Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 20.08.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2010 23:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

20.08.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF9919.JPG

I dag starter jeg med et billede af min nye ven som er 'flyttet' ind hos mig, en meget sky fætter som kun lader sig fotografere om morgenen, inden den har fået blodet varmet så meget op at den kæk kan forsvinde som et lyn.

Det er første gang at jeg ser sådan en her, og er spændt på om den bliver her lidt så jeg kan se hvor stor den bliver, så jeg behandler den pænt, og jagter den ikke for meget (jeg skal jo lige have billedet music) et meget smukt dyr.

Og så fik jeg også taget et billede af 'fremgangen' i byggeriet, og jeg behøver slet ikke skynde mig for at få et billede kan jeg afsløre, for der sker ikke en skid rasende

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF9909.JPG

Det ser ud som om at Land Ladyens opsang er glemt igen, for der er ingen folk overhovedet på pladsen. Så gud ved om hun har forhandlet sig til et nedslag i prisen den gamle hejre, det skulle ikke undre mig, så nærig hun er Angry

Og til stor overraskelse for mig, er der slet ikke kommet nogen regning for min aktive dag med både morgentur og kajaktur. Og for hulen det er positivt og noget der giver et kick, og vel et signal om at den dårlige tid med konstant av er overstået for denne gang !! Morgenturen som nu foregår i det løse sand uden sko, og ikke som før i strandkanten i det hårde sand har virkelig ændret på tingene. Hver morgen får det sveden til at piske ud af kroppen selv om jeg passer på ikke at spænde buen for hårdt, så nu overvejer jeg at tage patent på metoden, der også er ved at forme den slaskede mave til noget der er en del pænere at se på driller

Så jeg pønser på hvis vejret tillader det, at tage kajakken ud til et rev der ligger et par kilometer ude for at se om jeg kan finde nogle nye skaller til samlingen. Men vejret driller lidt nu med pludselige hårde vinde og heftige byger der lægger alt øde, og sikkerheden kommer først, så vi må se. Min tur til Lamai, som var planlagt til at gå til det lille wat der ligger på stranden i den modsatte ende af byen, tog lidt over en time i et roligt tempo. Og der var der en bestemt grund til at padle dertil, for min morgenhilse pige har åbnet en lille biks med kolde drikke der ligger strategisk godt placeret ved en lille bro der går ned til stranden UP

500 Bht tjener hun om dagen på biksen, og har en gang imellem kunder til en lille massagebiks også, så hun er glad for at slippe for at sidde 14 timer i den massage shop hvor hun arbejdede før. Så jeg ville lige støtte hende ved at købe en iskold Sprite for energiens skyld. Hun er utrolig svær at snakke med på grund af hendes dårlige engelske, men vi forsøger og har meget sjov ud af det. Hun gør stadig rent i den lille wat hver morgen klokken 6 (frivilligt !!) og fortalte mig at hun er misundelig på mit vægttab og opretningen af kroppen som hun siger er meget tydelig. Men hendes hårde arbejdsprogram gør at hun ikke ha tid til at motionere så meget som hun gerne ville, og klager over at veje 48 kilo den stakkel godag

Hun beklager sig over at spise for meget Durian som øen stinker af i øjeblikket, det er åbenbart sæson for den ildelugtende frugt, for alle vegne kan man købe dem i alle mulige afskygninger. Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at prøve den og tror der går lang tid inden jeg gør det. Pigerne nede i massageshoppen gnaver den også lystigt og har travlt med at rende frem og tilbage til toilettet for at børste tænder for at fjerne den grimme lugt, så jeg har god tålmodighed Sad

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF9917.JPG

Og jeg fik også lige hilst på dem på min tur, shoppen ligger ikke så langt fra stranden, og en kop kaffe kan man altid drikke music

Den succes Patt oplevede i starten er til at tage og føle på nu, for den sidste uges tid er dagens omsætning nede på mellem 3 og 4 timer. Og det bliver delt mellem de 3 piger der er der nu, Patt skal have 50 % af beløbet og pigen får så de resterende 50 %. Og med priser mellem 200 og 300 Bht pr time, er det ikke den store formue de laver, og er ikke noget de bliver fede af. Pen som stadig er i Bangkok, fortalte i går at de havde haft 2 dage helt uden kunder. Så ingen løn til pigerne overhovedet de dage hvor Patt er nødt til at sponsorere maden til dem, utaknemmeligt job !!

Og det bliver interessant at se hvad der sker når Pen kommer tilbage, for så er de 4 piger ialt til at deles om de par småpenge. Og samtidig er der lidt uro dernede i øjeblikket, og det ser desværre ud som om mine bange anelser og formålet med købet af shoppen holder stik !!

