Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 12.05.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2010 06:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

12.05.2010

Godmorgen Dagbog.

Tak for rådende omkring word og notepad, men jeg bruger skam word hver dag Thumb

Og det er herre irriterende med det Internet, jeg har kun nogle meget små vinduer at gøre med. Og hvornår ved jeg jo ikke, så jeg bruger snart hele dagen på at gå og glo på det forbandede modem.

Hvert 'vindue' er kun på et par minutter, i den tid skal jeg nå at logge ind, uploade teksten og rette det der skal rettes, så det skal gå stærkt. Det samme gør sig gældende med mine mail som jeg ikke kan nå at svare på inden forbindelsen er væk igen, så undskyld til jer jeg ikke får svaret både på mail og i debatter. Jeg ville så gerne, men kan ikke !!

Og som sagt tager det en masse af min fritid sådan at rende frem og tilbage, men jeg håber da snart der sker noget positivt med Internettet.

Og for at bruge den her dårlige forbindelse på en positiv måde var det min mening at slibe på båden her til morgen så jeg kunne lave noget fornuftigt samtidigt, men det ser ud til at vi får regn i dag. Ingen sol, kun et gråt tæppe så langt øjet rækker og kun et lille håb om bedring. Så mine planer er droppet igen hvad angår slibning.

Nå, så må jeg finde på noget andet. Jeg kunne jo tage mig sammen til at begynde at samle den lille motor, det var den jeg prøvede at købe nye bolte og møtrikker til hvis i kan huske det. Som jeg skrev dengang er jeg vist nødt til at tage de gamle med i stedet for varenummeret ((2((

Stranden som ikke har behøvet hjælp i et par dage ser rigtig flot ud i disse dage, nu mangler kun solen at titte frem fra skyerne. Det eneste jeg kan gøre hvis jeg absolut behøver gøre noget, er at gå et par ture frem og tilbage med det stykke træ jeg lavede. Så er det i det mindste plant igen efter den store buffalo der hver morgen bliver trukket frem og tilbage på stranden for at træne til kamp, den har virkelig nogle store..... fødder griner

Posten kom i går med den længe ventede årsopgørelse og et andet brev fra skat. Det tykkeste af brevene indeholdt min årsopgørelse som viste en overskydende skat på 1.806.00 Kr, og det lidt tyndere brev fortalte mig at beløbet var modregnet i lidt gæld jeg har. Så det er da positiv, jeg skal i det mindste ikke betale, at de så tager pengene om modregner lidt gæld er da okay for mig !!

Men jeg er ikke glad for den optur der er her i Thailand, ifølge TV som jeg jo har god tid til nu, er Thailand og Malaysia blandt de få lande det går så godt for, derfor den dårligere kurs for os. Og de er vist ikke færdige med at stige som en heliumfyldt ballon mod stjernerne desværre, og problemerne i EU gør det heller ikke nemmere. Jörg skrev her til morgen at de i øjeblikket har mistet 30 % i forhold til sidste år på Bali, og det var han bestemt ikke glad for. Så måske fremskynder de turen til Tyskland lidt for at spare penge, inden de vender tilbage til Koh Samui i November.

Gavin min engelske nabo er også presset økonomisk, han tager hjem til Manchester på lørdag for at køre taxi i 4 måneder. Hans smuttur til Bangkok for at sælge sin smykker var ikke så vellykket, krisen kommer jo lidt tættere på flammen i Bangkok, så en forgæves tur for ham. Han kom noget beklemt i går og spurgte om jeg måske havde så jeg kunne låne ham 5.000 Bht til turen hjem ??

Og selvfølgelig hjælper jeg hvis jeg kan, så jeg sagde ja til ham. Han er jo min nabo og har været det længe, han har boet her i den lille bungalow i 6 år, så han smutter ingen vegne tror jeg. I øvrigt skal han til samtale på Universitet når han er tilbage igen, hans evner som lærer er rygtes fra Bangkok hvor han underviste i 3 år på Universitet. Så jeg krydser fingre for at det går ham godt.

Så dagen gik på sædvanlig vis, mange vil lige sludre lidt når de kommer forbi. Og det kan godt tage lidt tid hvis der kommer flere i løbet af en dag, sidste år hvor jeg havde besøg fra DK, Sverige og Japan på samme tid, kunne det godt knibe lidt med humøret.

Fra 7 morgen til sent hver dag tærede på kræfterne til sidst, fra gardinet blev trukket fra om morgenen så jeg kunne se folk sidde og vente på morgenkaffen ude på terrassen, til det tidspunkt omkring midnat hvor jeg var nødt til at sige stop for flere oplevelser den dag, puh hvor var jeg træt der ked

For en gangs skyld trak jeg mit svar på Da's spørgsmål om hvad jeg lavede, hun ville have mig med ud og spise igen. Men jeg var ikke rigtig i stødet og jeg havde været ude og købe mad, så jeg havde en dejlig afslappet aften også, siddende på stranden til jeg gik i seng ved 11 tiden.

2 store men, meget fjerne tordenvejr gav nogle utrolig flotte syn når lynene som var lydløse på grund af afstanden slog ned mod havet. Himmelen blev hele aftenen oplyst fra flere sider af uvejr, men her var det stjerneklart og kun en svag brise gav lidt luft. En pragtfuld stille aften, manglen på turister gør at der ikke er så meget larm og lys fra de forskellig restauranter som vanligt, så det er også nemmere at se de stjerneskud der fiser over himmelen og trækker et spor af ild som var det en raket music

Siddende der kom jeg til at tænke på de 2 danskere der har været på øen i det sidste stykke tid, de er begge som sunket i jorden. Islander tog jo til Chiang Mai hvor jeg hørte fra ham 1 gang, men John som lige har været her, er væk?? Ikke en lyd fra ham som aftalt, han skulle jo kun hjem og vende og så ellers komme tilbage til den bungalow han har lejet for 6 måneder, han havde stadig en masse praktiske spørgsmål som jeg skulle hjælpe ham med i forbindelse med flytningen herud, men ikke en lyd!!
Nå, han står nok lige pludselig uden for døren ((12((

Til slut vil jeg lige spørge dig Jesper om du ikke kan prøve ud fra hukommelsen at give en beskrivelse af templet vi snakker om. For jeg tror det er forkert det jeg fandt selv om det er det eneste i det område, og jeg kan jo godt lide at køre en tur, så jeg ville blive glad for lidt hjælp så jeg kan tage de rigtige billeder til dig SMIL
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-05-2010 17:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140
 Status: Offline

Hej Pensionist.
Jeg er nu ikke fosvundet i Chiang Mai. Men efter 8 dage på Samui med et behageligt klima, var det en hel anden snak at komme til CM! Jeg mener vi havde 1 dag med temp på 39 gr. resten af de 6 uger lå vi mellem 42 og 44 gr - ingen vind - bilos - mark/skov afbrænding - 4 bomber, hvor nr 2 var så tæt at jeg kunne føle trykket, masser af spærrede kørebaner. Varmen skulle blive værre næste år pga El Ninjo. Men det blev til nogle tur op i bjergene - et par dage oppe i Den Gyldne Trekant. Mine venner fra Myanmar var forsvundet, måske udvist, de sidste 8 dage med uvisheden om man kunne komme hjem pga af askeskyen. Kom hjem på andendagen efter Thai havde genoptaget flyvningerne. Men jeg har da fulgt dagbogen med aldrig svigtende interesse. Held og lykke med Da, det lyder helt fornuftig.
hilsen islanderThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768