Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 24.02.2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 01:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

24.02.2010

Godmorgen Dagbog.

www.thai-dk.dk/penfoto/16/peter149.jpg

Og så til de tragiske nyheder!!

Jeg var nødt til at vaske op i går, vasken var så fyldt, at vandet ikke kunne komme ud af hanen griner

Æv en kedelig oplevelse, men gøres skulle det jo. Kaffekopperne var slut og det så ærligt talt ikke så godt ud, så jeg tog mig sammen og gjorde det.

Selv om jeg meget hovent fortalte jer at jeg havde installeret en ny Windows 7, måtte jeg krybe til korset og køre ud i byen for at få lagt en anden version ind. Den er nu installeret og jeg har ikke flere advarsler om at jeg har 7 dage til computeren lukker ned, alt det til den nette pris af 500 Bht Thumb

Så det lagde ligesom stilen for dagen, webmaster havde tilbudt at køre mig til Shaweng ved middagstid og gjorde at jeg ikke havde så meget tid til at lave ret meget andet. Og for at have noget at lave nu jeg alligevel var indendørs på grund af varmen, fik jeg flyttet knap 500 GB koncerter igen. Så nu mangler jeg 'kun' at flytte 900 GB jeg har på 2 andre eksterne diske!!

Selv den lille Dell som brød sammen på mit visarun fik jeg repareret, så nu er den klar til næste gang. Og denne gang ved jeg at den virker, mit kendskab til XP er efterhånden mange år gammelt og jeg kender alle smuthullerne i den.

Så formiddagen brugte jeg bøjet over harddiskene og Dell laptoppen, så det var en hel fornøjelse at kunne rette mig op i sædet på webs bil. Og for 'første' gang siden jeg stoppede med pillerne, havde jeg ondt i ryggen. Men jeg var sej og tog 'kun' nogle hovedpinepiller fra 7 eleven sammen med den kølige der gled ned sammen med maden som jeg spiste hos yindee. Det var åbenbart nok, for så tænkte jeg ikke mere over ryggen!! Smart...... music

Og på vejen ærgrede jeg mig over ikke at have mit kamera med, for selvfølgelig passerede vi en bleg turist med thailady der lå og rodede rundt nede på vejen. I bar overkrop, uden styrthjelm og godt hvid stadig fra Europa, mente fyren åbenbart at han havde så meget styr på det at han kunne køre som det passede ham. Men jeg er sikker på at udlejeren af biken nok skal gøre hvad han kan for at ødelægge ferien for Dario her, for biken så ikke så forbandet godt ud, og lignede en bunke skrot. Dyrt skrot ???

Nå, fyren som ordnede Pc'en brugte kun et par timer på operationen, så vi kunne hente den igen ved 5 tiden allerede. Og hvor er man dog et vanemenneske, selv om jeg har 3 laptops, kunne jeg ikke vente med at hente den til i dag. Og det kostede aftenen med alle de opdateringer der er før jeg var nogenlunde tilfreds, så for en gangs skyld holdt jeg skansen til klokken halv elleve.

Men så væltede jeg osse ((12((

Men desværre kunne jeg ikke sove ret længe, så klokken 2 var jeg oppe igen. De sidste ting på Pc'en blev lavet, men desværre kan jeg ikke se TV fra DK uanset hvad jeg gør. skidtet virker ikke med Windows 7 af en eller anden grund. Linket fra Manse virker heller ikke, så jeg må leve uden de sindsoprivende spændende ministerrokader.

Hold kaje det er kedelig underholdning, medierne er sådan set kun beskæftiget med X factor og regeringen.

Og begge dele er da så ligegyldig som noget kan blive, ministerene skal kun sikres i deres stilling for at holde på den gode hyre de får, og nyheden om at en eller anden tøs dropper ud af skolen for at være med i en tv udsendelse, er endnu mere ligegyldig. Men lottotallene var ikke så vigtige syntes de, og her vil jeg gerne have lov at komme med en protest, for jeg har købt for 200 Dkr, og forventer da at vinde en slat penge:-O Og tak for hjælpen til webmaster med købet....

