Thailandsk møde i Amagercenteret
|
Bent |
Skrevet d. 03-04-2010 00:45
|
Bruger
Antal indlæg: 347
Status:
|
Det er forbløffende, så mange thailændere, man møder i Danmark. For et par uger siden postede jeg følgende historie på thailand.dk/forum. Jeg synes, den er meget sjov, så jeg poster den her én gang til:
For få dage siden var jeg i Amagercenteret for at få en lånetelefon hos ”3”, mens min egen telefon blev repareret. Jeg fik at vide, at man endnu ikke havde nogen, men at jeg skulle komme tilbage den følgende dag.
Jeg gik så ned mod Café Metropol for at få en forfriskning. På vejen satte jeg mig på en cirkulær bænk for at hvile mig lidt. Der sad i forvejen et ungt par og snakkede sammen på dårligt engelsk. Damen var vel omkring de 21 år og så ganske smuk ud. Fyren forekom lidt lurvet med skægstubbe.
Noget sagde mig, at den unge dame var thailænder. Jeg spurgte hende derfor på thai, om hun var fra Thailand. Det gav et sæt i hende, og hun spurgte, om jeg kunne tale thai. Hun fortalte, at hun kom fra Khon Kaen og var i Danmark sammen med sin tante. Hun skulle tilbage til Thailand tidsnok til at deltage i Songgran-festivalen i april. Fyren, som virkede noget irriteret, fortalte, at det var en dame, han var ved at forsøge at gøre indtryk på.
Den unge dame sagde, at hun meget gerne ville lære engelsk og spurgte, hvordan hun bedst kunne gennemføre det. Jeg svarede, at den bedste og billigste metode var at købe en undervisnings-CD med tilhørende tekst, som angav den thailandske oversættelse, samt en bærbar afspiller med hovedtelefon. Derimod duede det næppe at tilmelde sig et sprogkursus i engelsk, for det var dyrt, og hvis læreren var thai, var han sandsynligvis ikke dygtig nok til engelsk, og hvis han var engelsk, ville han sikkert ikke være i stand til at forklare tingene på thai.
Den unge dame stillede en mængde spørgsmål på thai. Imens blev fyren, som ikke forstod et kuk, mere og mere irriteret. ”Bare rolig, jeg har masser at thailandske damevenner,” sagde jeg i et naivt forsøg på at beroligende ham. ”Jamen det har jeg ikke,” svarede han fortvivlet og forlangte, at jeg holdt op med at tale med damen, som han hev i armen for at komme væk. Damen spurgte mig i sidste øjeblik om mit telefonnummer. Jeg ville give hende en seddel med nummeret. Men fyren snuppede det ud af hånden på mig. Jeg bad om at få det tilbage, hvilket jeg fik.
Inden den rasende jaloux fyr slæbte af sted med damen, fik hun spurgt mig på thai, hvor vi kunne mødes igen. ”I morgen klokken to her ved bænken.” svarede jeg.
Den følgende dag begav jeg mig igen til Amagercenteret, men ”3” havde stadigvæk ikke nogen lånetelefon, og den unge thai-dame mødte ikke op, så jeg nøjedes med en forfriskning i Café Metropol.
Mvh
Bent Jensen |
|
|
|
|
rinpoche |
Skrevet d. 04-04-2010 13:04
|
Bruger
Antal indlæg: 245
Status:
|
Jeg har prøvet noget tilsvarende.
Jeg var med min søn på vej til Thailand.
Ved siden af os i flyet sad et ældre dansk/thai ægtepar. Damen henvender sig til min søn på thai, da hun troede han var thai. Han svarer hende, men på et tidspunkt spørger han mig på dansk, "hvad siger hun?"
Der var lige et ord han ikke fik med. Han var ikke ret gammel dengang.
Jeg falder så i snak med den ældre dame, der er meget behagelig og snakkesalig.
Jeg lægger ikke mærke til, at hendes mand sidder og opbygger en god del retfærdig harme, førend han pludselig udbryder med kraftig stemmeføring: "Så tal dog dansk!"
Herved sluttede samtalen brat, da hun højst kunne en håndfuld brokker på dansk.
