Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 08.04.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 01:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

08.04.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden009.jpg

Den her dag er nok en af de mest stille og rolige jeg har haft herude !!

Stilladset meldte om problemer allerede fra morgenstunden og forlangte at blive lagt vandret, så det måtte jeg jo hellere gøre. Men nu er tålmodighed ikke min stærkeste side :-O, så jeg gik stille og roligt i gang med at gøre rent. Jeg tror det er blevet lidt til en vane når jeg skal på tur, for der er sgu da ikke noget dejligere end at komme hjem igen, tage et bad og så ellers lægge sig i en ren seng music

Så nu er der dejligt rent til jeg kommer hjem igen, det har godt nok taget det meste af dagen, men det blev da gjort ked

Og så er dagen også blevet brugt på at gå og vente, for Jannik ringede i morges og fortalte at der ville komme en kranbil i løbet af dagen og løfte båden ud i vandet. Men nu er klokken blevet 6 og ingenting er sket, det er okay, men jeg ville såmænd bare så gerne tage billeder af det. Så med mindre Jannik tager nogle, kan jeg ikke se hvordan de gør det :-(

Nysgerrig er man vel altid music

En ny Dansker der er blevet Thai smittet af Thailand kom på besøg med Jannik, han ville gerne se hvordan jeg boede. Og selv om den her fyr var meget høj, bemærkede han slet ikke at hænderne slog mod loftet hele tiden af bar begejstring hejhej

Så vi fik snakket lidt om hvordan og hvorledes man kan gøre hvis man gerne vil bo herude, og han får FP som mange af os andre, og har derfor alle muligheder. Grunden til hans besøg var helt enkelt at han havde fundet vores alle sammens hyggelige hjemmeside, og var begyndt at læse i Dagbogen.

På Thai-DK står yindee’s telefonnummer jo, og han blev kontaktet fordi han som mig og mange andre er nødt til at tage medicin hver dag. Og han var ved at løbe tør og gik lidt i panik, for han tager de samme piller som jeg netop er kommet ud af, og som ikke kan skaffes her.

Og det er bestemt ikke sjovt med de abstinenser der følger med den tur, men han må prøve at spare på de sidste par piller han har inden han skal hjem Torsdag!! Jeg fik fortalt hvor dyrlægen bor så han kunne købe nogle smertestillende som supplement, og det håber jeg hjælper ham lidt??

Nå nu sker der sgu noget, kranbilen kommer åbenbart ikke. I stedet er her nu en masse gutter som jeg svagt kan se gå rundt om båden, for ikke at betale falang price, er jeg nødt til at holde mig på afstand, for nogle af dem kender mig. Hvad gør man ikke for at spare sarcasm

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden001.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden019.jpg

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden022.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden047.jpg

Og så lykkedes det som i kan se (måske?) for lyset forsvandt hurtigt.

Men de måtte godt nok kæmpe for det, godt det er ikke mig der skal mase sån med min metaltræthed, for det så hårdt ud. Og kanutten i svagt kan skimte med den hvide kasket er Jannik, og da jeg stod et stykke derfra kunne jeg ikke tage nærbilleder af operationen, men gudskelov for det siger jeg bare, for så køn er han sgu heller ikk godag

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden048.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden055.jpg

Men nu ligger hun igen hvor hun hører til, nemlig i vandet. Med en lille slagside til styrbord på grund af sand og vand inde i båden, har Jannik lagt hende så hun hvis hun vil, kan gå til bunds, men stadig inde på lavt vand så vi kan tømme hende igen.
Og prisen var ikke så voldsom, 9 mand a hver 200 Bht + bilen 200 Bht blev det totalt. Men jeg er sikker på at det var blevet meget dyrere hvis de skulle gøre det for mig !!

Men vi kunne godt have tjent lidt mønt på optrinnet, for der var mange tilskuere. De her 2 fra det lokale vaskeri var også nysgerrige, de har i alt fald vasketøj på hovedet griner

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden011.jpg

Og da jeg nu ikke måtte være så tæt på, sad jeg og snakkede med nogle lokale tøser på stranden, og de kunne ikke helt forstå at jeg ikke var med til at trække hende ud. De vidste godt at det var min båd, og da jeg forklarede dem det, var de ved at tisse i bukserne af grin, og syntes det var meget smart hej

Det var rart at det endelig blev overstået så jeg ikke behøver tænke så meget på det mere.

Men jeg er nu god til at si det negative fra og selv om jeg er klar over at det lurer i baggrunden, og 'glemme' det lidt.

Nå, men hende her har fået den smarte ide at lave håndtasker af sugerør, og er blevet tilbudt gode penge for dem, så nabokonen er blevet inviteret med i projektet så hun kan lave lidt penge og have noget at foretage sig. Desværre blev det for mørkt, så jeg må tage et billede af hendes ide når jeg kommer tilbage...

Og der sad vi så hele aftenen og sludrede, jeg fik fortalt historien om hendes 6 måneder i Sverige, set på billeder af hendes boyfriend, og hvor koldt der er :-O. Hun ledte selvfølgelig osse efter en sponsor til hendes børn og hus hjemme i Isaan, men jeg kendte ikke rigtig nogen sagde jeg :-O, men sagde jeg nok skulle huske hende.

Ha Ha..... De kigger godt nok underligt på mig når jeg siger sådan Grin

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Redningafbden006.jpg

Nå, jeg må hellere få pakket noget tøj til turen, for det blev ikke til noget i aftes. Klokken 10 tager jeg en songthaew til Nathon, og har så en halv time til båden sejler ud i det blå...........
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 02:48

Bruger

Antal indlæg: 176

Kære pensionisten!
Håber du får mulighed for at skrive på din tur.
For at læse din dagbog, for mit blodtryk ned og giver en bedre nattesøvn.
Takker for dit arbejde med at holdes os andre "up to date"!
Rigtig god tur ønskes du herfra.
Så nu sover jeg sikkert godt efter havde læst "dagbogen"
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 03:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Thumb Ja det er jo herligt at få Skuden ud i rette Element ? men det undre mig at du vil have den i vandet før du tager på Ferie ? kat Men du har vel Hyret Fletmatrosen til Vagtmand ?? griner
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 04:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Tak skal du have Jesper godag

Jeg er lidt tidspresset, men jeg er lige nødt til at berolige Sank lidt.

Den er lagt ud for at blive tæt igen, Jannik har lige ringet og fortalt mig at vandet næsten fosser ind i den. Så det snoreværk man har tætnet med skal lige have tid til at udvide sig igen!!!!

Og ja, fletmatrosen er blevet udnævnt til general af reserven mens jeg leger Dr. Livingstone music

Han ved det ikke, men når jeg kommer hjem igen, bliver han degraderet til smøremand grinerdriller
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
lindyras
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 06:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735

Kan han ikke bruges som fenderved ikkeved ikkehej

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768