Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Kina tur
lillemanden
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2013 11:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/DSC00662.JPG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2013 16:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1773

lillemanden skrev:
www.thai-dk.dk/uploads/DSC00662.JPG

hej flot mur er det ægte blomster eller er det er kæmpe maleri
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
lillemanden
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2013 01:53
Bruger avatar

Bruger

Hej IT

Det er blomster, levende og det er meget flot.
lillemanden
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2013 13:18
Bruger avatar

Bruger

Endnu en dag i Shanghai, her er et radiotårn, og vi har det jo , med at skulle op og kikke ud over det hele, nysgerrighed !!

Vi tog en taxi efter morgenmaden, og han misforstod hvor vi ville hen , så han kørte os til et museum, det havde vi ikke lige lyst til , havde jo sat næsen op efter at komme til vejrs.
Men www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4169.JPG fingersprog og diverse bøger lykkedes det , at komme frem til Orientens Perle. Det var lidt dyrt 220 kr. pp for at komme helt til tops.

Sank rev sig og mente vi måtte spare et andet sted ha ha ha, det lille fjols tror selv på det .

Nå men man skal op med 3 elevatorer først til 90. Tyvende sal, så videre til 274 og til sidst til 351. Så skal man lige gå en trappe enten op eller ned imellem elevatorerne.

Der er en restaurant der drejer rundt der måtte vi selvfølgelig have frokost , men nok en gang det er ikke bare lige, så lige ned igen og købe billetter til mad.
En lille net sum af 200 kr. pp. Men nu havde vi jo håbet at kunne spise der mens vi kunne kikke ud over hele Shanghai. Så Sank måtte igen finde muldvarpe skindet frem.

Der var meget smog over byen så det var ikke så langt omkring vi kunne se. Maden var der nu heller ikke så meget at juble over. En ting jeg nu har været ude for flere gange, og som undrer mig , er når jeg bestiller ice lemon the får jeg et glas varmt vand ???? De ser forkerte ud når jeg så beder om at få is i ??? det kan lykkes at få is i men i et te drikkende land syntes jeg det er mærkeligt.
Hvis nogen har en forklaring på det så bliver jeg glad.

Vi tog en taxi hjem igen til et lille middagshvil.
lillemanden
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2013 13:30
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/DSC00728.JPG

det er falsk reklame ( det er en cola bamse )
sank
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2013 14:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1828

rasende Ja ja hun glemmer lige at fortælle at jeg fik en gratis Kinesisk Øl for det stunt driller
yindee
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 09:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629

hej i to

220 kr. for at køre i elevator, 200 kr. for halv dårlig mad, vel om mærke pr. person, er i havnet i en turist fælde. Jeg forstår godt unge gamle Sank håber den gratis Kinesisk Øl smagte godt
lillemanden
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 11:11
Bruger avatar

Bruger

Det var jo en halv dyr dag i går, så vi blev enige om , at så måtte vi spare lidt i dag.

Så vi tog en Taxi til gammel Shanghai det kunne jo være sjovt at se.

Godt ankommet , blev vi standset af en kinesermand der gerne ville fortælle os om området, det var da pænt af ham ( hans engelske var godt ) dem er der ikke så mange af.
Han startede med at tage illusionen fra os, det er nemlig kun 2 år gammelt, men ok det var meget flot og hyggeligt.

Efter en rundtur og et pænt farvel til vores kineser. Luskede vi lidt rund og tog så en sightseeing rundt i denne del af byen, 30 kr. pp det var i orden men han kørte så “ uroligt “ at det var næsten ikke til at fotografere noget som helst fra bussen.

Vi tog turen hele vejen rundt , det var ellers en “hop af og på tur” i 24 timer.

I det kineserkvarter fandt vi et sted at spise, det var vel nærmest et spisehus i stil med Thailand men her stod alle “ køkkenerne bare ved siden af hinanden” , så gik man forbi , tog det man havde lyst til betalte og satte sig til at spise.

Lige nu planlægger vi morgendagens tur, det ser ud til at Sank har fundet noget vi skal se.

www.thai-dk.dk/uploads/SANY0080.JPG
lillemanden
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 11:15
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4313.JPG
lillemanden
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 11:24
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4328.JPG

Dette kræver en lille forklaring :Der står en betjent bag ved træet , man kan lige ser hans fødder.

det er betjentens cykel , og i kurven ligger en teflaske, pistolen,madpakke, og en radio. !!!!!
IT
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2013 12:14
Bruger avatar

Bruger

lillemanden skrev:
www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4328.JPG

Dette kræver en lille forklaring :Der står en betjent bag ved træet , man kan lige ser hans fødder.

det er betjentens cykel , og i kurven ligger en teflaske, pistolen,madpakke, og en radio. !!!!!

den er god , skal vi gætte på at betjenten er tilknyttet det hemmelige turist politi på en speciel opgave, har i Freja med Grin
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
lillemanden
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2013 12:19
Bruger avatar

Bruger

Hej til jer derude!

I dag har vi slappet af, jeg har handlet lidt brød og andre småting.
Sank har været en tur nede ved en kanal der er ikke så lang herfra.

Han kan jo ikke se vand fra lejligheden ( andet end det han skal vaske op i ) og det er ikke nok.

Vi mødtes så kl ca. 12.30 i centeret og spiste frokost. Ellers har vi bare siddet på den brede hele eftermiddagen og hygget med kaffe og danske småkager.

Hvad morgendagen bringer ved vi ikke endnu.

