Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 29.04.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2010 02:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

29.04.2010

Godmorgen Dagbog.

Det kan ikke betale sig at springe en dag over har jeg fundet ud af, for stranden var rigtig slem med alt det der var skyllet op. Olien er kommet tilbage som små klumper der ligger over det hele igen. Men vi har jo overskyet vejr, så olien flyder ikke ud men tørrer ind og smuldrer så let som ingenting!!

Det gør problemet meget større fordi det så ligger over det hele, men jeg tog mig sammen og var grundig med den øverste del af stranden. Så grundig at det tog 4 timer music

Så det så rigtig pænt ud da jeg stoppede for at spise, og blev det eneste jeg lavede i går.

Danskeren John ville have lavet en exstension til sit visa, han følte sig ikke tryg ved at betale for de 2 dages overstay Lørdag i Bangkok. Så jeg kørte med ham til Nathon og fik klaret det, og ja han kom til at betale 1990 Bht for det i stedet for de 1000 Bht det ville have kostet ham i Bangkok.

Men han er usikker på sproget og vil hellere have det overstået med hjælp på, så selvfølgelig hjalp jeg.

Og når man kender rumlen er det jo nemt, men John sagde at han ville være gået igen hvis han var kommet alene til Immigration griner

Som sædvanligt bliver man bedt om at komme igen efter en halv til hel time efter papirene er udfyldt, så vi kørte ind til Nathon og sad og kiggede ud over vandet mens vi fik noget drikkeligt i ventetiden. Nu hvor tiden nærmer sig hastigt vil han bare have overstået turen, han skal jo 'bare' hjem og ordne tingene så han kan tage tilbage igen hurtigst muligt. Og her til morgen så jeg at billetten nu kan købes for 4100 Dkr d 14/6, og mon ikk priserne dykker endnu mere ??

Så på den måde fik jeg eftermiddagen til at gå så jeg ikke behøvede at tage resten af stranden driller

Og jeg er nu begyndt på en ny ting, jeg prøver at lave mad selv!! ((2((

Så jeg susede i Tesco Lotus og købte noget kylling, grøntsager og hvad jeg ellers manglede til projektet, men jeg glemte selvfølgelig kokosmælk. Det fandt jeg ud af på den hårde måde i aftes da jeg blev sulten, men jeg var så doven at jeg ikke gad hente noget, så jeg besluttede at springe maden over i stedet, så bliver jeg heller ikke fed så længe.

Det er faktisk nemt at lave mad her, og jeg har gjort det for længe siden. Men det største problem for mig, er hvilke grøntsager man kommer i maden. Jeg kan jo ikke huske hvad navnene er og til hvilken ret man nu bruger den slags. Så jeg køber hvad jeg syntes er billigt og ser godt ud og kommer rigelig med grønt i maden, bestemt ikke korrekt lavet, men det smager da okay, og maven er da ikke sprunget i luften endnu godagmusic

Og så er det enormt simpelt at lave den bedste morgenmad her jeg kender, fried rice with vegetable and 2 eggs. Den bliver man så dejlig mæt af at man er lige ved at snuppe en time på øjet med det samme....

Dagen i dag skulle gerne afslutte 2 etape af stranden, der har været højvande i nat, så der ligger som sædvanligt en masse skrammel der skal fjernes. Og så har John inviteret på afskedsmiddag og noget drikkeligt, så det må jeg hellere kigge lidt på og få ordnet music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2010 10:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ved ikke Tror du ikke det var smart at invitere John på dit hjemmelavede ? så blev du ikke bragt i UFØRE ? griner
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2010 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Nej for fanden da Sank, hvad snakker du om ?? Angry

Du må ikke sige det videre, men han har inviteret på hummer og alt det bedste fra havet. Så hvordan sku jeg ku sige nej
til det tilbud music

Og så vil han give en glad aften i byen, gu ved hvor vi skal hen musicgriner

Men det aller bedste er, at det er min livret!!

Gratis mad godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-04-2010 11:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

sarcasm Ja pas nu på dine svagheder driller
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768