Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
11.05.2010
Godmorgen Dagbog.
Med lyden til et kraftigt regnvejr startede dagen med et brag, det længe ventede vand væltede ud af skyerne og fyldte min lille fiskedam op igen. Et par timer gik der med det, ikke at jeg stod op, for strømmen var gået, så intet Internet og ingen morgenkaffe. Derfor blev jeg liggende og reddede mig en halv time på den konto
Internettet virkede som sagt ikke selv om strømmen var vendt tilbage igen da jeg stod op, så jeg havde god tid til mine morgen ritualer, det er bare en skam at flere af mine faste ritualer foregår på Internettet som jo ikke virkede!!
Og selv om jeg prøvede at finde noget at lave, blev der spændt ben for mig. Selv stranden havde igen i dag ikke brug for hjælp, så det var en underlig morgen.
De sædvanlige ting blev prøvet for at få mit modem til at virke igen, men intet hjalp desværre. Så igen gik formiddagen med at vente på et hul. Men det lykkedes endelig, men ret sent i forhold til 'normalt'
I øjeblikket bruger jeg mellem 3 og 4 timer på Dagbogen på grund af problemerne med Internettet, og desværre gør det at jeg bliver lidt træt af den når det skal være så besværligt. så jeg ser frem til turen til Kao Sok med Peter hvor der ikke er Internet !!
Min mad jeg købte i går blev varmet og jeg kunne endelig komme videre med dagen, og skyerne var så småt ved at skille for at lade solen varme lidt. Så jeg besluttede at køre ind og sige hej til Conny og Markus der lå på stranden og kedede sig. Vejret kastede en skygge over Øen og gjorde at folk blev hjemme for ikke at løbe ind i et regnvejr der aldrig kom!!
Så det var et skræmmende syn der mødte mig, under 10 turister på 1 kilometer var hvad jeg kunne få øje på uanset hvor godt jeg kiggede efter. Så der er nogle der mister penge big time her nu som mit besøg i Tesco med Conny bekræftede, utroligt at det kan svare sig at åbne så stor en butik for så få folk som der var i går. Markedet som plejer at summe af liv lå næsten øde hen samtidig og gaderne var halvtomme, ikke så rart at se!!
Nu vi var nede i det lave gear og ikke gad lave noget, brugte vi hele eftermiddagen på at snakke i stedet. Og hold op Conny kan snakke, jeg tror hun har fået en ekstra portion snakke trang ved fødslen der nu skal luftes Men jeg nyder at være sammen med dem, dejlige venner jeg har fundet her på Koh Samui for 2 år siden.
Omkring de 30 og fra Freiburg har de været på Koh Samui de sidste 8 år på samme resort, Amity. Og de har så lært folkene bag resorten at kende, hvilket er grunden til deres tilbagevenden til øen. Deres arme er forlængst kommet ned igen over tilstandende på øen, deres øjne ser hver gang de vender tilbage at øen bliver mere og mere beskidt. Både ren faktisk og menneskeligt hvilket giver dem ideer om andre ferie steder.
Men dejlige er de, og vi har det sjovt sammen. Markus og jeg laver fis med Conny som ikke opdager det med det samme, og det er sjovt
Og nu er Conny jo kvinde og fra naturens side udstyret med en stor portion nysgerrighed, så nu ville hun gerne se Da. Så vi aftalte at spise sammen inde på Nightmarket for at opfylde det ønske senere samme aften, lige nu var jeg på vej hjem for at ligge lidt ned en times tid inden turen derind. Vejret opfordrede ligefrem til en morfar, gråt og overskyet og meget klamt gjorde folk søvnige og sløve, men det passede mig godt
For så var jeg klar til udfordringen, at gå til Lamai på stranden for at møde Da. Det er ikke naturligt for de her unge mennesker at bevæge sig så hulens meget, så udfordringen er for dem og ikke mig. På vejen gik jeg faktisk og tænkte på hvor hurtigt de her mennesker begyndte at puste og stønne. Min kondi er noget bedre end deres, så det var en langsom tur!!
Men vi kom da frem til Nightmarket, med Conny og Markus våde af sved og med et langsomt tilbagevendende åndedræt ventede vi på Da som sædvanligt ikke kom til tiden. Nogle gange irriterende når det sker, men omvendt laver de jo selv aftaler hvor tidspunkterne svæver hen i det uvisse!!
Så vi bestilte noget mad i ventetiden, og gudskelov for det. For da hun endelig kom havde hun spist sagde hun, og da jeg spurgte hende hvorfor hun havde spist nu vi havde aftalt at spise samme, fortalte hun bare hvad hun havde spist, og at hun kun kom fordi jeg havde spurgt hende om det
Puha det går langsomt med min forståelse af hende ((2((
Men det var da rart hun kom, for Conny ville snakke med hende. Og det lykkedes skulle jeg hilse at sige, hold kaje de tøser skvadrede, lidt utroligt at Conny samtidig kunne sætte 2 tallerkener mad til livs
Conny som ikke havde fået alt at vide hvad jeg havde snakket med Da om selv om hun var interesseret, sad og udspurgte hende om hendes skole. Og hun blev overrasket, for svaret på hendes spørgsmål om hvad hun ville bruge sin skolegang som slutter om 2 år til, var ganske enkelt at hun gerne ville arbejde i 7 Eleven fordi lønnen så var sikret!!
