Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 05.03.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2010 01:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

05.03.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/16/Picture141.jpg

Ja så er vi der igen hvor dagen blev brugt på absolut ingenting??

Efter projekt strand der hurtigt var overstået, havde jeg planer om at slibe lidt på båden. Men sådan skulle det ikke gå, for jeg var ikke helt klar endnu kunne jeg mærke og behøvede en dag mere.

Så det eneste spændende der skete for mig, var da den bog jeg læste, endte med det helt store slag inden helten fik sin dame og sin stjålne million dollars !!

For hulen hvor jeg ikke kan lide de dage hvor jeg ikke laver noget, jeg går rundt som en tiger i bur og brummer af utilfredshed. Men jeg er nødt til det hvis jeg skal blive klar igen desværre, så ÆV......

Jeg fik dog lige opdateret min bankbog da jeg syntes beløbet fra DK var lidt ringe, og ganske rigtigt var kursen ikke den bedste for mig. Små 2000 Bht kostede det mig i forhold til sidste måned, så det går sgu den forkerte vej??

På min vej til banken i Lamai, så jeg politiets hvide tegninger på vejen et nyt sted. Denne gang var det fra den ensrettede vej fra downtown Lamai til mainroad, her var tegnet 3 bikes denne gang!!

Enten går det mere galt i år, eller også er jeg bare mere opmærksom, for der er mange flere tegninger end sidste år, og mange flere udrykninger osse. Jeg ser også flere turister på krykker og med bandager end før, og jeg ser og møder rigtig mange fart djævle på vejene. Så det er måske et tegn at jeg holder et par fridage hjemme??

Men planen er at jeg går stille og roligt i gang i dag, det irriterer mig lidt at jeg ikke er færdig med den lille longtail, og at jeg ikke har fået solgt plastikbåden. Så jeg går og overvejer at få lavet et stykke papir med billeder, og hænge dem op forskellige steder. Der må da være nogen der har lyst til at købe noget legetøj som den Walker Bay er, og billig er den også!!

www.thai-dk.dk/penfoto/16/Billede038.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/16/Billede052.jpg

Og så tumler jeg lidt med tanken om at måske også sælge den lille longtail. Selv om det omvendt også kunne være praktisk at beholde den, kunne jeg godt tænke mig at komme på afstand af alt for meget arbejde som de alle 3 giver mig. Men mere om det senere når jeg har tænkt færdigt!!

Og så vil jeg altså snart ud og fiske, for mine mange timer i går med søgende øjne på havet, fortæller mig at der er store fisk derude?? Mange siger jeg har sø øjne, for jeg er god til at spotte bevægelser i vandet, og ser mange fisk. Og i går så jeg mange fisk springe ud af vandet i skræk, og det var ikke små fisk denne gang. Så jeg tror der er barracudaer i området, for den størrelse fisk der sprang, springer normalt ikke her.

Iøvrigt meget spændende at følge de jagter, Long Tom som ligner hornfisk lidt og kan veje op til 5 kilo her i området er normalt toppen af fødekæden så tæt under land. De er hurtige som torpedoer og tager nogle lange spring ud af vandet i jagten på byttet, om de fanger noget har jeg aldrig set, men der er vel en årsag til at de vejer så meget??

Så jeg tjekker mine net i dag, alle de 2 jeg har tilbage efter min oplevelse med Ali Baba!! Og så har jeg et net jeg skal have testet, det er et kombineret krabbe/fiskenet. Lidt kompliceret at forklare, men nederst 3 lag net til at fange krabberne og øverst 'almindeligt' småmasket net. Fiskerne her bruger den slags, men bruger dem forkert tror jeg. For jeg kan se nettene på bunden, de små flydere som normalt sidder på nettene for at holde nettet oppe er pillet af. Så det ligner faktisk en møgbunke af net der ligger på bunden i stedet for at stå oprejst, så det skal jeg lige have set på.

Og så er jeg nok nødt til at holde mig tæt på skyggen, for her er sindsygt varmt i øjeblikket. I går formiddags klokken 10 var her 37 Grader, i skyggen !!!!!!