Bat som den ældste af pigerne på 63 år hedder, har flere gange fortalt Pen at hun tror at Patt vil have hende ud af shoppen og erstattes af en yngre model der ikke er bleg for at trække gardinet for og give en 'speciel' massage !!

Der er jo ikke så mange penge at tjene på en ældre dame som Bat, der ikke har lyst til at gå i baren hver aften eller tilbyde den 'specielle' massage. Og det var heller ikke oplægget ved overtagelsen, og inden Pen tog til Bangkok måtte hun hver dag skændes lidt med Patt der forventede at hun efter arbejdstid gik hen til baren for at bruge sine surt tjente penge og score kunder. Så der er en mindre interessekonflikt mellem Patt og mig for tiden, for hverken Pen eller jeg er interesseret i at hun skal gå i baren hver dag.

Pen har mens hun er i Bangkok startet forhandlinger med en anden massageshop for at komme væk sammen med Bat som hun kalder for sin søster og ikke kan undvære, men om det lykkes ved jeg ikke, for der er ingen turister i øjeblikket og konkurrencen er hård mellem de 100 vis af massage bikse der ligger alle vegne.

Så jeg keder mig ikke med alt det jeg roder mig ind i griner

Og nu Pen ikke er her, er dagene lidt mere 'normale' for mig. Så jeg køber min mad hvor jeg plejer og spiser den hjemme, og de sidste par dage har jeg selv om jeg har sagt det modsatte (på grund af dovenskab !!) købt mad på 'stammen'. Og det går stadig den forkerte vej med restauranten, folk har ikke modtaget hendes vanvittige prisstigninger særligt pænt, og holder sig helt væk.

Jeg er også ved at blive træt af stedet, men af helt andre grunde !!

For nu jeg ikke bliver spottet med Pen bag på biken, går mutter fit hårdt til den, og falbyder sig selv uden at rødme. Og jeg bryder mig simpelthen ikke om at blive tilbudt både det ene og andet når jeg oprindeligt kom for at købe mad, men hun er ligeglad, og gik så langt i går til at tilbyde sig selv gratis bare for at være sammen med mig. Jeg prøver selvfølgelig venligt men bestemt at afvise hende med forklaringen om at Pen kommer tilbage igen, men den siver altså ikke helt ind og får mig til at overveje helt at holde mig væk !!

Så krisen kradser alvorligt, for så godt ser jeg sgu heller ikke ud ved ikke

Nå stranden kalder på mig selv om jeg hellere ville have en lur, jeg vågnede klokken 3 til 31 graders varme. Et mislykket forsøg på at sove uden aircon med lukkede vinduer for støjens skyld holdt ikke, så jeg må snige mig til en morfar senere. Men jeg skal lige have morgenmaden med som i øjeblikket består af en omelet med skinke og masser af fed bacon for at give mig energi, herlig usund morgenmad driller

Og Buddha er skam hos mig hele tiden Islander, og her er min lottogevinst...........

www.thai-dk.dk/uploads/DSCF9920.JPG

Så jeg takker ham hver morgen for min næsten smertefri hverdag efter lang tid i helvede...... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2010 08:37
Bruger avatar

Bruger

ÆV, hvorfor er der ingen der gider skrive i Dagbogen når jeg ikke skælder ud griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
dardi
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2010 09:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256

Vi tør da ikke forstyrre borgfreden - alene hjemme - og den nye "fætter er flyttet ind. Men dejlig at du har det godt og at der ikke er noget at skælde ud over.driller
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2010 15:39
Bruger avatar

Bruger

Tak skal du ha dardi, jeg var lige ved at tro at internettet var nede igen Grin
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Badedyr
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-08-2010 17:03

Bruger

Antal indlæg: 151

Hej Pensionisten...

Tør jo næsten ikke svare, sidste gang, fik du mig jo gift, og til at holde stor fest, er jo helt bange for at når jeg nu svare igen, har jeg måske lige fået 1-2-3 børn også fra thailand ?? griner driller

Ha ha ha livet er nu skønt, er det ikke ??

Håber i alle sammen får en rigtige go aften....
Mvh Per
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-08-2010 00:40
Bruger avatar

Bruger

Selvfølgelig tør du svare Per, en mand som dig dig uset påtager sig forsørgerpligten for en mindre landsby er en modig mand griner

Og jo, livet er skønt hvis man vil have det skal være skønt !!

Også en god weekend til dig DanmarkThumb

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768