"Jamsekogeriet"
|
AL 48 |
Skrevet d. 28-10-2012 05:06
|
Bruger
Antal indlæg: 1814
Status:
|
Ja, det er noget frygteligt svineri efterhånden.-Og det er ikke kun i Sverige de svindler med oksekød/oksefars.- Har fyret min lokale "kødpusher" i DK. - Sidst jeg købte 1kg. "oksefars" til en ordentlig omgang "hakkedrenge", var der sgu blandet så meget hestefars i at det tydeligt kunne smages. Men så selvfølgelig større profit, da hestefars ligger 30-40% under i pris!!
PS. Jeg skylder nok lige at fortælle, at min danske "kødpusher" arbejder sammen med 2 andre slagtere, og er temmelig berømt i "jydeland" for slagtning af heste.- Men derfor skal han sgu ikke blande dem i mine "hakkedrenge",-heller ikke seletøjet |
|
|
|
Pleasantville |
Skrevet d. 30-10-2012 11:16
|
Bruger
Antal indlæg: 149
Status:
|
AL 48 skrev:
Ja, det er noget frygteligt svineri efterhånden.-Og det er ikke kun i Sverige de svindler med oksekød/oksefars.- Har fyret min lokale "kødpusher" i DK. - Sidst jeg købte 1kg. "oksefars" til en ordentlig omgang "hakkedrenge", var der sgu blandet så meget hestefars i at det tydeligt kunne smages. Men så selvfølgelig større profit, da hestefars ligger 30-40% under i pris!!
PS. Jeg skylder nok lige at fortælle, at min danske "kødpusher" arbejder sammen med 2 andre slagtere, og er temmelig berømt i "jydeland" for slagtning af heste.- Men derfor skal han sgu ikke blande dem i mine "hakkedrenge",-heller ikke seletøjet
Jeg var sku ikke klar over Låsby Svendsen også var i kødbranchen, tak for tippet. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 30-10-2012 12:10
|
Bruger
Status:
|
Pleasantville skrev:
AL 48 skrev:
PS. Jeg skylder nok lige at fortælle, at min danske "kødpusher" arbejder sammen med 2 andre slagtere, og er temmelig berømt i "jydeland" for slagtning af heste.- Men derfor skal han sgu ikke blande dem i mine "hakkedrenge",-heller ikke seletøjet
Jeg var sku ikke klar over Låsby Svendsen også var i kødbranchen, tak for tippet.
Min lokale "kødpusher" i Ørting hedder nu ikke "Låsby Svendsen", men Ove Jensen og er ellers en fin og reél slagter, der samme tid sagtens kan konkurrere med supermarkedernes priser (f. eks. ½kg. flæskefars kr.: 18,-), vel at mærke når man bestiller 10 pund ad gangen. Farsen er friskhakket osv., fedtprocenten aner jeg ikke en skid om, men det smager godt, og kan sagtens bruges til carbonader også.
"Fejltagelsen" med mig har jeg fået forklaring på:
Mange kunder i hans forretning vil have iblandet hestekød, derfor har han 2 slags "småkød" i skåle til friskhakning.
Hans mor på 70år betjente mig den dag,-og tog forkert af skålene. Hun fortalte ham det selv da jeg var kørt igen. - Så nu ligger der 1kg. friskhakket oksekød og venter på mig i Ørting( uden beregning).
"Svendsen Låsby" kender jeg særdeles godt. Han har ikke rigtig gang i den for tiden som "kødgrossist".- Jeg kender ham fra mine "yngre" velmagtsdage,- da han havde hele menageriet ude på "Låsby Mark".-Dengang forhandlede han også kødvarer,-især næsten alle former for pølser (rullepølser-spegepølser etc.), som var tæt på at blive "mistænkelige".-Men det sked han på, lige indtil veterinærmyndighederne kom og lukkede biksen,-da blev han sgu sur
Mit kendskab til ham skete gennem min storebror, han blev bestyrer af "Svendsens" autoriserede Citroén forretning, der dengang lå i Fyensgade 11 i Herning.-Dengang var der sgu "stil over det". Spritny Citroén ID-19,-og så ud og imponere "damer" |
|
|
|
Pleasantville |
Skrevet d. 30-10-2012 14:38
|
Bruger
Antal indlæg: 149
Status:
|
AL 48 skrev:
Pleasantville skrev:
AL 48 skrev:
Jeg var sku ikke klar over Låsby Svendsen også var i kødbranchen, tak for tippet.
