Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ved du nok om Danmark?
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2010 15:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
 Status: Offline

jeg fik kun 27 rigtige

Hvem bestemmer, hvad de danske aviser skriver? Og hvornår faldt Dannebrog ifølge legenden ned fra himlen under et militært slag i Estland?

Sådan lyder to af de 40 spørgsmål, som over 3.000 personer har skullet svare rigtigt på, da indfødsretsprøven torsdag blev afholdt på 40 sprogskoler landet over.

Prøven afholdes to gange om året og skal vise, om ansøgere af dansk statsborgerskab har tilstrækkeligt kendskab til danske samfundsforhold, dansk kultur og historie.

Statens regler om prøven(eksternt link) http://www.nyidan...proeve.htm

For at bestå prøven skal deltagerne svare rigtigt på 32 ud af de 40 spørgsmål inden for 45 minutter.

Hvor mange kan du svare rigtigt på? Tag testen, og afslør dit resultat i kommentarboksen nederst.
du finder testen her prøv lykken

http://politiken....986361.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2010 17:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

Du havde 38 rigtige besvarelser
2 var forkerte
Tidsforbruget var: 05:51 min

Det gik lidt stærkt hehe

bamsen
north
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2010 17:50

Bruger

Antal indlæg: 1

tja 28 her på 6 min men er heller ikke ret meget inde i meget af det man skal vide for det siger mig ikke en fis :)
emil
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2010 01:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 166

alle 40 fik jeg rigtigeGrin
M55
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2010 11:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

jeg kan blive dansker nå nej det er jeg jo Grin

38 ud af de 40 i hvor er jeg god Grin
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2010 12:14

Antal indlæg:

Puha jeg er dansker havde 33 rigtige, men hold da kæft nogle sindsyge spørgsmål, mange af dem kan jeg nok ikke gætte igen.
dkth
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-06-2010 14:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414

Nu skal vi nok huske på, at det her er når folk søger om statsborgerskab, men efter de nyeste tiltag er det den slags man skal kunne,

gøre sig forståeligt på Dansk og svare på den slags spørgsmål om Danmark, hvis man søger familiesammenføring.

Velkommen til Danmark med din nye ægtefælle.
elmer
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2010 07:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 159

dkth skrev:
Nu skal vi nok huske på, at det her er når folk søger om statsborgerskab, men efter de nyeste tiltag er det den slags man skal kunne,

gøre sig forståeligt på Dansk og svare på den slags spørgsmål om Danmark, hvis man søger familiesammenføring.

prøv du at blive thai statsborger der skal du kunne læse skrive og tale thai og det koster en formue i afgift til staten
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
dkth
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-06-2010 08:44
Bruger avatar

Bruger

elmer skrev:
dkth skrev:

prøv du at blive thai statsborger der skal du kunne læse skrive og tale thai og det koster en formue i afgift til staten

Elmer kan du give mig et eneste sted, hvor man kan finde en normal sammenligning mellem Danmar og Thailand?

Så hvad vil du sige om Danske forhold, hvis du sammenlignede med Sverige i stedet, da det nok er lidt mere sammenlignig.

At det efterhånden snart er en umulighed at gifte sig udenfor EU og så bosætte sig i Danmark mener jeg er total meningløst formynderi.

Bare se på hvad der sker for de unge mennesker der bor og arbejder i Thailand nu, hvis de gifter sig og får et par børn, så skal de tænke sig meget om for, hvis de skulle få lyst til Danmark er kravene nærmest umulig at opfylde.

Så det ville kræve at man først tog ophold i et andet EU land ( Sverige ) efter 2 år kunne man så blive svens statsborger, og derefter flytte til Danmark som Svensker, med hele sin familie uden problemer.

Men som DANSKER er du ikke velkommen i Danmark med en mand/kone og børn fra et land udenfor EU selv om det er dine egne.

Så alle disse tiltag der bliver vedtaget ser jeg ikke som noget fremskridt for en Dansker, hvis ikke man er tilhænger af af være gift med den kornfede danske bondepige.
elmer
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2010 05:18
Bruger avatar

Bruger

dkth skrev:
elmer skrev:
dkth skrev:

Elmer kan du give mig et eneste sted, hvor man kan finde en normal sammenligning mellem Danmar og Thailand?

