Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
23.02.2010
Godmorgen Dagbog.
Planer er til for at blive ændret
Så ingen fiskeri overhovedet, for der var alt for mange buler på vandet til det. Lidt ærgeligt, og alligevel ikke. For efter mit besøg i fiske shoppen i kan se lidt af her, måtte jeg lige snuppe en time på øjet.
Jeg beklager at billederne fra shoppen ikke er så gode, men man kan da se hvad det skal forestille. Som billedet af Go Yung der her køber dagens første dram!!
Men jeg snuppede som sagt en lur, om det er fordi jeg er tidligt oppe, eller fordi jeg ikke er helt frisk ved jeg ikke?? Men rart var det i alt fald, faktisk så godt at jeg gik amok med oprydning efter at jeg først havde lavet mit nye ankertov, og havde lagt det ud. Vinden lige nu er så hård, at båden bliver flyttet af vinden, så jeg kunne ikke vente med det.
Men nu kan jeg se min terrasse igen, og jeg kan bruge den som den er beregnet til. Min store og dejlige 2 personers hængkøje bliver sat op en af dagene når jeg har lavet mit store vind gardin, snoren er knækket og skal erstattes. Puha, hvor får jeg den energi fra
Mange mange små ting blev ordnet udenfor, desværre har jeg en eller anden modvilje mod at være indendørs, så opvasken bliver stille og roligt større og større
Og varmen Sank er slem, men det får mig ikke til at acceptere dit tilbud om at hakke løs på en bundfrossen båd Nej tak du, jeg husker da jeg sejlede for mange år siden, og vi kom til Bangkok. 3 uger lå vi der, og i al den tid var skibet invaderet af Thaier der var hyret til at banke rust. Den fantastiske oplevelse som 13 årig at komme til østen, blev sgu hurtigt spoleret af den forbandede banken rust fra morgen til aften !!
Nej, jeg er meget glad for varmen herude. Og jeg er sikker på at den er årsagen til min mere og mere tolerante ryg. Bamsens indlæg om at han ikke havde sovet på grund af smerter i en tidligere Dagbog, kender jeg kun alt for godt. Kulden hjemme der sniger sig helt ind i knoglerne og ødelægger det gode helbred, og humør er forfærdeligt
Nå, men som sagt ryddede jeg op næsten hele dagen, så da jeg ved et tilfælde kiggede på uret, var den blevet 15.00 og maven knurrede af sult. Jeg må se at blive bedre til at spise i stedet for det sjusk her, jeg havde ikke spist noget siden dagen i forvejen, og var alvorligt sulten.
Så her besluttede jeg at det var tid for en tur til Lamai, et hurtigt bad og så afsted i varmen ((12((
Green curry with chicken til 75 Bht blev virkelig nydt, jeg skal nok tage et billede til jer, for det sted her er billigt og virkelig værd at besøge.
Og så luntede jeg stille og roligt ned mod stranden, det var længe siden syntes jeg att jeg havde set klodernes kamp, og jeg syntes bestemt jeg havde fortjent at slappe lidt af efter den hektiske dag :-O
Så jeg gik og hyggede mig gevaldigt, især da 3 tøsepigebørn vinkede og smilede. Det var såmænd nogle af pigerne fra Condom Bar, inklusive Bambi som gemte sig lidt genert bag de andre. Når jeg går, som jeg jo gør tit :-) monterer jeg min Ipod, og hører musik. Så jeg brummede et eller andet og smilede igen og fortsatte min tur til stranden, jeg kunne fornemme duggen fra den kølige der ventede mig, så jeg havde ikke tid til pjat..
Og det var lige hvad jeg havde trængt til, for hulen et liv. At sidde i skyggen med en brise dejlig kølig i forhold til ude i solen og kigge ud over havet, er alt hvad jeg har brug for i det her liv. At der så render nogle chaufførvenlige tøser rundt, kan kun siges at være en sidegevinst Kroppen kølede langsomt ned mens jeg sad og nød livet, jeg havde selvfølgelig musik i ørene, og var lidt langt væk i tankerne.
Men så ringede min telefon, og uden briller har jeg lidt svært ved at se hvem der ringer, og gætter mig mange gange frem til hvem det er, ved at tælle hvor mange bogstaver der er i displayet. Men jeg kunne se at her ikke var så mange bogstaver, og at der stod June??
Det kalder Bambi sig i sin fritid af en eller anden grund, og det forstår jeg ikke?? Nu har jeg lige døbt hende Bambi, så hvorfor lave om på det
En nervøs stemme sagde, hallo XXXX, i see you on beach!!
Satans osse tænkte jeg, var hun fulgt efter mig for at lave et par penge, eller hvad. Men gudskelov var alle 3 tøser dernede for at spise, og de spurgte om jeg ikke kom over til dem. Og selvfølgelig gjorde jeg det.
De ser nu godt ud de tøser ((2(( Så jeg hyggede mig bag mine solbriller og lurede medens de spiste, og som det mest naturlige i verden, hentede en af pigerne en tallerken til mig, og inviterede mig til at spise med. Men jeg havde jo lige spist, så jeg afslog høfligt men bestemt.
