Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15.09.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 02:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

15.09.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0286.jpg

Igen en røvsyg dag uden strøm mellem 8 morgen og 16 eftermiddag ventede, så Peter som var blevet lun på Ko Matsum, foreslog at vi tog hans nyindkøbte plastikbåd til 13.500 Bht derover. Som sagt så gjort, og af sted det gik med Nassi hans dame med som passager.

Vi var usandsynligt heldige med vejret som i kan se var stille, ingen vind, og ikke en krusning på vandet. Så de 9 kilometer derover var en fornøjelse, motoren på 15 heste og som stammer fra den 'gamle' Da Fang dingy som ikke er brugbar mere, maste i 1 time og 40 minutter inden vi kunne gå i land.

Tæt på Ko Matsum på bagbord side ligger der et stort rev som er et meget besøgt sted for fisketurene fra Koh Samui, og her så vi alle 3 en vel 1 meter lang Barracuda springe ud af vandet. For hulen det var et flot syn selv om den nok var 100 meter væk, og min første tanke var at det ville blive et drømmebillede hvis man kunne være så heldig at fange det med kameraet godag

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0296.jpg

Senere så vi mindre fisk springe, men stadig i flere kilo klassen, fantastisk at være så tæt på naturen godagmusic

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0311.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0317.jpg

Først sejlede vi stille og roligt tæt på den modsatte side af øen som jeg fortalte om sidste gang, utrolig flotte klippeformationer som slet ikke findes på den anden side dominerede kysten helt her. Landgang er ikke muligt med mindre man kender stedet godt, så vi tøffede videre nu Peter ikke er så ferm endnu som styrmand og prøvede at få det hele med !!

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0336.jpg

Og hvor var det pragtfuldt at kunne slænge benet ud over rælingen og gå op på stranden godag Igen ikke en lyd udover fuglene og de uundgåelige cikader fik mit system ned på hvile stadiet med det samme. Hængekøjen fra sidste gang var der stadig men ikke så holdbar mere, så det blev kun til en kort morfar desværre ked

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0359.jpg

Peter og jeg satte os på bænkene og sludrede mens Nassi fiskede fra båden som hun padlede 10 meter ud, hun var ikke så heldig som ønsket. Kun en enkelt krabbe som hun stegte senere var dagens fangst, men det kunne jeg ikke så godt fortælle, for med det udstyr hun fiskede med kan man kun fange små hundestejler griner

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0348.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0353.jpg

Som i kan se på billederne er civilisationen kommet til øen, affald flyder skæmmende uden at nogen tager notits af det. Og hvor er det synd for naturen, og noget underligt at ingen turister klager over svineriet som er skabt af de selv samme folk som sejler dem derud !!

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0355.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0354.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0358.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0356.jpg

Nu de er Thaier, taber de jo alt ikke brugbart der hvor de er uden tanke på hvor det er. Så hvis ingen griber ind ender øen med at blive til losseplads med den hastighed affaldet er eksploderet siden jeg var der sidst. Så Peter og jeg talte om at tage derover en dag og rydde op og samtidig vise Thaierne hvordan der kan se ud, men lad os nu se om det bliver til noget !!

Men det var en dejlig dag der blev brugt på at slappe af big time, i første omgang opholdt vi os der hvor i kan se bænkene. Men lige så stille begyndte longtail bådene med turister at lande på stranden, kinesere der er ekstremt gode til at bøvse højlydt når de spiser, som jeg syntes er utroligt ulækkert, og unge Englændere der var meget larmende gjorde at det blev for meget støj da der til sidst var 6 både på stranden.

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0406.jpg

Så vi besluttede at flytte os hen til midt på den lange strand hvor jeg havde set et gammelt faldefærdigt skur, Peter blev godt nok lidt overrasket over at jeg sagde at vi skulle padle derhen, hvorfor pokker spolere stilheden med larmen fra en motor ??