Så hvad vil du sige om Danske forhold, hvis du sammenlignede med Sverige i stedet, da det nok er lidt mere sammenlignig.

At det efterhånden snart er en umulighed at gifte sig udenfor EU og så bosætte sig i Danmark mener jeg er total meningløst
formynderi.

Bare se på hvad der sker for de unge mennesker der bor og arbejder i Thailand nu, hvis de gifter sig og får et par børn, så skal de tænke sig meget om for, hvis de skulle få lyst til Danmark er kravene nærmest umulig at opfylde.

Så det ville kræve at man først tog ophold i et andet EU land ( Sverige ) efter 2 år kunne man så blive svens statsborger, og derefter flytte til Danmark som Svensker, med hele sin familie uden problemer.

Men som DANSKER er du ikke velkommen i Danmark med en mand/kone og børn fra et land udenfor EU selv om det er dine egne.

Så alle disse tiltag der bliver vedtaget ser jeg ikke som noget fremskridt for en Dansker, hvis ikke man er tilhænger af af være gift med den kornfede danske bondepige.

min onkel der bor i esbjerg har været gift med 9 thai piger de er nu alle bosat i danmark og har børn alle 9 bliver forsørget af de offentlige

jeg forstår godt at loven er blevet strammet op måske formeget min private løsning er første gang du vil have kone og børn til danmark skal det være nemt og smertefrit anden gang umuligt et forsøg burde være nok
dkth
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2010 05:38
Bruger avatar

Bruger

Elmer fordi du kender en af de der idioter der modtog penge for at være gift i et par år, så er reglerne strammet meget op siden.

Men at det nu er næsten kun er Svenskere og andre EU borgere der kan lukrere på den danske stat,

ja så ser jeg hellere at det er danskere der har en fortrinsret i Danmark, og ikke EU borgere.

Men vi er jo nok forskellige, jeg føler min personlige frihed tages fra mig, hvis jeg ikke selv må bestemme hvem jeg vil være gift med, hvis jeg vil bo i Danmark.
elmer
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2010 05:52
Bruger avatar

Bruger

dkth skrev:
Elmer fordi du kender en af de der idioter der modtog penge for at være gift i et par år, så er reglerne strammet meget op siden.

Men at det nu er næsten kun er Svenskere og andre EU borgere der kan lukrere på den danske stat,

ja så ser jeg hellere at det er danskere der har en fortrinsret i Danmark, og ikke EU borgere.

Men vi er jo nok forskellige, jeg føler min personlige frihed tages fra mig, hvis jeg ikke selv må bestemme hvem jeg vil være gift med, hvis jeg vil bo i Danmark.

han fik ingen penge for det syntes bare der var fedt at skifte konen ud i ny og næ

men læs min

jeg forstår godt at loven er blevet strammet op måske formeget min private løsning er første gang du vil have kone og børn til danmark skal det være nemt og smertefrit anden gang umuligt et forsøg burde være nok

hvad mener du om min løsning
dkth
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2010 10:01
Bruger avatar

Bruger

Nej jeg kan ikke gå ind for din løsning, hvis alle andre EU borgere kan tage en kone helt ned til 18 år og bo i Danmark.

For mig burde det være danskeren og ikke Svenskeren der havde flest rettigheder i Danmark.
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2010 12:08

Antal indlæg:

emil skrev:

Hæ hæ hvordan kunne du have 40 rigtige, hørte lige her i radioavisen at spørgsmål nr 27 skulle være forkerte alle 3 svar muligheder.
emil
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2010 12:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 166

jsh71 skrev:
emil skrev:

Hæ hæ hvordan kunne du have 40 rigtige, hørte lige her i radioavisen at spørgsmål nr 27 skulle være forkerte alle 3 svar muligheder.

spørg ikke mig testen sagde 40 rigtige driller
Big-Viking
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-06-2010 20:38

Bruger

Antal indlæg: 86

En her en dum Dansker... Men så længe en har sine firmaer og Carlsberg går det nok...skaal
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1232 09-11-2024 12:32
Den thailandske ambassadør forlader Danmark Udenfor Thailand 1 07-11-2024 17:17
Det hemmelige Danmark Alt det andet 1 17-10-2024 10:47
Prinsesse Maha Chakri Sirindhorn besøger Danmark Den Royale blog 6 26-07-2024 16:40
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768