Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
12.08.2010
Godmorgen Dagbog.
Jeg skal gøre mit bedste bz, men når internettet er nede, er der intet jeg kan gøre
Jeg var gået i gang i morges med Dagbogen da jeg havde hul igennem, men eftersom jeg havde lovet at køre Pen til bussen i Nathon var jeg nødt til at holde en pause. Så da jeg kom hjem klokken 7 igen, var signalet selvfølgelig væk, så det er en ulige kamp
Men det var en dejlig tur, mosekonen havde lagt et tyndt lag af fugt over øen efter nattens regnvejr og gav farverne fra palmerne og blomsterne et ekstra pift. De lokale som sjoskede rundt med deres okser for at finde nye græsgange og hønsene som upåvirket gik rundt med alle deres kyllinger gav et flot stemningsbillede. At der ikke var så mange biler så tidligt, hjalp også gevaldigt på billedet af det som jeg er så glad for, nemlig et roligt sted at bo
Men jeg fortsætter beretningen fra Samui der har mere regn end jeg har set før, døgnbyger og 12 timers byger gør dagene utroligt lange uden strøm. Og med det tusmørke der følger med regnvejret føles det som at sidde i en mørk kælder, okay her er lidt varmere, men lige så kedeligt
Ikke engang tv kan vi se her, kablet er skåret i små små stykker som den ene rulle tape ikke kan reparere
Så jeg har god tid til at tømme båden for vand, og hurra for opfindelsen af bilbatteriet og lænsepumpen. Jeg vadede ud for at kigge i går da jeg syntes den så lidt tung ud, og tak for kaffe der var vand i båden. Halvt fuld og nu med små krebsdyr og krabber alle vegne, så jeg slæbte udstyret derud og sad nok en lille time indtil batteriet var tømt for krudt, men der var stadig vand i båden !!
Bali 2010
Og jeg nåede ikke at lade batteriet op og tømme båden helt før den næste byge kom, så jeg må ud igen idag og se på det inden der kommer for meget vand. Og vejrudsigten lover stadig regn så langt deres radar kan se ud i fremtiden, dog undtagen lørdag der skulle blive solrig. Så der har jeg allerede planlagt at holde en stranddag uden nogen form for aktivitet overhovedet uanset hvem der ringer (Patt!!)
For selv om jeg havde besluttet at holde mig væk fra massage shoppen, ringer hun hele tiden fordi der er noget hun ikke har styr på siger hun. Men det handler såmænd om at hendes niece der kom i går skal giftes væk, og så er det at jeg dukker op i Patt's hukommelse
Hold kaje jeg er træt af det cirkus, og hun fatter ikke en dyt den gamle kran. Lige meget hvad jeg siger lader hun som om at hun ikke hørte det og fortsætter ufortrødent med sin Kirsten giftekniv manøvre, men min nye beskytter Pen fortæller mig gudskelov hvad der er gang i !!
Og jeg kan roligt gøre det, for pigerne fra baren er taget hjem nu der ingen turister er. Bambi kom og gav mig et knus inden hun tog hjem og spurgte om jeg syntes hun var tosset ??? (på grund af vores lille strid tror jeg !!) Men nej nej sagde jeg, hun skulle bare passe på ikke at drikke for meget, og måske lærer noget af det hun oplever!! Jeg havde på forhånd opgivet at forklarer hende at det kun drejer sig om penge fra Patt's side og er grunden til den gratis sprut der skal gøre dem 'glade'.
Så hun så lidt glad ud da hun tog hjem, så nu har jeg ingen piger at passe Sank, så hvad skal jeg dog lave ??
Og så er striden om olieboringerne omkring Koh Samui endelig ved at komme i mediernes søgelys, senest den her artikel i Bangkok Post i morges med overskriften : Bring in the rigs.
Jeg krydser fingrer for at han kan levere den bestikkelse tilbage han har fået, for selvfølgelig sker der udslip i en eller anden form, der langsomt vil nedbryde de følsomme koralrev. Det er sket lige så længe man har boret efter olie, så hvorfor skulle det stoppe nu ??
Så igen en tynd Dagbog uden de store udsving, ingen saftige detaljer overhovedet fra 'Paradiset'. Alle holder sig indendørs på grund af vejret og her er stille, de eneste der trodser vejret i bar overkrop og som med hylen og skrigen kører som sindssyge i alt det vand der ligger på vejene er de unge turister der lige er kommet til øen
Men omvendt giver det så arbejde til ambulancerne der har gode tider, og gadebilledet er præget af folk med den berømte Samui Tatoo der humper rundt og ser ud som om de lider !!
Men tak Buddha fordi jeg kan stå op om morgenen, for det er der mange der ikke kan ......