Halvgamle brokkehoveder
|
yindee |
Skrevet d. 06-06-2010 14:49
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
»Vi halvgamle mænd lægger ikke selv mærke til, at vi er blevet det. Føler os stadig som 20-årige. Vi kan møde jævnaldrende, som vi ikke har set i årevis, og tænke: »Hold kæft, hvor er de blevet gamle«. Uden at tænke på, at de formentlig tænker det samme om os.«
Sådan skriver Bjarne Schilling og Gorm Vølver i »Håndbog for halvgamle mænd«, der udkom i denne uge. De to forfattere, der til daglig arbejder som journalister på Politiken, ved, hvad de skriver om. De er henholdvis 51 og 56 år og tilhører dermed selv den gruppe af mænd, de skriver om.
Bogen rummer også en test, hvor gamle og halvgamle mænd kan teste, hvor gamle de er af sind.
Prøv den her på FRI.dk: Test dig selv: Hvor gammel er du? http://www.fri.dk...
»Det er først, når forskellige ufølsomme mennesker kommer med upassende hentydninger til vores alder, at det så småt begynder at gå op for os, at vi muligvis ikke ligner den person, vi tror, vi er. Frisøren spørger, om han skal fjerne de længste hår i vores øjenbryn, fruen forærer os en næsehårstrimmer, og yngre kolleger spørger os til råds, når de skal finde en gave til deres far/bedstefar. Den slags rammer hårdt, og vi, der aldrig før er gået op i vores udseende, begynder så småt at studere os selv i spejlet,« skriver forfatterne og konstaterer, at de ikke altid bryder sig om det, de ser.
læs mere her http://www.fri.dk...kkehoveder
Se også
* Test dig selv: Hvor gammel er du? http://www.fri.dk...kkehoveder
* Mænd skal sundhedstjekkes på genbrugspladsen http://www.fri.dk...ugspladsen
* 50+ er den nye guldalder http://www.fri.dk...-guldalder
* »Vi har fået et livsafsnit, som vores forældre ikke havde« http://www.fri.dk...avde%C2%AB |
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 06-06-2010 14:55
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
ups tog lige testen og svaret var/er
Selv om du er halvgammel, er du stadig forholdsvis ung af sind. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-06-2010 15:03
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Tjae, hvornår er man gammel.
Jeg føler hverken jeg er gammel eller ung, jeg er bare.
Dengang de sagde man var ung, så var man en drengerøv, så blev man en af dem der kaldte de unge drengerøve, og nu kalder drengerøvene os for gamle.
Livet er sgu svært((12(( |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-06-2010 15:23
|
Bruger
Status:
|
Og jeg var også halvgammel, men stadig forholdsvis ung af sind.
SKÅÅL yindee, dit gamle læs |
|
|
|
pensionisten |
Skrevet d. 06-06-2010 15:34
|
Bruger
Antal indlæg: 1146
Status:
|
Nu er det vist på tide at jeg blander mig lidt, for hvis nogen af jer stadig kan huske bådens haveri kan i måske danne jer et billede af ham!! I så billederne fra bådens vandgang og jeg fortalte jer at det var den starut i hvid bør der var Jannik
Billederne var taget på lang afstand af forskellige årsager, den ene af dem er årsagen til at jeg blander mig
Han er så lidt køn og ung, at kameraets autofunktion uden at jeg har mulighed for at ændre på det, automatisk når katastrofer som Jannik står foran linsen, indstiller kameraet til KUN at tage billeder på afstand, og gør dem samtidig slørede
Så hans påstand om at han er ung af sind, og dermed siger at han er attraktiv stadig gør at jeg må bede web om at slette tråden
Gamle hønisse
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
|
Skrevet d. 06-06-2010 16:27
|
Antal indlæg:
Status:
|
Nu skal han jo lige blive dansker først, 27 rigtige :P |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-06-2010 16:52
|
Bruger
Status:
|
pensionisten skrev:
Nu er det vist på tide at jeg blander mig lidt, for hvis nogen af jer stadig kan huske bådens haveri kan i måske danne jer et billede af ham!! I så billederne fra bådens vandgang og jeg fortalte jer at det var den starut i hvid bør der var Jannik
Billederne var taget på lang afstand af forskellige årsager, den ene af dem er årsagen til at jeg blander mig
Han er så lidt køn og ung, at kameraets autofunktion uden at jeg har mulighed for at ændre på det, automatisk når katastrofer som Jannik står foran linsen, indstiller kameraet til KUN at tage billeder på afstand, og gør dem samtidig slørede
Så hans påstand om at han er ung af sind, og dermed siger at han er attraktiv stadig gør at jeg må bede web om at slette tråden
Gamle hønisse
Hmm, måske skyldes det en funktion i kameraet der har ødelagt mange af mine selvportrætter, det var ikke indstillet til at filtrere røde øjne væk:P |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 06-06-2010 17:12
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Jeg var også kun ½ gammel ? sikkert fordi jeg ingen MC har |
|
|
|
lindyras |
Skrevet d. 06-06-2010 18:27
|
Bruger
Antal indlæg: 735
Status:
|
Sank...
nu skal du væe sød med pen.han påsser Da i hoved og røv ....
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom... |
|
|
|
|
Skrevet d. 06-06-2010 18:50
|
Antal indlæg:
Status:
|
Lindy du kan godt opgive sank kan ikke opføre sig pænt |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 06-06-2010 19:20
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
?? Altså Lindy og jsh jeg er DA altid utrolig flink over for alle og DA især over for min VEN Pensionisten og hans livs lys DA så klap i bare i 2 :P |
|
|
|
bamsen |
Skrevet d. 07-06-2010 06:38
|
Bruger
Antal indlæg: 1138
Status:
|
Du fik mellem 0 og 20 point
Selv om du er halvgammel,
er du stadig forholdsvis ung af sind.
Den prøve er ikke så god syntes jeg.
bamsen |
|
|
|
lindyras |
Skrevet d. 07-06-2010 09:13
|
Bruger
Antal indlæg: 735
Status:
|
Sank...
Vi prøver DA kun at hjælpe PEN med gode råd og tips men-men-men der er jo altid nogen der ikke er modtagelige for nogle gode tips
Pen ka du ha en forsat go og varm dag med DA.....
LINDY
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom... |
|
|
|
|
Skrevet d. 07-06-2010 10:45
|
Antal indlæg:
Status:
|
Lindy sådan en gammel olding som sank
Var lige ved at skrive tuborg om sank, men det kunne jeg dog ikke finde på Som i ved tuborg bagfra hvad det betyder ikke:P |
|
|
|
pensionisten |
Skrevet d. 07-06-2010 14:24
|
Bruger
Antal indlæg: 1146
Status:
|
Tråden skulle næsten havde heddet skideballen
For der bliver godt nok langet nogle kærlige ørefigner ud, ha ha, det er sgu muntert
Men jeg syntes næsten der mangler noget ?? Hvor er dæksdrengen blevet af, frisk og frejdig fortalte han om sin ungdom, og nu er han pist væk !!
Og web hører vi heller ikke noget til, dårlig webside at finde kærester på
Hav en god dag.
Med Venlig Hilsen.
Pen. |
|
|
|
elmer |
Skrevet d. 08-06-2010 07:59
|
Bruger
Antal indlæg: 159
Status:
|
bamsen skrev:
Du fik mellem 0 og 20 point
Selv om du er halvgammel,
er du stadig forholdsvis ung af sind.
Den prøve er ikke så god syntes jeg.
bamsen
du har ret den er for useriøs de vil ikke såre nogen og tjene lidt penge på samme tid
|
|
|