Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 22.08.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 02:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

22.08.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF8342.JPG

Føj jeg har reddet mig en forkølelse, ondt i halsen og fryseture på den lede måde. Æv jeg vil ha solen tilbage i mit liv vil jeg Angry

Og det blev jo ikke meget bedre af at Pen skulle hentes på busstationen i Nathon klokken 8, hvor det stadig dryppede lidt efter det regnvejr som startede i går eftermiddags klokken 4. Men det var sgu godt at se hende igen musicmusic

Og hun havde en overraskelse (+ en mere !!) i baghånden, for hun havde sagt til Patt at hun først kom tilbage med bussen klokken 17. Så da jeg, fordi hun havde fortalt mig det modsatte næsten var nede ved shoppen, spurgte hun hvorfor jeg kørte den vej !!

Som jeg har fortalt er hendes engelske virkelig dårligt, så det hun havde sagt ja til i Hua Thanon da jeg spurgte hende om hun skulle på arbejde med det samme, betød det at hun ville hjem til mig, og ikke på arbejde, som selvfølgelig fik mig til at fortsætte !!

Men frem og tilbage er lige langt, så biken blev vendt lynhurtigt inden nogen så os. Alle kender jo hinanden her, og chancen for at Patt ville få at vide at Pen var på øen, var temmelig stor, men det vil tiden vise !!

Og som den mest naturlige ting begyndte hun at invadere mit klædeskab med tøj hun havde taget med fra Bangkok , men det er okay, for det fortæller mig et og andet. Men jeg er altså nødt til at lære hende noget mere engelsk så misforståelser som den med shoppen kan undgås, og i det hele taget kunne snakke noget mere sammen. Men jeg prøver samtidig at suge til mig af de ord på Thai hun prøver at lære mig, og det går egentlig godt syntes jeg. Mit problem indtil nu med at lære sproget har været bremset af at Samui er en smeltedigel af folk fra hele Thailand, og derfor udtaler ordene forskelligt.

Så det Thai jeg hele tiden har prøvet at lære, bliver hele tiden bombet tilbage til stenalderen på grund af det. Så jeg håber at det Thai hun taler fra Bangkok er nemmere at forstå og lære ??

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF8527.JPGwww.thai-dk.dk/uploads/DSCF8543.JPG

Nå, men mens hun invaderede klædeskabet forlangte hun at jeg blev i soveværelset så vi kunne snakke, og her fik hun forklaret mig hvorfor der havde været et par dage mens hun var væk, hvor hun bad mig om ikke at ringe, hun skulle nok ringe til mig som bestemt ikke gjorde mig rolig !!

Men den her driftige dame har såmænd en møbelfabrik 2 timer uden for Bangkok hvor hun beskæftiger 12 mennesker, tak skæbne jeg blev overrasket driller

Og hun skulle have fred til at passe forretningen de dage, og som hun sagde. Folk der hvor hun bor og de ansatte ville se skævt til hende hvis hun snakkede med en falang hele tiden. Og hvor hun bor som jeg nok skal finde ud af og fortælle om, bor der ingen falanger, der er ingen barer, og slet ikke den tumult der hersker her på øen, et rendyrket Thai miljø, så det var årsagen !!

Og selvfølgelig spurgte jeg hvorfor hun så var kommet til Samui for at arbejde som massøse, svaret var at hende og Bat (den gamle tøs) der bor tæt på hinanden i Bangkok, gerne ville lære mere om massage. Og jeg som troede at Bat arbejdede i shoppen da Patt overtog den, (det fortæller hvor lidt jeg bevæger mig i de kredse !!). Og det var de blevet lovet af Patt inden de kom, så derfor, og selvfølgelig det sædvanlige ønske om at tjene penge havde fået dem til at tage turen hertil.

Men allerede nu efter 2 ugers arbejde for Patt, snakker Pen om at tage tilbage hvis hende og Bat ikke kan finde et ordentlig sted at arbejde. Æv tænkte jeg selvfølgelig straks fordi Pen IKKE er en af de sædvanlige piger der normalt opholder sig på Koh Samui, og ja, jeg ved godt at jeg måske stikker hovedet i en hvepserede med den udtalelse. Men gi mig bare røg hvis i har lyst til det, jeg kan ta det ka jeg griner

Og her kom overraskelse nummer 2 som virkelig var en vaskeægte overraskelse, hun spurgte om jeg ville følge med hende hvis hun tog tilbage og bo sammen med hende !!

