Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
jeg ikke gider udlændinge, da de i mine øjne går total over gevind
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 04:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

dkth skrev
for mig er det blevet så jeg ikke gider udlændinge, da de i mine øjne går total over gevind så snart de har
fundet en Thai kone.

( nu er det selvfølgelig ikke så gennerelt, men slemt i mine øjne )


godt emne du kom med

tag nu mig selv sagde hunden

jeg har en buddha om halsen og et gul armbånd der siger længe leve kongen

i min bil der er velsignet af tre munke hænger der tre stk buddha

jeg går aldrig halvnøgen rundt offentligt

jeg har lært thai til hus behov

når familien mødes en gang om året bukker jeg for et foto af familiens grundlægger og lægger blomster på graven

er der en begravelsen i familien går jeg i tempel lige som resten af familien

jeg spiser næsten kun thai mad

jeg siger også vores konge

er jeg så formeget er jeg gået over gevind

jeg er Dansker , er dansk opdraget , har en dansk mentalitet og dansk humor jeg er dansk uanset hvad selv om jeg bliver Thai statsborger vil jeg fortid og evig være dansker

jeg bor og lever fast i thailand og jeg mener det er min pligt at følge lovene de skrevne som uskrevne i det land som jeg befinder mig i

....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 08:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

yindee skrev:
dkth skrev
for mig er det blevet så jeg ikke gider udlændinge, da de i mine øjne går total over gevind så snart de har
fundet en Thai kone.

( nu er det selvfølgelig ikke så gennerelt, men slemt i mine øjne )


godt emne du kom med

tag nu mig selv sagde hunden

jeg har en buddha om halsen og et gul armbånd der siger længe leve kongen

i min bil der er velsignet af tre munke hænger der tre stk buddha

jeg går aldrig halvnøgen rundt offentligt

jeg har lært thai til hus behov

når familien mødes en gang om året bukker jeg for et foto af familiens grundlægger og lægger blomster på graven

er der en begravelsen i familien går jeg i tempel lige som resten af familien

jeg spiser næsten kun thai mad

jeg siger også vores konge

er jeg så formeget er jeg gået over gevind

jeg er Dansker , er dansk opdraget , har en dansk mentalitet og dansk humor jeg er dansk uanset hvad selv om jeg bliver Thai statsborger vil jeg fortid og evig være dansker

jeg bor og lever fast i thailand og jeg mener det er min pligt at følge lovene de skrevne som uskrevne i det land som jeg befinder mig i

....




Om det er for meget kan kun du selv bedømme.

At vise respekt for den Thailandske religion og kongefamilien kan aldrig være for meget.

Men hvorfor siger du min konge? husk at vi egentlig er turister selv om vi har boet her længe,
så på mig virker det kunstigt.

Om der spises Thaimad eller man laver dansk mad, har vel kun noget med ens smagsløg at gøre?

Og tænker jeg på Thaier i Danmark, så er deres hjem sammen med en dansk mand som regel mere Thai end dansk,
det både religion og mad.

Så den med skik følge eller land fly, er mest til os der bor i Thailand, ikke den anden vej.

Og ser vi på f.eks. når nogen bliver tager for noget kriminelt, ja så er vel de fleste indstillet på og siger,

så kan de lære det kan de.

I de fleste lande i Europa har vi et humant straffesystem, ( måske for humant ) men når en Schwitser maler grafitti på et billede af kongen får 30 år i i Thai fængsel, og man så læser, ja det er bare fint, så mener jeg vi er blevet miljøskadet.

Personlig har jeg stor respekt for Thaiernes levevis, men kan ikke tage alt deres overtro alvorlig, men jeg siger det ikke.


Og så mangler vi lige den med dobbeltmoralen, så snart det omhandler fremmede i Danmark, så må de nærmest ikke have deres religion, men Thaier må gerne beholde deres, og begge steder knæler vi ned og beder.

For at der ingen tvivl skal være mener jeg ikke muslimer kan integreres i et vestligt samfund.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 09:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

da vi boede i dk gik konen i kirke sammen med resten af familien

hun sagde vores konge om Kong Frederik

hun blev dansk statsborger lærte sig dansk fik arbejde og betalte skat

i dag siger hun vores konge her i thailand selv om hun er dansk statsborger , om det er forkert eller rigtig er totalt lige meget det der tæller er hvad hun føler i hjertet

overtro siger mig intet men lader dem leve med det

30 år for en tegning er alt for meget , jeg kan desvære ikke lave det om ville gerne

muslimer vil ikke integreres så nemt er det

moral er godt dobbeltmoral er noget skidt for at sige det mildt

lever du i dk må du udenfor privaten leve efter dk normer det er vel ikke for meget at forlange


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 10:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Jeg tror i er lidt atypisk, særligt, at din kone stadig er Dansk statsborger.

