Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
19.04.2010
Godmorgen Dagbog.
Så lykkedes det endelig at blive lidt mere positiv :-O
Jeg kom igen i kontakt med de mennesker jeg 'normalt' har kontakt med, og de har ikke den her falangpris sindsyge i sig. Så det bliver bedre og bedre gudskelov .....
Og så tror jeg de konstante forbandede smerter også ødelægger mit humør, men nu har jeg IGEN prøvet at købe nogle andre piller, så jeg håber som sædvanligt at de er gode !!
En noget vanskelig opgave tog meget af min tid i morges, for eftersom løvriven er gået i stykker (der er kun 5 tænder tilbage på den) var det sgu besværligt at gøre noget fornuftigt. Men sådan noget er en udfordring for mig, så jeg gik selvfølgelig igang :-O
Og jeg havde også travlt med at finde en bike, men her må jeg melde hus forbi. For priserne er nu oppe i 3.900 Bht pr måned, totalt vanvittigt, og slet ikke noget jeg kunne drømme om at betale. Så jeg gjorde kort proces, og afskaffede mine problemer ??
Jeg startede den bike op jeg opbevarer for min tyske ven der er på Bali, og det var kun godt tror jeg. For da jeg tog presseningen af, kunne jeg se at den rustede hurtigt. Selv om den havde fået en masse olie og andre ting, er havet og luften for voldsomt her. Igen er rustfrit ikke undtaget her, så fælgene var blevet noget plettede og skivebremserne ligeså.
Men jeg havde problemer med at starte den, så efter at have brugt en time på det, trak jeg den hen til det lokale bike værksted. Og efter at have rodet med den i 5 minutter spurgte han om den havde stået stille i længere tid (som jeg ikke havde fortalt ham??) Og det måtte jeg jo sige ja til, men det var okay sagde han. Men han var nu nødt til at skille karburatoren ad på grund af det, så der røg et par timer på den konto.
Nu starter den bare man kigger på den, og det for kun 150 Bht, det er da billigt :-O
Så nu er jeg mobil igen, men jeg skal lige tage stilling til om jeg vil bruge penge på at skifte baghjulet, for biken hopper lige så lystigt som en Flintstone bil :-O
Man har planer om at gøre Koh Samui til en special turisme region, men man bruger tal fra noget som ikke eksisterer. Man bruger blandt andet Kinesiske turister i sine beregninger og forudser at antallet af disse vil stige.
Fra 25.000 sidste år, har man nu beregnet at antallet vil stige med 10.000 i år !!
Men nu er der lige det ved det, at man i sidste udgave af selvsamme avis fortalte at ALLE kinesiske fly var aflyst fra den 4 April på grund at tumulten her, og at hotellerne her lider under det.
Man fortæller også at belægningen på øen er på 50 % af det normale, og at man forventer en stigning i antallet af besøgende i højsæsonen!!
I samme avis kan man også læse at i bestræbelserne på at blive Thailands paradis nummer 1, ikke helt er klar over hvordan man løser affaldsproblemerne på øen. Men at man er fortrøstningsfuld ??
Samtidigt fortæller man om Tesco Lotus iver for at gøre noget godt, de gav 100 medarbejdere 'fri' så de kunne hjælpe med at fjerne det affald der ligger og flyder alle vegne. I artiklen kan man læse mellem linjerne at de lokale myndigheder ikke selv kan klare problemet og behøver hjælp ??
Og som rosinen i pølseenden har Thai Airways hævet priserne på fly til Koh Samui, uden at medregne olie, start, og andre tillæg. Så fra en pris der siger 2.975 Bht (stadig uden alle tillæg??) hæver man prisen til 4.870 Bht. En stigning på 13 Bht pr kilometer siger de er rimelig på grund af stigende oliepriser!!
Thai logik eller hvad ??
Tumper alle til hobe, det ender med at jeg skal slukke lyset når jeg som den sidste tager færgen til fastlandet .-O
Hav en god dag.
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Ikke dig osse Sank ??
Hende der fik ideen har skam været der allerede, men hun er lidt for hårdkogt til uskyldige lille mig
Krisen kradser allevegne, og alle vil sikre alderdommen. Så jeg får tilbud om ægteskab fra morgen til aften for tiden, men jeg har ikke tid hvis du forstår
Hav en god dag.