Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
stof til eftertanke
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-05-2010 03:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

til alle os der bor i landet nok mest til dem der bor i Bangkok

USA evakuerer statsborgere fra Bangkok

Det amerikanske udenrigsministerium advarer nu amerikanske statsborgere mod unødige rejser til Thailand. En del amerikanske statsborgere evakueres

USA advarer nu sine statsborgere mod at foretage unødvendige rejser til Thailand. Samtidig har USA besluttet at evakuere uvæsentligt personale og slægtninge til amerikanske diplomater fra landet.

- Amerikanske statsborgere bør undlade alle rejser til Bangkok og undlade unødvendige rejser til resten af Thailand, hedder det i en erklæring fra det amerikanske udenrigsministerium.

læs mere her http://ekstrablad...346783.ece


her er mere stof til eftertanke
google oversat http://translate....&tl=da


Put an end to this rebellion

* Published: 16/05/2010 at 12:00 AM
* Newspaper section: News

I'm not in a popularity contest. I'm not a two-faced diplomat playing it safe and trying to please everyone. So let me say it loud and clear: It's a rebellion, so put an end to it _ with swiftness, severity and certainty.

The military coup in 2006 wrongly overthrew the then democratically elected prime minister Thaksin Shinawatra. That was no democracy.

The coup council handed the power back to the people in 2007. The People Power Party (PPP) won the following election. That was democracy.

The PPP was banned by the Constitution Court for electoral irregularities and the parliament _ the democratically elected representatives of Thailand _ voted the Democrats into power. That was democracy.

The United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) argue against the Democrat-led coalition government's legitimacy and protest for the government to step down and call a general election.

That was democracy.

And the UDD had won.

The goals of the UDD from the very start: They wanted a House dissolution. They will have one in September. They wanted a general election. They will have one on Nov 14. All within seven months and PM Abhisit Vejjajiva's term actually ends in January 2012, a year and a half from now.

They should be dancing in the streets, celebrating victory. Then we can all go to the voting booth in November. Peace and democracy. But no.

The truth has revealed itself. The United Front for Democracy against Dictatorship is simply using democracy as a front in the interests of dictatorship.

Refusing the peaceful compromise, forsaking the democratic process, continuing to harm the country for the interests of one man, Thaksin Shinawatra, fighting against security forces of the rightful democratic government of Thailand _ that's an uprising, it's a rebellion.

It's criminal. That is not democracy.

If you disagree with me and think the UDD is in the right, then let me simplify it: The next time you're pulled over by the law in a traffic stop, you should just burn tyres, shoot slingshots at the cop and call him a dictator.

Anyone with an arrest warrant? No need to surrender. Barricade and fortify your home, fire slingshots and fire-crackers and call the law tyrannical.

Buy a lifetime membership to the Association of Anarchists. You don't belong in a civilisation.

The UDD leaders agreed to the prime minister's terms. But instead, Thaksin Shinawatra ordered Maj Gen Khattiya Sawasdipol to step on the brake. Because in his mind, he's screaming: ''What about me!'' ''What do I get out of this entire peace and democracy shenanigans!''

Here's Thaksin's dilemma. Peace and the democratic process don't guarantee his return to power. Someone in Montenegro is kicking and screaming on the floor: ''Me! Me! Me! What about me!''

Accepting the compromise is a loss of face and may even make PM Abhisit look good in the eyes of the people, for biting the bullet and extending his hand. Thaksin Shinawatra can no longer rely on the voting booths. He can no longer rely on the democratic process.

The UDD has used democracy as a tool _ manipulated and exploited it to return Thaksin to power. Now that they are no longer confident that the democratic process will serve their interests, the UDD has transformed itself from a democratic movement into an uprising, a rebellion, a criminal organisation.

It's worth repeating: They wanted a House dissolution. They have one in September. They wanted a general election. They have one on Nov 14. That's democracy. Instead, they flushed democracy down the toilet.

So there's no negotiation other than the complete and total capitulation by the government to the UDD's every will and every whim. It's a total victory that will embarrass the government in the eyes of the Kingdom and of the world and may possibly bury the Democrat party. That's the game.

To Thaksin and the UDD, returning Thaksin to power is worth the 50-odd lives already lost. And that figure is bound to rise. More than 1,000 have been injured and that figure will rise. The billions of baht in economic damage. And that figure will rise.

It's an uprising. It's a rebellion. It's criminal.

The UDD is screaming: ''Now! Now! Now! Prime Minister resign now!'' Thaksin Shinawatra is crying: ''Me! Me! Me! I want my power back!'' That's not democracy. That's a child that needs to be put across the lap for a good spanking.

Let me repeat it again: They wanted democracy. They had democracy. We can all go to the voting booth on Nov 14. But they flushed democracy down the toilet and chose instead, a rebellion.

And when there's a rebellion, the government must put down the rebellion. Otherwise, we have anarchy. The law must be swift, severe and certain _ any student of criminology can tell you that.

I've watched television and read newspapers all this weekend. Most so-called intellectuals, academics and media talk about reconciliation. Well, that's easy and safe _ using a thousand flowery words without saying anything worthwhile.

We reap what we sow. Again, I'm not in a popularity contest. I'm not a two-faced diplomat playing it safe and trying to please everyone. So let me say it loud and clear _ it's a rebellion. To preserve civilisation, the government must put down the rebellion _ swift, severe and certain.

UDD members have lost their lives. This is unfortunate. It should never have happened. They should all be in our prayers and their families should be assisted in any way possible. But they've died in a rebellion against the rightful, democratic government of Thailand.

