Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 15.04.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 05:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

15.04.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5108.jpg

Selv om internettet ikke virker, og det betyder meget for mig, er jeg glad music

For er er sgu pragtfuldt, hvor er det skønt at være et sted der ikke er spoleret endnu. Det eneste negative udover manglen på aircon, varmt vand, 20 meter til 7 Eleven og super langt til min båd, må være den sædvanlige lyd af tunede ambulancer griner

Jeg har ikke været så mange steder i Thailand endnu på de snart 2 år jeg har været her, men de her mennesker er der mest søde og rare mennesker jeg har oplevet. Smil fra morgen til aften og uanset hvad der sker eller opstår af problemer. Så det kan jeg kun anbefale stedet for, men lad være med som mig at ‘kun’ være her et par dage. For det er en rigtig Bounty ø man ikke kan stresse, og det ville være synd hvis man gjorde!!

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5099.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5100.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5123.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5131.jpg

Selv om jeg lige da jeg kom var noget skeptisk over stedet, er jeg kommet på andre tanker efter at være faldet ned på jorden igen. Det er de forbandede byer med al deres trafik og larm der forstyrrer og ødelægger ens fornemmelser for det rigtige paradis. Den eneste trafik er de bikes der kører på stranden, i starten pissede det mig vildt af, men da jeg fik at vide at det var den eneste måde at komme ud til de små ressort der ligger spredt her i bugten, kom jeg på bedre tanker.

Og maden er et kapitel for sig selv, det kan til tider tage lidt tid inden den kommer, men for hulen det er lækkert. Selv nudelsuppen med kylling er der kælet for, og det er til dato den suverænt bedste jeg nogensinde har smagt. Stort + til det sted her Priserne svinger mellem 80 - 120 Bht for et måltid, lidt dyrt, men kvaliteten retfærdiggør prisen !!

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5141.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5160.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5174.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5177.jpg
Mine planer om en storslået opdagelsesrejse rundt på øen, blev saboteret af en stillads konflikt. Så i må nøjes med billederne fra turen på stranden og her i nærheden af stedet. For en gangs skyld er jeg selv tilfreds med billederne, og håber i syntes det samme ??

Eftermiddagen blev brugt på en gåtur på stranden, det var ekstremt lavvandet og turen var lidt mærkelig. For vandet havde trukket sig omkring 30 meter tilbage, og den store konkylie samler kom op i mig, men jeg blev slemt skuffet. Sandet her, er mørkt og ikke som vi kender det blødt og behageligt. Det må være gammel lava der nu er blevet til sand gennem årtusinde, men jeg fandt da et par skaller til samlingen, og helt nye typer for mig.

Og nu vandet var væk, havde de små krabber utroligt travlt. Et sort tæppe af bitte bitte små krabber sugede næring ud af sandet ved at filtrere det og spytte det ud igen som små kugler. Så stranden var dækket af et utal af mønstre i sandet, og undskyld jeg ikke havde kameraet med, jeg trængte til en pause !! Men et fantastisk syn af de millioner og atter millioner af små kravlende ting.

Men mit ophold på Paradise Hotel slutter desværre i morgen, den kedelige grå hverdag venter på Koh Samui sammen med Jannik og båden. Så jeg tager båden 08.30 i morgen tidlig og tror jeg er hjemme i morgen aften. Men jeg ved det ikke, og tager tingene som de kommer. Og jeg har osse fået at vide at jeg skal skynde mig hjem fordi min rengøringsdame nummer 2. Har besøg af sin søster, hvad det lige har med mig at gøre har jeg ikke helt styr på, men jeg skal vel giftes væk igen griner

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5186.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5171.jpg

Planen lige nu er at tage en bus til Surathhani fra Ranong, men det er jo Thailand, så det kan være det bliver ændret i morgen. Jeg tager nok hvis det er muligt en minivan i stedet for en lokalbus, og ja jeg ved godt at jeg gentagne gange har sagt at det ikke skal gå så stærkt. Men med min gamle chauffør hjerne der husker veje og steder vanvittigt godt, syntes jeg selv at jeg har fået nok af de veje her for nu!!

Og jeg skal tilbage og fiske krabber, inden jeg tog af sted fandt jeg ud af at jeg har et par og 20 krabbenet der virker, så det skal jeg i gang med music

Min sidste aften er brugt foran Pc’en fordi jeg så gerne vil dele mine oplevelser med jer, men nu kan i rende mig noget så grusomt. Jeg sætter mig ned på stranden og kigger ud over vandet endnu en gang og nyder den uspolerede stjernehimmel vi har her langt væk fra lys og larm.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF5189.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 08:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245

En fornøjelse at læse din beretning og beskue dine billeder.
Tak fordi du deler det med os andre. Thumb

mvh
rinpoche
pirat
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 10:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 717

Thumb
rinpoche skrev:
En fornøjelse at læse din beretning og beskue dine billeder.
Tak fordi du deler det med os andre. Thumb

mvh
rinpoche

hørt
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 14:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

kat Ja ja pas nu på ellers forlanger han Lønforhøjelse
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2010 16:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

I skal alle have mange tak for de bekræftende ord i har givet mig, det luner gevaldigt at det mine øjne ser kan bruges af andre end mig selv. Og jeg er specielt glad fordi det nu er gået op for mig, at den skrivestil jeg har brugt fra starten der passer mig og jer bedst
nemlig er at være ærlig, er den rigtige !!

Jeg er et par gange blevet spurgt privat, om det var sandt det jeg havde skrevet i Dagbogen den aktuelle dag. Og som en selvfølge svarede jeg selvfølgelig ja, for jeg har det skidt med at lyve. Så alt står til troende hvad der bliver skrevet, og bortset fra det, ville det sgu være et mareridt for mig med den hukommelse jeg drøner rundt med griner

Efter at have læst Manses tråd om gamle mænd, har jeg fundet ud af at jeg ikke længere er den eneste i klubben af lalleglade ældre mænd herude. skide godt, så vi vi snart nok til et bestyrelsesmøde griner

Tak skal i have godag

Og hjemme igen uden forhåbentlig alt for mange internet problemer, skulle dagbogen komme til sædvanlig tid igen fra i morgen nørd
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768