( hvorfor? ) Vi overvejede aldrig at søge statsborgerskab til min kone, selv om vi sagtens kunne, har aldrig overvejet at hun skulle være andet end Thai. ( hvordan har andre det egentlig med statsborgerskab? )

Og nu kan vi nok ikke sammenligne med dagens danmark, hvor statsborgerskabet ikke er så nemt som tidligere og hvis den nye stramning bliver vedtaget, bliver det endnu sværrere.

Hvem skal opstille hvilke normer man skal leve efter i Danmark?

Og det samme i Th. er der nok stor forskel på HatYai og så det nordlige Thailand, så tror ikke der kan stilles enkle normer op.





Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 13:19

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej dkth

Jeg har faktisk siddet en del timer og funderet over dit og Yindee’s indlæg i denne tråd, samtidig har jeg også tænkt på dit antipart over for andre faranger, hvilket du modigt holder ved.

Først det med disse faranger. Dette er jeg efter flere år herude, og debattør og fortæller på flere websider, tilbøjelig til at give dig ret i. Dette skyldes vel mange gange dkth, at vi bor uden for disse ferie steder med barpiger og andet godt til svage sjæle. Problemer er mange gange efter min opfattelse, at vi er trætte af at høre om det samme og samme fra feriefolket.

Det har kostet, både verbalt, psykisk og mange andre ting, ja sågar udsmidning fra siderne...

Nå pyt nu med alt dette og tilbage til den kære Yiendee’s indlæg, hvor han så bramfri siger, at han og konen egentligt siger, som jeg sagde i en anden tråd, hvor du opponerede over, at jeg ved en fejl kom til at skrive vores konge.

Jeg har tænkt over, hvorfor jeg egentligt kom til at skrive vores konge. Jeg kom frem til, at dette nok var fordi jeg for et par uger siden over for min vidunderlige gamle kone have sagt, at jeg, for at jeg ikke hvert år skal ansøge om visa, og hver 3. måned til kontrol, ja så vil jeg sgu søge Thailandsk statsborgerskab.

Så var jeg da fri for alt dette med visa og andet. Jeg har så været i gang med alskens eksperter ud i dette, som advarede mod dette på det kraftigste, fordi den danske pension vil blive frataget mig.

Jeg kom så til at tænke på. Jeg får sgu ikke nogen dansk pension, for jeg har været så dum, at jeg har sparet op til dette siden mit 18. år, så jeg vil efter det 65. år blive ramt af dette med maksimum indtægt og andet, som sikkert vil udløse det samme som min højeste invalidepension i dag.. 1.800.- dkr. Jeg ville ikke tabe på at skifte, men er nu ved at undersøge, hvad der så vil ske med min ratepension, hvis jeg bliver Thailandsk statsborger.

Nå alvor…. Jeg har kun tænkt, men måske vil jeg i længden vinde på det.. hvem ved.. Jeg kommer tilbage når undersøgelsen er afsluttet.

Jeg har respekt for dine synspunkter dkth. Jeg tænker mange gange det samme som dig, men jeg er hører desværre til den bløde type, hvis folk får brug for hjælp når de kommer fra Danmark, eller i min landsby, så har jeg endnu ikke kunne sige nej.

For det meste har det da også været dejligt at hjælpe folk, men engang imellem koster det bare blod sved og tåre, men det må man jo tage med, når man forsøger at være venlig.
Thaigodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 15:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

dkth skrev:
Jeg tror i er lidt atypisk, særligt, at din kone stadig er Dansk statsborger.

( hvorfor? ) Vi overvejede aldrig at søge statsborgerskab til min kone, selv om vi sagtens kunne, har aldrig overvejet at hun skulle være andet end Thai. ( hvordan har andre det egentlig med statsborgerskab? )

Og nu kan vi nok ikke sammenligne med dagens danmark, hvor statsborgerskabet ikke er så nemt som tidligere og hvis den nye stramning bliver vedtaget, bliver det endnu sværrere.

Hvem skal opstille hvilke normer man skal leve efter i Danmark?

