Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 18.02,2010
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-02-2010 23:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146
 Status: Offline

18.02.2010

Godmorgen Dagbog.

Så er der endelig hul igennem igen music

Det kan godt være det lyder mystisk at yindee har Internet adgang og jeg ikke, vi bor begge på øen med små 10 kilometer imellem os. Det er fordi at Yindee bruger noget telefon Internet, og ikke som jeg en fast forbindelse. Og eftersom jeg er stoppet med at blive hidsig når tingene ikke virker, tar ting, den tid, ting tar??

Men i er såmænd ikke gået glip af noget, og det er jeg nok heller ikke??

Stædigt blev jeg ved indtil stranden var renset igen, 3 timer gik der med den øvelse. Det er sgu noget sjusk kun at være halvt færdig, så nu ser den godt ud igen music Og til min store undren og glæde, har jeg de sidste dage kunne se, andre end mig rense stranden!!

Længere nede af stranden, har jeg nu i 2 dage set folk som mig, der klokken 6 starter med rengøringen af stranden. Men de er 2 personer de snydepelse :-O Det er helt i orden, for der hvor de er begyndt er det meget slemt, og ingen har gjort noget det sidste år jeg har været her, så der er lang vej??

En ting er at stranden ser pæn ud, og at det værste affald er fjernet. Men skal den være helt ren, kræver det at man også fjerner alt det man ser ude i vandet. Det har taget mig det år, at fjerne bildæk, køleskabsdøre, tagplader, bilsæder, byggematerialer og andet godt fra livet. Så de har lang vej endnu!!

Nå, men de 3 timers arbejde, gjorde så at det var tid til en morfar. Jeg har endnu ikke regnet ud hvorfor man absolut skal lave om på nat og dag, har i ??

Og på grund af min store 'trang' til at opholde mig tæt på hjemmet :-O er det kun blevet til en tur til Lamai. Jeg måtte i går foretage de sidste 100 meter i løb, absolut ikke noget der kan anbefales...

Dag 2 er overstået, og nu er jeg blevet lidt mærkelig?? For ikke at erstatte det ene med det andet, har jeg besluttet kun at drikke 3 øl pr dag uanset hvad der sker. For det er nemt at finde en anden narresut man kan læne sig op af, og nu jeg syntes de smager godt de kølige, har jeg aktiveret min rygrad for at undgå det!!.

Og jeg kan slet ikke lave planer, der fjerner mig mere end 100 meter fra et toilet, ærgeligt de 'offentlige' toiletter er så dårligt vedligeholdt her, men sådan er det.

Nu jeg ikke kan lave planer, er det nemt at bare lægge sig ned og simulere når man har lyst, men det er ikke den rigtige vej. Så jeg prøver at holde mig selv i ørene hele tiden Grin Og med den næsten 'rene' strand jeg har fra morgenstunden, burde der være et hav af tid til båden. Og som jeg læste her til morgen, var der en der spurgte hvorfor problemet er så stort her.

Jeg ved det simpelthen ikke, udover at give varmen skylden, er jeg overbevist om, at de materialer man her bruger og kalder glasfiber, ikke har det ringeste med virkeligheden at gøre?? Som jeg før har fortalt, hælder man i mit tilfælde 60 kilo flydende 'noget' ned over båden og tilsætter en skefuld hvidt pulver. Som jeg mener at have set, og som der bliver sagt, burde det ikke give problemer. Men havde jeg bare kunne købe en spand eller 2 af det spartelmasse man bruger hjemme, og som jeg har brugt på biler, er jeg sikker på at det ville gå meget bedre. Det her er helt forkert og har intet med glasfiber at gøre??

Så jeg må kæmpe videre og få det bedste ud af det, slutresultatet bliver ikke som jeg havde håbet, men er stadig 100 % bedre end de fiskerne lagde på. Og det er de ikke så glade for opdagede jeg i går i Muslim Village. Her mødte jeg Ronning som tømreren hedder, normalt hilser og smiler han og hele hovedet som han bestemt ikke gjorde i går, så de er ikke så tilfredse med at jeg fjernede det de havde lagt på..

Men livet går videre, dog uden fiskeriet som jeg savner. Men jeg er nødt til at vente et par dage af sikkerhedsmæssige årsager godag inden jeg vover forsøget. Og så er mit net vel osse færdigt ??

Jeg afleverede det hos en muslim der vist hedder Mr. Ko Kai ?? Han reagere på navnet, så det kan ikke være helt tosset. Han havde lovet det færdigt til Mandag, men sagde i går at der gik Three Tomorrow?? Det er hans måde at sige 3 dage på griner Så jeg må vente lidt endnu på det.

Og så tror jeg at Ali Baba som vi har døbt ham har oplevet nemesis??

Det er en ung muslimsk fisker på et par og 20 vel, han er den største aktør i mit manglende fiskegrej?? Han er døvstum og fisker efter krabber på lavt vand, og på den måde lærte jeg ham at kende. Købte nogle krabbenet af ham, og her begyndte det at gå galt??

Mit grej forsvandt, og kunne dagen efter købes i Muslim Village. Siden mine 2 net forsvandt i Oktober måned, har han når det er godt vejr, fisket med netop 2 net. Magen til mine såmænd, samme højde, længde og materiale, og lige uden for mine vinduer?? Men der er ingenting at gøre, selv muslimerne i Hua Thanon, kalder ham Ali Baba og trækker på skulderen.