www.thai-dk.dk/penfoto/16/peter151.jpgwww.thai-dk.dk/penfoto/16/peter154.jpg

Og så fik jeg kigget lidt på båden og fik lagt den lidt længere ud, som billederne viser, er vandet på hastig retur på grund af fuldmånen på Søndag. Så hvis jeg skal gøre mig noget håb om at komme ud og fiske, var jeg nødt til den aktivitet :-) Men jeg flytter båden over til fiskerne senere i dag fandt jeg ud af senere, kølevandet udebliver af en eller anden årsag og gør motoren varm. Så jeg snakkede med folkene i fiskeshoppen om det, og de kender selvfølgelig en som ved noget om sådan en ting. Så den her gut kigger på det, og reparerer det måske hvis det ikke er for omfattende.

Hvis det er nødvendigt at åbne motoren, er jeg nødt til at tage den i land. Det er komplet umuligt at stå på den lille plads der er, og reparere noget mens båden gynger og vipper. Så det er dagens program udover at skifte batterier i toplyset og kigge på lænsepumperne, men nu må vi se hvor meget der bliver lavet, for varmen er voldsom ked

www.thai-dk.dk/penfoto/16/peter152.jpg

De billeder her af vandet der er væk!! viser svagt folk der går rundt og leder efter muslinger og skaller i det lave vand. Kun afbrudt af en dukkert i ny og næ, brugte de hele aftenen på at køle ned. Folk smider sig simpelthen bare i vandet og puster som hvalrosser griner

Jeg prøvede at tage billeder af månen, mens jeg sad på stranden og ventede på mørket. På grund af en udskiftning af et power kabel, havde vi ikke haft strøm i nogle timer. Og hvilken guds fred det er, ingen musik og larm, men kun naturen til at snakke og larme. Men intet varer evigt, så freden blev afbrudt med larmen fra restauranterne der ligger her. Ærgeligt det ikke varede noget længere !!

Og nu nærmer Fredagen sig med raske skridt, folk er nervøse og usikre over udsigten til uro. Selv om de 'røde' nu proklamerer Marts måned som deres tid til at protestere, er folk her ikke i tvivl om at der bliver tumult alligevel fredag. Jeg selv, er overbevist om at Thaksin vil gøre ALT hvad der står i hans magt for at få sine penge igen, og det er den 'eneste' frygt jeg har.

Uanset hvad folk måtte mene om ham, er der jo en grund til at han og fruen er blevet idømt fængselsstraf. Så kan han have givet nok så mange penge til de fattige områder, pengene er jo taget fra nogle andre, og er den rene Robin Hood stil.

I en artikel i forgårs. forsvarede Thaksin sine handlinger (læs tyveri) med at det var sådan man burde handle, og er overbevist om at det er acceptabelt iblandt befolkningen!!

Nej, kom tilbage og tag jeres straf. Når de 2 år så er gået har i betalt jeres regning og kan starte forfra, sådan fungerer det i resten af verdenen godt og vel hvor man har indført demokrati, så hvis Thailand ønsker demokrati, er det nødt til at fungere her også!!

Ups........godag

Og det er IKKE for at starte en debat om Thaksin, det er mine tanker og mine daglige oplevelser og input fra Thaierne her på Koh Samui

Jeg må vist hellere skynde mig ned og se på stranden inden det går galt??

Og jeg beklager at billederne er mærkelige idag, jeg har brugt Office i stedet for det program jeg plejer at bruge. Så det vender
jeg tilbage til i morgen.
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 01:31

Bruger

Antal indlæg: 86

Hej P.
Hva er det muligt at se Dansk tv med et link eller hva fordi det kunne jeg da gerne tænke mig.Skal til Kina i næste uge og der skal jeg vel ikke forvente nogle kanaler på engelsk.
Så der kunne det være fedt at kunne se lidt Dansk.
nørd
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 03:21

Bruger

Antal indlæg: 697

Hej jeg ved ikke hvorfor du har problemer med det danske TV. Jeg har bare installeret dette link som jeg giver dig igen, baade paa min meget gamle DELL med XP og paa den stationaerer maskine. Jeg saa her til morgen, pengemagasinet samt TV avisen uden problemer, saa jeg ved ikke hvad der er skyld i, at du ikke kan.