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF8700.JPG

Og her har jeg lyst til at slukke for Pc'en og bare sidde og tænke resten af ugen kat

For det er altså kun 2 uger siden jeg mødte hende og er noget af en aktion for mig sådan bare at rive teltpælene op og følge med. Mange mange ting galoperer rundt i hovedet på mig, er det mit svar fra Buddha, som jeg for ikke så længe siden spurgte om han ville hjælpe mig med at komme væk fra den her forbandede paradis ø, som er fyldt med uærlige og hjerteløse mennesker ??

Er det hende jeg har ventet på der dukkede op ved en tilfældighed, eller hvad er det ??

Jeg er slet ikke i tvivl om at hun er forelsket i mig, det er så tydeligt og lidt skræmmende fordi jeg er så vant til alle de løgne som bliver stukket ud på Samui. Så jeg er rystet over den pludselige kærlighed, venlighed og ærlighed jeg fået fra hende fra starten og er sgu skeptisk, og tro mig, jeg fortæller mig selv hele tiden at jeg ikke kan være bekendt at være så skeptisk ((2((

Men det cirkus som hersker her på øen får mig til at være sådan, for der er langt imellem de reelle piger her. Alle er fokuserede på penge og giver ikke en skid for ærlighed som jeg er stor tilhænger af, og derfor tog det mig halvandet år inden jeg turde vove forsøget med en pige.

Men omvendt gav det mig nogle venner som jeg er glad for at have fået, men stadig med antennerne ude for fup og svindel fra dem. Så alt er relativt ??

Jeg ville give alt i verden for at hun er den som hun viser og fortæller mig hun er, for som en artig Thai pige satte hun sig op på biken uden alt for meget ståhej da jeg hentede hende i morges, og rørte mig ikke eller viste at hun var glad for mig. Men lige så snart vi var uden for Nathon og der ikke var noget trafik, fik jeg så mange omfavnelser og knus at det var lidt anstrengende at styre biken music

Og det fortæller mig at hun er en rigtig pige der overholder skikkene, og ikke en løs pige der giver fanden i hvad hendes landsmænd tænker. Hendes påklædning er også langt fra den vante her på øen, ingen bryster bliver flashet, lige så lidt som vovet tøj bliver brugt. Det mest 'vovede' er shorts som de alle andre også går i, inklusive mig selv.

Og da jeg spurgte hende hvad der fik hende til at spørge mig om jeg ville tage med hende, svarede hun at Buddha havde sendt mig til hende !! Og at alle i Lamai snakker godt om mig siger hun, fordi jeg har et godt hjerte, så for en gangs skyld er jeg mundlam mak mak......

Om jeg skal bede jer om gode råd ved jeg helt ærligt ikke, for jeg ved at det er mit hjerte der skal afgøre det. Men det var en kæmpe overraskelse for mig da hun spurgte mig, og som overrumplede mig totalt, og ja, jeg er rigtig glad for hende musicgodag

Men om jeg kan bruge ordet forelsket ved jeg ikke, men hun giver mig den fred jeg har ventet på i mange år når vi er sammen. Ordren om at ikke lægge mig i min side af sengen, men holde om hende er fantastisk og en sindssyg dejlig måde at falde i søvn på kan jeg hilse og sige. Og et fælles bad uden seksuelle undertoner eller bagtanker, er ikke bare et spørgsmål om at spare på vandet og bruge bruseren skiftevis, nej jeg bliver vasket godt og grundigt inden hun vasker sig selv music

Og den trang til at sørge for at jeg har det behøver hele tiden som jeg snakkede om i en anden Dagbog, er daglig kost når vi er sammen eller jeg er i shoppen.

Totalt uvant for mig, men dejlige oplevelser der fortsætter hver dag, så måske er jeg forelsket bag mit forsvar mod bedrag som jeg er så bange for. Jeg ved det ikke, og har brug for noget tid til at tænke over det !!

