Anfordringsgaranti.... åh nej..
|
larsmand |
Skrevet d. 02-01-2010 15:03
|
Bruger
Antal indlæg: 5
Status:
|
Jeg har fået lavet et visum til min thailandske kæreste... Visummet er betinget af at jeg stiller en økonomisk garanti, hvilket jeg selvfølgelig bliver nødt til at acceptere..
MEN.. Jeg gik for ca 6 måneder siden personligt konkurs med et par firmaer og er derfor blevet registreret i RKI.. Jeg HAR dog fundet de 56.000 kr men nu vil min bank (Danske Bank) ikke stille garantien fordi jeg står i RKI... De vil dog godt give mig et ViasDankort, men det er jo en hel anden historie..
Så det korte af det lange er at jeg står med en pose penge jeg gerne vil sætte ind på en (spærret)konto som sikkerhed for garantien, men banken vil ikke lave denne garanti.....
Hvad pokker kan jeg så gøre for at få min store kærlighed herop???
Ja jeg kan måske rende et par nye banker på dørene, men det er sgu ikke nemt at være gået konkurs... |
|
|
|
|
Mr positiv |
Skrevet d. 02-01-2010 15:16
|
Bruger
Antal indlæg: 86
Status:
|
Hvis du gifter dig skal du ikke stille garanti så der er det problem væk.
Hvis du søger opholdstilladelse må du ikke skylde mere end
50000 i skat før de siger nej, med mindre de har lavet reglerne om.
Har du børn som du inten bor hos dig eller du ser kommer du under reglen særbarn og alle krav bliver anuleret. |
|
|
|
bamsen |
Skrevet d. 02-01-2010 15:41
|
Bruger
Antal indlæg: 1138
Status:
|
Ellers snak med en anden bank,
Jeg har snakket med flere som har haft det problem med den danske bank,
De ville heller ikke ha mig som kunde,
Men jeg skiftede til diba bank,keine problem to noget som helst.
bamsen |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 02-01-2010 17:04
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
larsmand skrev:
Så det korte af det lange er at jeg står med en pose penge jeg gerne vil sætte ind på en (spærret)konto som sikkerhed for garantien, men banken vil ikke lave denne garanti.....
..
det er nok fordi, såsnart kreditor finder ud af pengene står i banken, så henter de dem.... |
|
|
|
bamsen |
Skrevet d. 02-01-2010 17:56
|
Bruger
Antal indlæg: 1138
Status:
|
uha ja det er sgu da rigtigt de vil nok komme efter dem.uha så er det jo ikke smart at ha dem.
så er der vist kun,at tage derud og gifte sig.
det er da rigtig kedelig sitation du er i.
bamsen |
|
|
|
|
Skrevet d. 02-01-2010 18:09
|
Antal indlæg:
Status:
|
Ja jeg ville heller ikke have dem stående i banken, kender det desværre alt for godt |
|
|
|
larsmand |
Skrevet d. 03-01-2010 00:34
|
Bruger
Antal indlæg: 5
Status:
|
Tak for indlæggene.....
Ja at gifte os er naturligvis en løsning her og nu... Men skal hun så familiesammenføres står jeg jo i princippet med sammen problemstilling...
En måde at komme udenom kreditorene er at lade min søster (eller en anden) står som den der indsætter pengene på en konto hun ejer... og så lad banken tage sikkerhed i denne konto... Nu er det ikke sådan at jeg har pengene men kan låne dem ved en god ven, så det er ikke for at snyde nogle kreditorer.. beløbet er desværre også blot en lille dråbe i havet...
Men er der nogen der kender en god bank der kan være behjælpelig?? ellers så gifter vi os sgu.... og det er måske heller ikke så tosset, smiler...
En anden ting omkring FS er beløbet... er det korrekt at beløbet kan nedsættes til det halve hvis hun har afsluttet nogle danskprøver ?? Hun har boet i danmark i 6 år og har alle kurser... NU har hun så været i Thailand siden august... hvordan er det lige med den gyldne regel omkring de 7 år???? Hun har mulighed for at få fast job når hun kommer herop...
dejligt med nogle som jer, der kan komme med lidt input til en novice som mig på disse punkter... |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 03-01-2010 02:09
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
En god BANK ???????? |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 03-01-2010 09:15
|
Bruger
Antal indlæg: 3350
Status:
|
larsmand skrev
En måde at komme udenom kreditorene er at lade min søster (eller en anden) står som den der indsætter pengene på en konto hun ejer... og så lad banken tage sikkerhed i denne konto... Nu er det ikke sådan at jeg har pengene men kan låne dem ved en god ven, så det er ikke for at snyde nogle kreditorer.. beløbet er desværre også blot en lille dråbe i havet...
i følge loven skal der stilles garanti loven siger ikke det skal være dig eller din pige der stiller med den , din ven som du låner pengene af kan være den der stiller med garantien |
|
|
|
manse |
Skrevet d. 03-01-2010 09:26
|
Bruger
Antal indlæg: 697
Status:
|
Ja Thai
Hvor svært kan det egentligt være. Garanti har jo intet med personen at gøre, men noget med garantien at gøre, så hvis jeg eller andre vil stille denne garanti, så vil der jo ikke blive nogen form for problemer.
Livet kan jo egentligt være ganske enkelt engang imellem... |
|
|
|
Mr positiv |
Skrevet d. 03-01-2010 12:58
|
Bruger
Antal indlæg: 86
Status:
|
I hvilket år lavede de loven om for at få permanentopholdtilladelse fra 5år til 7års ophold. |
|
|
|
thai |
Skrevet d. 03-01-2010 18:08
|
Bruger
Antal indlæg: 3350
Status:
|
Mr positiv skrev:
I hvilket år lavede de loven om for at få permanentopholdtilladelse fra 5år til 7års ophold.
er ikke helt sikker men for ca 5 år siden |
|
|
|
lindyras |
Skrevet d. 03-01-2010 18:24
|
Bruger
Antal indlæg: 735
Status:
|
http://www.nyidan...ngelse.htm