Men det link jeg bruger er:

http://www.dr.dk/....aspx%3Fte

Maaske er der nogen der kan forklare dette her paa siden, for det link har jeg brugt lioge meget hvor jeg har vaeret i verden. Det uden problemer.
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 03:22

Bruger

Jeg har lige forsoegt at aktivere dette link. Ingen problemer

Manse
pensionisten
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 03:47
Bruger avatar

Bruger

Tak Manse, men det virker ikke på en Windows 7 maskine. Får en fejl 400 og ikke fejl 40 griner

Pc'en mangler et plugin som ikke eksistere nogen steder, men jeg kan dog høre net radio via dit link i Explorer. Min Firefox nægter kategorisk at afspille noget som helst!!

Og tro mig, jeg har brugt mange timer i nat på det uden held. Dr.dk erkender at der kan være fejl, men omtaler det iøvrigt heller ikke i deres hjælpesektion??

Så Mr Positiv, du kan bruge det hele, for her dur det ikk Sad og rigtig god tur Thumb
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 05:09

Bruger

hehe jeg ser. Den fejl 400 har jeg ogsaa faaet de sidste mange aar, men saa klikker jeg bare ok, hvis der kommer et nyt vindue op, naar dette er gjort klikker jeg paa programmer vupti, dansk TV er frit. Hvis du vil se de aktuelle klikker du bare paa ugens TV, saa kan du se programmerne for ugen der er gaaet o.s.v..

Hehe fejl 40 kaere ven, maaske hehe

Manse
Mr positiv
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 05:37

Bruger

Super det virker mange tak.
Håber jeg kan finde noget børnetime.
pensionisten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 06:06
Bruger avatar

Bruger

Tro mig Manse, alt er prøvet for at få det til at virke. Jeg er nået frem til at det er en hardware fejl som åbenbart ikke
kan fikses på vanlig vis. Jeg er ikke færdig endnu og skal nok give lyd fra mig hvis jeg får det til at virke, og windows 7
er ikke færdig med at tilpasse sig de forskellige computere endnu.

Fejl 40, jeg skal gi dig ska jeg griner
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 07:39

Bruger

Hehe dit positive menneske

Hvorfor pokker skulle du finde Kaj og Andrea, maaske nok lidt gammel paa din vej rundt i verden, var det ikke Fanoe rundt du skulle hehe. Er livet ikke bare herligt, og god tur til KINA's land..

Manseved ikke
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 07:44

Bruger

Pensionisten

Du har vel koebt en piratkopi af dette program Windows 7 et eller andet, saa jeg vil vove den paastand at det ikke er fejl 40 men et nul mere hehe. Du er da den foerste jeg har givet dette link, som har problemer hehe. Kan du have en god dag.

ølkrus
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 09:22

Antal indlæg:

Jeg kan heller ikke få det til og virke
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 09:24

Antal indlæg:

Jov så kom det sgu alligevel
manse
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 09:49

Bruger

hehe Jsh

Jeg tænkte lige. Det er sgu ham Jsh, så ingen tvivl, file 40 hehe, men jeg tager ordene i mig igen. Du er sgu smartere end jeg troede hehe. Nå hvad så gamle dreng kommer du forbi Nakhon Sawan rundt på din tur, så er du mere end velkommen til et stop med overnatning før dine videre færd...

#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 10:02

Antal indlæg:

manse skrev:
hehe Jsh

Jeg tænkte lige. Det er sgu ham Jsh, så ingen tvivl, file 40 hehe, men jeg tager ordene i mig igen. Du er sgu smartere end jeg troede hehe. Nå hvad så gamle dreng kommer du forbi Nakhon Sawan rundt på din tur, så er du mere end velkommen til et stop med overnatning før dine videre færd...

Takker for tilbuddet, og det kan godt være jeg tager dig på ordet og kommer forbi, hvis jeg kan finde en bus der køre den vej forbi.
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 11:50

Bruger

Kære Jsh

Du skal være så velkommen og inden for 200 km, så henter jeg dig. Jeg har sat denne afstand lidt mindre, for jeg er blevet ældre.

Det korte og lange er. Du vil være velkommenThumb
Mr positiv
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 23:47

Bruger

Manse er der et triks til at se et program fuldt ud, fordi det hakker af h til.Eller er mit internet bare for dårligt.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768