Og det samme i Th. er der nok stor forskel på HatYai og så det nordlige Thailand, så tror ikke der kan stilles enkle normer op.


vi er ikke som de andre vi er noget for os selv ja vi er nok lidt atypisk

hvorfor dansk stats borger simpel svar det er nemmere at få visa til thailand end til Danmark

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 15:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

manse skrev:
Hej dkth

Jeg har tænkt over, hvorfor jeg egentligt kom til at skrive vores konge. Jeg kom frem til, at dette nok var fordi jeg for et par uger siden over for min vidunderlige gamle kone have sagt, at jeg, for at jeg ikke hvert år skal ansøge om visa, og hver 3. måned til kontrol, ja så vil jeg sgu søge Thailandsk statsborgerskab.

Så var jeg da fri for alt dette med visa og andet. Jeg har så været i gang med alskens eksperter ud i dette, som advarede mod dette på det kraftigste, fordi den danske pension vil blive frataget mig.



Hej Manse,

Måske det kunne have din interesse at læse en kronologisk beretning om hvorledes en fra min bekendtskabskreds opnåede thai statsborgerskab.
Linket til hans beretning på thaivisa er desværre ikke tilgængeligt mere, men jeg har gemt hans beretning.
PS. Jeg undskylder ikke for den engelsk tekst, jeg ved du så udmærket er i stand til og læse og forstå samme skaal

mvh
rinpoche

Here goes:

For those who are interested, the application process for Thai
Citizenship in my case went as follows:

Late 2003 - Picked up the checklist from the Police Headquarters on
Rama 1 Road

January 2004 - Took all my documents to the Police Department, in what
I thought was a word perfect application. However, since I was
applying in January and this being a new tax year, my tax returns from
the three preceding years were not enough. An oversight on my part, so
waited until I got my most recent tax retirn PNG 91 for 2003

March 2004 - Try again. This time my application was successfully
lodged. Paid the 5,000 Baht fee. Got fingeprinted. Signed my name (in
Thai) on dozens of firms. Took two Thai witnesses and later my wife
plus kids to show that they were real. Took forms issued to me by the
police department to immigration and my disctrict office. Later went
back to pick up the completed forms and take them back to the police
department

April 2004 - Thai language interview at the Police Department

September 2004 - Invited to the Interior Ministry. Showed them my work
permit, passport, alien registration certificate and certificate of
residence. Then, I was shown into a room with around 40 people
watching me. I was given a microphone and asked to sing the Thai
National anthem and Phra Baramee (the one they play in the cinema).
Yes, really. Managed to keep a straight face. Got interviewed in Thai
- basic Q&A about my circumstances. Around the same time, a group of
three officials from the Interrior Ministry visited my house to see if
my domestic circumstances were as described on my application form

Waited

Waited

February 2006 - Got the good news that the then Interior Minister Khun
Kongsak had approved my application

March 2006 - Got a letter to notify me of the above

Waited

(September 2006 - military coup)

Waited

November 2006 - Got the good news that the King had countersigned my
application

Waited

Waited

April 2007 - Got the good news that the new Interior Minister Khun
Aree had announced in the Interior Ministry notices that a bunch of
applicants including me could now get Thai nationality

May 2007 - Got the paperwork and certificate from the Police HQ to
take to the disctrict office to get my ID card. Now I must return my
work permit, alien residence certificate and certificate of residence
to respective authorities as these are no longer needed. Now I can
apply for a passport

Told that my application was one of the faster ones these days.
Getting Thai Citizenship IS a pain in the arse - but look on the
bright side:

1) Now I can own what I buy, land, house, etc

2) No need for a work permit, and no restricted occupations. I can now
drive a Tuk Tuk for a living if the going gets tough in the IT
industry

3) Now I can get in free to the Grand Palace and pay the Thai rate for
national parks

4) I can own a business

5) I can get a Thai passport and visit countries like Laos and Vietnam
visa free

6) No need for that expensive old yearly Resident Return visa. No
limit to the amount of time that I spend out of Thailand without
losing my residency

7) I can use the Thai passport lane at the airport (shorter queues)

8) In my case, no need to give up my old nationality

9) I have a new Thai identity, forename and surname. Good for
travelling to places that dislike my country of origin

10) I think that I can even vote, although I am not sure who is worth
voting for


Golden rules are:

1) Be patient and never get upset. The people that handle your
application do not make the rules and do not have any power over what
happens in the Interior Ministry

2) Get a coach. Not an expensive lawyer - just make friends with one
of the officials that handles your application

Forgot to mention one of the most memorable parts: the oath. Just
after the King endorsed my application, I was asked to report to the
police department in business attire, armed with a candle, a lotus
flower and an incense stick. I then had to stand with these in my
hands while clasped in a wai, in front of a Buddhist shrine, repaeting
an oath of allegance to King and country, and promising to be an
upright and law-abiding citizen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 02:57

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Rin

Tak for denne smøre. Ja dette kan jo få de fleste til at opgive på forhånd, men sådan er ham Manse ikke.