Mange ting rumsterer selvfølgelig, for jeg mister så den fantastiske bungalow jeg bor i og min strand. Og jeg mister muligheden for at være på havet og fiske, jeg mister også de mange timer jeg kan bruge på at sidde på stranden og fintænke over livet!! Og da jeg på et tidspunkt mens vi snakkede, henkastet spurgte om jeg mon kunne fiske i nærheden af hvor hun bor i bar nysgerrighed, klaskede hun mig kærligt på kinden og grinede. Ja jeg kunne fange små rejer med et net griner

Men jeg kommer så nærmere på alt det jeg gerne vil se i Nord Thailand, hvis det ellers passer hende at jeg tager på tur som vi ikke har snakket om endnu. Men først og fremmest tager jeg det roligt, ingen forhastede beslutninger som kan være mere til skade end godt er, holder jeg mig langt fra. Et besøg i første omgang må være det mest fornuftige for ikke at brænde nallerne !!

Nå, nu er det ikke en Remington Steele roman vel ked

Men det meste af dagen gik med at hun var her, og efter den 12 timers tur i bus fra Bangkok var hun selvfølgelig træt, og skvattede i søvn. Inden da spurgte hun om jeg ikke ville spille noget musik, som selvfølgelig er thai nu jeg er wannabe som forhåbentlig gav hende en god søvn music

Så mens hun prøvede at indhente noget af søvnen, begyndte jeg at skrive i Dagbogen. Og det er sgu god terapi at lytte til som jeg kun kan anbefale, alle sangene handler nok om kærlighed hvis man forstår sproget og er stille og roligt. Så det gav mig lidt ro til at tænke over den nye udvikling i mit liv. Om det bliver til noget ved kun Buddha, men med min stigende irritation over Koh Samui er det interessant at det lige skal ske nu !!

Men alting har jo en ende, og jeg var nødt til at køre hende ned til shoppen ved 5 tiden som var lidt kedeligt. Og det var svært at finde på noget at lave oven på den rusker !! Så jeg sad såmænd bare og stirrede ud i luften mens jeg fintænkte, om jeg er nået frem til noget ved jeg ikke, men jeg fik da brugt en masse timer på den konto griner

1 film blev set inden jeg skulle hente hende igen som jeg nu ikke kan huske jeg har set, og bare ærgeligt, for jeg har allerede slette den igen driller

Men jeg måtte desværre sove alene fordi Bat ( stadig hende den gamle !!) skulle sove alene nede i shoppen fordi en af de nye piger bare var gået sin vej. Pen sad bagpå biken da hun sagde at hun ikke var så glad for at hun skulle sove alene, så jeg sagde at jeg syntes hun skulle sove dernede i nat. Og det tog lige et par minutter inden den begyndende diskussion om jeg nu var gal eller ej var overstået, før hun forstod at jeg mente det.

Men bare det at hun er bekymret for Bat som hun kalder sin søster, fortæller mig også at der vist er et godt hjerte gemt i hende. Og nu jeg HAR prøvet at sove alene før, tog jeg det ikke så tungt og var egentlig lidt glad da jeg kørte hjem alene.

Husk venligst på at selv om Dagbogen i dag måske kan opfattes som om at jeg er på vej hen til bussen mod Bangkok, har jeg stadig alt blodet i den øverste del af kroppen. Jeg kunne ikke drømme om at gøre noget overilet i et svagt øjeblik !!

Og her sluttede dagen hvor jeg takkede Buddha for det han giver mig, tak for det...... godag

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF8308.JPG
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 07:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

Men den her driftige dame har såmænd en møbelfabrik 2 timer uden for Bangkok hvor hun beskæftiger 12 mennesker, tak skæbne jeg blev overrasket driller

Og hun skulle have fred til at passe forretningen de dage, og som hun sagde. Folk der hvor hun bor og de ansatte ville se skævt til hende hvis hun snakkede med en falang hele tiden. Og hvor hun bor som jeg nok skal finde ud af og fortælle om, bor der ingen falanger, der er ingen barer, og slet ikke den tumult der hersker her på øen, et rendyrket Thai miljø, så det var årsagen !!

