Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 04.07.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-07-2010 01:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

04.07.2010

Godmorgen Dagbog.

Jah.... Hvad skal jeg sige !!!

Forhåbentlig snart den sidste nat hvor jeg skal ligge søvnløs!!

Men en dejlig dag at vågne til selvom skyerne lå tungt, og vandet var blevet lovet tilbage igen, så en actionpræget dag Grin

Det aller bedste var nu da vandet kom igen, en større pumpe var blevet købt og monteret, så da det første snavsede vand var løbet igennem, kunne jeg endelig få et tiltrængt morgenbad.

For jeg gik rundt på Lamai Beach kvart over 6, der var simpelthen nødt til at ske noget drillerhej

Så jeg var kørt ud til den anden ende af Lamai og startede turen 'omvendt', for jeg plejer jo at gå fra Hinta Hin Yai. Men denne gang startede jeg altså ude i den anden ende og havde en god tur, solen som udeblev gjorde den dog en anelse kølig når de kolde vinde kom ned fra bjergene og fik mig til at nyse.

Men jeg fik da gået en del kilometer og var blevet sulten da turen var færdig omkring halv otte, så forbi templet og så ellers hjem igen til det ventede bad musichej

Og så begyndte endnu en kedelig dag lige indtil jeg rejste mig op, tog hatten på og slæbte kajakken ud i vandet. Jeg har sgu for meget ild bagi til at sidde stille tænkte jeg, så jeg brugte de næste næsten 4 timer på at padle ind til startstedet for morgenturen, nemlig Salaen på Lamai Beach og hjem igen music

Og det var en pragtfuld tur, morgenturen havde givet mig så meget styrke at den første halve time var uden problemer af nogen art. Men så begyndte stilladset at falde sammen som jeg havde forventet, men jeg gav ikke op og fortsatte. Og det var jeg glad for, for det er godt nok længe siden jeg har fulgt udviklingen fra vandsiden !!

Nam Tahn min anden rengøringskone havde besøgt mig for et stykke tid siden, hun arbejder på et resort her, og ville nu åbne restaurant (igen!!) Og hun arbejdede på et resort som ligger helt ned til stranden her, og på mit spørgsmål om hvorfor hun ikke arbejdede der mere, sagde hun at det var ved at blive moderniseret !!!

Ja tak skal du ha, hele resorten var revet ned til grunden og man var nu i gang med noget high tech skrammel i stedet, for rigtigt at ødelægge stemningen Angryrasende

Og den udvikling ser man hele vejen, de så før hyggelige resort's bliver erstattet af stål og glas og fjerner stranden mere og mere fra den oprindelige desværre Shock

Men ellers var jeg på udkig efter turister, og det var noget med at kigge. For der var dælme ikke ret mange dernede, hvis jeg skal være flink talte jeg måske 200 mennesker på den 5 kilometer strækning jeg padlede. Gabende tomme solstole tog al opmærksomheden fra stranden, for det var et koldt syn at se de få turister til så mange sælgere af alt muligt kat

Jannik som forleden var oppe ved Big Buddha ved Chong Mong stranden, oplevede det samme. Måske siger han, var der 40 mennesker hvor det normalt summer af liv, så den er gal på øen Sad

Men jeg havde en dejlig dag hvor jeg fik brugt mig selv, og alt den tumult for at kunne sove om natten gjorde at jeg brugte hele dagen på at være aktiv. Eftermiddagen blev brugt på et socialt besøg i baren hvor turisterne osse holder sig væk, og den gamle var negativ. Men selv om hun klager over de manglende kunder, fortæller hun at 'nogen' har købt den store bar der danner baggrund for de 4 barer hvoraf hun så lejer den ene.

Så når den kommer op og køre, bliver det ikke så tit jeg kommer derned mere, for det bliver et meget larmende sted med en masse damer hvis det står til chefen Grin

Tak for en god dag Buddha.... godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768