Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
22.04.2010
Godmorgen Dagbog.
Jeg lever alligevel et spændende liv som James Bond ??
Dagen startede med at køre hen til bike shoppen for at få et nyt baghjul på, og det gik der et par timer med, fordi han selv lavede det fra bunden af. På trods af alt det arbejde kostede det mig 'kun' 600 Bht, og er fri for at blive raslet sønder og sammen.
Og så tog jeg mig også sammen i forgårs og gik i gang med at lave tovværket til krabbenettene, 3.2 Kilo reb blev købt for 389 Bht.
Og så gik der ellers et par timer med det, afstanden mellem burene er 10 Meter, så det var et større projekt da jeg har 25 krabbenet. Så der blev målt 270 meter op, og og en løkke blev slået for hver 10 Meter og burene blev efterset. Så ved 4 tiden roede jeg ud på den anden side af revet her og lagde dem der på 8 Meter vand og bad så en bøn til Buddha om at fylde dem
Og som sædvanligt efterhånden, tilbragte jeg aftenen i baren. Og en meget tydelig stjernehimmel dukkede op efterhånden som lyset forsvandt og snakken gik lystigt med naboen. 1 stjerneskud fik jeg lov at se + noget meget mærkeligt !!
Et kæmpestort meget hvidt næsten blændende lys dukke pludselig op i en vældig fart og mindede meget om den hale man kunne se, da Haleys Komet hang over Danmark!! Men den her ting, for det kunne vi se der var, tog lige pludselig en anden vej. Forestil dig en hockey puck der bliver slået ind i væggen, den linje den bliver slået ind med, er aldrig den samme som den fortsætter med !!
Sådan gjorde den her, og historierne om uforer kunne ikke undgå at dukke op, for jeg har aldrig set noget lignende?? I fuld fart fra venstre mod højre i en nedadgående bane, skyder den pludselig nu nedad men mod venstre. Og lige inden den ændrede retning kunne vi se en sort ting i lyset som vi snakkede meget om. En meget speciel oplevelse !!
Har nogen af jer set noget lignende ??
Så for en gangs skyld blev det sent, først til midnat jeg luskede til køjs. Det skyldes måske at der var totalt vindstille og af en eller anden grund ingen trafik. Og for første gang mens jeg har boet her, så jeg fyrværkeriet der bliver brugt hver gang folk bliver viet i strandkanten. Og det sker tit og ofte, så jeg er vant til lyden af 2 verdenskrig mange gange pr måned
Så næste morgen var jeg alvorligt klatøjet da jeg sjoskede ned til båden med en spand i hånden til alle de krabber jeg ville fange, og en kop kaffe i den anden hånd. Klokken var kun 6 så solen var ikke oppe endnu og det var behageligt 'køligt'.
Men varmen kom nu hurtigt. For da jeg kom ud på stranden syntes jeg der manglede noget, jeg kiggede i alle retninger og ud over havet. Båden var væk???
Og nej jeg havde ikke drukket særligt meget dagen i forvejen, så det kan ikke bruges som undskyldning for mine små morgen øjne. Båden var og blev væk, ankertovet lå der stadig med en flyder, men altså uden båd. Hold da op min angrebshumør blev aktiveret og jeg hentede kikkerten for at se om jeg kunne få øje på Ali Baba. For jeg var så gal at vandet ville fordampe når jeg ville løbe ud og tæve ham, så jeg havde ikke en gang fået våde fødder
Men han var ingen steder at se, og kystlinjen til begge sider blev nærstuderet for at se om båden skulle ligge der. Men der var ingen båd, og det selv om jeg bruger at lave 2 knuder for en sikkerhedsskyld når jeg lægger hende for anker.
Så nu var jeg altså i den situation, at båden på mystisk vi var væk. Efter at have ligget i vandet i halvandet år uden nogen problemer af nogen art, havde hun valgt at forlade mig. Selv med EL motor og bilbatteri + fiskegrejer, er der aldrig nogen der har rørt noget i hende, så der var jo kun en forklaring.
ALI BABA
Ali Baba havde været på spil, for som jeg fortalte før var det totalt vindstille og kanon vejr. Så jeg kastede mig op på biken og suste rundt i et par timer, men jeg fandt den selvfølgelig ikke nogen steder.
Så jeg brugte en livline, og ringede til en ven ((2((
Det er såmænd Jannik som jeg var sikker på vidste hvad jeg skulle gøre, for politianmeldes skulle det. Og ganske rigtigt havde han nogle planer, en ansat fra restauranten blev vækket og skulle køre med mig til politiet. Jannik havde fortalt hende hvad der var sket så jeg ikke skulle bruge hele ugen på at forklare hvad der var sket, og det var en kæmpe kæmpe hjælp, tusind tak for al hjælp
De billeder jeg havde fået printet ud på en Internet cafe blev lagt på bordet så de kunne se hvordan min baby ser ud, og hold kaje de mennesker snakkede meget og længe før vi var færdige.