Og her sad jeg så, tøserne brugte en time + mundtøjet i den time så det var en fornøjelse :-O Deres engelskkundskaber er som bekendt meget små, så det blev kun til nogle få ord en gang imellem, men det var hyggeligt alligevel. Imens de spiste kunne Bambi ikke lade være med at forsøge sig igen, men jeg lod som ingenting, for som jeg skrev forleden, ville jeg sgu hellere ud og fiske :-O
Så hun gik sammen med de 2 andre igen, men som et sidste forsøg kom hun over på den anden side af bordet og gav mig et knus og et kindkys, samtidig kiggede hun mig dybt i øjnene. Tøserne er helt pjattede med mine øjne her, for de er meget blå som de elsker. men jeg tror Bambi kunne skimte fiskene i mine øjne i stedet for hende, så lidt skuffet forsvandt hun hjem for at skifte til arbejdstøj...
Og det var et velvalgt tidspunkt at forlade stranden på, for nu begyndte den evigt spændende kamp mellem kønnene. Islander har noget at glæde sig til når han kommer, for der er nogle nydelige modeller imellem, og selvfølgelig de uundgåelige Katoy der vimser rundt. Men der er sandelig også de afskyelige modeller imellem, vulgære kvinder med kæmpe bryster der uden skam lufter samme, fy for fanden sir jeg bare. Men de laver penge på den konto ved at være vulgære, så her er noget for enhver smag??
Og her slutter min dag mere eller mindre, jeg gik hjem ad stranden til det sidste lys, og gik i min egen lille lykkelige verden mens musikken stille spillede mine yndlingssange. Alle de forskellige turister, aldre og køn, gør altid turen interessant!!
Selv om jeg nogle gange ikke gider gå, tager jeg mig sammen og nyder det faktisk. Okay, når jeg har gået 2 gange til Lamai på en dag, og derved har gået små 20 kilometer, kan jeg godt gå lidt langsomt, men jeg nyder det stadig, og det er nok grunden til min tidlige sengetid??
Selv om jeg meget motiveret satte en BBC serie på kaldet: The Miracle Of Bali, skvattede jeg i søvn inden der var gået 5 minutter. Men for hulen, klokken var kun 20.00 og alt for tidligt for at gå til køjs så derfor gjorde jeg et forsøg. Og det er nu anden aften i træk jeg prøver at se den serie med samme resultat
Så jeg får nok brug for en morfar idag, for jeg var oppe halv 5. Ikke usædvanligt for mig hverken her eller da jeg boede hjemme, men her kan jeg da nøjes med at tage et par shorts og en t-shirt på
Den her fætter fik jeg øje på da den krydsede vejen på ledningerne. Hav en god dag.
Antal indlæg: 1828 Tilmeldt: 05.10.09 Status: Offline
Ja det er hårdt at være Pensionist ? jeg ved det jo efter flere års prøvelser og ja rigtigt jeg burde ikke have købt en Jernskøjte men det så så pæn ud for 30 år siden og rigtigt det var umuligt at få en velfortjent morfar i 1957 og 58 i Bangkok og Hong Kong for de Rust bankere ? men det have jeg helt glemt God dag her i Pattaya kl. 07 er det kun 27g. og en svag brise
Hvor har du ret Sank, det er ikke nemt at være pensionist i dag. Man skal virkelig tage sig sammen for ikke at
falde i nogle af de faldgruber der promenerer rundt alle vegne
Og nu, er det altså ikke så lang tid siden jeg var i Bangkok første gang, det var i 70 og 71, men jeg er sikker på
larmen var den samme Og hvor var det ærgeligt efter den fantastiske oplevelse, at ligge på reden et par dage med vores
nye venner ?? Ja dem du ved som kravlede op af lejderen sammen med Mama San
Det var sgu tider for en lille fyr som mig, lyshåret med blå øjne lå verden for mine fødder kan jeg huske
Og lidt underligt at tænke på, at jeg nu er totalt modsat. Jeg har så store problemer omkring pigerne og deres liv nu, så jeg tænker over om jeg er blevet mærkelig
Nå, livet går videre, og jeg misunder dig din båd selv om der er meget arbejde med den. Sådan en har jeg luret på i rigtig mange år uden dog at købe en. Mit arbejde som langturschauffør harmonerede ikke rigtig med en båd desværre, og nok derfor jeg tar hævn nu??
Her på Samui er klokken 10.14 og vejret er overskyet, temperaturen er 32 grader og meget fugtig.
Hav en god dag.
Antal indlæg: 86 Tilmeldt: 29.03.09 Status: Offline
Hej P.
Har du ikke sådan en man bruger til at fange slanger med når du gør rent på stranden, så du ikke skal bukke dig ned.
Eller en stok med et søm forenden.
Hej Mr. Positiv.
Jeg har købt en fejebakke med håndtag i plast som jeg bruger, den koster 19 Bht i Tesco Lotus. Men man kan osse købe den i metal, men så tror jeg den bliver for tung, for der er jo meget tang imellem som er vådt!!
Hav en god dag.