The security forces that have lost their lives. This is unfortunate. It should never have happened. They should all be in our prayers and their families should be assisted in any way possible.

Journalists and other innocent bystanders have lost their lives. This is unfortunate. It should never have happened. They should all be in our prayers and their families should be assisted in any way possible.

It didn't have to come to this. It shouldn't have come to this. But here we are on the brink of anarchy because of the pride, greed and vengefulness of one man, and of the indecisiveness, uncertainty and lack of leadership of another.

Let me repeat: We reap what we sow. It's a rebellion. Put an end to it, swift, severe and certain. Or step down and let the rebels take over. The longer this crisis drags on, the closer we are and the deeper we will be in a state of anarchy.

kilde http://www.bangko...-rebellion
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-05-2010 08:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

jeg er sikker på at om 14 dage kommer turisterne igen og kan atter gå på indkøb i de store butikker som findes i byen

det ser måske slemt ud i dag men i morgen skinner solen igen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 08:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

eneber skrev:
jeg er sikker på at om 14 dage kommer turisterne igen og kan atter gå på indkøb i de store butikker som findes i byen

det ser måske slemt ud i dag men i morgen skinner solen igen


hvad er det for noget vrøvl at skrive landet befinder sig på randen af borgerkrig hvis jeg boede i bangkok ville jeg finde et andet sted meget hurtigt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 12:39

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Du bor der jo ikke, så hvad er dit problem. Jeg har svært ved at forstå det skrevne, men jeg er jo heller ikke så klog som dig, så eneber skrid ud af Bangkok. Du er ikke normal hvis du bliver der heheAngry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 12:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

manse, mener du ikke krudt og kugler er noget der bør tages alvorligt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 12:52

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jo selvfølgelig mener jeg det, men hvad pokker vedkommer det dig, altså hvis du ikke lige har kone og børn i smørhullet. Andre steder sker der ikke en dyt, ud over, at selv politiet er blevet venligere...

ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

manse nu tænker jeg på andre end min kone.

Mine Thaidlandske medmennesker håber jeg så sandelig heller ikke bliver mejet ned.

Så jo for mig betyder det meget, da der efter myrderierne bliver en hverdag som helst ikke skal foregå med vold og had.

Håber ikke på flere steder som de muslimske områder, hvor bomber og mord er dagligdag.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:20

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg har været i de områder du beskriver... Ingen forskel... Jeg kan ikke lide dig, så......skyder jeg bare.....

Du vil få en overskrift, men 2.dage efter er du glemt....

Jeg bor her, kald det brændepunktet for vi har udgangsforbud... ingen t ager sig af det, og jeg vil spille golf i morgen som altid...

Bliv dog for fanden uden for brændpunkterne... Du eller andre ligegyldige som jeg og dig, kan intete ændre.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Altså må jeg konstater at du er total ligeglad med Thailand og dens befolkning, bare din familie har det godt og fredeligt, og du kan spille golf.

Det er nærmest til at grine eller græde over den indstilling.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:34

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg stopper nu, for du har da ikke forstået hvad jeg mener...

Lad nu være med at tænke på hvad jeg mener.....

Jeg kan ikke gøre noget, kan du, så vil jeg gerne have historien først, for så vil jeg blive en meget holden mand, og ikke en sølle invalidepensionist.

Jeg er nok blevet for gammel til at diskutere emner som valgte.

Jeg elsker min datter. Jeg elsker min familie.... og som noget helt anderledes... Jeg elsker skam også min kone..

Hvad fanden kan jeg gøre til, at Thailand får det bedre... Lytte til farang vås... eller leve som jeg altid har gjort..

Jeg har altså valgt det sidste.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja tak, men forvent ikke at jeg en eneste gag herefter vil tage dig alvorlig, hvis du skriver om hvor meget du elsker dit nye land og dens befolkning.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:55

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er da for meget, eller hvad....

Du skal absolut ikke tage mig alvorligt, for jeg sidder midt i det hele, men du ved åbenbart hvad der er rigtigt...... npr du sidder med efterveerne efter din frokost i det nordlige...

Jeg siger bare dkth

Du har da ikke fattet en dyt af hvad jeg skriver......Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 15:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3455
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

hej manse er det dig de kalder sune på en anden side
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 15:15

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Som han hårdnakket har benægtet, ja.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 17:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

manse skrev:
Det er da for meget, eller hvad....

Du skal absolut ikke tage mig alvorligt, for jeg sidder midt i det hele, men du ved åbenbart hvad der er rigtigt...... npr du sidder med efterveerne efter din frokost i det nordlige...

Jeg siger bare dkth

Du har da ikke fattet en dyt af hvad jeg skriver......Sad


Hvad mener du med efterveer fra min frokost?

Desværre tror jeg at jeg har forstået hvad du skriver, men er efterhånden i tvivl om, hvad dit problem er.

En ting er helt sikker og det er at du ikke virker helt rask, hvad for ensygdom du har, eller virker til at have,
vil jeg lade andre om at gætte.

Men du er vel nok noget at det simpleste menneske der findes, der ikke tåler kritik af din mening.

Men gå du ud imorgen og spil dit gølf og håb på 100 flere døde, de er jo kun simple thaier.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 18:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Måske skulle den udenrigsminister have kontaktet manse inden hun udtalte sig om forholdene i Thailand.

http://www.bt.dk/...r-thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.33 sekunder | 100,456,933 Unikke besøg | jQ Blog