Antal indlæg: 426 Tilmeldt: 16.04.09 Status: Offline
Min samlever har skrantet nogle dage, hun siger, at hun er svimmel og skal kaste op. Det sisdte sker dog aldrig, det er bare en fornemmelse.
Ikke et ord, om behov for medicin eller lægebehandling.
Nu er hun så, for en halv time siden, smuttet på markedet, for at få en slags mønt massage. Det koster cirka een dollar.
Behandlingsmetoden går ud på at skrabe huden med en mønt.
En anden metode er, at bruge varme glas, som med en sugekop effekt beskadiger huden, både de varme glas og mønt skraberiet beskadiger huden. De som bruger de metoder, siger at det hjælper.
Jeg har set de nævnte metoder anvendt, i stort set alle de asiatiske lande, jeg har besøgt, i forskellige varianter ganske vist.
Jeg har ikke været i Japan, Filippinerne, og Korea, men resten... :-D
Jeg e r holdt op med at ryste på hovedet. Nu konstaterer jeg bare, at metoderne bruges.
Men hvad er det der sker, når huden bevidst beskadiges?
Hvad er effekten?
Hvorfor får folk det (Lidt) bedre efter behandlingen?
Er der nogen, som kan forklare ovenstående, vil det bare være super.
Antal indlæg: 681 Tilmeldt: 30.06.09 Status: Offline
Ja den korte version er vel.
Troen flytter bjerge..
Beskadigelse af huden, flytter focus fra problemet til smerterne i hudskaderne. Og er det ikke en alvorlig lidelse er den sikkert overstået før hudskaderne.
Problemet opstår hvis det er en alvorlig lidelse, så er den eskaleret når huden er helet.
Antal indlæg: 19 Tilmeldt: 16.07.10 Status: Offline
Jeg har absolut begrænset kendskab til Thai way omkring overtro og sygdomme !! Så tag det med et gran salt !
Men når nogen er syge i "landsbyen" ( ca 15.000) indbyggere, så konsultere man først ældre familiemedlemmer, som så evt. anbefaler at man går til den eller den for helbredelse. Når jeg så som stupid falang siger "go see doctor" mødes det af mild overbærenhed.
Min kone døjede med voldsomme mave/det private område smerter, og først efter jeg bogstaveligt talt slog i bordet og antog andet end et smilende fjæs, fik jeg hende til en normal læge, der straks henviste til en gynækolog, som efter en hidsig antibiotika-kur og livsvarige hormonpiller fik hende på benene igen.
Hun havde lidt af dette siden hun kom i puberteten, og var blevet behandlet med alt fra bønner til urter, til "hvad nabokonen tror af medicin" der skulle til.
Familien er af hvad der svare til den sjældne ting "middelklasse" i Thailand, og hvis man er ukendt med Thailand vil man nok umiddelbart forvente mere forståelse/indsigt, men derude tænker man altså meget anderledes end vi gør herhjemme.
Så hvad angår sundhed, vil jeg anbefale os Falanger, at vi er insisterende på lægebesøg. Hvad angår tro, spøgelser osv....accepter og rør ikke ved et emne
Sek....Om 7 dage....kun 7, sidder jeg i 747'eren på vej derned....Put The Changs On Ice
Læste lige mit eget indlæg....Du taler om din "samlever" hende der du nyder at holde tæt til dig når søvnen nærmer sig ??
Se så at få hende tilset af en læge !! (det er pænt ment)
Antal indlæg: 426 Tilmeldt: 16.04.09 Status: Offline
Sek L skrev:
Jeg har absolut begrænset kendskab til Thai way omkring overtro og sygdomme !! Så tag det med et gran salt !
Men når nogen er syge i "landsbyen" ( ca 15.000) indbyggere, så konsultere man først ældre familiemedlemmer, som så evt. anbefaler at man går til den eller den for helbredelse. Når jeg så som stupid falang siger "go see doctor" mødes det af mild overbærenhed.
Min kone døjede med voldsomme mave/det private område smerter, og først efter jeg bogstaveligt talt slog i bordet og antog andet end et smilende fjæs, fik jeg hende til en normal læge, der straks henviste til en gynækolog, som efter en hidsig antibiotika-kur og livsvarige hormonpiller fik hende på benene igen.
Hun havde lidt af dette siden hun kom i puberteten, og var blevet behandlet med alt fra bønner til urter, til "hvad nabokonen tror af medicin" der skulle til.
Familien er af hvad der svare til den sjældne ting "middelklasse" i Thailand, og hvis man er ukendt med Thailand vil man nok umiddelbart forvente mere forståelse/indsigt, men derude tænker man altså meget anderledes end vi gør herhjemme.
Så hvad angår sundhed, vil jeg anbefale os Falanger, at vi er insisterende på lægebesøg. Hvad angår tro, spøgelser osv....accepter og rør ikke ved et emne
Sek....Om 7 dage....kun 7, sidder jeg i 747'eren på vej derned....Put The Changs On Ice
Læste lige mit eget indlæg....Du taler om din "samlever" hende der du nyder at holde tæt til dig når søvnen nærmer sig ??
Se så at få hende tilset af en læge !! (det er pænt ment)
Vedr: Den beskadigede hud... jeg vidste jo lidt, inden jeg spurgte.
En australier som jeg snakker en del med, fortale da jeg spurgte ham om stort set det samme, som i trådstarten, at kroppen producerer et bestemt stof, som aktiverer kroppens selvheling.
Det skulle være det stof, som får folk til, i en kort periode, at føle at de har det meget bedre, når de bevidst beskadiger huden med sugekopper eller med mønter..
Er det noget som giver jer mening, ved i hvad det stof evt hedder, osv osv?
Tropiske hilsner
Aaby
Antal indlæg: 19 Tilmeldt: 16.07.10 Status: Offline
Peptid, alias Endorfiner.
En række at stoffer der udløses i kroppen, primært hjernen, som bedøver, men også kan give en længerevarende stimulans af "velbefindende" En række ikke dokumenterede virkninger "superkræfter" "selvhealing" osv er beskrevet, men ikke videnskabeligt dokumenteret. Kunne være dette du tænker på.
Antal indlæg: 1875 Tilmeldt: 23.10.09 Status: Offline
overtro heksekunst kært barn har mange navne mit kone hade problemer med knæet
den kloge kone fremsagde nogle forbandelser så de onde ånder forsvandt og det gjorde smerterne også den dag de kom igen og hun fik konstateret vand i knæet da vi kom til danmark
det sjove er de kloge koner tjener godt jo større skuespiller jo mere i kassen