Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
02.04.2010
Godmorgen Dagbog.
Så prøver vi med en aften Dagbog :-O
Men i dag passer det mig rigtig godt, for som i kan se på billederne gik det helt galt med ‘glasfiberen’ Jeg nåede at blande og komme hærder i, lægge låg på bøtten jeg blander i, og gå om på den anden side af båden. Allerede her var blandingen værdiløs, som i kan se er den klumpet og ubrugelig, og jeg opgav totalt.
Så jeg starter her til morgen ( det er lidt mærkeligt at tale om dagen i dag, i går tidligt. Hvis jeg er heldig er der lys nok klokken 6 til projektet, og varmen er håber jeg ikke så slem som i går !!
Undskyld hvis jeg blander i dag, i går og i forgårs sammen, jeg skal lige vænne mig til det
Formiddagen blev brugt liggende efter min vanvittige gåtur i forgårs, men det var okay på grund af varmen. Selv om jeg elsker den varme der giver mig så meget ekstra brugbar tid på grund af ryggen, er det her for meget. Efter forsøget med fiberen, gik jeg i gang med stranden, og klokken var kun 7 tror jeg. Varmen var så ekstrem at det på trods af det tidlige tidspunkt, var en af de hårdeste dage at rense strand på jeg kan huske.
Men det var en god bog jeg begyndte på, så alt okay, og jeg nød faktisk at slappe af…
Og i dag stillede jeg 2 vanddunke ud på vejen, uden at være flad syntes jeg at flaskevand er for dyrt i det lange løb. Så jeg har købt 2 X 24 liter drikkevand for den nette sum af 30 Bht, plastflaskerne jeg har gået og købt, bliver nu fyldt og lagt i køleskabet, og så er den ikke længere. Og jeg sparer en formue på det her, 12 halv liters plast flasker, altså 6 liter som jeg som minimum drikker hver dag, koster 60 Bht, så man behøver ingen regnemaskine for at få øje på prisforskellen og gevinsten….
Og nu har jeg en lille bøn til jer
Jer som bor herude og køber flaskevand kan gøre en forskel, og hvordan det??
Jo, i stedet for at købe vandet i de forskellige 7 eleven, Family Mart og små købmænd, skulle i købe jeres vand i Tesco Lotus.
Udover at være billig, 43 Bht for 12 halvliters flasker mod de 60 i de andre forretninger, er der IKKE plastik om flaskehalsen. Jer som bor her har garanteret set tusindvis af de plastikhætter der sidder på flaskerne ligge og flyde over alt!!
Så tænk lidt på miljøet og vær med til at gøre en forskel samtidig med at spare penge!!
Ups…
Men nu er jeg jo en utålmodig gut, så ved 1 tiden var jeg træt af at ligge og fede den. Og med 1 stk brugbar båd liggende i vandkanten var det ikke så svært at beslutte mig til hvad jeg så skulle
Så sejlet blev monteret, den vandtætte plasticpose blev fyldt med vand, kamera og lidt penge. Og af sted det gik, og hvilken pragtfuld eftermiddag jeg havde. En svag vind og solen oppe midt på himmelen fuldendte turen.
4 timer blev det til med at krydse for vinden mod Lamai Beach og hjem igen, og undskyld hvis i syntes jeg misbruger ordet lykkelig, men det er hvad jeg er og var i går!!
For pokker hvor ville jeg unde folk at have en så stor oplevelse, naturen, vinden, tankerne der får frit spil, og ikke mindst bevidstheden om at leve i det paradis øjnene ser !!!
Jeg sad faktisk på turen i dag og tænkte på den enorme forskel fra at være pensionist i DK og her, ja jeg ved ikke engang hvordan jeg skal forklare det?? Men at blive sat på et hjem af en eller anden art hjemme kontra det her, kan jeg ikke forklare, men stort er det…
Jeg tog kun et par billeder på turen, for skal jeg være ærlig som jeg jo er, var jeg der i nuet og glemte kameraet totalt
Der var dog noget der irriterede mig grænseløst, og det er de forbande jetski!!
