Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
jeg går her helt alene
IT
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2010 17:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1741
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hvorfor det joee det er meget simpelt er som mange andre herude blevet skuffet af mine landsmænd eller andre falanger

hvorfor kan vi ikke holde sammen hjælpe hinanden i hverdagen drikkes der formeget så vi måske glemmer hvad vi lovede eller er vi bare onde

et indlæg der er meget oplysende og som vi kan lære af bliver næsten ikke læst det bliver tit og ofte latterlig gjort har meget få eller næsten ingen læserer

skrives der om sex eller en anden person som man ikke kan lide eller om de dumme thaier som snyder os hele tiden ja så kommer der gang i indlægene meget hurtigt bliver det også personligt og der kastes tit med mudder

disse ting har jeg oplevet på mange thai sider danske som udenlandske

i ønskes alle en god dag og en herlig weekend


ps. dette er ikke rettet mod nogle personlig
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
22fly
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2010 21:50

Bruger

Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

Hej IT - du behoever ikke at gaa alene for der er flere her som deler dine tanker og kender foelelsen! Ihvertfald er vi to. Jeg deler helt dine synspunkter.

Hav selv en god weekend

Jens
halv Kbh/ halv Esaan fra nu
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-01-2010 03:32

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej IT

Jeg tror da sådan netværk findes i alle større byer. Her i vores millionlandsby har vi et sådant meget velfungerende netværk, som sidste år blev brugt 722 gange.

Engelske Tim er ham der tager sig af politi sager. Han taler det thailandske sprog, og vi har fået ham in som frivillig i det lokale turist politi. Det var en sjov ting, for noget sådan havde vores landsby politi sgu aldrig hørt om, men det lykkedes.

Jeg tager mig af at hjælpe farangs hvis de skulle komme på hospital. Jeg tager mig af farangs der er kommet i problemer med det offentlige herude. Jeg hjælper farangs hvis de har brug hjælp til visa
ansøgninger. Jeg hjælper danskere der ønsker det, hvis de har fået det ene eller andet problem med det danske offentlige system.

Ken er vores bank mand. Ham har fået lavet en virkelig god aftale med Bangkok Bank her i byen for os farangs, så han er med når en farang er til det første møde med banken.

Jeg har andet sted på denne side skrevet lidt om dette. Ham englænderen med det komplicerede benbrud.

Vi havde en opgave i går, fordi en farang havde været så uheldig, at en knallert kørte op bag i hans nye bil. Politiet blev involveret. Vores kontaktmand Tim blev tilkaldt. Da han kom på stationen havde denne knallertkøre tilkaldt sin village forman (jeg ved ikke hvad det hedder på dansk). De var rigtig i gang med at skulle plukke denne farang.

Tim er i sådan situationen en rigtig cool mand, så det hele endte op med, at disse mennesker blev belært om, at den form for afpresning ikke ville blive toloreret, hvorfor en videre undersøgelse af dem vil blive foretaget. Alt blev droppet og store undskyldninger givet til den farangs de lige have prøvet at plukke, men den gik altså ikke.

Vedkommende farang blev som vi altid gør bedt om at give 400.- baht til politiets pensionsfund…

Jeg kunne fortsætte i det uendelige med solstråle historie. Det er en udløber af vores netværk. Jeg forstår ikke hvor i andre der bor herude ikke starter det samme, for det er vel i bund grund kun at starte det op, så kommer folk af sig selv.

Vi der her har startet dette netværk op, holder møde 1. gang hver måned, hvor der nu efterhånden er mange der nu kommer for at hilse på.

Vi har skam da også et meget lille netværk, os der tillader os at skrive om Thailand mange steder.

Fortsat god weekend..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-01-2010 03:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser It

ja jeg har også tit tænkt på hvorfor dansker i thailand ikke kan hjælpe hinanden.
Det er nu sjovere at være venner og mødes og hygge sig.
Men det er ligesom om at man skal helst ikke komme for tæt på hinanden.
Så jo it jeg holder sgu med dig.så bare kald mig rygklapper.
Jeg er i den heldige situation,at når jeg er i thailand,så tager jeg rundt og besøger danskere
jeg har lært at kende igennem internettet,og selvfølgelig i danmark.
Det er kanon hyggeligt at besøge folk,og ikke kun snakke med dem på
nettet,man får meget mere ud af sådan et besøg.
Ok jeg får som regel en kop kaffe,og det er jo dejligt me sådan en gratis ting skaal
nu håber jeg at jeg når at besøge sank,inden han tager hjem til sin kolde skude
han er jo osgå skibsreder.Grin

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-01-2010 16:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

du skal ikke gemme dig IT ud af busken der er også gode mennesker herude skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand vil åbne landet helt om fire måneder Hele Thailand 7 01-07-2021 20:00
Et indblik i den thailandske konges ikke helt så typiske royale liv Den Royale blog 4 23-10-2020 11:22
Thailand åbner helt op 1. juli Hele Thailand 10 11-06-2020 16:12
Slange-trick går helt galt: Pludselig angriber den publikum Nyheder på dansk 6 29-12-2019 10:42
Væk, han er bare HELT VÆK Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 16-03-2019 07:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 100,480,780 Unikke besøg | jQ Blog