Men for hulen det er mange gange bedre end hjemme i kulden ((12((

Jeg fik lige renset stranden mens jeg uploadede billeder, forbindelsen er bare så langsom i øjeblikket. Men jeg syntes i skulle se den munke velsignelse der blev betalt for da båden blev købt, og et af mine foto flip en aften solnedgangen var rigtig flot Angry

Der er også et par billeder fra nabo resorten, her kommer rigtig mange amerikanere for at blive gift på stranden.

www.thai-dk.dk/penfoto/16/Picture097.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2010 09:46

Bruger

Antal indlæg: 151

Hey Pensionisten...

Lidt en update ang temp her hjemme, er jo et par dage siden jeg sidst har sendt dig den griner

Minus 10 her til morgen, efter det sne en del igår igen, NU vil jeg snart ha sol her hjemme også...:P

Lyder godt nok dejlige med de fisk du "ser" i vandet, mon du ser dem, eller er de mon bare i dit hoved ?? ha ha bare gas du gammel....
Det rykker godt nok i en gammel lystfisker når man læser det, og selv om vi må fiske her hjemme igen, er det for tidlige for mig, at stå ved åen i det her vejr.... Angry

Håber i alle sammen får en rigtige go´dag.....skaal

Mvh Per
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2010 10:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1875

ud på isen og fiske sammen med en varm kaffepungs
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2010 11:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

Sad Pensionistens Letmatros er jo stukket af på Ferie griner så går det ikke and at stå til søs ? ked
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2010 12:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Føj for fan... Per, det er sgu tarveligt. Nu havde jeg lige oparbejdet et vist mandsmod du /i ved på grund af alle de
smukke piger her, og så giver du mig gudhjælpemig kuldegysninger, og festen er slut griner

Ha Ha.... Jeg ønsker for jer derhjemme at i snart får noget ordentligt vejr, jeg kan ikke engang huske hvornår det har været
sådan et vejr så længe ?? Men det må være længe siden når jeg ikke kan huske det music

Lige en opdatering med fiskeriet, nej du din gavtyv. De fisk er sgu reelle nok, og jeg er heldigvis ikke den eneste der ser dem, for mit lynvisit i fiskeshoppen for at proviantere gav mig noget nyt fiske sladder. En af gutterne fangede i nat 3 store Stingray på krog, ikke så langt ude. Og den største vejede 45 kilo !!!!!!!!!!

Og barracudaer mellem 10 og 16 kilo bliver også fanget nu, så jeg skal altså have gjort noget ved det hvis jeg vil have nogle af dem med hjem. Men et eller andet sted er det vel naturligt at der er fisk nu, for de små fisk vender jo først tilbage nu efter regntiden
og dens uvejr er ovre ??

Så jeg må styre skuden alene nu fletmatrosen har udvidet sin vandgang i stedet for at være solarisk og hjælpe skipper griner

Men Næh.... Lad bare skipper sidde helt alene med 3 kølige og være ked skaal

I de gode gamle dage var mandskabet til at stole på Angryrasende

Det minder mig om en joke jeg har gået og tænkt på et par dage nu, så nu får i den altså.

Prins Henrik og nogle af hans jagtvenner var ude efter bukke !! i en stor jysk skov uden det store held, så Henri og Christian Kjær tror jeg det var, gik og småsludrede og drak noget dårligt vin fra lommelærken.

Pludselig løber der et får over stien hvor de går, og får ved et uheld hovedet viklet ind i dyrehegnet. Det kan Christian Kjær ikke stå for, han lyner bukserne ned, og giver den en ordentlig omgang. Imens står Henri og jamrer sig over at det ikke er hans tur, men Christian lover ham at han kan komme til i løbet af et par minutter.

Så da Christian er færdig, løber Henri over til hegnet, lyner bukserne ned, og stikker hovedet ind i dyrehegnet griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
freja
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-03-2010 14:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954

Hejsa
ja jeg er nu hjemme igen, ikke for at hælde malurt i bægeret kære pensionist, men efter al den varme, syntes jeg nu det er ganske forfriskende, om end den temperatur jeg blev mødt med i kastrup, var en smule kold. Uha jeg er træt, det kræver sandelig sin "mand" at få slæbt sin bagage fra borde, 4 hele kufferter blev det til.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768