Så vi brugte nok en halv time selv om der ikke er så langt, på lige så stille at padle hen mod stedet og kigge på korallerne og alle de flotte fisk der fiser rundt. Det var for mig dagens bedste oplevelse, udover den ro der falder over en og omgivelserne ved at bruge lidt kræfter på at padle som er så fantastisk beroligende for mig, oplever man noget andet end at komme fra punkt a til punkt b hurtigst muligt !!

Og jeg tror Peter nød det efter et stykke tid, for han brugte meget tid på at kigge ned i vandet og fortælle hvad han så, så der er håb for ham endnu ved ikke

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0380.jpg

Nå, men vi invaderede straks den faldefærdige gamle bygning. Vi ryddede lidt op og fandt sørme et par plast stole som jo er en behagelig ting nu man er afslappet og doven griner Nassi startede et bål til BBQ og tog så ud at fiske igen, men igen uden held for hende. For mig var det heldigt fordi jeg selv syntes jeg fik et godt billede, så hyggeligt music

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0412.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0415.jpg

Og så begyndte hun ellers at stege det medbragte kød og resterne af de blæksprutter hun havde købt til agn, hold kaje et festmåltid. Bacon og en flæseterning på et stykke brød med sød sennep kan man da ikke forlange bedre, kan man ?? music

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0361.jpg

Sådan gik min dag hvor jeg igen havde lyst til at fotografere inden vi sejlede hjem igen hvor jeg selv om pladsen i båden er meget begrænset, faldt i en dyb søvn oven på alle de dejlige oplevelser. Meget praktisk vågnede jeg lige inden vi var hjemme så jeg kunne dirigere Peter uden om det rev der ligger lige uden for døren, nu højvandet var kommet er det et meget farligt sted at være når man ikke er så rutineret, så godt tidspunkt Thumb

Men jeg var åbenbart ikke færdig med at være træt og mæt af indtryk, for jeg måtte lige snuppe en morfar på en time inden jeg kørte ind og spiste med Jannik i et hulens regnvejr som selvfølgelig startede 20 minutter før aftalt tid.

Men nu er det kun vand, så på med et regnslag og afsted, klaske sig træt ned i en stol og tage imod den kølige som de ved jeg drikker hver gang jeg er der skaal og så ellers spise inden turen gik hjem med den forbandede ryg der ikke får sin sædvanlige morgentur på grund af mit sår under foden. Men hvad er en dagbog uden noget negativt driller

Tak for en dejlig dag Buddha med fantastiske oplevelse ude i naturen, dem må du godt give mig mange flere af....... godag

www.thai-dk.dk/penfoto/9/DSCF0411.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 08:15
Bruger avatar

Bruger

Desværre er det ellers udmærkede webcam på 'min' strand gået i stykker, det regnvejr jeg fortalte om vi havde i går er kravlet ind i det hus der ellers skulle være vandtæt !!

Men nu er det jo kinesisk griner

Jeg vender tilbage når det er repareret og virker igen.

Pen.

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
dardi
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 08:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256

Kan du ikke lave det om til et "vand-Cam" .. så skulle den ged vel være barberet !!!!! KH // Dardi
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-09-2010 14:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

music Ja og se så at få taget Rivejernet med ud på den Ø og ryd op griner
Badedyr
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2010 05:26

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej alle sammen....

Forstå godt du tager en morfar nu og da, det er jo for varmt her nede til andet, pu-ha et stk Badedyr, letter kogt... driller griner

Men dejlige at se der sker lidt på din Ø igen, glæder mig altid til at læser lidt nyt fra den kant...skaal

Forsat god dag til jer alle sammen...

Mvh Per
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2010 07:24
Bruger avatar

Bruger

Hej Per.

Næh, varmen har jeg vænnet mig til for længst, så det er ikke derfor jeg 'fintænker' griner

Men er det ikke skønt at man kan gøre det ??

Håber du har en god tur i CM og at luften ikke går af dig som Peters båd her !!

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF0151.JPG

Pen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768