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4379.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4377.JPG
bebe
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2013 14:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 122

danske småkager. købt i kina griner
lillemanden
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2013 15:19
Bruger avatar

Bruger

Ja, deres kaffebrød er ikke noget at klappe af. men pludselig lå der en lille papkasse med danske småkager, vi rejste hjemmefra i nov. så de smagte rigtigt godt.

Lillemandenbicycle
IT
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 05:50
Bruger avatar

Bruger

bebe skrev:
danske småkager. købt i kina griner

kigger man lidt rundt på nettet finder man lidt af hvert

Danske småkager storsælger i Kina
Kageproducenten Kelsen rider på en bølge af kinesisk småkagesult - omsætningen er blot en krumme fra at nå en milliard kroner.
business.dk/foede...ger-i-kina

lillemanden
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2013 10:52
Bruger avatar

Bruger

Vi har jo den kloge bog med. “Turen går til Kina” så den er snart slidt op.
Men jeg fandt ud af, at der var en meget stor hængebro man kunne komme op på. ( med elevator) og der var en platform hvor man kunne kikke ud over sanks elskede vand og de mange skibe der sejler på floden.

Så på med tøjet og ned i en taxi ud til broen, den var stor og flot, men kun for, at finde ud af, at vi ikke kunne komme derop, det havde ikke været muligt i 3 år.

Kunne være den “ kloge bog “ burde opdatere.

Nå den var også svær , at komme til at fotografere.

Så stod vi der ude på “ lars tynd …….. Mark. Hvad gør vi nu lille du. Og min kloge mand havde jo også læst i den kloge bog han havde fundet en gang tunnel under floden, hvad så, jo finde en taxi og af sted til den. Den er 646 m lang så det var da til at overse.

Det skulle koste 50 kr. P.P jeg syntes godt nok det var skrapt for at få lov , til at GÅ over på den anden side. Man kunne få en retur for 70 kr. men nej nej , nu kunne han godt styre sig en vej var nok.

Nå men der skulle jo ske noget så Sank betalte og jeg brokkede mig.

Ned med en meget lang rulletrappe, så kom overraskelsen det holdt nogle meget fine små vogne på skinner som transporterede os igennem et lys sjov så flot og musik der passede til.
Så undskyld Shanghai det var flot, undskyld til sank der måtte give en taxi hjem, efter at have spenderet frokost.

www.thai-dk.dk/uploads/DSC00762.JPG

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4414.JPG
]
bz
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-04-2013 04:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 244

glæder mig til mere Kinatur
lillemanden
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2013 03:14
Bruger avatar

Bruger

Det er store flyttedag i dag, og selvfølgelig øs regner det. Men vi vender frygtelig tilbage når vi er kommet ind på det nye hotel.

Det er et andet sted i denne store by.

I går var det kun lokal rundtur, aflevere den ene nøgle til lejligheden og pakke det meste ned, og lige få vasket (mens vi har vaskemaskine) så alt er rent.

Ellers intet nyt, vi håber på at opleve noget når vi, er på plads på det nye hotel.
lillemanden
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2013 13:36
Bruger avatar

Bruger

Brrrrrrrrrrrrrr det er godt nok grove sager, det var 20 grader i går og kun 7 grader 7 forstår I hvad det er ? det er sk... koldt.

Vi måtte jo ud og gå en tur for at se hvor vi nu var havnet. Sank han ryster og skælver, og det er fordi det er koldt eller fordi vi nu bor lige midt i et shoppingcenter her er udelukkende forretninger der sælger alt fra bolcher til pelse.

Lidt som strøget i københavn, så det er priser der ligger meget langt fra vores pengepung.

Vi fandt et sted hvor der var et helt hus med små spisesteder det var i 7 etager, men der var en der tiltalte os på 3 sal.

Jeg skal hilse fra Sank og sige det er svært at spise med pinde, her havde de ikke andet. Jeg havde bestilt forårsruller , dem kan man da spise med fingerne.

Det har regnet stort set hele dagen så det blev kun til en hurtig tur her til aften.
Håber på, at vejret bliver bedre i morgen, det er godt nok holdt op med at regne her kl. 19.30.

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4442.JPG
lillemanden
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2013 09:46
Bruger avatar

Bruger

www.thai-dk.dk/uploads/IMGP4483.JPG

Så skete det igen , Sank måtte jo ned og se om vandet var der endnu, og vi var heldige det var der og der var store skibe på det. Vi har tilbragt mange timer ved den kaj , der er flot og det er et skønt sted.

Vi gik såmænd hele turen i går også, men Sank mente jo , at vi muligvis havde overset noget. Hvis han også syntes vi skal se det i morgen så nægter jeg.

Der er nemlig andre ting jeg også gerne vil se.

Vi øver os stadigvæk i at spise med pinde, når vi har lærd det så skal vi nok til at begynde den spændende tur hjem til danmark, den vil vi skrive mere om når vi starter den, den 25. april til 12 maj.
Gå til debat:

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thai Airways genoptager flyvningerne til Kina Flyselskaber 1 21-02-2023 15:13
Coronapanik i Kina over longan frugter fra Thailand Nyheder på dansk 1 09-01-2022 12:03
PET advarer muligvis danske Kina-kritikere om at rejse til Thailand Nyheder på dansk 1 07-03-2021 09:31
Kina raser over mystisk panda-død Nyheder på dansk 2 11-10-2019 08:26
videre fra kina Udenfor Thailand 25 16-05-2013 14:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768