de turister der går ned på stranden om aftenen og natten for at drikke igennem til synet af månen og det uendelige hav. Plastposer flagrede rundt som før, og de tomme flasker og de tomme poser fra det snacks der var blevet gnavet lå overalt.
Og sportsgrenen med at kaste rundt med solsenge og andet møblement eksistere åbenbart osse stadig for de modige stærke unge mænd, de sgu fandeme ha en røvfuld med den opførsel
Det samme gælder min Land Lady som skuffede mig fælt for nogle dage siden da gravemaskinen pløjede rundt og gravede og larmede som en tankvogn, af en eller anden grund gik jeg nærmere for at se hvad maskinen lavede, selv om jeg var og er parat til at kaste en håndgranat mod den på grund af støjen.
Gudhjælpemig om ikke hun havde fået maskinføreren til at grave et dybt hul hvor hun smed alt det jeg møjsommeligt har sorteret når jeg har renset stranden i år. Metal, plastik, en masse flamingo og flasker sammen med en masse andet hun hentede andre steder blev smidt 2 til 3 meter ned, inden hullet blev dækket igen
Der var jeg ved at gå op i limningen, alle mine forsøg på at forklare hende hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde for at beskytte miljøet var åbenbart ikke feset ind, nej skjul problemerne i stedet for at gøre noget ved dem
Puha jeg trænger til at komme lidt væk herfra og få nogle flere positive indtryk selv om jeg havde en positiv oplevelse i går !!
Liggende i hængekøjen med en god bog og med musikken i baggrunden der kæmpede en ulige kamp for at overdøve byggeriet, hørte jeg pludselig en velkendt stemme. Det var Nam Tahn som for over et år siden lavede mad i en lille biks her i Hua Thanon der kom på besøg
Jeg havde ikke set hende i 3 måneder hvor hun osse pludselig kom forbi for at sige hej, dengang var Da på matriklen og gnisterne føg. Så Nam Tahn forduftede hurtigt igen
Men i går var jeg jo alene, så hun klaskede sig ned i en stol og sagde hun havde savnet mig og området hvor hun ikke boede længere. Hun bor nu i Shaweng hvor hun har en lille biks hvor hun tjener lidt penge på at lave mad som jeg savner. Nå, men hun blev her 5 timer og slappede af med at tage opvasken og feje, selv om jeg sagde at jeg nok selv skulle gøre det næste år
For meget længe siden betalte jeg hende for at gøre rent her, så hun kender huset godt og føler sig åbenbart hjemme. Og det er okay med mig, hun havde taget en fridag for at besøge mig og ville slappe lidt af, og hvis hun slapper af ved at gøre rent, skal jeg da ikke forstyrre hende i det
Dengang hun arbejde herude spiste jeg næsten hver dag hos hende, hun sagde efter at jeg havde spist der 3 gange, at hun kunne se at jeg havde et problem med maden her !! Så derefter lavede hun uden at spørge mig mad hver gang, og det var sgu godt. Jeg spiste alt med stor fornøjelse og nød det, så jeg er nok nødt til at se den biks hun har
Dengang kørte vi også nogle gange ind til Tesco Lotus i Lamai hvor der ligger en stor boghandel, her satte hun sig og læste bøger på gulvet mens jeg fandt nogle engelske bøger at kigge i. Det var hyggeligt og vi forsøgte vist osse lidt begge to, men det blev aldrig til mere. Lidt en skam fordi hun er en gæv pige der arbejde for at opfylde sit mål, som handler om at tjene penge nok til at få sin datter til øen for at gå i skole uden at blande falanger ind i den drøm !!
Men det undrer mig stadig at hun kom, for hun fortalte at hun havde Thaifyr, så jeg ved ikke lige hvorfor !!
Nå, men det er hendes skyld at jeg tager til Kanchanaburi som første stop, hun kommer derfra og har fra første sekund jeg lærte hende at kende, sagt at der er mange ting at opleve der. Ja Ja sagde jeg til hende, jeg skal nok tage derop på min tur. Og straks begyndte hun at sige at jeg kunne besøge hendes far som har noget land hvor han dyrker grøntsager og blomster. Men det vil nok være for meget, fyren snakker kun Thai og er nok ikke specielt interesseret i at sludre med mig, så den springer jeg over
Og så trænger jeg vist til en pause
Ellers er dagene gået med at får foden til at blive kampklar igen, stranden er blevet passet og intet andet. Lamai har jeg ikke været i udover Tesco for at købe billig kyllingebryst til 55 Bht kiloet !!
Båden blev flyttet efter ordre fra kontrær generalen der er for doven til at køre herud, næh nu sidder der jo et webcam så herren ikke behøver at anstrenge sig alt for meget for at holde øje med den
Og stilladset savner sin daglige tur og har brokket sig, så jeg er ivrig for at komme igang igen. Men jeg kan godt mærke morgenes tur og tar det roligt så jeg er klar til de mange timer i bus og tog der venter mig. Men det passer meget godt sammen med det overskyede vejr der nogle gange giver en byge og kraftige vindstød. Så inden min tur skal jeg ha et anker mere ud for en sikkerheds skyld, den dårlige sæson starter inden så længe desværre.
Nu skal jeg mase lidt med min harddisk kan jeg se, og jeg har ikke fået svaret på de andre indlæg, så jeg er en travl mand.
Antal indlæg: 1773 Tilmeldt: 11.09.09 Status: Offline
vi glæder os til rejsen følger med fra sidelinjen op med humøret kommer tid kommer råd og glæden ved livet
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Antal indlæg: 86 Tilmeldt: 29.03.09 Status: Offline
Hej Pen.
Har glemt mange gange at sige at jeg sætter pris på din dagbog, og jeg syntes du giver mig en hel del bare ved dagbogen.Dejligt at se at den kommer et par gange om ugen.