Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
20.04.2010
Godmorgen Dagbog.
De fede de må svede og de tynde de må stønne
Puh hvor er her klamt og varmt, bare det at løfte armen for at drikke vand, får sveden til at styrt sprøjte ud af kroppen. Og desværre fik vi kun en lille smule regn i nat selvom det så ud til at give meget mere. Så det er ulideligt for tiden, alt fysisk arbejde er nedlagt fra min side. De 48 liter vand jeg lige har købt, er drukket, og jeg har været nødt til at købe akut vand i seven.
Men jeg nåede da at ordne stranden inden jeg gik i strejke Og jeg kæmper stadig med de resterende 5 tænder på løvriven, det er sgu lidt besværligt og tager lidt ekstra tid, men det bliver gjort..
Det var faktisk lidt muntert i går morges, for den høje vandstand vi har om natten i øjeblikket, havde fjernet 99 % af det tang og andet godt. Så da jeg havde fjernet den smule der var tilbage, var jeg noget stolt over så fin stranden var. Men det holdt kun et sekund, for så kunne jeg se at vandet var på vej væk igen og lagde en stor og bred stribe af tang igen.
Men stædig som jeg er, gik jeg i krig med det osse. Men det holdt kun i 10 minutter, for så gik det stærkt med at vandet forsvandt og jeg kunne have brugt 4 timer inden jeg ville være færdig. Så jeg måtte opgive selv om det pinte mig, men man kan ikke vinde hver gang !!
Men det var nu rart at komme ind i skyggen, for hulen jeg sveder. Men jeg taber mig stadig ikke, og min mistanke om at Freja er ude på at fede mig op bliver styrket hver dag. For jeg følger hendes råd om at spise 3 gange i døgnet selv om jeg ikke er sulten, men det hjælper ikke en dyt
Nå, men nu er jeg jo blevet mobil igen, så boghandleren blev besøgt. Han kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke havde været der så længe, så jeg fortalte om mit visarun og min hjemkomst til den dårlige oplevelse !! Han har selv været her på øen i 12 år og har samme mening som mig, men han fortalte mig noget interessant. Og det var at det er folk fra fastlandet der er kommet til Koh Samui for at lave penge. Som han sagde, folk fra Samui, ejer øen og behøver ikke arbejde. Derfor er der så mange folk fra fastlandet her, og han kunne stadig huske hvor dejligt det var at bo her for mange år siden, og savnede det !!
Men ellers blev dagen brugt på at ligge helt stille, og jeg er ked af hvis jeg snakker for meget om mine problemer!! Men for hulen da osse, hvert eneste splitsekund bliver brugt til at tænke over hvordan jeg står, går, ligger, sidder, og i det hele taget hvad jeg foretager mig. Og jeg er alvorligt ked af, at jeg ikke kan få min vante medicin herude i stedet for at agere prøveklud med alle de forskellige piller jeg bliver anbefalet. Jeg er sikker på at det ikke er specielt sundt at gøre det jeg gør, nemlig at tage en masse piller hver dag der ikke virker ordentligt !!
Men så er det da godt at der findes noget drikkeligt til at supplere med, det er heller ikke sundt det ved jeg, men hvad skal jeg gøre ??
Og så havde jeg en aftale med Danskeren som jeg har fortalt jer om, ham med samme medicin problem som mig. Han har fået så meget blod på tanden at han vil flytte herud, og jeg skulle hjælpe ham med at finde et sted her i nærheden.
Og nu et lille sidespring !!
Jeg skriver bevidst ikke hvor jeg bor af helt specielle grunde, den herre som jeg ikke vil nævne med navn, som jeg har haft en ophedet debat med leder efter mig med lys og lygte. Det bliver gjort på andre forums hvor han via PM kontakter folk han ved også har en profil her, og jeg har nu fået 3 Emails fra venlige folk der fortæller mig om det, og tusind tak for det :-)
Jeg har intet at frygte, men min tid er ikke til pjat ((2((
Så jeg bor på Koh Samui
Må din røv klø, og må dine arme være for korte !!
Ups.......
Operationen lykkedes sandelig, vi fandt en bungalow til Danskeren ikke så langt herfra. et depositum blev betalt, og han vender lige DK for at hente hunden og noget rent undertøj. Planen er så at han flytter herned i Juni måned, og held og lykke med det. Må du få et lige så godt ophold som mig
Og nu jeg er blevet mobil igen, kører jeg ned til Nightmarket og køber mad. Til morgenmad spiser jeg rissuppe til 20 Bht som jeg syntes smager rigtig godt, og til aften køber jeg 2 gange mad. En til aftensmad, og en til middagsmad dagen efter. Det giver jeg 2 x 40 Bht for, så mine udgifter til mad er nu vanvittige 100 Bht pr dag !!
Udgifter og atter udgifter, og jeg er ikke engang jyde
Men jeg har taget en beslutning om at få fikset det baghjul på biken i morgen, for det er helt Flintstone. Dækket har ikke haft godt af at stå stille så længe, så der er kommet et flatspot på det der får mig til at hoppe op og ned på sædet. Ikke særligt rart og vel en ringe betaling for at låne biken ??
Så jeg er alvorligt ked af at måtte åbne pungen igen i morgen, men på en måde er det okay?? For her omkring ligger der en lille bikeshop der har fået skarp konkurrence, og ham har jeg brugt hvis jeg har haft et akut problem. Men nu er der nogen der har lejet et lille stykke jord ved siden af ham, og de sælger grøntsager og frugt, og reparere bikes og lejer dem ud osse!!
Nu jeg kender ham gutten, snakker vi når jeg er der, og han er ked af det. For som han siger har han haft shoppen i 21 år og forstår ikke at nogen vil tage hans forretning fra ham, og ikke kun fordi jeg kender ham, kan jeg jo kun give ham ret. Der åbner jo heller ikke 2 Tesco Lotus ved siden af hinanden vel??
Men det fikser jeg i morgen, for biken er nødt til at være klar til på Torsdag. Mine Canadiske venners venner (Øj den var svær ) kommer til øen i morgen efter at have fulgt mine rejseoplevelser herude. De har simpelthen taget samme tur !!
Don som fyren hedder ringede i dag fra Koh Phangan og fortalte at de kommer til øen på Torsdag, så vi skal mødes i Shaweng. Lidt spændende nu jeg aldrig har set dem før, men omvendt er det bekræftende at det jeg anbefalede dem, holdt stik !!
Og der er kun små 2 uger til Conny og Markus, mine tyske venner kommer i 3 uger. Så jeg har rigeligt at se til, og jeg vil så gerne komme videre med den lille båd, men er nødt til at indrette mig efter ryggen desværre. Men jeg håber på et par gode dage så jeg kan give den gas
Jeg snakkede på et tidspunkt om at oprette en profil der hed Piraten, men jeg blev straks dukket af Pirat Det kunne jeg ikke, men nu har jeg sat de her flag op over baren, så lidt pirat er da i det
Antal indlæg: 1875 Tilmeldt: 23.10.09 Status: Offline
Nu jeg kender ham gutten, snakker vi når jeg er der, og han er ked af det. For som han siger har han haft shoppen i 21 år og forstår ikke at nogen vil tage hans forretning fra ham, og ikke kun fordi jeg kender ham, kan jeg jo kun give ham ret. Der åbner jo heller ikke 2 Tesco Lotus ved siden af hinanden vel??
tag til bangkok der er hele bydele der sælger det samme thaierne elsker at kopier