Takker mange gang.

Dette, der egentlig har min interesse og er værd at undersøge, er. Hvad sker der rent beskatningsmæssigt med min danske ratepension, hvis jeg skifter statsborgerskab.

Dette med at have en coach er meget vigtigt i alle fremmede lande man bosætter sig i.

Jeg har en dejlig coach her i Thailand, som har fingeren på pulsen, og hjælper mig med alle ubesvarede spørgsmål.

I Tyrkiet har jeg det samme.

Dette er min erfaring, ved at have dette, spare man en hulens masse tid på alle disse kontorer, som man skal besøge både i Thailand og Tyrkiet for at få de nødvendige underskrifter på de forskellige papirer.

Jeg havde i dette moment en sjov oplevelse, da jeg skulle have min gule bog. Jeg sad på kontoret sammen med 2 andre faranger, som kunne fortælle mig, at de var ved at være trætte af denne lange ventetid, nu en uge for en gul bog. Dette kunne jeg da godt forstå, så jeg sagde at jeg nu var her første gang, og regnede da bestemt med at tage bogen med mig hjem hehehe.

De stirrede bare underligt på en og udtrykte deres mishag med min tro, for dette her var jo Thailand og jeg havde ikke en skid at skulle have sagt.

Nå… efter 10 min. kom kommunaldirektøren ind og gav Manse hånden.. Derefter konen og bydelens borgmester (som jeg kalder sådan en), hvorefter min coach kommunaldirektøren sagde. Har du alle papirerne til brug for denne ansøgning.. Selvfølgelig havde jeg dette, for han havde selv kontrolleret dette dagen før. Da jeg havde dette blev jeg taget med til det næste kontor, hvor han forklarede hvad der skulle gøres.

2. timer efter kom de tilbage til rummet med den gule bog til Manse.

Hvem sad endnu og ventede på den gule bog efter en uges renden frem og tilbage med papirer.

Disse 2. kloge, som kunne fortælle Manse alt om hvad man skulle gøre, for at komme hurtigt igennem systemet.
ThaiDanmarkved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 04:12

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

Tak for en meget fin gennemgang af proceduren omkring opnåelse af stats borgerskab i Thailand.

Jeg må desværre, i lighed med mange andre konstatere, at jeg nok er for sent ude.

Tiden omkring min konfirmations alder, havde vel
været et mere velvalgt tidspunkt, at starte hele dette cirkus op.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 07:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

yindee skrev:
godt emne du kom med

tag nu mig selv sagde hunden

jeg har en buddha om halsen og et gul armbånd der siger længe leve kongen

i min bil der er velsignet af tre munke hænger der tre stk buddha

jeg går aldrig halvnøgen rundt offentligt

jeg har lært thai til hus behov

når familien mødes en gang om året bukker jeg for et foto af familiens grundlægger og lægger blomster på graven

er der en begravelsen i familien går jeg i tempel lige som resten af familien

jeg spiser næsten kun thai mad

jeg siger også vores konge

er jeg så formeget er jeg gået over gevind

jeg er Dansker , er dansk opdraget , har en dansk mentalitet og dansk humor jeg er dansk uanset hvad selv om jeg bliver Thai statsborger vil jeg fortid og evig være dansker

jeg bor og lever fast i thailand og jeg mener det er min pligt at følge lovene de skrevne som uskrevne i det land som jeg befinder mig i

....


Ja jeg mener at du er for meget griner
På den måde at du ikke kan føle som en thai i forhold til landets hjørnestene, kongehus, religion, osv, uanset hvor meget du forsøger.

Du går med et gult armbånd, så lige at en bestemt mand er den rigeste i verden af hans slags, er det det faktum du gerne vil støtte?