Og det var herligt at studere hendes ansigt nu det ikke var mig hun snakkede med, for hvis der bliver fortalt om noget positivt eller negativt, bliver hele kroppen brugt i fortællingen. Gode ting bliver bedre med alle de bevægelser og smil og glimtende øjne der bliver hæftet på historien, omvendt er hun, når det er noget hun ikke er tilfreds med. Små lyn stikker ud fra hendes øjne, svovllugten breder sig og ansigtet bliver bistert at se på og kroppen bliver truende, uha jeg ville løbe væk hvis hun blev så gal på mig
Nå vi fik spist og gik så ned til Bikini Bar hvor Conny og Markus kender ejerne for at få en drink tøserne var ikke færdige med at snakke kunne vi høre da vi gik derned. Connys tyske og hakkende engelske, passer rigtig godt sammen med Da's primitive engelske, så hun åbnede for sluserne og fik snakket ((12((
Jeg kunne svagt høre at hun fortalte Conny om alle de ting der kan og sker med pigerne i Thailand. Historier om falanger der kører rundt i Isaan og lokker pigerne med store penge, og altsammen blot for at kunne udnytte dem. Nogle bliver sendt ud i den store verden for at arbejde i blomsterbutikker!! som hun sagde det blev kaldt, og andre havner her på øen hvor bagmænd tager deres papirer fra dem for derefter at sælge dem til de forskellige horehuse. Grimme historier som hun har fortalt mig før, jeg husker stadig historierne men har svært ved at fordøje det hun fortæller på grund af omfanget og misbruget !!
Ups......
Således parkeret ved et af bordene som de eneste kunder med havudsigt i dagslys spillede reggaemusikken dæmpet i baggrunden, belysningen var dejligt afdæmpet og svagt og pakkede stedet ind i et mærkeligt lysspil. Og det var sgu herligt at kunne lade isterningerne langsomt smelte i munden, langsomt gled Sang Som ned i halsen og var en herlig neutral drink. Og igen begyndte Da nu at nærme sig med små berøringer og holde hånd her hvor ingen udover mine venner kunne se hende, så der må være et eller andet??
Vi har nu været sammen hver eneste dag siden fødselsdagen i Condom Bar, ikke sådan sammen, men spist sammen, mødt hinanden i byen eller bare mødtes for at snakke hjemme hos hende. Hun skriver hver dag, nogle dage godmorgen og nogle dage godnat, men hun skriver hver dag. Det slog mig da vi sad der og snakkede, og fik mig til at tænke over hvad der egentlig er gang i ??
Nå det vil tiden vise, lige nu sad vi her alene på stranden. Med alene mener jeg os 4 Med plads til flere hundrede mennesker i Bikini Bar og de tilstødende barer, var vi de eneste kunder så langt øjet rækkede. Pyntede borde fyldte stranden i hele dens bredde, dæmpede lamper med et behagelig blødt lys der omkransede alle de her arrangementer, forsøgte sammen med lokkende musik, at gøre stedet mere attraktivt, men det hjalp vist ikke ,for vi var alene på stranden ??
Efter et par drinks lød det som om tøserne endelig var nået dertil hvor iltmasken måtte frem, for de har det sgu med at glemme at trække vejret når de går i gang og behøver hjælp nogle gange
Og der var nu så meget ro at folk kunne høre da jeg sagde at jeg ville hjem, mine unge venner var også nået dertil og vi fløjtede kampen af. Da skulle møde en veninde og vi skulle hjem, men hvor er det ærgeligt alt det skrammel med penge, for det havde da været hyggeligt ikke at gå alene hjem. Ikke at vi snakkede om penge, men det spøger hele tiden i baggrunden. Jeg er jo ikke dummere end at jeg ved at hun skal leve af et eller andet, men hun snakker ikke om penge, og jeg gør bestemt heller ikke
Da sendte selvfølgelig en sms at hun var blevet brændt af 10 minutter senere, veninden gad ikke vente på hende. Og det passede bestemt ikke prinsessen, hold da op, jeg kunne mærke arrigskaben i de næste par beskeder, ud fra mobilen steg en svag røgsøjle og den blev varm at holde Desværre kunne jeg ikke overtale hende til at komme, hun skal i skole tidligt og ville sove sagde hun.
Men vi er alle hårde på vores egne måde og det skal man respektere, så alene hjemme 5.0
En dejlig dag med venner sluttede på balkonen til deres rum, en godnat drink bestående af Sang Som on the rock blev nydt mens vi fik snakket det sidste. Conny som ikke kan være stille så længe ad gangen havde spurgt Da om hun ville komme og være med til at lave B.B.Q. på stranden en aften, og det ville hun gerne selvom hun ikke er så skarp til madlavning. Så det bliver interessant at se hvem der så skal lave maden
En dejlig dag sammen med mennesker jeg holder af, sluttede ved midnat hvor jeg krøb ned under lagnet i min seng i 32 graders varme og var taknemmelig for at ligge ned. Og jeg faldt i søvn med et smil om munden, for Da's lystige fortælling om hendes store familie og om hvordan de kaldte hinanden ved numre og ikke navn var en sjov historie, herlig fortælling
Hav en god dag.
Antal indlæg: 614 Tilmeldt: 15.06.09 Status: Offline
Hej Pensionist
Har du ikke mulighed for at skrive dagbogen på word og så klippe og sætte ind her når du får internet. så ligger den jo bare og venter og du kan skrive når det passer dig ???