Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Phuket... ellers tak
aaby
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2010 15:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

I embeds medfør er jeg "tvunget" til at læse en del om Phuket som samfund, og som turistmål.

Og jeg har faktisk lidt ondt af mig selv.

Det jeg læser er om frygtelig dårlig service, om vanvittige transportpriser, utroligt barsk kriminalitet, nu er der også kommet en sparkebande, osv osv.

Jeg cyklede midt i 90erne i Thailand, faktisk det meste af landet rundt.

Jeg boede på Kata Beach i et par uger, mens jeg bearbejdede det jeg havde oplevet. Og den gang var det faktisk rimeligt at være på Phuket.

Men det jeg læser om, og det som andre fortæller mig, ja det handler om skyhøje priser som kun kan være "smart" hvis man kommer direkte fra Danmark. Osv.

Hvad er det jeg har misforstået. For Phuket er da helt bestemt et rent paradis i forhold til Pattaya, Hua Hin, osv osv.

Eller ? :-D
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2010 15:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er mange år siden jeg opgav phuket, det var hammerdyrt og man var næsten pisket til og være der hele tiden fordi det er så beværligt at komme derfra hvis man ikke skal flyve.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2010 16:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Det er mange år siden jeg opgav phuket, det var hammerdyrt og man var næsten pisket til og være der hele tiden fordi det er så beværligt at komme derfra hvis man ikke skal flyve.


Du kunne jo have lejet en cykel :-D (til overpris)

Og så, jsh, tænker jeg på at der findes tusindvis af turister som "kun" oplever Phuket. De finder aldrig ud af hvad der ellers er i Thailand.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-02-2010 17:13



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

aaby skrev:
jsh71 skrev:
Det er mange år siden jeg opgav phuket, det var hammerdyrt og man var næsten pisket til og være der hele tiden fordi det er så beværligt at komme derfra hvis man ikke skal flyve.


Du kunne jo have lejet en cykel :-D (til overpris)

Og så, jsh, tænker jeg på at der findes tusindvis af turister som "kun" oplever Phuket. De finder aldrig ud af hvad der ellers er i Thailand.


Ja det er ikke engang løgn aaby men sådan er det vel ved alle de forskellige turiststederne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nick
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2010 05:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 288
Tilmeldt: 01.12.09
 Status: Offline

Phuket eller Mallorca

Phuket er et turiststed på godt og ondt nok mest det onde alt er for dyrt og tilpasser til turisternes så der kan tjenes penge mange penge

om Mallorca kan siges det samme jeg vil ikke holde ferie nogen at stederne

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2010 07:33

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Var på Mallorca i sommers med 3børn og konen.20000kr for en uge.Føj
Phuket var vi i sidste uge 30Baht for et kilo vasketøj plut 80 Baht ekstra for strygning.
Her hvor vi bor nu betaler vi 30Btht incl strygning.

På onsdag hvis alt går godt flyver jeg til Kina, skal ned og bestille biletten imorgen, og de ordner visa for mig også, visaet koster knap 3000Baht.
Det syntes jeg er smart så man er fri for at bruge til på den Kinesiske Ambasade.
Distanation Jinjiang i Fujian Provinsen.

Er der en der vil med så giv mig et PM inden kl 2300 iaften eller ring.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2010 11:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

jeg har været i Phuket et par gange stedet er ok der er alt hvad turister har brug for lidt dyrt måske men for en dansker der ikke kender andet og er på ferie er stedet godt nok som man siger på jysk

jeg vil ikke selv bo eller opholde mig i Phuket for en længerer periode

Phuket er skabt for og af turister er en by i byen og viser intet om thailand
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-02-2010 12:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

IT skrev:
jeg har været i Phuket et par gange stedet er ok der er alt hvad turister har brug for lidt dyrt måske men for en dansker der ikke kender andet og er på ferie er stedet godt nok som man siger på jysk

jeg vil ikke selv bo eller opholde mig i Phuket for en længerer periode

Phuket er skabt for og af turister er en by i byen og viser intet om thailand


Det som slog mig i forhold til det øvrige Thailand, oose turiststeder, er råheden. De indfødte i det sydlige Thailand inkl Phuket smiler bare ikke så meget. De gider ikke det sociale pjat så meget som i andre egne af Thailand.

Phuket Gazette har i dag en historie om at man skal begynde at håndhøve love. ja jeg griner. Alt er helt vildt , det rene Vilde Østen på Phuket, fra udnyttelse af burmasiske illegale arbejdere, til udnyttelse af turisterne. Tag tuk tuk erne, det er da helt til grin at betale de priser chaufførerne og deres mafia forlanger.

Nej så foretrækker jeg langt langt Pattaya, hvor turisterne i det mindste fra start har bathbusserne, 10 Bath for at komme helt eller halvt gennem byen. det er da til at forstå. Og det er ikke kun transporten som er billigere. det er så meget andet også. Og folk er langt sødere der end på Phuket. Efter min mening.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2010 14:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

aaby skrev:
I embeds medfør er jeg "tvunget" til at læse en del om Phuket som samfund, og som turistmål.

Og jeg har faktisk lidt ondt af mig selv.

Det jeg læser er om frygtelig dårlig service, om vanvittige transportpriser, utroligt barsk kriminalitet, nu er der også kommet en sparkebande, osv osv.

Jeg cyklede midt i 90erne i Thailand, faktisk det meste af landet rundt.

Jeg boede på Kata Beach i et par uger, mens jeg bearbejdede det jeg havde oplevet. Og den gang var det faktisk rimeligt at være på Phuket.

Men det jeg læser om, og det som andre fortæller mig, ja det handler om skyhøje priser som kun kan være "smart" hvis man kommer direkte fra Danmark. Osv.