Min lokale "kødpusher" i Ørting hedder nu ikke "Låsby Svendsen", men Ove Jensen og er ellers en fin og reél slagter, der samme tid sagtens kan konkurrere med supermarkedernes priser (f. eks. ½kg. flæskefars kr.: 18,-), vel at mærke når man bestiller 10 pund ad gangen. Farsen er friskhakket osv., fedtprocenten aner jeg ikke en skid om, men det smager godt, og kan sagtens bruges til carbonader også.
"Fejltagelsen" med mig har jeg fået forklaring på:
Mange kunder i hans forretning vil have iblandet hestekød, derfor har han 2 slags "småkød" i skåle til friskhakning.
Hans mor på 70år betjente mig den dag,-og tog forkert af skålene. Hun fortalte ham det selv da jeg var kørt igen. - Så nu ligger der 1kg. friskhakket oksekød og venter på mig i Ørting( uden beregning).
"Svendsen Låsby" kender jeg særdeles godt. Han har ikke rigtig gang i den for tiden som "kødgrossist".- Jeg kender ham fra mine "yngre" velmagtsdage,- da han havde hele menageriet ude på "Låsby Mark".-Dengang forhandlede han også kødvarer,-især næsten alle former for pølser (rullepølser-spegepølser etc.), som var tæt på at blive "mistænkelige".-Men det sked han på, lige indtil veterinærmyndighederne kom og lukkede biksen,-da blev han sgu sur
Mit kendskab til ham skete gennem min storebror, han blev bestyrer af "Svendsens" autoriserede Citroén forretning, der dengang lå i Fyensgade 11 i Herning.-Dengang var der sgu "stil over det". Spritny Citroén ID-19,-og så ud og imponere "damer"
Ja , jeg syntes nok jeg kunne høre der var lidt krejler i dig |
|
|
|
leif |
Skrevet d. 30-10-2012 15:31
|
Bruger
Antal indlæg: 681
Status:
|
Hmmm ham anton
hvad mon det bliver til med hans opskrifter..
jens ( låsby ) he he joe han er en krejler af de store, men også lidt imponerende han har kunnet lave en formue på at snyde folk.
Boede en mdr på låsby kro i forbindelse med arbi og ja der var han jo en festlig fyr og bestemt ik smålig.
Om der kommes hestekød i farsen.. ja og hvad så det bliver det da ik ringere af.. det er straks værre de pumper kødet med 15% vand og det er helt lovlig. |
|
|
|
Vanilla |
Skrevet d. 31-10-2012 12:59
|
Bruger
Antal indlæg: 275
Status:
|
Hvad er det ?
|
|
|
|
Vanilla |
Skrevet d. 31-10-2012 13:44
|
Bruger
Status:
|
AK81 har vundet en blomst, det er nemlig saadan lidt af hvert fra koeleskabet, der er et par vovser ikke saa langt her fra, de bli'r saa glade naar jeg kommer med lidt mad.. |
|
|
|
skipper |
Skrevet d. 31-10-2012 20:47
|
Bruger
Antal indlæg: 3857
Status:
|
Jeg syntes det er fantastisk når behjertede mennesker forærer deres madaffald til de stakkels dyr.
