Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 03.04.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2010 02:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

03.04.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4417.jpg

Viljen er der, men der er altså ikke nok!!

Tidligt ude af røret klokken 6 for at kommer fiber på båden var ingen succes, for selv om jeg denne gang kun lavede en halv blanding, gik der kun et par minutter inden blandingen igen var ubrugelig Angry

Så det var en kort visit ved båden, og jeg aner sgu snart ikke hvad jeg gør. Sank anbefaler mig at bruge ispose i forsøget, men det tror jeg helt ærligt ikke virker her. For det går så stærkt at jeg kan se på spartlen at spartelmassen stivner i de par øjeblikke det tager fra bøtten til båden, så enten må jeg vente på lidt køligere vejr, eller nøjes med det lidt jeg kan nå inden det går galt.

Men lidt nåede jeg da og ser om vejret arter sig i dag eller om regnen kommer så jeg kan slibe lidt, for det ser ikke for godt ud her til morgen. Jeg var ellers oppe klokken 5 for at stå klar, men det kunne jeg godt have sparet mig.

Men tilbage til dagen i går.

Sådan lige pludselig i meget god tid, gik jeg så igang med stranden i stedet. Og selv om klokken kun var halv 7, var det hamrende varmt. Så med langærmet bluse og bredskygget hat gik jeg og pustede gevaldigt for at få stranden til at ligne en strøget skjorte.

Jeg håber sgu det er fedtet der kommer ud sådan som jeg sveder, for så tabte jeg mig 5 liter i går griner

Og nu var jeg blevet alvorligt sulten, jeg havde jo ikke spist aftenen i forvejen på grund af træthed, så jeg gik ud for at købe min rissuppe. Men selvfølgelig havde de udsolgt, klart, klart, så jeg måtte vente til senere med at spise.

Men jeg havde lige et lille projekt først, plastbåden jeg morer mig med vejer kun 36 kilo og er som en prop i vandet når man sejler. Så sidste år fandt jeg på den smarte ide at skille midtersædet ad, tage den flamingo ud der skal gøre båden endnu mere synkefri, og fylde tomrummet op med sand.

Og det virker faktisk rigtig godt, okay den er blevet omkring 100 kilo tungere nu, men er til trods for det meget nemmere at sejle med. Det er kun når jeg bruger årene at jeg bander som en tyrker rasende

Så ved 10 tiden var jeg færdig med det og skulle selvfølgelig teste båden music, så jeg satte igen kursen mod Lamai Beach hvor jeg planlagde at få noget at spise. Fantastisk lækkert vejr igen og en fin vind gjorde turen lige så god som dagen i forvejen, og jeg kom endelig til et sted hvor jeg kunne spise.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4422.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4421.jpg

Men jeg havde vist ikke gennemtænkt det helt, for jeg blev noget knotten over priserne. 140 Bht for min sædvanlige Green curry with chicken og 30 Bht for en flaske vand. Men jeg var simpelthen så sulten nu klokken var blev 1 at jeg bed i det sure æble og blev der. Så 200 Bht blev slutresultatet for maden og 2 gange vand som jeg normalt kun betaler 80 Bht for, så det gør jeg ikke igen Angry

Men nu er jeg jo et positivt menneske, så i stedet for at blive sur over det åbnede jeg den medbragte bog, og slappede af en times tid med den inden hjemturen. Desværre kunne jeg ikke tage billeder af stranden som jeg ellers gerne ville vise jer, for det var lidt uhyggeligt at se hvor lidt mennesker der var på den. Den kilometer lange strand var så godt som øde, kun ganske få mennesker gik i vandkanten og det var surrealistisk at se!!

Båden vipper sgu for meget til at kunne rette kameraet målrettet mod et motiv, så at billederne i det hele taget kan ses er et mirakel godag

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4420.jpg

Turen hjem var lige så god som turen ud men gik dog lidt for langsomt, for nu var jeg blevet brændt godt og grundigt på lårbaserne. Tak skæbne, jeg troede ikke det kunne lade sig gøre, men det kunne det altså. Jeg har når jeg er på søen langærmet bluse og sådan en hat der skjuler hele ansigtet og skuldrene helt og ligner en terrorist ((2(( Og normalt har jeg ikke brug for at have lange bukser på, men det bliver måske aktuelt??

Men det er dejligt køligt selv om det ser bøvet ud, og hatten koster kun 80 Bht!!

Så jeg var glad da jeg gled lige så stille ind på stranden, båden blev tømt og lagt for anker, og jeg blev mærkelig??

For selv om man dårligt kan kalde det for bølger, var der skyllet en masse plastik op på stranden mens jeg havde været væk, så jeg gav den lige gas og rensede stranden en gang til !!