Pudsigt i grunden, at de magttyper som virkelig har støtte i den arbejdende del af befolkningen, scorer kassen så det basker.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 12:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

aaby skrev:
yindee skrev:
godt emne du kom med

tag nu mig selv sagde hunden

jeg har en buddha om halsen og et gul armbånd der siger længe leve kongen

i min bil der er velsignet af tre munke hænger der tre stk buddha

jeg går aldrig halvnøgen rundt offentligt

jeg har lært thai til hus behov

når familien mødes en gang om året bukker jeg for et foto af familiens grundlægger og lægger blomster på graven

er der en begravelsen i familien går jeg i tempel lige som resten af familien

jeg spiser næsten kun thai mad

jeg siger også vores konge

er jeg så formeget er jeg gået over gevind

jeg er Dansker , er dansk opdraget , har en dansk mentalitet og dansk humor jeg er dansk uanset hvad selv om jeg bliver Thai statsborger vil jeg fortid og evig være dansker

jeg bor og lever fast i thailand og jeg mener det er min pligt at følge lovene de skrevne som uskrevne i det land som jeg befinder mig i

....


Ja jeg mener at du er for meget griner
På den måde at du ikke kan føle som en thai i forhold til landets hjørnestene, kongehus, religion, osv, uanset hvor meget du forsøger.

Du går med et gult armbånd, så lige at en bestemt mand er den rigeste i verden af hans slags, er det det faktum du gerne vil støtte?

Pudsigt i grunden, at de magttyper som virkelig har støtte i den arbejdende del af befolkningen, scorer kassen så det basker.



læs og forstå hvad jeg skriver

jeg er Dansker , er dansk opdraget , har en dansk mentalitet og dansk humor jeg er dansk uanset hvad selv om jeg bliver Thai statsborger vil jeg fortid og evig være dansker

jeg bor og lever fast i thailand og jeg mener det er min pligt at følge lovene de skrevne som uskrevne i det land som jeg befinder mig i

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 12:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

yindee skrev:
dkth skrev:
Jeg tror i er lidt atypisk, særligt, at din kone stadig er Dansk statsborger.

( hvorfor? ) Vi overvejede aldrig at søge statsborgerskab til min kone, selv om vi sagtens kunne, har aldrig overvejet at hun skulle være andet end Thai. ( hvordan har andre det egentlig med statsborgerskab? )

Og nu kan vi nok ikke sammenligne med dagens danmark, hvor statsborgerskabet ikke er så nemt som tidligere og hvis den nye stramning bliver vedtaget, bliver det endnu sværrere.

Hvem skal opstille hvilke normer man skal leve efter i Danmark?

Og det samme i Th. er der nok stor forskel på HatYai og så det nordlige Thailand, så tror ikke der kan stilles enkle normer op.


vi er ikke som de andre vi er noget for os selv ja vi er nok lidt atypisk

hvorfor dansk stats borger simpel svar det er nemmere at få visa til thailand end til Danmark

.


Ja kan godt se noget praktisk i den med en tur til Danmark, men men skal din kone så ikke have alt besværet med visa og den slags som os dødelige danskere, med 1 år og brev hver tredie mdr?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 13:17

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Master Yiendee

Jeg holder med dig, men du kan jo ikke forlange at folk altid skal forstå dine synspunkter hehe. Du er da en underlig sneglhej. Du besøger farangs. Du hjælper farangs (pensionisten). Du taler det Thailandske sprog til husbehov.

Du og jeg vil altid være nogle underlige mennesker, fordi vi indlever os i det lands kultur og andre særheder som vi nu engang har bosat os i.

Skyerne er bare sorte lige nu. De har nu været det i 1. time. Lyn så flotte. Vind så træerne ligger vandret...

REGN...ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 13:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

dkth skrev
Ja kan godt se noget praktisk i den med en tur til Danmark, men men skal din kone så ikke have alt besværet med visa og den slags som os dødelige danskere, med 1 år og brev hver tredie mdr?


det skal hun hele møllen igennem lige som os dødelige danskere

men og et stort men det tager max 30 min på immigration en gang om året og 10 min hver 3 mdr. vi bruger ikke brev

papirerne laver vi ikke selv det gør de vi skriver bare under , de er så flinke når hun kommer de står på pæle for hende og for mig også jeg er jo med som det tynde øl

...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 13:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Yindee indrøm så, at du flirter lidt med damen bag disken, ( uden din kone ser det ) derfor får I særbehandling hi hi .

Ha en god dag derude, vi savner det allerede, men kommer så snart vi må.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 14:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

manse skrev:
Master Yiendee

Jeg holder med dig, men du kan jo ikke forlange at folk altid skal forstå dine synspunkter hehe. Du er da en underlig sneglhej. Du besøger farangs. Du hjælper farangs (pensionisten). Du taler det Thailandske sprog til husbehov.

Du og jeg vil altid være nogle underlige mennesker, fordi vi indlever os i det lands kultur og andre særheder som vi nu engang har bosat os i.

