Bare en tanke, tør du
|
manse |
Skrevet d. 13-04-2010 04:51
|
Bruger
Antal indlæg: 697
Status:
|
Vi har i Danmark børn der går i seng uden at spise......De ældre går uden medicin.....Psykisk syge uden behandling.....Tropper uden ordentlig udstyr.....Men vi donerer millioner til andre lande, I stedet for at hjælpe vores egne først.....99% af jer vil ikke have modet til at kopiere og genbruge denne tekst, !!!!!!! HAR DU ?????
Det kan somme tider være svært at være dansker.... |
|
|
|
|
thai |
Skrevet d. 13-04-2010 06:38
|
Bruger
Antal indlæg: 3350
Status:
|
manse skrev:
Vi har i Danmark børn der går i seng uden at spise......De ældre går uden medicin.....Psykisk syge uden behandling.....Tropper uden ordentlig udstyr.....Men vi donerer millioner til andre lande, I stedet for at hjælpe vores egne først.....99% af jer vil ikke have modet til at kopiere og genbruge denne tekst, !!!!!!! HAR DU ?????
Det kan somme tider være svært at være dansker....
der var engang nogle mennesker som sagde die dummen Dänen |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 13-04-2010 11:34
|
Bruger
Antal indlæg: 414
Status:
|
Nu ser jeg intet galt i at hjælpe andre fordi nogle i Danmark mangler noget.
Og jeg ser slet ingen grund til at genbruge teksten. |
|
|
|
egon |
Skrevet d. 13-04-2010 12:47
|
Bruger
Antal indlæg: 203
Status:
|
dkth skrev:
Nu ser jeg intet galt i at hjælpe andre fordi nogle i Danmark mangler noget.
Og jeg ser slet ingen grund til at genbruge teksten.
hjælp andre ja men hjælp dig selv og dit land først |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 13-04-2010 13:09
|
Bruger
Status:
|
Nu tror jeg ikke det er muligt at skille de to ting på den måde.
Jeg mener da hjælpen efter tsunamien og hjælpen til Haiti var på sin plads, selv om vi har nogle hjemløse i Danmark.
Og der er altså forskel på at hjælpe fattige til et måltid på 100 gr. istedet for vores luksus problemer.
Derfor kan jeg heller ikke se, hvorfor tingen skal sættes op imod hinanden. |
|
|
|
egon |
Skrevet d. 14-04-2010 07:53
|
Bruger
Antal indlæg: 203
Status:
|
det er svært at dele sol og vind lige vi skal hjælpe hvis andre er i nød'
men vi skal også sørge for vores medborgere der er i nød og har det svært
skille de to ting fra hinanden er næsten umuligt , men det er ikke et luxsus problem når vi i danmark har
børn der går i seng uden at spise , ældre går uden medicin ,Psykisk syge uden behandling
det burde ikke forekomme i et land som danmark |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 14-04-2010 08:34
|
Bruger
Status:
|
egon skrev:
det er svært at dele sol og vind lige vi skal hjælpe hvis andre er i nød'
men vi skal også sørge for vores medborgere der er i nød og har det svært
skille de to ting fra hinanden er næsten umuligt , men det er ikke et luxsus problem når vi i danmark har
børn der går i seng uden at spise , ældre går uden medicin ,Psykisk syge uden behandling
det burde ikke forekomme i et land som danmark
Egon nu har vi valgt en regering der vægter skattelettelser højere end alt andet, så det er nok der vi skal se hen.
Men at børn ikke skulle kunne få mad i Danmark må skyldes andet, da der er kontanthjælp, hvis ikke andet, hvordan den så bruges, skal vel ikke bebrejdes andre end forældrene.
Ældre uden medicin? hvis ældre ikke har råd kan der søges om medicistilskud, så det er nok også en prioritetssag.
Derimod er nedlæggelse af psykiske behandlingssteder en ren katastrofe, hvor jeg håber nogle ansvarlige politikere snart vågner op. Det er totalt vildt, at en psykisk syg først bliver behandlet når han/hun bliver arresteret for en grov lovovertrædelse. |
|
|