Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
skal have en campingvogn flyttet til thailand
Webmaster
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-01-2010 10:21
Bruger avatar

Super Administrator

Antal indlæg: 83
 Status: Offline

hej har lige fået mail her må Big-Viking nok træde til mail er videre sendt til dig

hej jeg skal have en campingvogn flyttet til thailand og kørt 230km hen hvor jeg bor den er 2,5m bred og 8m lang vægt 1600kg var koster det ialt
>
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Big-Viking
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-01-2010 10:34

Bruger

Antal indlæg: 86

Webmaster skrev:
hej har lige fået mail her må Big-Viking nok træde til mail er videre sendt til dig

hej jeg skal have en campingvogn flyttet til thailand og kørt 230km hen hvor jeg bor den er 2,5m bred og 8m lang vægt 1600kg var koster det ialt
>

Web. jeg skal kigge på det.. En campingvogn på en flat-rack til Thailand..Ikke helt billigt, med customs clearance osv. osv...
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 00:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1146

Jeg vil da osse lige spørge om en pris nu vi er i gang.

Hvad vil det koste at få 1 flyttekasse herud, med maks 10 kilo diverse PC dele og personlige effekter??
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Big-Viking
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 10:46

Bruger

Hvorfra i DK og hvortil i Thailand.?
Vil du selv stå for Custom clearance eller skal vi.?
Hvis vi ska. så må jeg vide noget om pris på dine ting samt om det er nye eller gamle ting. Pris får du ikke gennem denne tråd. Jeg vil skrive personligt til dig..
leif
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 12:40

Bruger

Antal indlæg: 681

hvorfor ikke poste prisen her ??
hvis i er billige kunne det da være god reklame.

Privat indbo kan man få toldfrit ind i th, inden for de første 6 mdr og kun 1 forsendelse.
el artikler, kun 1 af hver slags.

flytning af campingvogn.. 250 km.. et forsigtigt bud.. 5.000 thb. det behøver jo ikke være andet end en alm 10 hjuler/ 16 t lastbil der piller siderne af. hvad den koster i told aner jeg ikke noget om.
Big-Viking
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 12:59

Bruger

Der er lige nogen kriterier der skal opfyldes før man kan få fritagelse fra importtold og moms af ens indbo til Thailand.
THB 5000... Et meget forsigtigt bud Leif. Skulle nok have stået ca. DKK 5000 for fragt internt i Thailand. Den bliver sat på en Flat-rack på adressen i DK og kommer ikke af før adressen i Thailand.
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 13:02

Bruger

Antal indlæg: 697

Jeg er nok en stor tumpe, men hvorfor fanden vil man transportere en campingvogn fra Danmark til Thailand. Er det ikke langt ude, eller er jeg en tumpe.

For prisen for denne et eller andet blikskur vil da koste mere end at bygge et nyt hus. Eller er jeg forkert på den.

Jeg er bare målløs....skaal
Big-Viking
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 13:29

Bruger

Nej Manse, vil da ikke kalde dig en tumpe. Folk har jo ret til at tænke, mene og sige hvad man vil.
Om man kunne bygge et nyt hus i Thailand for hvad det koster at få campingvognen til Thailand, er vel ligegyldigt. Jeg skal bare føje kunden og kundens ønsker. ((12((
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 13:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

Davs Manse
ja mnan kunne sikkert købe et blikskur i thailand.
Men det er ikke en campingvogn.
en campingvogn kan man køre rundt med og bo i.
Prøv du det med et blikskur.
Jeg ville elske at ha en campingvogn eller en autocamper i thailand.

bamsen
leif
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 14:01

Bruger

Det koster 3.000 thb / dag at leje en 16t. lastbil. med mindre det er steget voldsomt de sidste 6 mdr.
dertil lidt fortjeneste til speditør etc...

transporten fra dk til th, på en Flat-rack, ja men det er vel så samme pris som en container. Og har jo ikke så meget med indenrigs i th at gøre..

hmmm skulle i mangle en transportør er jeg da interesseret hvis man kan tjene 30.000 om dagen.. selv mindre kan gøre det. music
manse
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 14:30

Bruger

Antal indlæg: 697

SÅ SÅ BV

Hvem er nu tumpen. Du skal altså være sød ved ham Manse. Han er lidt blød, og han forstår somme tider ikke det vås folk kommer med. Du må sgu da indrømme. Transportere en Campingvogn til Thailand er sgu da som at købe sand i Sahara, eller er jeg stadig en jysk tranlampe.

Du er en tumpe. Du lovede mig julesne fra Ceres, men de må jo være drukket på vejen til Nakhon Sawan for jeg har ikke set demskaal

Nå pyt kære ven. Jeg vil vedblive med, at være den uvidende sjæl, som alle kan bilde ind, at en eller anden vil transportere en campingvogn til Thailand.