Jeg er slet ikke i tvivl om at hun er forelsket i mig, det er så tydeligt og lidt skræmmende fordi jeg er så vant til alle de løgne som bliver stukket ud på Samui. Så jeg er rystet over den pludselige kærlighed, venlighed og ærlighed jeg fået fra hende fra starten og er sgu skeptisk, og tro mig, jeg fortæller mig selv hele tiden at jeg ikke kan være bekendt at være så skeptisk Cool

Og selvfølgelig spurgte jeg hvorfor hun så var kommet til Samui for at arbejde som massøse, svaret var at hende og Bat (den gamle tøs) der bor tæt på hinanden i Bangkok, gerne ville lære mere om massage. Og jeg som troede at Bat arbejdede i shoppen da Patt overtog den, (det fortæller hvor lidt jeg bevæger mig i de kredse !!). Og det var de blevet lovet af Patt inden de kom, så derfor, og selvfølgelig det sædvanlige ønske om at tjene penge havde fået dem til at tage turen hertil.

tror du også på julemanden eller laver du grin med os
Mr positiv
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 08:09

Bruger

Antal indlæg: 86

Hej P.
Følg strømmen og styr så godt du kan, er det ikke det livet handler om.
Du kan jo altid tage tilbage til Koh Samui.

Hvor er det ved Bangkok Pen bor?
jager
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 08:12

Bruger

Antal indlæg: 78

pirat er du syg i hovedet, eller har du bare aldrig oplevet at nogle er blevet forelsket i dig?
pen nu er det jo ikke lige op over at hun flytter tilbage til bkk vel så lad være med at opsige din bolig endnu, det kan jo være hun bliver et års tid eller flere. hvis hun evt. flytter så flyt med men hold din bolig et halvt eller helt år så du har den hvis det går galt.

jager
Badedyr
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 09:16

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej Pensionisten..

Synes da også du skal tage chancen , for hvem ved, det kan jo være det er den rigtige dame for dig, og på samme tid kan du jo tage det som en lille pause fra din dejlige ø, som Jager siger, bare behold din bolig den først stykke tid....

Men synes da også som du selv skriver, at du skal tage med der op, og se det hele an, det vil jo helt klart give dig et bedre indtryk om stedet, og om det er sted du kan leve og få tiden til at gå....

Så held og lykke min ven...
Mvh Per
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

((12(( Ja naturligvis skal du rejse med ? men behold din hytte 1 md. ? for jeg er bange for at når der er gået 14 dage savner du at kunde skue ud over havet og mærke saltluften. Og da det muligvis er ude i en landsby hvor der kun tales Thai. ? var det nærmere Bangkok kunde du godt få et par md. til at gå med at ose rundt i byen ? meget at se på. Og når os en blev for slem kunde du jo tage nogle dages Ferie nede i lille fredelige Pattaya og få noget frisk luft ? det er der mange ude fra landet der gør music Men du bruger bare dine mavefornemelse ? du er jo over 20 griner
pirat
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 11:36
Bruger avatar

Bruger

jager skrev:
pirat er du syg i hovedet, eller har du bare aldrig oplevet at nogle er blevet forelsket i dig?
pen nu er det jo ikke lige op over at hun flytter tilbage til bkk vel så lad være med at opsige din bolig endnu, det kan jo være hun bliver et års tid eller flere. hvis hun evt. flytter så flyt med men hold din bolig et halvt eller helt år så du har den hvis det går galt.

jager

piraten er syg i hovedet så er det på plads

de bliver alle forelsker i mig det har jeg prøvet 1000 gange

hvad vi ser her er et eventyr af de store vil sammenligne den med en af HC Andersen den grimme ælling læs den http://www.anders...me_aelling
IT
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 13:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

hej pen
tænk dig godt om pas på dig selv
resten er op to yougodag

Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 13:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3857

Hmm, hvis hun har en møbelfabrik med 12 ansatte udenfor Bangkok, hvorfor arbejder hun så som massøse på Samui?
pensionisten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 14:35
Bruger avatar

Bruger

Tak Pirat for et meget velformuleret indlæg, vågnede du op til en kvinde der lugtede, eller havde bageren udsolgt af tebirkes uden birkes ???

Hvorfor kopierede du ikke bare hele Dagbogen og skrev, sikke en gang lort !!!!

Du fortæller mig, og for øvrigt alle andre her at de små 70 millioner Thaier IKKE kan gøre eller foretage sig noget overilet hvad angår kærlighed !! Hvad sker der for dig i den meget snæversynede verden du lever i ??

Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg IKKE er så god til den form for ‘kærlighed’ som huserer herude, derfor skriver jeg som jeg gør. Jeg skriver det ikke direkte, men underforstået ber jeg om råd fra alle jer der har erfaring med livet herude. Og det gælder også livet med kvinderne som er så langt fra ‘vores’ opfattelse af et liv med ægte kærlighed, så jeg blev meget skuffet over dit indlæg, og fik mig til at tænke over om jeg måske skulle lade være med at fortælle om mine oplevelser ??

For jeg fortæller såmænd bare hudløst ærligt om mit liv, som du før har givet mig ros for !!

Men jeg er måske for ærlig for jer, jeg ved det ikke, men det får mig da til at tænke om janteloven også gælder her hvor jeg bor selv om jeg er langt fra Dannevang.

Men til jer andre vil jeg sige tak, alle råd er lagret i hukommelsen sammen med min tro på at jeg stadig har min fornuft i behold !!

Det sidste indlæg jeg læste var meget specifikt, om det nu var normalt at en kvinde med en forretning nu osse kunne finde på at gøre hvad Pen gør. Og ja, det kan det godt. For det drejer sig kun om penge her i et land uden nogen form for forsikring eller pension med mindre man selvfølgelig betaler for det, som de færreste har råd til.

Pen er ikke den første eller den sidste jeg har mødt, der føler sig tvunget til at sørge for sine børn. Og det har jeg respekt for, men filmen knækker for mig når de bliver grådige !!

Nå, nysgerrig som jeg er spurgte jeg selvfølgelig hvor hun boede og har fundet det her via Google : http://maps.googl...2085b51d32

Og jeg tror helt ærlig på hvad hun sagde da hun så på skærmen, hun ved hvor hun bor, men har det ikke nemt ved at forholde sig til det der er normalt for mig. En Computerskærm der fortæller alt, så det eneste fornuftige svar jeg fik ud ad hende var at hun bor i Thanya Buri tæt på den gamle lufthavn.

http://maps.googl...2085b51d32
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
pirat
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 15:20
Bruger avatar

Bruger

tak for kaffe det var den debat

her tæller kun din mening intet andet velbekomme

sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 15:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

((12(( Såfremt en Thai ikke skal tjene Penge ? hvad skal de så lave i deres fritid ?? De har jo ikke indendørs hygge eller sommerhus. Vi har i alle årene haft en lille Thai Veninde som kommer og laver Thai mad til os engang imellem ? hun kommer slæbene med sin Riskoger og poser med mad. Men hun har arbejdet 7 + 12 tim. om dagen og 1 gang om året 1 uges ferie. Så fik hun nyt og bedre arbejde og 2 fridage om ugen ? det var jo dejligt ? hun holdt til det 1 md. og så kom hun og fortalte at hun nu have taget ekstra arbejde på de fridage ved ikke
lindyras
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 15:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735

Vil du kalde det debat det er en gang intetsigende vrølv.halvhjerne...

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
dkth
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 17:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Ja denne debat er nok et godt bevis på, hvorfor jeg mener, at man skal holde sig på lang afstand af faranger, hvis og når man bor i Thailand.
leif
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-08-2010 19:09

Bruger

Antal indlæg: 681

Om jeg skal bede jer om gode råd

Det kan man jo så se man ikke skal give.. medmindre man ukritisk siger..
Alt for de kære kvinder.

En anden interessant ting.
Først boede hun 2 timer fra Bkk. et sted hvor farang var ukendt.
Nu bor hun stort set midt i Bkk.. Et sted farang endda er meget set.

Hun er yderst dydig og holder pæn afstand på samui.
Men hjem til hendes egen by. no problem.. ??

så må i jo allerede have aftalt bryllup.
gebyr til svigermor osv..
Ellers hænger det slet ikke sammen...

Håber du holder hovedet koldt og ikke laver noget overilet Pen..

Leif
pensionisten
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 00:46
Bruger avatar

Bruger

Nej du kan være helt rolig Leif, jeg er nok mere forsigtig end godt er !!