Men så var jeg også færdig, brugt, slidt og meget træt. Så jeg satte mig simpelthen bare ned og blev siddende der på stranden til det blev mørkt. Så træt at jeg nu ikke kan huske at jeg gik i seng godag

Og sådan bruger jeg mit liv i paradis !!!
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2010 03:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

((12(( Godmorgen Pensionist. At du ser lidt bøvet ud ved ikke ja pyt det er man jo ikke selv skyld i griner UNDSKYLD godag Nå men Båden med sand i ? har du aldrig hørt om Vand Ballast ? og en lille pumpe Grin God dag Morakker ((12((
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2010 03:39
Bruger avatar

Bruger

Æv, jeg kan ikke engang bruge dine meninger om mit udseende i en retssag, for jeg ser sgu bøvet ud griner

Ha Ha... ((2((

Der følger skam en meget fin vandballast 'sæk' med, men pladsen er for lille syntes jeg til at have den liggende fremme. Og det sand jeg har i den nu, er jo inde i sædet og tar derfor ingen plads, smart er jeg da ((2((

Også en god dag til jer 2 ovre i 'Miami' kopien music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
freja
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2010 06:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Hvorfor laver du ikke selv mad, du har da alle de lækre råvarer lige ved hånden. Du kan jo en gang om ugen snitte alle grønsagerne, lægge dem hver for sig i en box eller frysepose, så er det ingen sag hver dag at lave sig enten en lækker salat eller wokret. Den friske fisk har du jo lige udenfor hoveddøren. Spis en lille smule 6 gange om dagen, og spis frugt til. Voila med denne regelmæssighed i kosten og dit hårde arb. med båden, vil du hurtigt kunne smyge dig i et par tætsiddende bukser,ellers findes der jo da heldigvis bodysuit i spandex. Undskyld hvis der er tastefejl, men lige nu griner jeg, ved tanken om at se dig stående i båden iført spandex bukser og bøllehat. Ha ha ja en dejlig morgen her i Danmark.
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2010 07:35
Bruger avatar

Bruger

Jeg elsker god humor Freja, og det er du gudskelov i besiddelse af Grin

Jeg ville blive udvist af Thailand hvis jeg fik taget et billede af det senarie du henviser til, så det må blive ved
tanken om det sexede outfit godag

Og jeg ved du har ret med hensyn til maden, men jeg har aldrig været god til at spise. Og jeg ved ikke hvorfor, men det var ikke noget problem for mig før i tiden at kun spise hver anden dag, mærkeligt !!

Og ja jeg har alt lige ved hånden, og jeg har skam også selv lavet maden før. Men med den manglende lyst til at spise, blev jeg hurtigt træt af at bruge tid på at lave maden, så det droppede jeg igen...

MEN, når jeg fanger krabber kan jeg godt finde på at koge dem når jeg kommer ind igen. Selv om klokken kun er 6 om morgenen er det en stor fornøjelse at sidde og frådse med så god mad. Og jeg har osse lavet BBQ af de fisk jeg har fanget om morgenen, måske ikke den rette næring kun at spise fisk, men for hulen det er godt music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2010 08:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Må jeg forslå en dressing af creme fraiche rørt med lidt chillisauce, paprika og whisky og smagt til med tabasco, salt og peber, til de lækre krabber mums siger jeg dig. Chilli har tillige den gode egenskab at det sætter forbrændingen i vejret. Husk du taber dig ikke ved at springe et måltid over, tværtimod snyder du din krop, den tror derved at den skal spare på energien, og du opnår kun det, at dit stofskifte sættes ned. Jeg oplever selv når jeg opholder mig i varme lande, at min appetit forsvinder, men tvinger mig selv til at spise let og ofte, så har jeg det bedre, men jeg kan heller ikke tåle at tabe mig, for jeg er i forvejen et tyndt siv, og der skal altså være lidt til både gården og gaden.
pensionisten
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2010 15:54
Bruger avatar

Bruger

Den dressing skal jeg prøve, den lyde rigtig lækker. Men jeg ved faktisk ikke om man kan købe creme cremefraiche hernede??

Mmmmmm...... Når mit visarun er overstået ser jeg lige hvad jeg har at gøre med, for nu fik jeg for alvor lyst til at fiske igen music

Og så siger jeg tusind tak for dit råd omkring vægt tabet , jeg har været af den overbevisning at hvis jeg undlod at spise, ville kroppen tærer på fedt reserverne og på den måde tabe mig.

Men den er åbenbart helt galShock Så jeg prøver at presse lidt føde i mig nogle gange om dagen fra i morgen.

Det kan måske opfattes som om jeg er sippet, for jeg vejer kun 72 kilo som passer til højden. Men de lange perioder jeg har haft og stadig har nogle af, hvor jeg ligger vandret, giver mig et bildæk som kun er her på tålt ophold. Og det er såmænd bare det jeg vil af med!!

Jeg syntes du skulle tage stillingen som Thai-DK huslæge med din viden, så har vi en af trække på i nødsituationer godag
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768