Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
27.04.2010
Godmorgen Dagbog.
Sikke dog en mærkelig vejrdag??
Tunge skyer drev langsomt og fugtigt ind over Koh Samui, vinden begyndte at piske op og forvarsle regnen. Men vi blev kun belønnet med nogle få dryp midt på eftermiddagen inden de tunge skyer drev væk igen, som sædvanligt fik Lamai ikke en dråbe mens resten af øen garanteret fik masser af vand.
Og med den landlady jeg har er det nødvendigt, hun vander stadig alt hvad der vokser inklusive en smule græsplæne foran huset med en brandslange. Hver morgen kommer hun og ser til sine huse og mener også hver morgen at det hele ser lidt tørt ud, så den store slange bliver rullet ud. Blomster og især grønne planter der står i krukker inde hos naboen, bliver hver dag druknet i vand.
Og for en sikkerheds skyld får de lige en tur til når gartneren kommer, og det hjælper ikke at sige noget til dem har jeg fundet ud af. Forleden morgen stod landladyen og vandede den famøse græsplæne der iøvrigt virker lidt malplaceret der hvor den gror, beliggende mellem mit og naboens hus ude i indkørslen er der et par kvadratmeter grønt græs. Hvorfor det er der er mig en gåde, men jeg tror hun er stolt over at kunne holde liv i græsset.
Nå, men hun stod så der tidlig morgen og vandede græsset, i mellemtiden var jeg igang med at vaske lidt op. Men da hun tændte for brandslangen forsvandt vandet selvfølgelig inde i huset, og det eneste jeg fik ud af at fortælle om det manglende vand, var at hun bekymret kiggede op i skyerne og ønskede vi snart fik noget vand, selvfølgelig samtidig med at hun fortsatte med at vande græsset!!
Så jeg tror vi løber tør på øen med den holdning, eller uvidenhed fra Thaiernes side. Gader og stræder bliver stadig 'vasket' hver dag for ikke at støve og koster en masse vand, og ingen ser ud til at være bekymret!!
Nå, men det tog jo så hele dagen at true os med regn. Og min plan om at langsomt gå igang med båden blev saboteret. så det passede med at da jeg returnerede fra Tesco Lotus, fik jeg besøg.
Danskeren som jeg har fortalt om der har fået blod på tanden kom forbi, han er helt fjollet med min adresse og siger han ville betale næsten hvad som helst for at bo her
Men nu bor jeg her og kunne virkelig ikke drømme om at flytte, så han må nøjes med en kigger. Og dem tog han nogle stykker af skal jeg love for. Hver gang han gik ned i vandkanten, kom han tilbage efter kameraet, der var lige et billede han var nødt til at tage
Så på den konto røg det meste af dagen, jeg tror han kørte ved 4 tiden og det var for sent at gå i gang med noget. Så jeg slappede gevaldigt af igen i går og er ved at blive 'normal' igen, der hænger stadig en sky over mit hoved efter festen i Søndags
Stranden som var slem efter stormvejret aftenen i forvejen var slem, faktisk så slem at jeg måtte dele oprydningen op i 2 etaper. Den anden etape fik jeg ikke startet på grund af besøget, så det trækker lidt i mig for at få det ordnet. Men jeg er blevet god til at slappe af, så det går nok alt sammen.
Og endelig lykkedes det at forklare ham danskeren hvor Patt har sin bar, så hun ringede i aftes da jeg var gået i seng og spurgte hvorfor jeg ikke var med dernede. Puha hun er sgu en hård nyser hende Patt, for hun var i vældigt humør kunne jeg høre, men jeg var standhaftig og blev hjemme!!!
Så jeg er udhvilet her til morgen efter næsten 10 timer på langs, og selv om det er overskyet som igår, lader jeg mig ikke narre i dag. Jeg går i gang med et eller andet alligevel, og nu jeg er færdig med kaffen og ikke oplevede mere i går end jeg gjorde, vil jeg gå ned og lave noget fornuftigt på stranden !!
Og al den her ledighed er ikke godt for mig, for hende bartenderen jeg fortalte jer om der holdt hovedet koldt hele aftenen, spøger sgu lidt i tankerne, så jeg tror jeg har besluttet mig til at køre ned og spørge Patt hvad hun er for en ting !!