Jeg har faktisk i dag på baggrund af min forsigtighed, bedt hende om at tage hjem hvis hun vil noget med mig for at fjerne hende fra miljøet . Om hun så gør det er op til hende, og vil fortælle mig hvor ærlig/seriøs hun er. Så nej, jeg er hverken tankeløs eller dum.

De 2 timer fra Bangkok er hvad Pen fortalte mig og ikke andet, hvor hun så lige regner afstanden fra ved jeg ikke. Måske er det afstanden til den bus station som jeg fortalte om som kostede 450 Bht fra hendes hjem hun bruger som målestok, hvem ved !!

Som jeg skrev stak jeg nok hovedet i en hvepserede som viste sig at være rigtigt, god kritik og dårlig kritik kom hurtigt. Men overraskende for mig selv som ellers elsker en god diskussion, tog Pirat's indlæg kegler og fik mig til at tænke. For som jeg har givet udtryk for mange gange, er Dagbogen blot en fortælling om mit liv og hvad der sker i den rækkefølge tingene sker, og intet andet.

Så jeg blev ked af det da jeg fik at vide at mit liv var uvirkeligt, og om jeg også troede på julemanden. Måske tager jeg tingene for tungt og tænker for meget, jeg ved det ikke. Men sådan er jeg altså, og nok ikke så nem at lave om på, og hvorfor skulle jeg ??

Alt det her fik mig til at gå en meeeeeget lang tur i dag for at tænke over hvor jeg er i det her liv, og gav mig det sidste spark til at tage beslutningen om at flytte fra Samui uanset hvad der sker. Måneder med utilfredshed og følelsen af ikke at være tilfreds eller lykkelig er nu endt med den beslutning. Hvor jeg havner ved jeg ikke, men som Sank skrev kommer jeg nok til at savne havet, og vil finde et sted som her hvor jeg bor hvor jeg kan fiske og ha et godt liv.

Og turen fik mig også til at tage beslutningen om at holde en pause med Dagbogen eller stoppe, jeg ved det ikke. Men jeg bryder mig ikke om at mit liv skal sammenlignes med andres eller kommenteres negativt. At jeg måske prøver lykken med Pen må være min sag og mit problem, og ikke noget der skal nedgøres.

Jeg startede Dagbogen i god tro og uden bagtanker og var/er måske for naiv, jeg havde bare et behov for at fortælle et eller andet som jeg nu fortryder. For som Jannik siger er jeg et godtroende fjols der tror på det bedste i folk og blot ønsker et godt liv, og det får jeg nu at vide er forkert !!

Det er jeg nødt til at tænke over.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
pirat
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 03:27
Bruger avatar

Bruger

hej pen først du er sart tænk du over dit liv men først lær thai og forstå deres kultur så kan du måske forstå hvorfor jeg skrev som jeg gjorde

jeg har også en thaipige men der er på leje basis og max en uge så kommer der en ny hvis jeg føler for det

hvis du er så træt af koh samui vil jeg anbefale at du prøver Cambodja sandheden er nemlig hvad du oplever på den ø vil du også opleve andre steder i thailand

nick
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 08:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 285

skaal
Badedyr
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 09:05

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej Pensionisten...

Vil da håber du finder overskud til at forsætte med at skrive dagbogen, da jeg nyder at læse den hver dag (når du har internet), og synes helt klart, lige meget hvad, at du skulle blive ved....

Synes ikke du skal lade dig slå ud af enkel negativ svar, der vil jo altid komme nogle, sådan er livet jo nu engang.....

Forsat en rigtige go´dag til jer alle sammen...

Mvh Per
jesperfrb
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-08-2010 10:51

Bruger

Antal indlæg: 176

pirat skrev:
hej pen først du er sart tænk du over dit liv men først lær thai og forstå deres kultur så kan du måske forstå hvorfor jeg skrev som jeg gjorde

jeg har også en thaipige men der er på leje basis og max en uge så kommer der en ny hvis jeg føler for dethvis du er så træt af koh samui vil jeg anbefale at du prøver Cambodja sandheden er nemlig hvad du oplever på den ø vil du også opleve andre steder i thailand

Det er dog noget af det mest underlødigt jeg længe har set skrevet!
Du nedgøre alle os der er lykkeligt gift, eller forlovet!
Ægte kærlighed findes også i Thailand! At du ikke har mødt den må være pga de steder du kommer!Shock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768