Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 01.04.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2010 02:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

01.04.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4401.jpg

Puha der var vitaminer i den sol hejhej

Energien trængte sig på i stor stil, så efter stranden havde jeg stadig ild bagi. Stranden der nu er blevet en del 'større' på grund af fuldmånen ligner et postkort igen selvom bunken med affald stadig ligger der, ingen udover mig gider rydde op dernede, så det går langsomt med at komme af med affaldet.

Og skraldebilerne boykotter mig engang imellem hvis der er for meget, for selv om de har en nogenlunde moderne lastbil, løfter de stadig alting op i den!!

Og de bruger tingene lidt mærkeligt, for her kører der 2 skraldebiler rundt. Men den ene, bliver udelukkende brugt til at håndsortere hver enkelt skraldepose for at lede efter plastik og flasker. Det giver en forfærdelig hørm når de går amok uden for hotellerne, og 'saften' fra poserne driver hen ad vejen. Og den hørm hænger ved i lang tid, for der er selvfølgelig ingen der kunne finde på at spule vejen efter dem. Sad

En noget akavet form for genbrug syntes jeg, og dyr!!

Nå, men jeg kom væk fra min energi godag

Generelt irriteret over den manglende arbejdskraft på den lille båd, gik jeg igang med at slibe. Det brugte jeg 4 timer på, og håber jeg kan nå at komme glasfiberen på i dag inden det bliver for varmt. For med 37 grader i skyggen kan jeg slet ikke arbejde med det. Men nu nåede jeg da så langt, og er glad for min indsats. Jeg fik forøvrigt at vide fra 2 franske unge gutter der har en katamaran liggende her, at det flydende man hælder ud over båden her, er polyester. Om det er en bestanddel af glasfiber ved jeg ikke ?

Og nu ser båden sådan her ud inden jeg kommer det forhåbentlig sidste lag fiber på.
www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4405.jpg

Jeg masede så meget at jeg helt glemte at spise, så det fik jeg først gjort ved 1 tiden. Igen gik jeg til Lamai og hjem igen, storsvedende og meget varm ((12((

Da jeg syntes det var for varmt til at gå rundt i byen, gik jeg hurtigt hjem igen efter maden.

Og her gik det galt ??

Jeg pakkede min Walkerbay ud og lagde den i vandet, jeg er simpelthen nødt til at være derude, så nu kan jeg igen fiske. Godt
nok ikke så langt ude, men stadig hvor der er chance for fisk. Og så tager jeg ikke skade af at ro lidt, det kunne måske hjælpe på dellerne foran music

www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4397.jpg

Og skulle jeg kede mig alt for meget, kan jeg sætte sejlet på og have lidt sjov med det. Det er ikke nogen speedbåd når jeg sejler med sejl, men jeg kan da komme frem. Den eneste hage ved sejlet er at vinden dør ved 2 tiden, og sidste år prøvede jeg ene enkelt gang at være et godt stykke ude da det skete, det tog mig et par timer at komme ind igen.

Men jeg havde selvfølgelig fiskestangen med så jeg kunne hygge mig lidt, ikke at jeg fangede noget, men jeg forsøgte da music
Så det kan være rytmen i Dagbogen bliver ændret lidt, for jeg kan kun fiske squit mellem klokken 5 - 7 om morgenen, og mellem 5 og 6 om aftenen. Så den bliver lidt forsinket de dage hvor jeg er ude af fiske. Det håber jeg er okay selvom Jesper læser den inden han går til ro, og Manse læser den til morgenkaffen nørd

Men dagen var jo ikke slut endnu, min indsats med den lille båd betyder at jeg skal have skåret fiberen lige, og til det skal jeg bruge en stiksav, og sådan en har jeg ikke. Så jeg gik en tur i Tesco Lotus hvor jeg havde set nogle billige modeller. Så da jeg endelig efter en time nåede frem godt og grundig varm købte jeg en Ventech til 359 Bht, men jeg er sikker på den ikke holder så længe til den pris griner

Der var desværre udsolgt af Black & Decker til 690 Bht som jeg ellers havde luret på, men det går nok.

Og så gik jeg ned på Nightmarket for at spise, igen blev jeg mæt for 40 Bht og købte en ret med hjem til morgenmaden i dag. For med det fiber arbejde jeg meget gerne vil have overstået inden det bliver for varmt, har jeg ikke tid til at gå ud og købe morgenmaden som jeg plejer.

Men nu kunne jeg godt mærke at jeg var ved at være brugt, så jeg satte mig foran Mc D en halv times tid inden hjemturen. Og det ser sgu ikke for godt ud med manglen på turister, branchen klager over at de har tabt mindst 10 Billioner Bht på balladen. Og det ser man tydeligt her på øen, de ansatte på restauranterne kigger langt efter de par mennesker der går forbi for at spise på Nightmarket som mig til en billig penge, så det koster øen mange mange penge nu !!

Og så er der kun tilbage at fortælle om den laaaaaange tur hjem :-O Eller også skulle jeg lade være, for det var lidt af en pine efterhånden. Men jeg havde gudskelov været så forudseende at tage min Ipod med, den gjorde det lidt nemmere at holde motivationen ved lige.

Jeg kunne godt have taget en baht taxi, men skal jo stadig tabe mig lidt, så ingen smutveje for mig godag

Til sidst et billede af det tang og andet naturlige jeg har renset stranden for på en måned
www.thai-dk.dk/penfoto/14/DSCF4403.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jager
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2010 07:03

Bruger

Antal indlæg: 78

jeg mener nu bare du må stå lidt tidligere op så du stadig kan nå dagbogen inden dine andre daglige gøremål. jeg har efterhånden også gjort det til en vane at læse dine indlæg til morgenkaffen inden jeg smutter på arbejde, og jeg har ikke tid senere på dagen så problemet for mig ville være jeg kom en hel dag bagefter.

jager
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-04-2010 08:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Ha Ha, stå tidligere op griner

Jeg syntes nu ellers at det er tidligt nok, men jeg vil prøve at skrive den om aftenen i stedet. Problemet er blot at jeg med den aktivitet jeg udfolder, har store problemer med at holde mig vågen.

Men alt for mine læsere music
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768