Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 07.04.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 02:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

07.04.2010

Godmorgen dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Stingray006.jpg

Puh jeg var tidligt oppe i går Sad

Klokken 6 sad jeg ude på vandet med en kop kaffe og holdt øje med Ali baby Angry

Men nu skal man jo ikke tro man er noget bare fordi man er falang, så nettet på 50 meter som jeg altid har fanget meget med, var selvfølgelig sejlet over. Det er modent til den helt store reparation nu hvis det ellers kan lade sig gøre at redde det??

Og det andet net (3 i 1 ) havde ikke fanget noget, ud over et par meget små fisk, der nu ligger i fryseren og bliver brugt til madding når jeg begynder at fiske efter krabber. Men jeg lod det ligge derude for at prøve lykken, så en meget tynd omgang.

Men mit raseri angreb mod Ali Baba havde givet pote kunne jeg se, og det er en lidt mærkelig forklaring der her følger, men sådan er det at bo her !!

Selv om som jeg har fortalt at alle ved han stjæler, og han ved at vi ved det, holder han sig ikke tilbage for at alligevel komme og hilse og sige de mærkelige lyde han nu engang fremsiger når han ser en. Men jeg skal love for at det er ændret nu, efter at have røgtet sine ( læs mine !!) net, skyndte han sig at forsvinde. Og jeg har mod sædvane IKKE set ham hele dagen, heller ikke nu klokken 6 aften hvor han plejer at sætte sine krabbegarn.

Så jeg har endelig fået jaget en skræk i livet på ham den idiot, og jeg håber ikke for ham at han prøver på noget igen…..

Nå, men livet fortsætter jo. Og dagene ligner hinanden meget lige nu, alle flygter i skjul for solen og prøver at få dagen til at gå i skyggen. Sådan gik min dag også indtil jeg gik ind til Lamai og spiste, og jeg må indrømme at min nye stil med at spise flere gange om dagen er hård. For hulen hvor alt det mad fylder, og jeg tænkte på om det var en joke fra Freja’s side.
For jeg taber mig ikke en dyt syns jeg ked

Nå, det kan være det kommer senere, men jeg prøver da !!

Nye ankre blev købt i Nathon sammen med Jannik, 1300 Bht i alt + de 720 Bht for tovværket til alle 3, så lidt en dyr omgang. Men der er sat nogle folk på projekt båd, og de får den i vandet på en eller anden måde, enten med en rendegraver, eller trukket af en firhjulstrækker. De kan de morer sig med mens jeg tager en tur ud i det blå music

Fredag klokken 11 sejler jeg fra Nathon mod Ko tao, og jeg har selvfølgelig valgt den langsomme færge der gør at jeg ikke kommer til Tao før ved 3 tiden. Og så er det ellers bare at vente til gutterne på båden vågner af deres brandert så jeg kan købe en billet til Chumpon godag

Turen til Nathon tog en 3 timer i alt inklusive snak om hvor båden skal ligge, i første omgang bliver den lagt næsten i vandkanten for at se om den er tæt. Går den ned er der ikke så dybt, og med tidevandet kan den også risikere at ligge på sand. Men det kan de mase med driller

Og så havde jeg en ‘sjov’ oplevelse i morges da jeg rensede stranden, Somchai, gartneren kom med en hakke og begyndte at grave et hul ved siden af den store bunke affald jeg prøver at komme af med!! Så jeg blev klar over at det ikke er feset ind med den sortering af affald jeg laver. Så jeg skyndte mig at ryste på hovedet og pege ud mod vejen, for han snakker ikke et ord engelsk.

Sådan noget ærgrer mig virkelig, for der er bare så meget affald i vandet, selv i morges da jeg hev ankeret ind ude på 6 meter vand, fulgte der en plasticpose med op !!

Så jeg fandt nogle sække og lavede et stort indhug i bunken, for jeg har en mistanke om at de graver det ned når jeg er væk. Og hvis jeg er heldig kan jeg komme af med det sidste inden jeg tager af sted.

