Antal indlæg: 1146 Tilmeldt: 24.10.09 Status: Offline
08.02.2010
Godmorgen Dagbog.
Det var dog masende med den storm, den er selv om båden ligger i beskyttelse bag revet, så stærk, at båden driver lidt. Og det selv om jeg har 3 ankre ude, så der er gang i den her. Derfor fik jeg heller ikke kigget på motoren som jeg gerne ville, man skal jo spænde sig fast til båden i det vejr her
Og det er måske meget godt?? for stormen giver ekstra arbejde med at holde stranden ren.
Den bunke her, er fra 1 dag. Alt mellem himmel og jord. Men slet ikke noget i forhold til de slemme dage. Som Badedyret siger, sviner de så meget ??
Ja, de er slemme. Selv om Thaierne har opdaget 'min' rene strand, og kan bruge hele dagen her. Taber de stadig hvad de har i hænderne, mine små forsøg med at stille små skraldespande op, mislykkes totalt. De får jo 5 Baht pr kilo plastik, og 8 Baht pr kilo glas, så der er penge i mine skraldespande og i mine askebægre
Men jeg håber at kunne gøre en lille forskel alligevel, hvis bare én tager rengøringen til efterretning, er missionen lykkedes!!
Og bunken er samtidig årsagen til min meget store skepsis med at bade, og at vade rundt i det urene vand. Meget af det som skyller op på stranden, har ligget i sandet lige udenfor i jeg ved ikke hvor lang tid. Idag er der ingen engangssprøjter som jeg finder mange af, men jeg ved de er derude. Derfor monterer jeg dykkersko når jeg ikke kan se bunden, just in case ??
Og alting hænger sammen her i livet, så bunken her er samtidig en forklaring på hvorfor fiskene er væk??
På grund af manglende respekt såmænd, hvis nogen ville være så venlige at fortælle Thaierne at fiskene forsvinder når man ikke viser havet respekt, og at havet ikke er specielt begejstret over dynamit fiskeri, tror jeg der er håb.
Alle de små fisk i ser på billedet, er kun en my af det samlede antal små fisk som smides ud??
Man skal ikke tage til Koh Samui for at snorkle, det er for sent. Så godt som alle koraller er ødelagt, og det farvestrålende liv der plejer at være omkring koraller er borte for altid, desværre !! Der er nogle enkelte meget små koraller visse steder, men det er ikke værd at rejse efter. Så store fisk, skal man sejle efter, og det endda meget langt. For thaierne skal have den ros at de er vedholdende, de bliver på det samme sted indtil der ikke findes en enkelt lille musling tilbage !!
Vil i se fisk og super flotte, og levende !! koraller, skal i tage til Koh Phangan eller Ko Tao. Her er udviklingen ikke nået så langt endnu. Dog er det meget nemt at se hvor lidt der skal til for at slå en koral ihjel selv her??
Der findes nogle kæmpe store runde koraller, som i mange tilfælde når helt op til lige under vandoverfladen, dem har turister den dårlige vane enten at sættes sig på, eller stå på dem når man skal have vandet ud af masken. En enkelt berøring er nok til at begynde nedbrydningen af korallen, og man kan tydeligt se den store kontrast.
Fra toppen hvor folk jo står, breder sig en kedelig betongrå farve sig nedad. Det er tegnet på at koraller visner og er ved at dø!!Så et enkelt tryk, en enkelt berøring, er nok til af afsige dødsdommen over havet. Tænk på det ??
Jeg har igen ikke oplevet så forfærdelig meget, jeg bruger meget tid på min kamp for tiden, så det er lidt kedeligt. Men jeg fik da taget mig sammen til en tur på Lamai Beach, det var jo Søndag med masser af lokalt liv på stranden. Og sjovt nok ?? fik jeg en anderledes oplevelse.
I dag så jeg beviset på påstanden om de dårligste turister, russerne??