Hvordan nogen uanset alder kan betale 1200 Bht for 20 minutter på sådan en tingest, er mig en gåde. Med mindre man ikke kan leve uden den helvedes larm de her maskiner laver, eller har vundet i lotto forstår jeg ikke at man ikke kan nyde freden??
Nå, men vel hjemme igen efter at have afmonteret sejl og alt det andet var jeg sgu brugt. Så der var ikke mere krudt i bøssen, godt brugt satte jeg mig i strandbaren og glædede mig over den vellykkede tur og livet. Der er op og nedture konstant, men når alt bliver talt sammen, er glæden over livet så stor at det overskygger alt det negative, så jeg var/er glad
Tusmørket kom snigende og de folk som havde fundet ‘min’ rene strand begyndte at sive væk. Tanken om at min rengøring gør andre glade giver mig en rigtig god fornemmelse, og jeg håber virkelig at jeg gør en forskel på en eller anden led??
En sidegevinst er at folk lægger deres affald i den bunke affald jeg tog billede af forleden inden de går, det er da dejligt og meget positivt
Den Engelske pige jeg fortalte om forleden gik igen 3 - 4 gange op og ned af stranden med sine 3 hunde og hilste igen. Stakkels pige, det er så tydeligt i hendes ansigt at se hendes besvær i livet!! men jeg håber hun en dag føler sig så tryg ved mig at hun har lyst til snakke, eller bare sludre. Ja jeg har ikke rigtig ord for hvad jeg tænker og føler, men medlidenhed står øverst på listen !!
Det snigende tusmørke, og bare det at være her er guld værd for mig, og jeg nyder at sidde lige så stille og kigge ud over det vand som jeg efterhånden kender så godt. En meget dejlig lang aktiv dag, men desværre har det den sideeffekt at jeg er for træt til at gå ud at spise. Så hvis jeg ikke taber mig nu, ved jeg sgu ikke hvad jeg skal gøre
Det var så dagens oplevelser, igen beklager jeg hvis jeg har blandet dagene sammen. Man lærer så længe man lever har jeg læst et eller andet sted ((2((
Hav en god dag.
Antal indlæg: 1828 Tilmeldt: 05.10.09 Status: Offline
Ja Godmorgen kan forestille mig det har været en god drive tur ? sød båd. Ja de sa.... Jet ski og Long både vi var en tur i Krabi og på Ao Nang for et år siden ? syntes Ao Nang har en flot Natur og pæn strand ? men jeg tror ikke jeg kommer igen ? de sa.... larmende long både hele dagen frem og tilbage ? føj. Her i Pattaya er det da mest de Speedbåde og de larmer ikke så meget og forsvinder hurtigt. Så er der lige Jet ski Nå men det var ikke det jeg vil det var din Epoxy tag en spand is med ned når du nu er lidt langsom det forsinker Hærdning og du kan også holde det et par dage i en Fryser ((2(( God dag din Morakker
Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
Sank din gamle kratlusker
Alle dine gode ideer hjælper mig ikke en dyt, det er simpelthen bare for varmt nu. Så små angreb hver morgen burde kunne gøre det.
Gudskelov er det ikke så slemt som i Ao Nang hvor jeg var i slutningen af 08, som du siger sviner longtail bådene der på den lede måde, og er totalt ligeglade. En utrolig flot natur, som man faktisk kan se i mine billeder på Photobucket, sidder stadig på nethinden hos mig.
Men selv om jeg har været der 2 gange nu har jeg aldrig badet der, filmen af olie i vandoverfladen og de mange kæmpestore farlige jellyfish afskrækkede mig noget. Hvis jeg husker rigtigt ligger der et billede eller 2 af en jellyfish der var skyllet op på stranden, en Thai var igang med at grave den ned i sandet, og fortalte at en 11 årig dreng dagen i forvejen var blevet brændt på halsen, og var tæt på at drukne på grund af det. Så nej tak til badning i Ao Nang for mig
Og så tog jeg din bemærkning om at morakke så meget til mig, at jeg i protest sejlede en tur til idag
Hav en god dag.