Og igen havde jeg stadig krudt tilbage i kroppen, så jeg besluttede mig for at hente 3 i 1 nettet ind. Det lå jo kun små 50 meter ude, så det var en kort ro tur. Men prøv at se en smuk fisk jeg havde fanget, en Stingray med utrolig flotte farver som ikke var så stor igen, men som viste sig at veje 700 gram.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Stingray005.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/Stingray004.jpg

Men det kostede mig mit net, for jeg var skrækslagen for halen der som i kan se har 2 seriøse pigge. Samme pigge slog Steve Irwing ihjel da han blev stukket under en filmoptagelse. Så jeg klippede nette op så jeg kunne ryste fyren ud, Lidt ærgerligt, (med nettet) men omvendt bedre end at ligge vandret nu jeg lige har købt nye batterier til kameraet griner

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Stingray010.jpg

Men det fik mig til at tænke på min avation mod at gå barfodet rundt ude i vandet, tænk hvis jeg eller en anden for den sags skyld havde trådt på den her fætter ?? Og det kan sagtens lade sig gøre, for som det er i øjeblikket er her meget lavvandet, og man kan gå de 100 meter ud til revet uden problemer !!

Men alt i alt en stille dag hvor jeg var nødt til at ligge ned hele formiddagen efter min aktion mod Ali Baba tror jeg. Men omvendt skal jeg jo også samle kræfter til mit visarun, det kan sgu være krævende at være udsendt reporter kan jeg godt sige jer nørd((2((

Tiden jeg brugte på at ligge ned blev brugt på at læse i Lonely Planet om det område jeg skal til nu, og det ser som Tiger fortalte, ud til at der er mange ting at kigge på derovre, så det er jeg spændt på !!

Nu håber jeg så bare på at, det ikke bliver for bøvlet at finde et sted hvor jeg kan uploade et par billeder fra det jeg ser. Ellers må jeg følge op på det når jeg kommer hjem igen.

Og så er jeg blevet snydt, her troede jeg at jeg var den eneste ene for hende her, men nej nej. Utro tøjte griner

www.thai-dk.dk/penfoto/14/Stingray012.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/Stingray011.jpg

Jeg ved ikke om det kommer fra en shorttime eller hvad, men det er ikke mine.....
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 04:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614

Hej og godmorgen

Ja sådan er det med de løse " forbindelser !!!!! "
jesperfrb
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 08:08

Bruger

Antal indlæg: 176

Ja, men du kommer nok til at hænge på "børnepengene", de skal jo havde noget at spise de smådriller
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
pensionisten
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 08:32
Bruger avatar

Bruger

Æv.....

Ka jeg ikke nøjes med at kradse lidt i jorden som moren gør ?? ((2((
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 09:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

sarcasm Kom du bare til lommerene Farmand og få købt lidt frø griner
pensionisten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 09:41
Bruger avatar

Bruger

Du er sgu hård ved mig Sank, hvad har jeg dog gjort siden jeg skal have det så småt ked
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 09:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

driller Du må lære det ? kun udgifter griner
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 18:22
Bruger avatar

Bruger

Æv en uretfærdig verden jeg lever i, uforudsete udgifter og uventede arvinger er daglig kost for lille mig ved ikke

Sku jeg mon tage hjem til den etværelses i Kolding igen ??

Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
lindyras
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 18:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735

Nej du skal blive i varmen og passe bambi og hønsene griner du ville gå til grunde i det kolde nord....ølkrus

Forsat go dag i varmen, foråret er ved at komme men østersøens kolde vand kan mærkes....

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
pensionisten
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 04:31
Bruger avatar

Bruger

Okay, så bliver jeg her nødtvunget selv om jeg syntes at presset fra de forskellige hunkønsvæsner bliver hårdere og hårdere Grin

Hønemor prøver at fedte sig ind efter sit utroskab og slæber ungerne med for at blødgøre mig, fejt trick Grin

Bambi som jeg ikke har set længe nu, skriver sms til mig tit. Hun har store problemer med det engelske, for hver gang skriver hun: I miss you....

Jeg tror ikke hun staver så godt, for der skulle have stået:

I miss your money grinergriner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768