Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad laver jeg her?
dkth
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2010 15:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nogle gange tænker jeg som overskrifte siger.

Nu har jeg jo levet i et frit vestlig samfund i mange år og med total ytringsfrihed,

så når jeg nu ser en fodboldkamp på en af de normale thai kanaler bliver billedet
sløret over nogle reklamer og konen vil gerne se nogle madprogrammer og ved gud
om ikke der også er sløring på knive og andet godt.

Selv internettet er der ikke fuld adgang, så den frihed vi i vesten tager som noget selvfølgeligt
er her noget helt andet.

Og ser vi ellers på landet vi har valgt, at bo i er der i syd masser af terror som vi jo ikke mærker,
hvis ikke vi bor der eller har familie, og den politiske uro er vel også noget man burde tænke over.

Her de seneste år har vi set militæret overtage magten, hvad der egentlig ikke berørte livet på landet,
hvor det eneste var at bankerne og de offentlige kontorer var lukket en enkelt dag, så har vi nu set
både gule og røde lave uro.

Men hvor meget kommer den politiske uro til at betyde for os udlændinge?

En af de andre ting jeg tænker over er hvad sker der i Thailand når kongen dør?

Så hvad laver jeg dog her spørger jeg mig selv om nogle gange.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2010 16:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Hej dkth,

Du lider af det udbredte syndrom: farang khit mark gørn pai.
Tænker for meget.
Nogle gange synes jeg sørme også at jeg kan lære lidt af thailænderne, tag da en dag ad gangen.
De ting man ikke kan ændre på, må man bare tage som de kommer.
Ikke i økonomisk henseende, men hvad angår de ting du refererer til.

Og så kan du jo altid trøste dig i forvisningen om, at hvis "ballonen går op" så kan du jo altid komme tilbage til DK.

Med andre ord: Du tænker for meget :)

"Hvad du laver her"? Du er der, fordi det er hvor du gerne vil være.
Slap af, nyd tilværelsen og lad være med at stresse dig selv ikke mindst mht anliggender, hvor du hverken kan gøre fra eller til.

mvh








Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2010 17:27

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Hvad f..... er det jeg har rodet mig ud i.

Tænker for meget.. jo men kan man lade være med det ?

Og der er det hulens vigtig man kan holde sig selv ud og undvære det store sociale sammenvær.
Indtil man kan så meget Thai at man kan sortere i omgangs kredsen.

At man har en hverdag der fungerer uden andre.

Et eller andet sted kan vi vel ikke bebrejde vores koner de ikke gider oversætte hele tiden og så sidder vi der på side linien og fatter ikke en dyt.

og endnu vigtigere, når vi ikke kan Thai, skal konen ind og varetage en del af mandens opgaver, det er meget få gearet til..

Vi kan sagtens bo i Thailand og der er mange gode grunde til det, men vi må ikke gøre det alene pga Thaier, så giver det hovedpine.. Både indenfor hjemmets 4 vægge og som helhed.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2010 17:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja nu ved jeg såmænd godt at jeg intet kan forandre, men det skal vel ikke lukke mine øjne.

Det er det samme som politiske problemer i Danmark, dem kan jeg ikke forandre, men det forhindrer mig ikke i at have en mening og give udtryk for den.

Selv om jeg nyder tilværelsen lærer jeg aldrig ikke at tænke på imorgen som mange thaier.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2010 18:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hvis man vil have en plads i solen, må man tåle en del brandvabler.... sådan er det vel bare.((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2010 06:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1741
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Ja nu ved jeg såmænd godt at jeg intet kan forandre, men det skal vel ikke lukke mine øjne.

Det er det samme som politiske problemer i Danmark, dem kan jeg ikke forandre, men det forhindrer mig ikke i at have en mening og give udtryk for den.