Anarki eller Kaos. |
|
|
|
Vanilla |
Skrevet d. 01-11-2012 03:34
|
Bruger
Status:
|
Det er muligt at mad som har vaeret 2 dage koeleskabet ikke er fint nok til dig skipper, men vovserne klager bestemt ikke over mad fra jamsekogeriet. |
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 01-11-2012 03:38
|
Bruger
Status:
|
Vanilla skrev:
Det er muligt at mad som har vaeret 2 dage koeleskabet ikke er fint nok til dig skipper, men vovserne klager bestemt ikke over mad fra jamsekogeriet.
Her får de også "køleskabsrester", foruden deres normale "hundeæde".
PS. Vi har 3 "rovdyr" |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 01-11-2012 03:53
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
hej
hvad har vi her, kig nu godt og grundigt på billedet............. før du gætter
|
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 01-11-2012 04:01
|
Bruger
Status:
|
yindee skrev:
hej
Efter størrelsen at dømme, så ved jeg det godt
--Men det tør jeg sgu da ikke skrive her,- hvad tænker du på Yindee?? |
|
|
|
rinpoche |
Skrevet d. 01-11-2012 18:22
|
Bruger
Antal indlæg: 245
Status:
|
Nice! |
|
|
|
kalle |
Skrevet d. 02-11-2012 00:15
|
Bruger
Antal indlæg: 48
Status:
|
Ser sgu godt ud Vanilla ville bare personligt gerne have haft bløde løg og æbler til men sådan er vi så forskellige men igen ser godt ud tror sgu Ning går og feder dig op men ok også snart jul . |
|
|
|
sank |
Skrevet d. 02-11-2012 07:51
|
Bruger
Antal indlæg: 1828
Status:
|
Ja kalle han har lige købt nye skjorter. Bløde løg og æbler til persille sovs ? den har jeg ikke hørt før ? det må være Jysk |
|
|
|
Vanilla |
Skrevet d. 02-11-2012 08:47
|
Bruger
Status:
|
Jeg kan lige fortaelle at det smagte fantastik, ja det er godt nu her naar vinteren naermer sig. Aebler og bloede loeg har jeg nu heller aldrig hoert om til retten, Jeg er dog jyde ( Aarhus ) kunne det maaske vaere soenderjysk ?
Skjorten passer fint............Endnu !
I aften staar den paa Thaimad, hva' der bli'r ved jeg ikke endnu, men det er mig som svinger gryderne om fredagen, altsaa i samarbejde med konen... |
|
|
|
kalle |
Skrevet d. 02-11-2012 10:34
|
Bruger
Antal indlæg: 48
Status:
|
Med æbler og bløde løg sådan fik vi det altid hos mine bedsteforældre i vestjylland ( vedersø ) så også hjemme.
Vel det der bliver kaldt æbleflæsk og nej ikke lavet med æblemos men æbler skåret ud i både, men smager også dejligt til persillesovs.
Men som sagt smag og behag er forskelligt og heldigvis for det men som skrevet man bliver sulten af de gode billeder Vanilla også selv om kl kun er 06.35 her idet kolde og nu med sne der bliver liggende nord BRRRRRR 1 måned til afgang.
|
|
|
|
AL 48 |
Skrevet d. 02-11-2012 11:19
|
Bruger
Status:
|
[quote]Vanilla skrev:
Dagens ret er stegt flaesk med persillesovs, haaber da ikke at konen har lavet det af madaffald, vovserne og jeg skulle noedigt blive syge.
Ser bare skidegodt ud
Men nu skal du og "vovserne" vel ikke slås om at komme først til "sulekarret" |
|
|
|
yindee |
Skrevet d. 03-11-2012 08:47
|
Bruger
Antal indlæg: 3629
Status:
|
yindee skrev:
hej
det er hunde morgen mad, hver morgen kommer en lille grim tyk gade hund og får en enkel skive af fars fine spegepølse |
|
|
|
lillemanden |
Skrevet d. 03-11-2012 18:19
|
Bruger
Antal indlæg: 614
Status:
|
Hvis nogen mangler en god opskrift på godt brød så er der en her.
Det kan oven i købet laves i en gryde. !!!!
http://www.kvalim...dste-broed
|
|
|