Skyerne er bare sorte lige nu. De har nu været det i 1. time. Lyn så flotte. Vind så træerne ligger vandret...

REGN...ved ikke


Manse hvad mener du med, at du og yindee lever jer ind i Thailands kultur?

Mener du dermed at andre ikke gør, og hvorfor mener du det?godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 14:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nu når det handler om statsborgerskaber, hvad så med de Thaier i Danmark, skulle de have nemmere ved statsborgerskabet end idag? Og hvorfor egentlig blive dansk?


Hvis man som ung flytter til et andet land kan jeg godt se, at statsborgerskabet kan være måske, måske ikke.

Men jeg fatter ikke når vi taler om mennesker der flyttet til Thailand efter de er blevet 50 + at de kan overveje at skifte statsborgerskab.

Og lige for at træde lidt i det, så er det for mig sådan, at jeg mener Thailand er et dejlig land, men jeg ville føle det meget kunstigt, hvis jeg skulle sige eller skrive,

nej hvor jeg elsker Thailand.

Jeg elsker sku ikke Thailand, men er meget glad for at bo her.

Hvis der er et sportsstævne, som tennis eller badminton, hvor en dansker møder en Thai, ja så holder jeg med danskeren og min mærkelige kone holder med thaieren.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 15:11

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

dkth

Nu var mit indlæg egentligt lavet som lidt sjovt og positivt. Vi er ikke alle ens, heldigvis for dette, for så var verden sgu da kedelig.

Master Yiendee og jeg er nok lidt atypiske ud i dette med at leve sig ind i et nyt lands kultur og særheder, men det kan jeg nu se, at vi ikke alle er. Fred være dog med dette.

Bare du hygger og vi andre hygger, så er der vel ikke så meget forgjort i dette.

Det kan da godt være du ikke mener at os der igennem det meste af livet og er 50++ og har levet uden for det danske system er sære, men det er der mange gange en grund til.

(Vi har trods alt betalt en meget høj dansk skat uden at kny, upåagtet af, at vi aldrig har kunnet bruge f.eks. det danske hospitalssystem, jeg ved godt dette er ændret nu uden karantæne).

Lad dog for pokker alle os sære, også dig, have lov til at have et godt liv i vores nye land. Hvis vi ønsker at blive officiel borger i et sådant land, kan det vel ikke påvirke din hverdag i negativ retning.

Kan du have en god dag.

Jeg vil drikke den Tiger min vidunderlige og dejlige kone lige har serveret inden sengetid, på vores balkon. Jeg nyder at sidde her og se på alle disse lyn og høre den velsignede regn (4. måneder siden sidst).

Hygge…
skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 21:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

ja manse du giver da mit, jeg gider ikke farag god grobund.

I dit ene indlæg fortæller du hvor god du var til den gule bog og hvor tossede de andre er/var.

Og så fortæller du nu at du forstår at leve dig ind i Thailands kultur og særheder, det kan jeg ikke.

Jeg ved godt du ikke skriver det direkte, men for mig er det ikke til at misforstå, men alt om statsborgerskab skriver du intet om.

Og jeg kan slet ikke forstå hvorfor du mener, at jeg bliver påvirket af de par stykker der opnår Thai statsborgerskab bare fordi jeg ikke forstår meningen med det.

Men efter min faste overbevisning bliver de fleste danskere mærkelige af et giftemål med en Thai.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-04-2010 00:33

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

dkth.

Jeg vil medgive dig at mange bliver mærkelige... ikke kun danskere... når de bliver Thailandsk gift. Jeg tror mange gange det er den pludselige opmærksomhed de får fra sådan en ung, smuk sag. Dette er jo nok ikke noget de fleste er vandt til...

Dette kunne jo være en ny tråd, hvis der er nogen der tør. Jeg tør ikke, har fået nok tæsk af barpige elskerne, hvor alle jo uanset størrelse og andet er handsome.....

Jeg ville sgu også blive mærkelig, hvis jeg hele tiden skulle høre disse ord handsome. For min selvkritik ved at se sig selv i spejlet engang imellem siger mig. Jeg er gammel, halvfed, sveder tran hele tiden i denne varme.

Hvis jeg er handsome, så mangler der sgu flere optikere i Thailand

godaggodag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Total Skøre Falanger De fastboende 18 17-03-2024 09:18
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Jeg ved sgu snart ikke. Alt det andet 8 13-10-2023 20:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 97,895,780 Unikke besøg | jQ Blog