Selv om jeg nyder tilværelsen lærer jeg aldrig ikke at tænke på imorgen som mange thaier.


du er ikke alene tænker også meget over hvad der vil ske i fremtiden håber bare vi kan leve i fred herude på landet

vi kan jo rejse til danmark igen , det hat jeg ikke lyst til
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2010 09:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hvad laver jeg her

forsøger på at leve livet på en anden måde ikke så stresset som livet er i danmark

jo der er mange slanger her i vores paradis men er slangerne ikke over alt i verden

thaier er thaier de opfører sig anderledes måske er det grunden til at vi konen og mig bor herude, nogle gange savner konen danmark
jeg savner kun brunkager

hvad fremtiden bringer puha det tager vi os ikke af i dag forsøger at leve i nuet med eller uden censur i pressen og balladen nede sydpå for ikke at glemme de røde og gule

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2010 10:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

godag Ja jeg tør kun være der på ½ tid. og resten af tiden sniger jeg mig rundt i Dk :P og håber på at de snart opretter Skyde kurser for Rokkere og Indvandre så man ikke risikere noget når man Cykler rundt Angry
Og Janik du må lære fruen at bage brunkager og koge Klejner griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bedstefar
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2010 10:05

Bruger

Antal indlæg: 47
Tilmeldt: 12.08.10
 Status: Offline

Jeg bliver da godt nok lidt harm engang imellem. Hvad laver vi her ude. Hvorfor er vi her.

Jeg håber da så sandelig, at i er her for en grund, og ikke bare for øfogh, for så er livet da ikke til at have med at gøre.

Vi har jo nu os gengangere og alle andre ligegyldige som en selv, nu fortalt stolpe op og stolpe ned om, hvor forfærdelige disse asiater med deres levende små skæve øjne er.

De snyder og de stjæler og gør alt andet…. glemte lige ud over det sædvanlige sex-

Alting er bare galt.

Jeg er flov…. Kan da bare håbe, at der er andre end jeg, der har samme skam.

Jeg har nu været her i dette vidunderlige land nogle år. Ikke så mange vil nogen sige, men jeg har sgu lært dette, at det er ikke mine thai venner der er problemet.

Jeg er blevet meldt til skattevæsenet. Jeg er blevet anmeldt til sikringsstyrelsen og alt andet du kan meldes til.

Ingen idioter har endnu fået den udløsning det ville give, at få ram på mig…

Desværre findes der for mange fyldebøtter, som ser det som en opgave, at få alle andre ned med nakken, med en anmeldelse til de offentlige myndigheder om snyderi med adresser eller andet der får pensionen til at tage et hoppppppp op i den rigtige retning… Specielt efter dette er blevet anonymt.

Desværre jer stikkere…. Jeg får ikke denne pension desværre, fordi jeg ikke er som andre…..

Jeg er gal, så fred være med dette, men håber da i alle fortsat må have en velsignet søndag.

Tag jer dog sammen, og lev livet fuldt ud….

Jeg græmmes

Ham den nye bedstefar
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2010 11:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

bedstefar Sad prøv det tag dig sammen få dig et liv

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2010 12:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3843
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg er mest tilbøjelig til at holde med sank, bortset fra han holder ud længere end mig, jeg plejer at stå ud med dem højst 4 mån. så sparker jeg bagud, hjernen slår klik og nægter at fungere normalt.

De tænker simpelthen ikke som os andre, det er bare at konstatere fakta.

Hele samfundet flyder rundt og er mange gange afhængigt af om man er villig til at give en skilling til en underbetalt statsansat for at udføre sit arbejde, er man så farang, så bliver der taget ved, så det kan mærkes.

Thailand er et dejligt land, for de rige, de fattige må sejle deres egen sø.
Det er nok derfor de prøver at tage røven på os, hvem skal de ellers tage røven på?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2010 02:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

holder ferie i landet kører rundt på motorcykel

Skipper rigtigt landet er dejligt hvis du har penge, det har vi i de mdr. vi er herude betaler sikkert lidt for meget for tingene skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-09-2010 07:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

hej
jeg opholder mig i landet Ca 60 dage om året

hygger mig drikker lidt øl kigger på damerne

spiser thaimad

tænker ikke over hvordan thaierne har det

skal aldrig giftes eller have en fast thaipige kultur forskellen er for stor

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27
Hvad sagde jeg! Udenfor Thailand 2 07-01-2020 16:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 100,467,020 Unikke besøg | jQ Blog