yindee skrev:
solen stråler fra en skyfri himmel jeg er på vej til koh samui radioen kører på fuld drøn speederen er i bund holdkæft hvor det kører
bang bang og atter bang larm og spektakel fra motor rummet hvad sker der jeg kopler ud triller i frigear ind på en nedlagt tankstation
en thaier kommer ud fra kontorer kigger på mig kigger på biler udbryder på gebrokken engelsk vi repeterer ikke små biler her kun lastbiler
jeg bander lidt og siger på thai det er jeg da ked af men hvor kan jeg så få det lavet ,han kigger på mig smiler og siger nå du taler
Thai jammen så kan vi da godt hjælpe dig og lave det her
de går i gang 2 mand køleren er stået af flere småting er ødelagt en bil bliver sendt af sted efter reservedele
pludselig er det mad på bordret nu skal vi alle spise også dig siger mekanikeren masser af mad 5 store øl er der også jeg takker for maden som jeg nyder men øl og kørsel passer ikke sammen så dem må de selv drikke ok siger min nye ven det gør vi når bilen er færdig
5 timer senere en ny køler er sat på plads viften er også klar samt nogle andre småting
puha tænker jeg det her bliver sku dyrt og det blev det
køler 4580 baht
vinge til blæser 720 baht
kølevæske 160 baht
skærm til vinge 220 baht
termostat og dirv småting 630 baht
arbejdsløn 500 baht
i alt at betale ved kasse et 6810 baht
glad og tilfreds forlader jeg stedet takker for god service og forlanger at betale for middagen og øllene det får jeg under store protester lov til
...