Hvad er det jeg har misforstået. For Phuket er da helt bestemt et rent paradis i forhold til Pattaya, Hua Hin, osv osv.

Eller ? :-D



stakles dig aaby

jeg har været i Phuket et par gange ja det er et dyrt sted set med thai øjne og der er masser af skidt og kanel der

jeg vil nu til en hver tid vælge Pattaya frem for Phuket men tror du ikke de får styr på tingene med tiden selv om det går meget langsomt, at de nu skal til at overholde de forskellige love er da et skridt på vejen music


...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2010 15:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jamen jeg glæder mig ligefrem til at se om det nu er sådan som i beskriver Phuket, jeg skal der ned i marts da gode venner hjemme fra dk kommer der i 14 dage, så vil lige over rask dem med et besøg, jeg har aldrig været der før jeg slår mine foldler her i ubon hvor jeg cruiser rundt på min motorcykel, hver dag og oplever nyt hver dag Grin
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AsienNoglen
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-02-2010 16:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 19.01.10
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
Jamen jeg glæder mig ligefrem til at se om det nu er sådan som i beskriver Phuket, jeg skal der ned i marts da gode venner hjemme fra dk kommer der i 14 dage, så vil lige over rask dem med et besøg, jeg har aldrig været der før jeg slår mine foldler her i ubon hvor jeg cruiser rundt på min motorcykel, hver dag og oplever nyt hver dag Grin


Hejsa. Kig lige på de morgenfriske nyheder. ThailandNøglen har nu en oversættelse fra Phuket Gazette, øens egen guvernør advarer nu indiske marine som besøger øen de næste dage mod tuk tuk chauffører og ladyboys, he he...
Hvis et link en sjælden gang ikke fungerer, må du meget gerne sende en PB til redaktionen. Det er den hurtigste måde at få fikset problemet. Du kan også, i krisesituationer, bruge følgende link direkte til bloggen: http://dk-thailan...gspot.com/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2010 17:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
Jamen jeg glæder mig ligefrem til at se om det nu er sådan som i beskriver Phuket, jeg skal der ned i marts da gode venner hjemme fra dk kommer der i 14 dage, så vil lige over rask dem med et besøg, jeg har aldrig været der før jeg slår mine foldler her i ubon hvor jeg cruiser rundt på min motorcykel, hver dag og oplever nyt hver dag Grin


jeg elsker Phuket der er alt hvad jeg har brug for husk intet er perfekt

fed bike den er perfektThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-02-2010 20:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

eneber skrev:
ubon lynge skrev:
Jamen jeg glæder mig ligefrem til at se om det nu er sådan som i beskriver Phuket, jeg skal der ned i marts da gode venner hjemme fra dk kommer der i 14 dage, så vil lige over rask dem med et besøg, jeg har aldrig været der før jeg slår mine foldler her i ubon hvor jeg cruiser rundt på min motorcykel, hver dag og oplever nyt hver dag Grin


jeg elsker Phuket der er alt hvad jeg har brug for husk intet er perfekt

fed bike den er perfektThumb


Jamen det jo fedt enebær så er der plads til os andre på de gode steder. skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 00:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

jsh gode steder hmm ved ikke de er jo over hele thailand, mener ikke de gode steder er turist stederne, de er jo dyre steder.
Væk fra turist stederne og ud til lokal folket, der ser man alt det som andre aldrig ser på turist stederne.
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 09:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
jsh gode steder hmm ved ikke de er jo over hele thailand, mener ikke de gode steder er turist stederne, de er jo dyre steder.
Væk fra turist stederne og ud til lokal folket, der ser man alt det som andre aldrig ser på turist stederne.


Ja ok du har nok ret Ubon (for engangs skyld) og jeg ville heller ikke give dig et dårlig indtryk nu når det er første gang du skal til phuket, men jeg blev bare træt af øen efter det tredje besøg.

Du skal nok blive glad for turen håber jeg, men det er ikke et sted jeg ville tage hen igen og igen, så ville jeg hellere tage den korte flyvetur til mallorca.

Men hav nu en rigtig god tur trods alt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AsienNoglen
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 15:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 19.01.10
 Status: Offline

Her er lidt "kompensation" for alle Phukets ulemper :-D

Phuket: Star Tours sælger 10.000 lavprisrejser til Thailand
Via Standby: Rejsebureauet Star Tour smider nu en veritabel prisbombe på markedet for oversøiske ferierejser. Bureauet udbyder i den kommende vintersæson 10.000 lavpris flypladser til Thailand. Læs mere- klik her:
http://dk-thailan...10000.html
Hvis et link en sjælden gang ikke fungerer, må du meget gerne sende en PB til redaktionen. Det er den hurtigste måde at få fikset problemet. Du kan også, i krisesituationer, bruge følgende link direkte til bloggen: http://dk-thailan...gspot.com/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-02-2010 16:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

jsh ja jeg ville nomalt heller ikke have sagt ja til denne tur, hvis ikke det var fordi min gode ven hjemme fra kommer der til, jeg holder min altid langt langt langt væk fra de store turist steder.

Kan du også have en super god tur her ud jsh. HYGGE hej
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PHUKET XTRA / The Thaiger Nyheder fra Phuket 2215 02-05-2024 15:50
Discover the New Jungceylon in Phuket! Amazing Phuket 1 29-04-2024 18:40
PHUKET BIKE WEEK 2024 Nyheder fra Phuket 4 23-04-2024 11:27
Phuket in 180 seconds Foto/videoer: Fra Phuket 3 09-04-2024 16:45
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,885,550 Unikke besøg | jQ Blog