Og jeg havde ikke særlig lyst til at underholde mig med den gamle gnavpot, der åbenbart troede jeg gjorde haneben til hans kone, der kunne have været min bedstemor.
tsk, tsk. |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 04-04-2010 15:00
|
Bruger
Antal indlæg: 414
Status:
|
Ja jeg vil nok mene, at Bent er svine heldig, at manden der var sammen
med den unge pige var en stille og rolig gut.
Mange ville sikkert have smurt ham et par på skrinet. |
|
|
|
rinpoche |
Skrevet d. 04-04-2010 18:31
|
Bruger
Antal indlæg: 245
Status:
|
Sikkert, men de fleste af dem der har slige tilbøjeligheder befinder sig forhåbentlig bag lås og slå.
|
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 04-04-2010 18:56
|
Bruger
Status:
|
Det tror jeg nu ikke, for så skal der nok udvides enormt af fængselspladser. |
|
|
|
swed |
Skrevet d. 05-04-2010 08:26
|
Bruger
Antal indlæg: 155
Status:
|
dkth skrev:
Mange ville sikkert have smurt ham et par på skrinet.
Hvorfor ? |
|
|
|
elmer |
Skrevet d. 05-04-2010 08:41
|
Bruger
Antal indlæg: 159
Status:
|
det er ikke høflig at tale et sprog som ikke alle i selskabet forstår
|
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 05-04-2010 08:53
|
Bruger
Status:
|
swed skrev:
dkth skrev:
Hvorfor ?
Ja hvis du har læst indlæget og ikke er klar over, hvorfor jeg mener han er heldig
så vil jeg undlade at forklare. |
|
|
|
swed |
Skrevet d. 05-04-2010 09:37
|
Bruger
Status:
|
dkth skrev:
swed skrev:
dkth skrev:
Hvorfor ?
Ja hvis du har læst indlæget og ikke er klar over, hvorfor jeg mener han er heldig
så vil jeg undlade at forklare.
Du er sikkert et så stort elendigt fjols så du ikke kan((12(( |
|
|
|
manse |
Skrevet d. 05-04-2010 10:40
|
Bruger
Antal indlæg: 697
Status:
|
Så så swed
Du er nu begyndt at efterabe mig, som egentligt har patent på, at være uforskammet her.
Hvad med at tage dine dejlige og skønne hunde med på en lang forårs gåtur i den nordsjællandske natur. Gud hvor jeg savner den lige nu, foråret på vej...måske
Tillykke med det hurtige salg af hvalperne. Håber det er gode jægere der har købt dem.
Fortsat god påske, jo der er da påske endnu ikke, med den berømte påskefrokost. Ja den savner jeg sgu også...
Nå undskyld lidt uden for emnet, men alligevel god påske til alle. Her er der sgu for varmt.... |
|
|
|
swed |
Skrevet d. 05-04-2010 10:55
|
Bruger
Status:
|
manse skrev:
Så så swed
Du er nu begyndt at efterabe mig, som egentligt har patent på, at være uforskammet her.
Hvad med at tage dine dejlige og skønne hunde med på en lang forårs gåtur i den nordsjællandske natur. Gud hvor jeg savner den lige nu, foråret på vej...måske
Tillykke med det hurtige salg af hvalperne. Håber det er gode jægere der har købt dem.
Fortsat god påske, jo der er da påske endnu ikke, med den berømte påskefrokost. Ja den savner jeg sgu også...
Nå undskyld lidt uden for emnet, men alligevel god påske til alle. Her er der sgu for varmt....
dejligt at se at mesteren ser at poden bjæffer jeg solgt 3 hvalpe og de fik alle hvad jeg tror er super familier , den ene beholdt vi selv, og den og moren gør de smålandske skove usikkere nu.
Påskefrokosterne er nok ikke så forskellige fra hvad du har fået , det er kun thaimad vi spiser her, men tempen er noget koldere , 3-5 graders frost om morgen , men dagene er super skønne med høj sol.
god påske til jer alle her fra det høje nord |
|
|
|
dkth |
Skrevet d. 05-04-2010 12:03
|
Bruger
Status:
|
swed skrev:
dkth skrev:
swed skrev:
dkth skrev:
Hvorfor ?
så vil jeg undlade at forklare.
Du er sikkert et så stort elendigt fjols så du ikke kan((12((
Ja du beviste jo jeg havde ret, ingen grund til, at gøre forsøg på at forklare noget der ikke kan sive ind. |
|
|