En ældre mand med topmave, og en skoletaske som jeg havde da jeg var barn, var mandsopdækket af 3 bodyguards. Russisk mafia er jeg sikker på, det lød som russisk, og magen til gustne bodyguards har jeg aldrig i mit liv set før. Min betegnelse af Dan, strisseren jeg mødte i Khao Sok kaldte jeg for folkevognsrugbrød holder ikke her. Han var hærdebred og stor, men her ville han have følt sig lille!!
Den ene af de her fyre lignede en meget dårlig karakter fra en film, ond at se på, og med en holdning kunne man se der ikke tillod andre i hans størrelse, spankulerede rundt for at flashe sig selv, samtidig med at han gik rundt og udvalgte kommende ofre er jeg sikker på?? Lå der en fyr med bare det der lignede muskler, stillede ham her dræbermaskinen sig op, og gloede udfordrende på personen og sagde noget på russisk.
Jeg forstår ikke sproget, men jeg er sikker på at det ikke var venlige tanker han sendte dem. Den her fætter var åbenbart så aggresiv at han var nødt til at slås hele tiden?? Hans mission mislykkedes, men han fik da skræmt alle i og omkring Bikini Baren.
Så kampen idag var lidt anderledes, for robotten her, havde valgt at placere sig klods op af banen. Men smart nok, folk kigger jo på banen og kan ikke undgå at se ham!!
Grunden til at jeg skrev sjovt nok var, at yindee i går fortalte mig hvor flinke og rare russiske turister er når de besøger hans restaurant. De må være fra en anden by tror jeg
Nå, jeg brugte nogle timer med at lave ingenting mens jeg studerede duer?? Kropsduer
Og igen gik jeg hjem, denne gang langs stranden næsten til Hinta Hin Yai. For her har nogle smarte folk opført en stor ulovlig betonmur. så man ikke mere kan gå hele vejen til Hinta Hin Yai. Og de nægter at lade dig passere gennem deres restaurant selv om det osse er ulovligt, så en kedelig udvikling, men hvem skal stoppe dem??
Og nu vi snakker fisk
Som Bamse siger, findes der sild i massevis her Der hvor jeg plejer at 'opholde' mig, er der en lille fast stamme af sild. Stimen er en fasttømret stime som ikke tåler indblanding udefra. Og dog ??
Jeg er nødt til at anmode jer om forstærkning?? For pludselig er stimen blev lidt større, to små søde veldrejede sild bevæger sig rundt i stimen som om de hører til der, og hende som jeg på et tidspunkt viste jer, stående bag baren, arbejder nu på fuld tid her.
Jeg kan da ikke overskue alle disse nye sild også, så hjælp søges til at holde flokken samlet !!!!
Bambi er ikke helt så tilfreds med udviklingen kan jeg se, for hvis jeg ved et uheld kom til at kigge på nogle af de nye sild, snakkede hun meget hurtigt på et eller andet sprog og rynkede panden alvorligt.
Så jeg må være lidt diplomatisk her, men det er svært med det gode hjerte jeg har :-OO
Hav en god dag.
Antal indlæg: 140 Tilmeldt: 21.12.09 Status: Offline
Hej Pensionist.
Gør nu ikke noget overilet. Hjælpen er på vej.:TUP Hvis jeg altså ikke iser inde på den her ø((6)) Og det er en uomtvistelig kendsgerning at sild er både godt og sundt.((2((
Er problemet med engangskanyler et generelt problem eller mere lokalt ?
Hilsen.
islander ((3((:TUP*TH*
Antal indlæg: 140 Tilmeldt: 21.12.09 Status: Offline
hej Pensionist.
Dit råb om hjælp er vel grundet i, at du har brug for mere tid til fiskeri/vedligeholdelse/rep af flåden/forsyne Dagbogen med billeder/jævnlige ajourførings samtaler med Pat/ rengøring af strand/renovering af bar/overtagelse af Honda osv. Enhver for hjælp, hvor der er vedhæftede betingelser så som gratis snaps, bør i alles interesse undgås For at det ikke skal ende i snak.Kan opgaverne fordeles ( stegte - røgede - benfri - marinerede ) Jeg har nogen erfaring med kryddersild. Så det skal nok falde i hak alt sammen.
hilsen
islander