Men nu er han frustreret, som jeg opfattede det jeg så i går, har han fået stjålet sine krabbenet. Noget forvirret har han sejlet rundt og ledt efter dem, og har skam osse kigget i min båd. Dog uden at gå ombord, men sådan prøvende sejlende rundt om båden.
Det fik jeg øje på i går ved 5 tiden, lige hjemvendt fra min Chang pusher, satte jeg mig på stranden for at nyde livet med den ene tilladte kølig, og da jeg så at han lå fortøjret 3 meter fra båden, gik jeg da hen og stillede mig op foran ham, og kiggede på ham. Han ville være god til poker, for han holdt stand i en halv time inden han smed det anker han var ved at stjæle fra mig, og sejlede væk??

Og helt uden hastværk gled han stille og roligt videre, medens han så efter andet let tilgængeligt fra de omkringliggende både ????

Nej, jeg er ikke racist. Men jeg forstår ikke den Thailandske tankegang i det her, fyren her stjæler fra alt og alle, inklusive muslimerne. Men ingen gør noget på grund af det forbandede taben ansigt grej, man siger blot Ali Baba og trækker på skulderen. Det forstår jeg simpelthen ikke !!

Jeg skal se om jeg kan få nogle billeder af ham når jeg skal hente mit net, om Three Tomorrow griner

Desværre ingen billeder af noget som helst, jeg kommer som sagt ikke så langt omkring. Og energien er nede i det røde felt på grund af mine indlagte 100 meter løb, så jeg er ked af at Dagbogen er alvorlig tynd igen i dag.

Men alting har en ende siger man, den vil jeg så kigge langt efter, for jeg gider ikke det her mere. Med medicin til 2 uger liggende i skuffen, kræver det sgu sin kvinde, ikke at tage en pille som man plejer music Så bliver alting godt igen, og man hænger på afhængigheds karrusellen igen. Nej tak jeg fortsætter, nu er det jo gået 'godt' i et par dage ked så nu må det da snart være slut ??

Jeg har jo også store problemer med at servicere Bambi med dette handicap jeg har, så jeg må op i omdrejninger igen inden Islander kommer og snupper alt det gode fra mig, ufine tricks sir jeg bare Angry
Tro ikke på alt du hører !!

Og som om det ikke er nok, har Badedyret nu gjort det til en vane at give mig konstante fryseture!! Hvad har jeg dog gjort i mit liv siden jeg skal drøne rundt med gåsehud her i 37 Graders varme rasende
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2010 05:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 140

Hej Pensionist.
Jeg ved jo godt, at UTAK er verdens løn Angry. Og jeg ved godt at, jeg er lidt naivkat, men jeg har ABSOLUT ingen planer om at at overtage Condom Bar - ihvertfald ikke p.t. - men man har jo et standpunkt til man får et nytGrin . Og summen af laster er altid den samme, jeg synes der var et indlæg der antydede, at du er ved at sammenblande sorte høns og kropsduer, pas på ( venligt ment ) Når vi mødes over en kølig, har jeg så forstået det rigtig, at jeg giver en kølig aqua + 1 imodium istedet for Chiang ? Det skulle jo gerne være lidt hyggeligtThumb . Hav en god god dag.music
Hilsen
islander ked
Badedyr
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2010 10:34

Bruger

Antal indlæg: 151

Hey Pensionisten !!!!!!!

Lige dagens temp her fra, ha ha minus 1, men men sne er begyndt igen, og de snakker om ca 15 cm igen, skal vi regne med,damn jeg er træt af sne, det er de "skide" unger der ønsket hvid Jul, ha ha rasende

Ang din bike, hvad kosten sådan en i fast udgifter til forsikring med mere ??
Skal sådan en synes hver X antal år osv osv ??

Har jo ikke være i thailand før (men kommer den 15 sept) og kan jo godt lide at følge din dagbog, så hvor henne i thailand er du, kunne være rart for en total nybegynder at vide music

Det må godt nok være træls at bruge 2-3 timer hver dag på at gøre din strand ren, men forstå godt du gøre det.....

Tag du bare en kold øl på min regning skaal

Håber alle her inde for en god dag....

Mvh Per
sank
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-02-2010 11:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

driller Ja den Pensionist skal ikke pive over varmen ? så kan han rejse til DK og slibe lidt på min Båd. Har sendt ham et foto griner
jesperfrb
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-02-2010 00:28

Bruger

Antal indlæg: 176

Til Badedyret: Enten læser du kun overfladisk, ellers læser du slet ikke!
Pensionisten bor på Koh Samui, hvilket er skrevet i mange indlæg! Hvis du ikke ved hvor koh Samui (Thailands næst største Ø) ligger, så må du vist have fat i et atlas!Angry
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Badedyr
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-02-2010 08:32

Bruger

Antal indlæg: 151

Nej nej, har godt set navnet, men læste jo også han ville bruge sin nye mc til visum run, og synes det ser lidt langt ud, så tro måske jeg var forkert på den...

Når jeg bruge google til "map thailand Koh Samui"

Mvh Per
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dagbogen. Dagbogen 34 30-07-2023 18:10
THAILAND : with Train from Ratchasima trough Bangkok 2010 Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 19-12-2012 05:18
Dagbogen 22.09.2012 Kanchanaburi Dagbogen 52 30-11-2012 06:13
Dagbogen 04.11.2012 U-Thong, Kanchanaburi. Dagbogen 45 11-11-2012 06:22
Dagbogen 27.10.2012 Hell Fire Pass Dagbogen 6 29-10-2012 00:03

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768