De ville køre rundt og lede efter den sagde de og fik mit telefonnummer i tilfælde af at de var heldige, og jeg kørte hjem igen. Dum som jeg er gik jeg lige ned og kiggede en gang til på stranden, men det eneste jeg så var den manglende rengøring. Det kunne nu ikke gøre mig bekymret, så jeg vendte om og gik direkte på langs på sofaen. Det værste torden og uvejr rasede i mig, og hvis jeg ikke ville ende i monkeyhouse, ville det nok være fornuftigt at holde mig indendørs. Så det fik jeg brugt nogle timer på inden jeg skulle ud og møde de Canadiere i Shaweng.
Men skæbnen ville noget andet, siddende 30 meter fra den restaurant hvor jeg skulle møde dem, ringede telefonen. Det var en af de fransk gutter der har den katamaran jeg har fortalt jer om, han havde lige været i Muslim Village. Og han havde set min båd liggende i strandkanten inde hvor fiskebådene ligger, han ringede fordi han syntes det var lidt mærkeligt.
Og tusind tak for det, men nu skulle jeg jo tage en hurtig beslutning?? De her mennesker sad og ventede på mig og rejser hjem i morgen tidlig. Så der var ingen mulighed for at møde dem senere desværre, men jeg vendt biken og skyndte mig hjem.
Jannik blev ringet op igen, han har heller ikke så godt af at sove hele dagen, så han skulle aktiveres
Og igen fik han sat gang i tingene, jeg skulle skynde mig ned til restauranten hvor der stod en og ventede på mig for at køre med mig. Og i dagens anledning gav jeg den gas hjem, og tror ikke det tog mere end 8 minutter ??
Politiet var blevet kontaktet, og de holdt og ventede i vejkanten herude. Og vi trillede mod Muslim Village, de her mennesker har jo set falang før, så jeg tror det var de 2 politimænd på 1 motorcykel der fik dem interesseret i konvojen.
Det er åbenbart så uvant at se politiet derude at ALLE stillede sig i vejsiderne og gloede, men det skulle blive meget værre. For da vi kom hen til hvor jeg havde fået fortalt båden lå, stimlede folk i hundredvis sig sammen på stranden og snakkede. Og jeg var lige ved at ønske jeg havde haft ble på??, for jeg var ved at s.... i bukserne da båden ikke lå der. Nu havde vi lige sat en aktionsspækket operation i gang for at gøre Dagbogen mere interessant, og så var den væk.
Men hurtigt kunne jeg se en stribe i sandet der gik fra vandkanten op til et halvtag hvor hun nu lå gemt, jeg kunne ikke lade være med at fryde mig, for jeg har jo puttet 100 kilo sand i den for at gøre den mere stabil. Så de har måtte kæmpe med 140 kilo og de kun 4 håndtag der er
En af tilskuerne trådte smilende frem og sagde noget til den ene af betjentene, han lignede sgu en vildmand. 20 centimeter højt strittende filtret hår, og iført de Traditionelle Thai bukser. På den her gut var det meget tydeligt at han havde sprunget timerne i skolen over hvor de fortalte om hygiejne, for man kunne stadig se spor efter sidste års mudderskred i byen på kroppen og bukserne
Og det viste sig at være her flinke ærlige fisker der havde fundet båden drivende ud for Shaweng!! Det var jo en lodret løgn, men jeg er i Thailand. Så jeg blev ved med at smile og takke, men ham gutten havde sgu så travlt med at snakke og holde ham betjenten i hånden at det var irriterende, så uskyldig var han heller ikke
Men han skal have ros for sit mod, for jeg havde hilst på ham da jeg satte nettene ud i aftes. Han natfisker mellem Koh Samui og Koh Phangan, så vi har hilst mange gange. Men det fik ham sgu ikke til at huske at det jo så var min båd
Båden var i hel stand og med årene som det eneste der lå i hende på gernings tidspunktet manglede der ikke noget. Det vil sige, at de havde skåret det tovværk over der hang i stævnen som jeg brugte når jeg fortøjrer, og de religiøse ting munken havde hængt på båden da den blev velsignet i tidernes morgen var også væk.
Der blev snakket over det hele og der blev ved med at komme flere tilskuere, og jeg fattede selvfølgelig ikke en dyt af det. Så jeg var ved at få muskelsmerter i kinderne af at stå og smile, men jeg holdt ud. Selv da jeg blev bedt om at betale den her flinke mand der havde fundet båden til mig, beholdt jeg smilet, men det var fanden ta mig svært
Så han fik 1000 Bht nu han havde trukket båden hele vejen fra Shaweng og var vældigt tilfreds, faktisk så tilfreds at han vil komme i morgen tidlig og hjælpe mig med at trække båden tilbage til hendes rette element.
ALI BABA
Mit temperament bliver virkelig sat på en prøve, men jeg kan jo intet gøre. Selvfølgelig kan båden ikke rive sig løs, og slet ikke i vindstille som jeg jo sad i til midnat 20 meter fra båden. Og selvfølgelig kan den ikke drive til Shaweng på så kort tid, af den simple grund at strømmen går den anden vej i øjeblikket !!