Fortsat god weekend. Jeg er lidt fuld for jeg har efter lægens ordre indtaget mine 2 søndagsøl, så nu er næste uge på vand og cola light kære bamsen, og det er da hærværk for en livsnyder som jeg.
bamsen
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 16:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

hehehe manse det da dejligt med frisk vand........
ikke til at bade jeg mener ,men i halsen ,,,,og så en enkelt cola,uha driller

hehehe godt lægen ikke sætter mig til at drikek øl i stedet for vand og cola.det ville være slemt

Big-Viking
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-01-2010 21:07

Bruger

leif skrev:
Det koster 3.000 thb / dag at leje en 16t. lastbil. med mindre det er steget voldsomt de sidste 6 mdr.
dertil lidt fortjeneste til speditør etc...

transporten fra dk til th, på en Flat-rack, ja men det er vel så samme pris som en container. Og har jo ikke så meget med indenrigs i th at gøre..

hmmm skulle i mangle en transportør er jeg da interesseret hvis man kan tjene 30.000 om dagen.. selv mindre kan gøre det. music

THB 3000. Før nævnte du THB 5000... Lige meget hvad så bruger et Prof. flyttefirma ikke nogen ukurante til at fragt en kundes indbo. alt skal være iorden lige fra lastbiler, personale og helt til forsikringer. Så ingen af de nævnte priser du kommer med får du fragtet meget med med internt i Thailand.Der er vel en grund til at et eller flere emner kommer på flat-rack--- Så jo det er dyrere at få fragtet på flat-rack end i en container.. .. Kan endda være væsentligt dyrer.. Kommer bl.a an på brede og højde... Jeg kan da godt sørge for at en flytning kun ankommer til Pier Bangkok og at kunden overtager derfra.. Men ikke en service jeg vil anbefale.. Jeg vil altid anbefale en Full-Service-Flytning..Altså dør til dør med alt inkl...

Manse.
Ja, jeg lovede at bringe 1 par kasser Julebryg, hvis jeg kom til Thailand i juledagene. Men ikke Ceres (X-MAS).. Tuborg Julebryg var aftalen.. skaal
leif
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2010 00:42

Bruger

he he, læs nu det hele så kan det være du også forstår..
jeg skrev 5.000 første gang fordi jeg gik ud fra speditøren skulle tjene lidt også.

men skal du have 30.000 for en flytning på 230 km, kan jeg da godt se det er træls jeg poster prisen på at leje en lastbil.. Prof. vognmænd.. hej

bz
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2010 11:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 244

hvad er en flat-rack- ?????????ved ikke
Big-Viking
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2010 12:10

Bruger

En Flat-rack er en ”åben” container til fragt af emner der ikke kan komme ind i en lukket container.
Leje en 16tons lastbil for THB 3000 om dagen. Hvis det er hos en vognmand så er det underskud for den Thailandske vognmand. Bare fuel for hvor kunden skal have sin camping leveret, lyder på ca. THB 3600 og derud over kommer de andre omkostninger. Også skal der lejes kran for at få den af, hvis ikke der er kran monteret på lastbilen. Og så er der lige det med forsikring, hvis du bruger den lokale vognmand til en pris pålydende THB 3000..
Hvis det er hos udlejningsfirma så kommer fuel prisen stadig oveni de 3000 og der er vel andre udgifter forbundet med at leje et lastbil… Også her skal der lejes kran for at få den af, hvis ikke der er kran monteret på lastbilen.
Hvad er navnet på den Speditør der ikke skal have mere end THB 2000.???((12((
Endeligt.. Hvor mangen en Farang gider/ kan selv.????ved ikke

leif
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2010 17:33

Bruger

ok jeg vidste ikke diesel er steget så meget de sidste 6 mdr.

så vi tager den på en anden måde.. for 6 mdr siden...
kunne man leje 16 t, lastbil for 3000 thb / dagen

jeg kender flere vognmænd og de fik ik mere pr dag.
Et par stykker kører foderstoffer, hvor der kræves de har gods forsikret..

Speditørens fortjeneste skal vel beregnes i forhold til udgiften eller
Endeligt.. Hvor mangen en Farang gider/ kan selv

det var vel svaret på det.........

Kran, nå ja hvis bilen har kran er det nok nemmest, ellers kunne man jo sætte containeren af og så trille campingvognen af.. det tror jeg godt jeg kunne finde ud af Thumb
Big-Viking
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-01-2010 19:29

Bruger

Nu ved jeg jo hvor kundens campingvogn skal hen og til er det THB 30 diesel koster nu.? Ja, drøft du forsikring med den lokale vognmand i Thailand, når dit indbo er smadret.. Mai pen rai na... Igen hvilken speditør er det der kan nøjes med THB 2000. Vil gerne i kontakt med ham.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dirv. Nyheder på dansk fra Thailand Nyheder på dansk 50 22-11-2024 11:42
Smag på Thailand Hele Thailand 162 21-11-2024 16:52
Discover Thailand | The Most Amazing Places in Thailand | Thailand Travel Documentary Hele Thailand 8 16-11-2024 15:49
Brøndby Strand: Livet som dansk præst i Thailand (7. november 2024) Alt mellem himmel og jord 2 01-11-2024 12:06
VISA changes in Thailand Visa til Thailand 8 26-10-2024 17:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768