Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Rejsen til Thailand
hassel
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-05-2010 16:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 276
 Status: Offline

hej jeg keder mig roder rundt på nettet og fandt denne side en rigtig god historie jeg keder mig ikke mere

Rejsen til Thailand.

Et par dage før nytåret 2004 bankede det på min dør og uden for stod Thomas lige hjemvendt fra Thailand, han havde lige et par dage i Horsens før turen gik videre til LA og næste skib. Over et par øl fortalte han om sit nye liv i Nordthailand med kone, barn og hus, som jeg bærer et vist ansvar for, for hvis jeg ikke havde presset på, at han skulle søge ind i Mærsk som elektriker for 4 år siden, var han sikkert ikke endt her.

På et tidspunkt spurte jeg ham om jeg ikke skulle ned og besøge ham til foråret, det syntes han var en glimmeren ide og vi fandt frem til et par uger i april, hvor jeg skulle komme og nu sidder jeg en tidlig morgen og skriver dagbog på hans terrasse ude i A. Muang, en lille landsby på 120 indbygger i nærheden af Phrae ca. 200 km. sydøst for den gamle konge by Chiang Mai som er Thailands næststørste by.

Søndag den 10.-04.-2005 er jeg tidligt oppe jeg skal nå morgenflyveren fra Billund til Amsterdam, Claus kommer, og henter mig 05.30. Det er desværre umuligt at komme til Billund en søndag morgen med offentlige transportmidler, derfor var Claus så venlig at tilbyde sin hjælp. I Billund kommer jeg med en fuld morgenflyver til Amsterdam, hvor jeg har 5 timer til jeg skal med China Airlines til Bangkok.

Ventetiden bruger jeg på at slentre rundt i den store lufthavn, hvor der er meget at se på, få spist en frokost som ikke er hver at skrive om, et par fadøl i forskellige barer, før jeg går ind i jumboen, her finder jeg til min store glæde, at jeg har fået en af de bedste pladser på monkey class, en gangplads lige før 1.class, det betyder at kan strække mine ben helt ud, en rigtigt god ting når man skal flyve i 10,5 time.

Ved siden af mig sidder en thai pige der ikke kan ret meget engelsk som skal hjem på ferie? efter hun har været rundt i Europa, inderst sidder en flot fransk pige som skal rundt i Thailand på egen hånd i 3 uger som desværre næsten heller ikke taler engelsk men lidt får vi snakket og hun bliver meget misundelig på min rejsebog om Thailand som har mange flotte farvefotos, hendes egen indeholder kun tekst.

Vi lander en halv time før i Bangkok kl. 6 om morgen i 28 graders varme, her kommer jeg ubesværet og hurtigt igennem pas og told kontrol og uden for møder jeg Thomas og Roungtiwa, også kaldet Opo, som venter i en lille cafe, og efter en smøg finder vi deres bil, og køre fra lufthavnen med Opo ved rattet.

Lige efter vi er kommet ud af Bangkok og ind på hovedvejen som går stik nord igennem Thailand, holder vi ind på en af de store servicestationer med små butikker, spisesteder, boder og meget mere som vi finder med få kilometerens afstand, vi kommer til at holde ind til flere gange for, at købe koldt drikkevand på en dag som er varmere end normalt. Overalt bliver der solgt lodsedler i boder, eller de kommer hen til en med en trækasse hængende på maven, på en service station kom jeg til, at vise for megen interesse og straks stod der 7 kvinder i alle alder og ville sælge mig lodsedler, efter megen hovedrysten, pegede en af dem på den yngste pige som begynder at se forlegen ud mens resten griner – når jeg nu ikke ville købe lodsedler om det så ikke var noget med en køn ung pige.

På servicestationerne sælges øl og spiritus i stor stil, dog er salget lukket fra midt på eftermiddagen til først på aftenen, af den grund at skolebørn ikke skal købe spiritus og drikke sig fulde.

Langs hele vejen er masse af små boder, sjovt nok er vareudbudet det samme for de næste 20-30 boder før det skifter og det er lige fra tørret fisk over hængekøjer til frugt og kunstgenstande som der bliver lavet på stedet i vejkanten.

Efterhånden som vi nærmere os Nakhon Sawan kan vi se en stor Buddha figur og et tempel som lyser op, på et højdedrag med deres guld bronze.

læs meget mere her http://www.finnru...ailand.htm

og så er der lige den her også Historier fra de varme lande http://www.lyhne-...
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2010 08:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

Jeg har været inde på linket og læst den gamle beretning fra, som jeg forstår det, 2005, og det er jo dejlig læsning.

Nogle gange får jeg en trang til at pille ved tidsmaskinen, så jeg atter bliver i stand til at komme til Thailand for aller første gang. Tænkt lige hvordan det ville være, hvis man kunne tage hul på Thailand helt fra start, men med den viden man har i dag :-D
Tropiske hilsner
Aaby
rinpoche
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2010 17:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245

Du har ret, Aaby.
Men det er jo en umulig kombination :)
aaby
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-05-2010 17:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

rinpoche skrev:
Du har ret, Aaby.
Men det er jo en umulig kombination :)

Og det er godt nok surt :-D
Tropiske hilsner
Aaby
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 49 21-11-2024 11:34
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768