Halvgamle brokkehoveder
|
yindee |
Skrevet d. 06-06-2010 14:49
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
»Vi halvgamle mænd lægger ikke selv mærke til, at vi er blevet det. Føler os stadig som 20-årige. Vi kan møde jævnaldrende, som vi ikke har set i årevis, og tænke: »Hold kæft, hvor er de blevet gamle«. Uden at tænke på, at de formentlig tænker det samme om os.«
Sådan skriver Bjarne Schilling og Gorm Vølver i »Håndbog for halvgamle mænd«, der udkom i denne uge. De to forfattere, der til daglig arbejder som journalister på Politiken, ved, hvad de skriver om. De er henholdvis 51 og 56 år og tilhører dermed selv den gruppe af mænd, de skriver om.
Bogen rummer også en test, hvor gamle og halvgamle mænd kan teste, hvor gamle de er af sind.
Prøv den her på FRI.dk: Test dig selv: Hvor gammel er du? http://www.fri.dk...
»Det er først, når forskellige ufølsomme mennesker kommer med upassende hentydninger til vores alder, at det så småt begynder at gå op for os, at vi muligvis ikke ligner den person, vi tror, vi er. Frisøren spørger, om han skal fjerne de længste hår i vores øjenbryn, fruen forærer os en næsehårstrimmer, og yngre kolleger spørger os til råds, når de skal finde en gave til deres far/bedstefar. Den slags rammer hårdt, og vi, der aldrig før er gået op i vores udseende, begynder så småt at studere os selv i spejlet,« skriver forfatterne og konstaterer, at de ikke altid bryder sig om det, de ser.
læs mere her http://www.fri.dk...kkehoveder
Se også
* Test dig selv: Hvor gammel er du? http://www.fri.dk...kkehoveder
* Mænd skal sundhedstjekkes på genbrugspladsen http://www.fri.dk...ugspladsen
* 50+ er den nye guldalder http://www.fri.dk...-guldalder
* »Vi har fået et livsafsnit, som vores forældre ikke havde« http://www.fri.dk...avde%C2%AB |
|
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 06-06-2010 14:55
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
ups tog lige testen og svaret var/er
Selv om du er halvgammel, er du stadig forholdsvis ung af sind. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 06-06-2010 15:03
|