Og med de knuder jeg altid binder som er meget stærke ved jeg at det ikke kan lade sig gøre!!
Men det værste af det hele er nok, at jeg skal være tæt på at få muskelsmerter igen i morgen tidlig klokken 8 når jeg henter båden, men jeg skal nok klare den
Så det var forklaringen på den manglende Dagbog og håber i forstår mig med så meget aktivitet ??
Jeg skal jo osse hente mine krabbenet ind igen, hvis de da stadig er der
Så mens jeg skriver Dagbogen her Torsdag aften, nyder jeg den indkøbte lille flaske Hong Klong med cola. Historien endte lykkeligt og muslimerne har nu fundet ud af at jeg ikke finder mig i mere fra deres side, uden at gå til politiet. Jannik siger at de aldrig tør røre noget der tilhører mig mere, for de har stor respekt eller frygt for politiet. Så derfor fejrer jeg dagen alligevel, selv om der sker så mange skæve ting herude, jeg er stadig en lalleglad gut herude i paradiset.
Og pudsigt nok havde jeg nogle billeder fra Muslim Village liggende så dem får i som trøstepræmie
Antal indlæg: 176 Tilmeldt: 09.06.09 Status: Offline
Et kæmpestort meget hvidt næsten blændende lys dukke pludselig op i en vældig fart og mindede meget om den hale man kunne se, da Haleys Komet hang over Danmark!! Men den her ting, for det kunne vi se der var, tog lige pludselig en anden vej. Forestil dig en hockey puck der bliver slået ind i væggen, den linje den bliver slået ind med, er aldrig den samme som den fortsætter med !!
Kære pesionisten!
Jeg har set det samme over middelhavet, var et jagerfly med efterbrænderen tændt, men så langt væk at vi ikke kunne hører det!
Måske og kun måske det er forklaringen!
Godt du fik din båd igen, og ja TIT!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Antal indlæg: 151 Tilmeldt: 25.01.10 Status: Offline
Hej Pensionisten...
Har ikke selv set det der lys glimt du snakker om, men min far har set det i "gammel" dage, oppe i thy lejeren, efter en tur i svedehytten, og fælles pibe rygning, måske det du snakke om ??
Godt du fik din båd igen, kan lige forstille mig, hvor svært det må være at stå der og smile til sådan en bandit, kan du ikke komme til at holde ham under vandet, en dag du er ude, bare 5-6 min, ikke noget slemt, he he
Ang det du har skrevet om med dine pille (nogle andre dage) kan du ikke bare tage til en "rigtige" læge, eller sygehus, også få de pille du fik der hjemme i Danmark, eller nogle kopi af dem ??
Synes jeg da bare at ha læst at andre har gjort....
Håber du og andre har det godt..
En rigtige go´dag til alle...
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Jeg ved helt ærligt ikke hvad jeg skal tro, men jeg forstår hvad du fortæller mig Jesper.
Men synet varede kun et sekund, og på det sekund ændrede den jo totalt retning som de to første streger man slår når man skriver bogstavet z, Altså uden den nederste streg.
Og jeg har faktisk aldrig set eller hørt jagerfly her, kun helikoptere i dagslys. De kan ikke flyve i mørke
Og alt det her stadig uden alt for mange tilsætningsstoffer
Men jeg syntes da det er meget interessant og er nysgerrig, derfor spurgte jeg i Dagbogen om det. Og jeg kunne da godt tænke mig at mange flere end mig har set sådan en på et tidspunkt, og ville fortælle om det !!
Hvis det dog bare var så nemt at skille sig af med problemerne, fyren har virkelig fortjent en over nakken. Men jeg tror at
tyveriet af båden blev opdaget og fundet hos ham, har fået ham til at miste ansigt i det lille samfund.
Hmm.....
Jeg har været på et sygehus for at besøge deres apotek uden større held, for de piller jeg vant til er totalt bandlyst i østen.
Men jeg har jo lige snakket med en anden Dansker der havde samme problem, og han har på Bangkok Samui Hospital, fået
udleveret morfinpiller af en læge der. Og de piller jeg ikke kan få her, er syntetisk morfin, så det Danskeren har gang i, kan
koste ham en tur i monkeyhouse!!
Og nu er jeg endelig kommet helt ud af de piller, så jeg vil faktisk hellere prøve noget andet der ikke gør én afhængig !!
Så derfor eksperimentere jeg med det jeg kan, og jeg kunne måske godt skære lidt ned på aktiviteterne, men der er for meget krudt i mig til at ligge ned alt for længe ad gangen
Men jeg finder nok en løsning lige pludselig
Hav en god dag.
Antal indlæg: 86 Tilmeldt: 29.03.09 Status: Offline
Hej P.
Næste gang skal der altså mere til at undlade at skrive dagbog,Hvis dette sker igen kommer jeg ned og bruger Alibaba til at banke dig ned i sandet med.Lige som en Tom og Jerry cartoon.Hi HI.