Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 17.04.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 02:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

17.04.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4813.jpg

Jeg var ikke færdig med ferien, så jeg tog en ekstra feriedag!!

Det var helt galt i går, det antiklimaks det er at komme hjem til Samui tog fusen gevaldigt på mig. Og jeg fik lige lavet et eller andet med stilladset jeg ikke sku ha gjort, så dagen bleve tilbragt vandret.

Jeg tror jeg tager en uge til en øde ø på et tidspunkt for at komme helt ned på jorden igen, for jeg er stresset over alt her. Selv da jeg kom ind med færgen til Nathon i forgårs var det ved at gå galt, en songthaew holdt på kajen og prajede kunder. Men eftersom jeg på det tidspunkt var den eneste der skulle mod Lamai, måtte jeg pænt vente og se om der kom flere, ellers havde alternativet været en taxibike.

Men klokken var jo blevet 20.00 og det var mørkt, og så sker der noget med Thaierne her på øen, taxibikes og songthaew bliver pludselig det dobbelte værd. Så ham her fjolset der udmærket kender mig, sagde 100 Bht. Og så gik det galt, jeg selvantændte og sagde han kunne rende mig noget så grusomt, han kunne få de normale 60 Bht sagde jeg. Sådan stod vi og skændes til der kom 2 mere der skulle min vej, og hjem skulle jeg jo. Så da jeg satte mig op i bilen, kom han hen og sagde, du betaler 100 Bht ikk??.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5107.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5110.jpg

Hmrhf... sagde jeg og vi kørte. De er simpelthen så kolde de her gutter der arbejder for den lokale mafia eller store familie, kald det hvad du vil. Men de har magten på Koh Samui og gør lige præsis hva de har lyst til, så jeg var rødglødende. Da vi så nærmede os hvor jeg skulle af, besluttede jeg at gå det sidste stykke for at køle lidt ned. Jeg trykkede på knappen så han stoppede, og gik hen mod forruden for at betale. Og han havde ikke glemt alle de ting jeg havde kaldt ham, så han sagde, you have bad speaking, not god, og troede det kunne stoppe mig. Så jeg sagde bare til ham, you have bad buissness and steal my money, thats not god.

Og så kylede jeg 100 Bht i hovedet på ham og skred.

Og jeg gjorde det eneste jeg ikke skal gøre herude, jeg skældte ham ud og svinede ham til og kaldte ham tyv, fordi jeg følte mig uretfærdigt behandlet.

Men det var som at falde ned fra månen, alle de dejligt uspolerede mennesker jeg havde været sammen med den sidste uge, kunne jeg stadig huske. Om det var matrosen på den gamle båd fra Ko Tao eller chaufføren i baht taxien fra Chumpon til Ranong, gør ingen forskel. De prøvede ikke at snyde mig selv om de har haft alle muligheder, tværtimod var de alle så flinke og rare.

Og jeg havde ikke glemt at jeg kørte lidt over 100 kilometer fra Chumpon til Ranong for 110 Bht, og det antændte vel bålet ??
Så det var en rigtig dårlig hjemkomst denne gang, og det gjorde jo osse at jeg hørte alle de toptunede tingester der drøner forbi mit hus, og min løvrive jeg bruger til min rengøring af stranden var blevet ødelagt af Somchai gartneren mens jeg var væk, bad luck Sad

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5101.jpg

Men livet går videre til trods for alle de forhindringer Buddha strøer på vores vej, så efter mange timer vandret gik jeg igang med rengøringen af stranden. Men det blev nu ikke så grundigt som det plejer nu værkstøjet var i stykker, men lidt har også ret ikk ??

Og jeg havde aftalt en besigtning af båden med fletmatrosen klokken 17, så det blev en time med at gennemtænke og diskutere ideer og forslag til ændringer. Men vi blev enige om at lade hende ligge i 14 dage nu, Jannik trænger til en pause, og jeg skal være færdig med den lille båd. Jeg skal nok tage et par billeder så i kan se hvordan hun ser ud nu, totalt skrællet og nøgen ked

Så for at blive lidt positiv igen, har jeg indsat et par af de bedste billeder (min mening) fra turen jeg lige har overstået. Jeg trænger til og savner roen og freden der omgav mig derude i det blå !!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 09:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

ved ikke Så så Rolig nu Pensionist du ved udbud og efterspørgelse ? alle Hoteller i EU har lagt et par hundrede på deres værelser nu ? pga asken Sad Men jeg har hørt om Krigskorrespondenter der kommer hjem med stress ked så det er sikkert det der har ramt dig også ved ikke
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 12:17
Bruger avatar

Bruger

Ja Ja, jeg ved det godtkat

Men jeg gik bare kold på Koh Samui da jeg kom tilbage, for det jeg søger er jo det som jeg kom fra ??

Jeg sejlede med 7 forskellige både og færger, og kørte med 12 forskellige køretøjer på min tur der varede en uge. Og ikke én eneste gang følte jeg mig snydt, uanset om det var på land eller på vand!!

Modsat her på Koh Samui, havde jeg lyst til at give drikkepenge fordi jeg syntes jeg fik en rigtig god behandling ??

Det gjorde mig så H....... Angry gal at jeg har brugt dagen idag på at overveje om jeg skulle finde et mindre turistet sted ??

I forvejen kan man ikke gå 5 meter uden at blive tilbudt, taxi, songthaew, taxibike, hash, damer, ladyboys og så videre. Og dem som prøver at sælge dig alle de her ydelser, bliver herresure hvis du ignorerer dem. Men hvis du ikke gør, er du nødt til for hver 5 meter at tage stilling til alt det her, og afvise dem som dytter af dig.

Og det er gået op for mig, at jeg er blevet usandsynligt træt af det ??

ÆV......ved ikke

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 16:12
Bruger avatar

Bruger

((12(( Jo det kan være du skal tage en Ferie tur her over på den gode side music og se lidt på de pæne og rimelige fredelige strande 20 - 30 km. syd for Pattaya. og her er de ikke så grådige på denne side MC taxa rundt i byen 20 - 30 baht og Bat bus 5 - 10 km. 10 b. som Taxa 100 - 150 b. ølkrus
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 16:56
Bruger avatar

Bruger

Som gammel sømand, kender du også den fred ude på det blå hav kan jeg mærke Sank !!

Og du er en af grundene til planerne om mit næste visarun??

Og så er jeg ellers meget fåmælt driller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2010 18:24
Bruger avatar

Bruger

?? ((2(( Ja vi må jo lige hør Jannik om det er dig de på Øen kalder den tavse Dansker ? griner men vi må jo håbe at jeg er tilbage før du kommer ? så jeg kan vise lidt rundt ((12(( men ellers er der nok mange der er kendt i området ? også om Dagen Grin Men det er strenge tider overalt det mærkede vi før vi rejste ? de handlende er mere Pågående der er ikke mange Turister. Men tag du roligt en tur hit Thumb
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768