Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Sådan vil mænd holde ferie
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-01-2010 20:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
 Status: Offline

Fodbold, gourmetmad og sportsaktiviteter står højt på mænds ønskeliste, når ferien skal bestillesgriner

Kvinderne bestemmer for det meste, når familien skal ud at rejse. Men det betyder ikke, at mænd ikke har en mening om deres foretrukne rejsedestinationer.

Rejseselskabet Apollo har lavet en intern undersøgelse, hvor de har rangordnet de rejsemål, som mænd ville vælge, hvis de selv kunne bestemme.

- Rejser mænd med familien, er det vigtigt, at såvel rejsemål som hotel skal appellere til alle familiemedlemmer, små som store. Skal man på kærestetur, handler det om at forkæle sin kæreste - og sig selv. Handler det om en drengetur, er det typisk gode pubs, fodbold, Michelinstjerner, party-oplevelser og sportsaktiviteter, der er populære. Det er nogle af de ting vi oplever, når vi tester mænds rejsepræferencer, siger Rikke Koks Andreassen, PR-chef hos Apollo.

Her vil de hen:

1.Barcelona, Spanien
Den ultramoderne metropol, Barcelona, stryger helt til tops, når man spørger mændene. Michelinstjerner og overdådige markeder stimulerer smagssanserne. Byfester året rundt byder op til konstant dans og masser af livsglæde. Fodbold på absolut topplan giver et adrenalinsus.

Desuden ligger Pyrenæerne blot et stenkast derfra. Her er der mulighed for vandreruter og skiløb, der sætter gang i blodomløbet. Om sommeren giver de gule strande og det azurblå hav mulighed for alle former for vandsport.

Prisvenlige og gode hoteller er desuden nemme at finde. Barcelona har alt og repræsenterer på bedste vis det meste af det, en mand kan ønske sig, hvad enten man rejser med drengene, familien eller på kærestetur.

2. Porto Elounda De Luxe Resort på Kreta, Grækenland
På et af Grækenlands mest elegante luksushoteller oplever man masser af luksus og forkælelse for manden, der skal på romantisk tur med kæresten.

Derfor får hotellet en flot andenplads. 24 timers roomservice gør natten ung, gode restauranter og barer stimulerer smagsløgene. Der er gode fitness-faciliteter, opvarmet indendørs pool, flere udendørs pools med udsigt over havet samt et lækkert spa.

3. Khao Lak, Thailand
Mange mænd i undersøgelsen er vilde med Khao Lak, som ligger lidt nord for Phuket. Mange af hotellerne består af bungalow-villaer, der ligger lige ud til havet. Hotellerne har typisk spa med massage og skønhedsbehandlinger, som den kvindelige del af familien kan hygge sig med, mens manden kan gå på eventyr.

Den legendariske Nationalpark Khao Sok ligger 60 km. nord for Khao Lak. Her kan man opleve tropiske planter og vilde dyr samt vandre, bade i vandfald, padle i kano og ride på elefanter.

Dykkerparadiset Similianøerne og Surinøerne, som ligger et par timers bådtur mod vest, er også oplagt, hvis man tager til Khao Lak. Similianøerne regnes som et af de ti bedste dykkersteder i verden.

4. Dykkerrejser i Egypten
Der findes en verden under havoverfladen, som de fleste mænd elsker. Snorkling og scuba-diving er blandt mulighederne, og Egypten råder over nogle af de bedste dykkersteder i verden.

Dahab er bl.a. kendt for såkaldte kameldykkersafarier, hvor man rider på en fuldt oppakket kamel til et dykkersted, der ikke kan nås i bil. En helt enestående oplevelse, hvor mennesket er ét med naturen. Også Sharm el Sheik er kendt for ypperlige koralrev, klart vand og farvestrålende fisk.

5. London, England
Mange mænd er til fodbold, gode øl og storbyliv. En af de bedste metropoler til den slags er London. Byen er fuld af historie, masser af eksotiske madoplevelser og så er London desuden et mekka for mænd, der kan lide at shoppe.

Men helt afgørende er det for mange at se en fodboldkamp, der virkelig rykker. Det kan bl.a. være en FA Cup finale på Wembley med 90.000 syngende engelske fodboldfans. Stemningen omkring stadion op til kampen kombinerer højt humør med reel krigsførelse.

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-01-2010 07:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

Davser

ja jeg er sgu glad for jeg ikke har en familie,
at skulle slæbe rundt på, når jeg holder ferie i thailand.
Så skal man jo hele tiden tage hensyn, hvis man vil et eller andet, og man skal diskutere med konen, hvor man skal tage hen. Og hvornår,nu tager jeg bare bussen, og indiumellem kommer jeg til små sjove byer,Eller jeg tager hjem og besøger folk.rigtigt hyggeligt

bamsen
havefreak
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2010 08:23

Bruger

Antal indlæg: 7

Ja, den er god
aaby
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2010 08:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426

bamsen skrev:
Davser

ja jeg er sgu glad for jeg ikke har en familie,
at skulle slæbe rundt på, når jeg holder ferie i thailand.
Så skal man jo hele tiden tage hensyn, hvis man vil et eller andet, og man skal diskutere med konen, hvor man skal tage hen. Og hvornår,nu tager jeg bare bussen, og indiumellem kommer jeg til små sjove byer,Eller jeg tager hjem og besøger folk.rigtigt hyggeligt

bamsen

Tjaaa. Bamsen. Siden 1991 har jeg fyldt cirka 13 pas med stempler, så jeg har rejst meget. 99.9 % af tiden alene. i 1997 og 1998 var så så heldig at elske en kvinde som viste sig, osse, at være en fantastisk rejsekammerat. Efter alle de år som enlig rejsende, var det en sand nydelse af have en at dele små og store oplevelser med.
Tropiske hilsner
Aaby
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-01-2010 09:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138

Davser
Ja men jeg nyder nu at kunne tage rundt som det passer mig.
og ikke skulle vente,spørge nogen.

bamsen
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 13 24-06-2024 11:33
Sådan forsøgte thai-kvinde at ruinere Matthias Skik og brug 18 21-06-2024 17:14
Statens Serum Institut fortsætter i uge 5 med holde den øget forekomst af zikavirus i Thailand i fok Nyheder på dansk 1 04-02-2024 14:19
Hvorfor Rejser Danske Mænd til Pattaya? DERFOR Fri debat: Pattaya 11 03-06-2023 12:20
Flere mænd finder konen i Thailand Nyheder på dansk 2 05-05-2023 11:13

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768